Itse uin tässä(kin) asiassa vastarintaan. Nimittäin minä haluan uskoa että Jukka Jalonen ei ole niin tyhmä jätkä että valitsisi ehdoin tahdoin joukkueeseensa yhtään huonoa jääkiekkoilijaa vaan parhaat mahdolliset palaset Suomi-nimiseen palapeliin.
Jalonen valitsi parhaan joukkueen n. kuukauden päästä pelattavaan lyhyeen turnaukseen. Varmaan itsekin olisin vakavissani miettinyt Anttilaa joukkueeseen Jalosen kengissä. Ehkä olisin valinnutkin. Tuttu äijä, josta tietää mitä saa ja ei tarvitse miettiä taantuuko, jaksaako ja kehittyykö. Ei varmasti ensimmäisenä itkemässä jos peliaika jää vähiin.
Jokerien fokus Anttilan jatkopahvin osalta täytyy olla yli vuoden päässä. Jotta jatkopahvista on iloa, lyhyen turnauksen sijasta Anttilan pitää kestää ~60 matsin runkosarja ja tiiviit pleijarit päälle. Anttilan nykytaso ei kerro siitä, mikä taso on yli vuoden päästä. Ikä ei tue sitä, että ainakaan parempaan suuntaan mentäisiin.
Ja kun mainitsit Suomi-nimisen palapelin, niin tartutaan nyt siihenkin. Jalosella ei ole vaihtoehtona hakea tuolle tontille kanukkia, jenkkiä tai vaikka tanskalaista. Kun NHL-miehet ovat poissa, Jalosella on hyvinkin vajavainen määrä kansainvälisellä tasolla marinoituja suomalaisia alaketjujen jyriä ja alivoiman erikoismiehiä. Jokereilla ei vastaavaa rajoitetta ole. Jalosen ei tarvitse miettiä liksoja, Jokerien olisi ainakin syytä. Jalonen valitsi Jokereita pienemmästä pelaajapoolista ilman rajoitteita siitä, että tähän pelaajaan upotetut "ylimääräiset" eurot olisivat pois esimerkiksi joukkueen leveydestä, kärjen terävyydestä tai maalivahtipelistä.
Enkä voi olla tarttumatta siihen, että tuossa vuoden vaihtuessa Anttila olisi sirklannut Tampereella Kiira Korven kanssa jos korona ei olisi heittänyt lappua luukulle. Jos kaikissa näytöksissä olisi ollut, olisi ainakin yksi matsi jäänyt välistä näin ulkomuistista. Tällä kaverilla oli jumalauta C rinnassa kun suostui tuohon. Mä ihan oikeasti kyseenalaistan sen, että tällä arvomaailmalla olevia pidetään mukana. Olkoon miten hieno tapahtuma tahansa ja tulkoot miten paljon liksaa tahansa, joukkueessa jokaisen pelaajan pitäisi antaa 100% joukkueelle. Anttila ei noin tehnyt ja vieläpä kapteenin asemassa. Kun tuon valinnan jälkeen jatkoi C rinnassa ja vielä sai jatkopahvin, niin mä ainakin vedän siitä omat johtopäätökseni. Kurrin tie on easy way out, puhukoot mitä puhuu.