Jokerit kaudella 2013–2014 – näillä mennään!

  • 1 055 295
  • 2 529
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Tyylillä tämä olisi tosiaankin pitänyt hoitaa. Ja ihmettelinkin miksei Harkimo&Kummola tätä voinut tyylikkäämmin hoitaa.

Puhutaan avoimuudesta, mutta toisaalta niinkin vähäpätöinen seikka kun liigasta poistuminen kilpailevan liigaan ilmoitetaan lehdistön kautta? Ja sama kaksikko joka nyt tiedotustilaisuuden piti torppasi pari vuotta aikaisemmin toisen liigajengin vastaavan siirron? Siinähän se lähtölaukaus on tyylikkäälle asioiden hoitamiselle.

Puhuin liigan kannalta. Jokerit on menossa kovaa vauhtia eteenpäin, mutta liigan pitäsisi vältää tätä nykyistä paikallaan polkemista.

Loppupeleissä liiga ei voi estää Jokerien poistumista; kyllä sille aina keinot löytyy, joten fiksuin ratkaisu olisi niellä mukisematta tämä soppa ja hakea ne mahdolliset positiiviset puolet. Joku nollatason huuhaa-trolli voi tähänkin tulla sen sanomaan, että jo pelkkä Jokerien poistuminen on positiivista tms...

Kyllä varmasti vituttaa liigassakin, mutta kaikkivoipia ei nämä Jokusääntöpitääollaettävoidaanrankaista-Penttilätkään sentään ole.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Puhuin liigan kannalta. Jokerit on menossa kovaa vauhtia eteenpäin, mutta liigan pitäsisi vältää tätä nykyistä paikallaan polkemista.
Liigan pitäisi tosiaankin välttää paikallaan polkemista.

Mutta tämän sotkun aiheuttaja on kyllä Harkimo&Kummola. Ja jos muilla seuroilla on valtaa, niin esim. pari kautta sitten vastaavan siirron meinannut seura voi olla vittuuntunut. Varsinkin jos nämä kaksi herraa oli mukana torppaamassa sitä siirtoa.

Ei kait se ongelma ole niinkään itse liiga, vaan muiden seurojen suhtautuminen. Ja tässä tapauksessa ovat kaksikon Harkimo&Kummola toimet olleet ala-arvoiset. Siksi muut seurat voivat olla nyt kyrpä otsassa.

Noh, rahalla saa ja hevosella pääsee.
 

Knatterton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Colorado Avalanche
Ja sama kaksikko joka nyt tiedotustilaisuuden piti torppasi pari vuotta aikaisemmin toisen liigajengin vastaavan siirron? Siinähän se lähtölaukaus on tyylikkäälle asioiden hoitamiselle.

Varsinkin jos nämä kaksi herraa oli mukana torppaamassa sitä siirtoa.

Mietinkin tuon ekan viestin luettuani, että onko tämä väite faktaa, mutta ilmeisesti olikin spekulointia?

Se on kyllä totta, että tämä koko jupakka on turhaan ja huolimattomuuttaan aiheutettu. Olen kuitenkin lähes varma Jokereiden pelaamisesta SM-liigassa tulevalla kaudella. Syykin on yksinkertainen - raha. Aiemmin jo asiasta mainittiinkin eli mitä mahtaisivat liigan sponsorit, nelonen media ja kumppanit tuumata, kun yllättäen tulevalla kaudella pelattaisiinkin 13 joukkueella tai ehkä + 1 Mestis joukkueella. Tähän sitten lisätään oheisrahamenetykset, kuten menetetyt yleisömäärät yms.

Onko tämä koko jupakka sitten liigan yritys rahastaa Jokereilta kaikki mahdollinen irti tulevalta kaudelta? Olettaen, jos mahdollinen osakassopimuksen rikkominen selvitetään rahalla. Toivottavasti motivaattorina toimii kuitenkin aivan jokin muu asia.
 

Porttivahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalivahdit
Eli tosiaan; Ensi kausi pelataan 99% varmuudella SM-liigassa ja toisin kuin tälläkin palstalla on mainittu useasti (lähinnä provoajien toimesta), Jokerit ei joutune edes maksumieheksi missään tapauksessa.

Tämä siksi, koska Jokereiden KHL-siirtymisestä ei ole allekirjoitettu mitään "julkista" sopimusta, jota voitaisiin pitää todisteena SM-liigan osakassopimuksen rikkomisesta. Näyttö tähän osakassopimuksen rikkomiseen pitää siis löytyä SM-liigalta ja tietääkseni pelkkä tiedoitustilaisuus ei riitä näytöksi, vaikka onkin täysin ilmiselvää että KHL-siirtymisestä on sovittu. Voi olla että jossain Pietarin KHL-viraston pöytälaatikossa on allekirjoitettu sopimus Jokereiden siirtymisestä KHL:ään, mutta SM-liigan närkästyneet edustajat eivät pääse tähän millään käsiksi, jolloin paperista ei arvatenkaan ole mitään apua SM-liigalle.

Ilman pitävää näyttöä SM-liigan on erittäin hankalaa kenkiä Jokereita liigasta ja mikäli kenkiminen tapahtuisi ja Jokerit siirtyisi silti kaudelle 2014-2015 KHL:n, niin tätä voitaisiin pitää Jokereiden 'ainoana mahdollisuutena' toteuttaa liiketoimintaa, jolloin SM-liiga joutuisi edelleen esittämään todennäköisessä oikeusjutussa pitävät perusteet Jokereiden potkimiselle pois. Erittäin hankala tilanne siis SM-liigalle mikäli haluavat vain eroon Jokereista mahdollisimman pian.

Juristini, jota myös vaimoksi kutsutaan, lähinnä nauroi kun kysyin tuon Jokereiden selityksen pitävyyttä. Kuulemma sukua perinteiselle "heti luuli kumihuuli"-puolustukselle jota voi hyödyntää esimerkiksi joutuessaan epäillyksi tekemänsä pommiuhkauksen seurauksena.

Jokerit taas voidaan sulkea liigasta, koska osake on siirtynyt Helsinki Halli Oy:ltä Jokerit Hockey Club Oy:lle. Jos ei ole, niin sitten Jokerit on itse sulkenut itsensä liigasta ja liigapaikan edellytyksenä oleva osake on venäläisillä.

Yhtiöjärjestyksen mukaan lunastuslauseketta koskevat erimielisyydet käsitellään välimiesmenettelyssä, joten oikeudenkäyntiä ei taida tuon osalta tulla. Lunastuslausekkeen lisäksi yhtiöjärjestyksessä ei muuta tärkeää ole.

Jokerit siis voi joutua aivan hyvin maksumieheksi, todennäköisesti joutuukin. Miksi muut liigajoukkueet eivät hyötyisi tästä mahdollisimman paljon? Liigalla on herttareeti, Jokerit tämän häviävät jos kortit katsotaan.

EDIT: Hiitelä twiittaa että vaatisivat 400k per seura, yht. 5 200 000 €. Voi olla Helsingissä hiljaista.
 
Viimeksi muokattu:

REDNECK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta -68
Juristini, jota myös vaimoksi kutsutaan, lähinnä nauroi kun kysyin tuon Jokereiden selityksen pitävyyttä. Kuulemma sukua perinteiselle "heti luuli kumihuuli"-puolustukselle jota voi hyödyntää esimerkiksi joutuessaan epäillyksi tekemänsä pommiuhkauksen seurauksena.

Jokerit taas voidaan sulkea liigasta, koska osake on siirtynyt Helsinki Halli Oy:ltä Jokerit Hockey Club Oy:lle. Jos ei ole, niin sitten Jokerit on itse sulkenut itsensä liigasta ja liigapaikan edellytyksenä oleva osake on venäläisillä.

