Muutama ranskalainen myös itseltäni, kun tänään tuli pyöreä kymppi Jokereiden tämän kauden otteluissa täyteen. Joitakin saattaa ärsyttää, mutta kritiikkiä tulee.
-Teuvo. Aiaiai. En ole vielä tällä kaudella yhtään hyvää peliä kyseiseltä jantterilta nähnyt. Ehkä se on tuurissa, että olen sattunut juuri niihin kymmeneen huonoon peliin. No ei nuo pisteetkään mairittele ykköskentän sentteriä. Ei vain pärjää omalla alueella saaden kiekonriistoja ja näin nopeasti jakamalla vauhtiin laidoille tulisi myös vaarallisia hyökkäyksiä. Ei pysty hakemaan keskikaistalle ja ruokkimaan laitoja. Hyökkäysalueella pelaa enemmän laiturina ehtimättä kentän laitureittein karvaamiin kiekkoihin- Pehmeä, pehmeä ja vielä kerran pehmeä. Missä ne maagiset kädet joita niin hehkutetaan? En ole nähnyt muutamaa väläystä lukuunottamatta. Edelleen olen sitä mieltä, että Teuvo Teräväinen ei todellakaan ole mestaruutta tavoittelevan joukkueen ykkössentteri. Laidassa miehestä voisi jotain irrotakin.
-Tomi Mäki. Ei tätä miestä oikeesti voi peluuttaa neloskenttää ylempänä. Eikä ainakaan sentterinä. Niin kädetön koohottaja, kun olla ja voi.
-A. Tyrväinen tarvitsee sentterin. Kiekko liikkeelle niin tämä mies pääsee vauhtiin. Ei ole niin huono miltä näyttää ja kärsii nyt eniten senttereitten surkeudesta tai paremminkin niitten puutteesta.
-Koivisto nopeasti takaisin mestikseen. Se on oikea sarja kyseiselle pelimannille. Ei pärjää omissa eikä hyökkäyspäässä.
-Kousa pitäisi nyt nopeasti treidata johonkin oikeasti kädelliseen pakkiin. Mitä miehelle on tapahtunut puolessa vuodessa?
-Niemi nopeasti syömään poppareita ja Lindbohm yhtä nopeasti Porista kotiin. Niemi ei todellakaan kuulu enää pelaavaan rosteriin.
-En enää yhdessäkään pelissä halua nähdä yhtään näistä junnuista kentällä. Nyt on väärä kausi kasvattaa junioreita. Yhdelläkään ei ole potentiaalia nousta ylempiin kenttiin ratkaisijaksi. Alemmissa kentissä ei käyttöä.
-Lämsää ei voi hirveästi syyttää, kun on tälläinen nippu lyöty eteen ja pitäisi pelata kiekollista peliä. Jostain syystä minulla on sellainen kuva, että Valtonen omaa puolet erään Summasen taidoista saada määrätyt jätkät lukkoon ja se on paljon.
-Tämä on huonointa jääkiekkoa mitä olen nähnyt enkä voi uskoa sarjataulukkoa.
-Miten jääkiekkoilija voi huonontua yhdessä kaudessa näin paljon? Vastaa Lahti!!
-Nyt pitäisi pelata perusasioihin ja käskeä laitoja kelaamaan vain omaa kaistaa. Pakki, sentteri ja laita vauhtiin. Kahdella syötöllä. Pakki voi joskus yllättää ja laittaa laidan suoraan vauhtiin, joka laittaa sentterin kautta. Oli toi niin hirveetä katseltavaa, kun ketään ei saada vauhtiin ja 2 metrin syötöt menee 3 metriä ohi. Keep it simple stupid!!
2.12.2013 Jokerit - Kärpät pelissä haluan nähdä seuraavanlaisen koostumuksen.
Hardt - X - Teräväinen
Lahti - X - A. Tyrväinen
Rita - Julle - Ruutu
Semir - Mäki - Lamberg
1. pakkiparina Väänänen - X
3. pakkiparina Lindbohm - Dehner
21.1.2014 Jokerit - Kalpa pelissä haluan (toivon) nähdä seuraavanlaisen koostumuksen
Moses - X - Hardt
Teräväinen - X - Lahti (mikäli putki alkaa kulkemaan, muuten vaihtoon ja X)
Rita - Hahl - Ruutu
Mäki - Julle - A. Tyrväinen (reservissä Semir and Lamberg)