Yhtiöjärjestyksen mukaan lunastuslauseketta koskevat erimielisyydet käsitellään välimiesmenettelyssä, joten oikeudenkäyntiä ei taida tuon osalta tulla. Lunastuslausekkeen lisäksi yhtiöjärjestyksessä ei muuta tärkeää ole.

Jokerit siis voi joutua aivan hyvin maksumieheksi, todennäköisesti joutuukin. Miksi muut liigajoukkueet eivät hyötyisi tästä mahdollisimman paljon? Liigalla on herttareeti, Jokerit tämän häviävät jos kortit katsotaan.

EDIT: Hiitelä twiittaa että vaatisivat 400k per seura, yht. 5 200 000 €. Voi olla Helsingissä hiljaista.

Hahahaa.. tämä se jaksaa naurattaa...


Pommiuhkaus vertaus on aika ontuva. Parempi olisi kun kertoisi että on ilmoittanut vaihtavansa mikroautonsa kunnon Formulaan ja on kavereille luvannut 4 vuotta sitten ajavansa mikroautoa yhtä kaunan kun kaikki muutkin 13 mikroautoilijaa. Tuohon tuo kumihuuli ei oikeun sovi.

Sinulla ja lakimies vaimollasi tuntuu olevan kovasti tietoa noista sopimusten lausekkeista ja pykälistä vai ihanko itse arvaile totuuksina niitä täällä. Heti luuli kumihuuli tyyliin. Odotellaan rauhassa miten käy, minä luulen että Jokereille käy ihan hyvin. Maksavat Kalpalle Ässille ja parille enemmän itkevälle joukueenjohdolle uudet nenäliinat ja mekkokankaat. Muilla joukkueilla on varmaan pieni reeti, mutta Jokereilla on kunigasvärisuora. Hjallis ajaa entisen Jokeri joukkueen vaikka konkkaan, ennen kun maksaa mottipäitä puuhastelijoille tai itkijöille. Ei ole vaatimukset kovinkaan terveellä pohjalla. Hjallis voi sitten 1½ vuoden päästä lähettää Penttilöille ja Kapasille Jokeri pipot vielä extraa, vähän niin kun ylläri bonuksena.

Ei ole Helsingissä hiljaista.... Naurattaa nuo jutut niin vietävästi. Hahahaaaa
 

Porttivahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalivahdit
Hahahaa.. tämä se jaksaa naurattaa...


Pommiuhkaus vertaus on aika ontuva. Parempi olisi kun kertoisi että on ilmoittanut vaihtavansa mikroautonsa kunnon Formulaan ja on kavereille luvannut 4 vuotta sitten ajavansa mikroautoa yhtä kaunan kun kaikki muutkin 13 mikroautoilijaa. Tuohon tuo kumihuuli ei oikeun sovi.

Et taida olla kovin fiksu?

Olet ihan oikeassa, asiaa ei voi verrata pommiuhkaukseen. Enää kun näytät kuka sitä on verrannut, niin hyvä. Jos luulet minun verranneen, toistan väitteeni fiksuudestasi.

Tilanne vertautuu siten, että jos julkisesti sanot jotain suoraan, et voi perua sanomisiasi sillä perusteella ettet ollut tosissasi, virallista sopimusta ei ole allekirjoitettu tai että trollasit vaan. Rikosasioissa eri juttu, muttei se liity tähän.

Kyseessä on sopimusrikkomus, ei mitään muuta.

Sinulla ja lakimies vaimollasi tuntuu olevan kovasti tietoa noista sopimusten lausekkeista ja pykälistä vai ihanko itse arvaile totuuksina niitä täällä. Heti luuli kumihuuli tyyliin. Odotellaan rauhassa miten käy, minä luulen että Jokereille käy ihan hyvin. Maksavat Kalpalle Ässille ja parille enemmän itkevälle joukueenjohdolle uudet nenäliinat ja mekkokankaat. Muilla joukkueilla on varmaan pieni reeti, mutta Jokereilla on kunigasvärisuora. Hjallis ajaa entisen Jokeri joukkueen vaikka konkkaan, ennen kun maksaa mottipäitä puuhastelijoille tai itkijöille. Ei ole vaatimukset kovinkaan terveellä pohjalla. Hjallis voi sitten 1½ vuoden päästä lähettää Penttilöille ja Kapasille Jokeri pipot vielä extraa, vähän niin kun ylläri bonuksena.

Ei ole Helsingissä hiljaista.... Naurattaa nuo jutut niin vietävästi. Hahahaaaa

Kyllä sitä tietoa osakassopimuksesta esimerkiksi on. Haluatko saman tiedon? Skannasin ihan sinua varten yhtiöjärjestyksen kakkossivun ja laitoin pdf-muodossa dropboxiini. Tuo on ihan julkista tietoa.

Yhtiöjärjestyksen mukaan SM-liiga voi estää Jokereiden pelaamisen liigassa, kts. 12. pykälä. Osakassopimuksen suhteen varmasti sama juttu, siinä lienee sovittu vahingonkorvausmahdollisuudestakin. Fakta on, että Jokerit ei pelaa ensi kaudella liigaa, jos muut seurat eivät sitä salli. Nyt näyttää siltä, että eivät salli jos rahaa ei tilille ilmesty. Hiitelän arvioima 5,2 miljoonaa on aika raju summa.

Harkimo voi ajaa Jokerit konkurssiin, sitten ei ainakaan pelaa ensi kaudella liigassa. Konkurssiin ajaminen vaan ei ole ihan kovin helppoa lyhyellä aikataululla ilman, että pääsee istumaan kuulusteluissa.

Töölöön asti ei naurua kuulu, joten kaikki tuskin asialle nauravat.

Et taida olla korttimiehiäkään? Herttareeti on herttavärisuora kympistä ässään, Jokereilla voi olla vaikka kaikki muut pakan kortit, peliä ei voi voittaa.
 

Tube82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit-Khl
On kyllä tosi mielenkiintoista miten muut sm-liiga seurat yrittävät rahastaa Jokereita. Itse en näe miten Jokereiden ensikauden siirto muuhun liigaan kuuluu kenellekään muulle seuralle. Jokerit vastaa itsestään eikä muista liiga-seuroista. Asia on ilmoitettu hyvissä ajoin julkisuuteen, joten miksi tässä joudutaan vielä maksumieheksikin. Saatika, että joudumme maksamaan muille liiga-seuroille jotain almuja. Vain Suomessa tämäkin on ilmeisesti mahdollista. Tämä perseennuolenta kulttuuri Suomessa välillä vituttaa ylikaiken. Minkä uhriksi ja maksumieheksi nyt Jokerit on (ehkä) joutumassa.
 
Viimeksi muokattu:

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
On kyllä tosi mielenkiintoista miten muut sm-liiga seurat yrittävät rahastaa Jokereita. Itse en näe miten Jokereiden ensikauden siirto muuhun liigaan kuuluu kenellekään muulle seuralle. Jokerit vastaa itsestään eikä muista liiga-seuroista. Asia on ilmoitettu hyvissä ajoin julkisuuteen, joten miksi tässä joudutaan vielä maksumieheksikin. Saatika, että joudumme maksamaan muille liiga-seuroille jotain almuja. Vain Suomessa tämäkin on ilmeisesti mahdollista. Tämä perseennuolenta kulttuuri Suomessa välillä vituttaa ylikaiken. Minkä uhriksi ja maksumieheksi nyt Jokerit on (ehkä) joutumassa.
Kyllä mä ainakin ymmärrän, että jos jotain sopimuksia on rikottu niin silloin asia selvitetään, paras ja järkevin keino mun mielestä tähän on raha.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
On kyllä tosi mielenkiintoista miten muut sm-liiga seurat yrittävät rahastaa Jokereita.

Tuolla summalla mitä on spekuloitu niin sanon että siinähän yrittävät, tuota summaa ei kannata edes harkita maksaa. Jos Jokereiden viime kauden kokonaisbudjetti oli 8,4 miljoonaa euroa ja nyt muut liigaseurat haluavat yhteensä 5,2 miljoonaa euroa siitä että antavat Jokereiden pelata ensi kaudella liigassa niin voivat uneksia siitä. Tuolla summalla Jokereille on se ja sama että pelataanko vai ei, joten jos kerran halutaan mennä vaikeamman kautta järjettömyyteen niin pelatkoon ilman Jokereita ja neuvottelevat tv-sopimuksen uusiksi (pienemmäksi) ja ottakoot turpiin myös lipputuloissa siinä ettei Jokerit pelaa paria vieraspeliä näiden halleissa ja järjestäkööt noin kuukaudessa otteluohjelman uusiksi jäljelle jääneille 13 joukkueelle. Käsittääkseni se Jokereiden liigaosake on joka tapauksessa myös lunastettava Jokereilta pois, oli se sitten minkä nimisen yhtiön hallinnoimana tahansa, ja sen arvo on se 1,5 - 2 miljoonaa euroa.
 

Porttivahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalivahdit
Käsittääkseni se Jokereiden liigaosake on joka tapauksessa myös lunastettava Jokereilta pois, oli se sitten minkä nimisen yhtiön hallinnoimana tahansa, ja sen arvo on se 1,5 - 2 miljoonaa euroa.

Sen arvo on joko siirtohinta (eli paljonko Peaken maksoi siitä halliyhtiölle) tai jos ei maksanut, niin vaihtoehtoisesti viimeiseen tilinpäätökseen perustuva arvo. Ässien tapauksessa kuulemani mukaan (foorumitietoja siis) 0 euroa. Nimellisarvo on vajaa 17 000€. Faktaa saa jos ostaa Helsinki Halli Oy:n viimeisimmän tilibpäätöksen, minua ei kiinnosta tarpeeksi jotta olisi varaa moiseen.

Tuo siis yhtiöjärjestyksestä.

Nykyiselläänhän fyrkat menevät Rothenbergeille, jos liiga osakkeen lunastaa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Nykyiselläänhän fyrkat menevät Rothenbergeille, jos liiga osakkeen lunastaa.

Ihan sama kenelle menevät kunhan menevät. Jos kerran osakkeen arvo on tuo mitä mainitsit (0€ - 17 000€), niin minäkin voin ilmoittautua vapaaehtoiseksi ostamaan minkä tahansa liigajoukkueen osakkeen. Mestis-jengeille tuo on myös hyvä tieto koska aikasemmin niiltä on kulisseissa väläytelty aika isoja summia liigaosakkeen lunastamiseksi jos nousu liigaan olisi onnistunut.
 

Porttivahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalivahdit
Ihan sama kenelle menevät kunhan menevät. Jos kerran osakkeen arvo on tuo mitä mainitsit (0€ - 17 000€), niin minäkin voin ilmoittautua vapaaehtoiseksi ostamaan minkä tahansa liigajoukkueen osakkeen.

Tuo on siis ihan papereista. Lunastushinta voidaan riitauttaa välimiesmenettelyssä, ja uskoisin niin tehtävänkin jos lunastukseen päädytään.

Siksi liigalla on voittava käsi, kun vaihtoehto B on että Harkimo ei saa mitään. Venäläissijoittajille lunastushinta menee joka tapauksessa, jos sitä päädytään käyttämään. Tämä saa Harkimon neuvottelemaan kohtuuttomistakin summista, vaihtoehtona kun on konkurssi tai koko kauden rahoittaminen omasta pussista.

Tämä siis täysin ottamatta kantaa siihen mitä asiassa päätetään tai mikä olisi oikein ja ketä kohtaan.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Vaihtoehto B on että Harkimo ei saa mitään. Venäläissijoittajille lunastushinta menee joka tapauksessa, jos sitä päädytään käyttämään. Tämä saa Harkimon neuvottelemaan kohtuuttomistakin summista, vaihtoehtona kun on konkurssi tai koko kauden rahoittaminen omasta pussista.

Tämä siis täysin ottamatta kantaa siihen mitä asiassa päätetään tai mikä olisi oikein ja ketä kohtaan.

Jokerit ei taatusti mene konkurssiin yhden pelaamattoman kauden takia, niiltä venäläisrahoittajilta kun varmasti löytyy tarvittaessa pätäkkää lainaksi (jos Hjalliksella itsellään ei tuota summaa olisi) sen verran että seura pysyy pystyssä vaikkei pelaisi seuraavalla kaudella. Jokereilla ei taatusti ole mitään järkeä maksaa 5,2 miljoonaa siitä että saisivat pelata. Liigalla ei ole voittavaa kättä jos Jokerit päättää että ei maksa, Jokerit kärsii silloin enemmän mutta ei tuohon 5,2 miljoonaan verrattuna merkittävästi enää lisää joten tuollainen summa on järjetön. Samalla korttitalo kaatuisi jokaisen liigajoukkueen niskaan nyt. Olen hämmästynyt jos lopulta liikutaan edes lähelle tuollaisia summia. Laiha sovinta on aina parempi kuin lihava riita.
 

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Luuletteko oikeasti että muut seurat voivat määrätä tuosta noin vaan kohtuuttomia korvausvaatimuksia Jokereille ilman, että Jokereilla on mahdollisuus asiaa riitauttaa? Itse vähän luulen että ei voi vaikka en ole kenenkään vaimo enkä edes lakimies.
 

spede1967

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Porttivahdin kannattaisi jutella sen juristivaimon kanssa ennen kuin tänne latelee tekstiä. Liigaosakkeen arvolla ei ole mitään tekemistä yhtiön taseen arvon kanssa vai mitä yritit tuossa aiemmin selittää. Sen nyt tietää jokainen. Jokereiden ei ole mitään järkeä maksaa tuota huhuttua 5,2 M€. Mistäköhän summa on repäisty ? Miksi se ei voisi olla 52 M€. Hullu se on, joka maksaa. Hjallis nauraa noille summille. Vanha sanonta ahneella on paskainen loppu pitää tässäkin paikkaansa näin uskon. En usko, että asia huomenna ratkeaa ...
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Porttivahdin kannattaisi jutella sen juristivaimon kanssa ennen kuin tänne latelee tekstiä. Liigaosakkeen arvolla ei ole mitään tekemistä yhtiön taseen arvon kanssa vai mitä yritit tuossa aiemmin selittää. Sen nyt tietää jokainen. Jokereiden ei ole mitään järkeä maksaa tuota huhuttua 5,2 M€. Mistäköhän summa on repäisty ? Miksi se ei voisi olla 52 M€. Hullu se on, joka maksaa. Hjallis nauraa noille summille. Vanha sanonta ahneella on paskainen loppu pitää tässäkin paikkaansa näin uskon. En usko, että asia huomenna ratkeaa ...

Jos ei ole mistään asioista perillä, niin ei kannattaisi hirveän syvällä rintaäänellä tyhmyyttään julistaa. Kaikki ihmettelemäsi numerot ja arvot ovat asiallisistä lähteistä luettavissa, myös sinun luettavissasi, jos viitsisit sen tehdä.
 

spede1967

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Jos ei ole mistään asioista perillä, niin ei kannattaisi hirveän syvällä rintaäänellä tyhmyyttään julistaa. Kaikki ihmettelemäsi numerot ja arvot ovat asiallisistä lähteistä luettavissa, myös sinun luettavissasi, jos viitsisit sen tehdä.

Olen kyllä lukenut nuo summat eli 400 000 per joukkue mutta miksi Jokeireiden suostuisi maksamaan tuollaisen summan kerro sinä palstanero ?
 

Tube82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit-Khl
Kyllä mä ainakin ymmärrän, että jos jotain sopimuksia on rikottu niin silloin asia selvitetään, paras ja järkevin keino mun mielestä tähän on raha.

Aika käsittämätön sopimus. Sopimus joka rajoittaa mahdollisuutta kehittää urheilullista puolta, eli siirtyä seuraavalle tasolle urheilullisesti ja organisaatio mielessä. Eihän tuommoisessa sopimuksessa ole mielestäni mitään järkeä. Mun mielestä tässä haiskahtaa kateus useasta vihollisleiristä. Se on mun mielipide kuin aletaan vetoamaan johon tommoseen sopimukseen. Sopimuksia pitää kunnioittaa toki jos ne ei ole tätä luokkaa. Ja kyllä olen sitä mieltä, että Hjalliksella on toisinaan tapana säätää asioita, mutta mielestäni keskustelemalla tämän pitäisi saada ratkeamaan, eikä isolla rahalla.
 

Porttivahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalivahdit
Jokerit ei taatusti mene konkurssiin yhden pelaamattoman kauden takia, niiltä venäläisrahoittajilta kun varmasti löytyy tarvittaessa pätäkkää lainaksi (jos Hjalliksella itsellään ei tuota summaa olisi) sen verran että seura pysyy pystyssä vaikkei pelaisi seuraavalla kaudella. Jokereilla ei taatusti ole mitään järkeä maksaa 5,2 miljoonaa siitä että saisivat pelata. Liigalla ei ole voittavaa kättä jos Jokerit päättää että ei maksa, Jokerit kärsii silloin enemmän mutta ei tuohon 5,2 miljoonaan verrattuna merkittävästi enää lisää joten tuollainen summa on järjetön. Samalla korttitalo kaatuisi jokaisen liigajoukkueen niskaan nyt. Olen hämmästynyt jos lopulta liikutaan edes lähelle tuollaisia summia. Laiha sovinta on aina parempi kuin lihava riita.

Olen aivan samaa mieltä, kenenkään etu tämä ei ole. Paitsi tietysti kaltaisteni ihmisten jotka tykkäävät yritysjärjestelyistä myös kesälomallaan :P Voittaa telkkarin tarjonnan kevyesti.

Miljoonista tässä puhutaan, mutta mikä se tosiasiallinen rahasumma on? Liigaosake maksaisi Mestis-joukkueelle 1,5m€, ja tv-sopimus tuottaa miljoonan(?) kaudessa. Jokereille jäisi rahana maksettavaa korkeintaan 2,7m€. Oletan siis, että lähtökohtana on osakkuus ilmaiseksi ja ensi kauden tv-rahat muille. Sen lisäksi vielä jotain muuta, mutta lopullinen rahasumma ei todennäköisesti ole edes kakkosella alkava.

Tai no, voi tätä pitää suomalaise jääkiekon etuna siinä tapauksessa, että Jääkiekkoliiton johto ottaa osumaa tästä keissistä. Kunhan ennen seuraavia kotikisoja...

Porttivahdin kannattaisi jutella sen juristivaimon kanssa ennen kuin tänne latelee tekstiä. Liigaosakkeen arvolla ei ole mitään tekemistä yhtiön taseen arvon kanssa vai mitä yritit tuossa aiemmin selittää. Sen nyt tietää jokainen. Jokereiden ei ole mitään järkeä maksaa tuota huhuttua 5,2 M€. Mistäköhän summa on repäisty ? Miksi se ei voisi olla 52 M€. Hullu se on, joka maksaa. Hjallis nauraa noille summille. Vanha sanonta ahneella on paskainen loppu pitää tässäkin paikkaansa näin uskon. En usko, että asia huomenna ratkeaa ...

Siteerasin tuota yhtiöjärjestyksen lunastuslauseketta, jossa määritellään liigaosakkeen lunastusarvo. Jokainen tietää että sillä ei ole merkitystä ja että lunastusarvo määritellään muilla perustein kuin yhtiöjärjestyksessä on sovittu? Vai mitä yritit tuossa aiemmin selittää?
 

Porttivahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalivahdit
Olen kyllä lukenut nuo summat eli 400 000 per joukkue mutta miksi Jokeireiden suostuisi maksamaan tuollaisen summan kerro sinä palstanero ?

Koska jos liiga lunastaa Jokereiden osakkeen, on lunastussumman saajana se omistaja, joka luovutti sen. Tässä tapauksessa Helsinki Halli Oy eli venäläiset sijoittajat.

Jokerit ei saa euroakaan korvauksia liigalta tässä tilanteessa, mutta niitä menoja on kaudelle suunniteltu useampi miljoona. Siksi Jokereiden kannattaa miettiä vakavasti mikä tulee lopulta halvimmaksi. Vuoden pelaamattomuus ei tee hyvää yhteistyökuvioille, joten pitkäkestoisemmat seuraukset on myös tarpeen huomioida.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Vuoden pelaamattomuus ei tee hyvää yhteistyökuvioille, joten pitkäkestoisemmat seuraukset on myös tarpeen huomioida.

No jaa, eiköhän tuo KHL enemmänkin lisää sitä kysyntää, vaikka sitä ennen välivuosi tulisikin. Tuskinpa edessä siintävät Venäjän markkinat ainakaan lisäävät yhteistyösopimusten purkuja...
 

Porttivahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalivahdit
No jaa, eiköhän tuo KHL enemmänkin lisää sitä kysyntää, vaikka sitä ennen välivuosi tulisikin. Tuskinpa edessä siintävät Venäjän markkinat ainakaan lisäävät yhteistyösopimusten purkuja...

No siihen ainakin minun on mahdotonta ottaa kantaa. Eikä toisaalta tiedä kukaan muukaan miten vaikuttaisi jos Jokerit yksipuolisesti irtisanoisivat sponsorisopimukset. Osa sponsoroijista todennäköisesti katoaisi, mutta tulisiko tilalle korvaajia riittävästi. Tietysti asiaan vaikuttaa myös Harkimo ja todennäköisesti tämäkin keissi. Todella laaja keissi, ja sitä kautta mielenkiintoinen.

Pitäisi tietää tarkemmin Jokereiden sponsorisopimuksista ja firmojen strategioista jotta voisi edes arvailla mitään. Noh, lomaa vielä reilu viikko jäljellä, voihan tässä liian tylsää tulla jotta tuotakin alkaa tehdä :D
 

Pllnen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins, #3 Määttä, #86 Teuvo Teräväinen
Koska jos liiga lunastaa Jokereiden osakkeen, on lunastussumman saajana se omistaja, joka luovutti sen. Tässä tapauksessa Helsinki Halli Oy eli venäläiset sijoittajat.

Jokerit ei saa euroakaan korvauksia liigalta tässä tilanteessa, mutta niitä menoja on kaudelle suunniteltu useampi miljoona. Siksi Jokereiden kannattaa miettiä vakavasti mikä tulee lopulta halvimmaksi. Vuoden pelaamattomuus ei tee hyvää yhteistyökuvioille, joten pitkäkestoisemmat seuraukset on myös tarpeen huomioida.

Meneekö se luovuttajalle vaan, jos hintana on ollut 0 euroa? Jos ei niin tässähän olis loistava tapa tienata yhestä liigalisenssistä tupla hinta. Myydä eteenpäin ja koittaa saada toinen rikkomaan sääntöjä jollain tapaa, että menettää lisenssin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös