Muilla sukeltaneilla lienee liian suuri osa fanien sydämmissä, että johto lähtisi heitä ulostamaan. Tällaisia pelaajia lienee ainakin Filari, Eronen ja Väänänen. Ovat toki parhaimmillaan täysin maagisia, mutta liigan mittapuulla heidän pitäisi olla sitä aina. Tänä keväänä esimerkiksi Lukosta löytyi saman roolin pelaajista paremmat ja halvemmat vaihtoehdot.
Tästä kohdasta pitää kyllä olla vähän eri mieltä. Playoffeissa toki dyykkas koko joukkue aika tasaisesti, mutta siinäkin lähinnä vain maalinteossa, ei niinkään pelillisesti. Oliko se sit enemmän Vehasen hyvyyttä vai Jokereitten huonoutta, ettei tuntunut menevän kiekot hyvistä paikoista väkisinkään sisään? Omasta mielestä molempia mut ehkä enemmän Vehasen krediiteiksi laittasin ton. Runkosarjan pistesarakkeita katsoessa en mä ainakaan osais suoraan sanoa Filarin tai Erosen sukeltaneen. Pelit myös nähneenä voin kyllä täysin yhtyä siihen, et Filarin toiminta oli varsinkin loppukaudesti aika fleguilua, oli loukkaantuminen syynä tai ei. Ja Erosen suurin fani nyt en oo koskaan ollut, mut Liigan mittapuulla runkosarja varsinkin oli varsin kelvollinen eikä todellakaan mikään sukellus. Väänäseen nyt ei tarvii hirveesti edes kommentoida. Vois ennemminkin kysyä mitkä on odotukset, kun Väänänen on sun mielestä sukeltanut? Playoffs 6 peliä, 0+3 / +6. Runkosarja myös tilastojen puolesta aika perusvarmaa Väänästä. Sen myönnän et kiekollisia sähläyksiä oli Väänäsellä enemmän edelliseen kauteen verrattuna, mut nyt ei tarviikkaan verrata Bobby Orria ja Väänästä keskenään.
Mitä Lukon saman roolin pelaajiin playoffeissa tulee.. Olisko ne nyt sit Azevedo/Filppula, Jurcina/Väänänen, Tikkanen/Eronen? Voin myöntää rehellisesti, että mulla ei ole tiedossa yhdenkään noiden pelaajan verotietoja tai sopimuspaperia, enkä näinollen tiedä palkkaakaan. Siitä huolimatta mä en ihan täysin vakuuttunut ole, että noi Lukon vaihtoehdot olis paljon halvempia. Sillä, onko nyt yhteensä 20-50 K € hintaeroa, ei ole mitään merkitystä vielä. Toki Jurcinan kokonaiskustannukset on pienemmät ku Väänäsellä, kun pelas vaan osan kautta, mutta oliko kuukaustasolla kuitenkaan selvästi halvempi, vai peräti kalliimpi pelaaja? Tikkasen ja Erosen palkoissa ei välttämättä edes ole mitään kovin ratkaisevaa eroa. Pisteissä mitattuna Eronen oli kuitenkin selvästi edellä runkosarjassa ja playoffeissa tahti oli aika samaa luokkaa Tikkasen kanssa (4 - 6 pistettä, Tikkasella muutama peli enemmän sääleistä).
Azevedon suonenveto Playoffeissa, lähinnä Jokereita vastaan, on luokkaa kerran 10:ssä vuodessa yhdellä pelaajalla. Tapparaa vastaan oli jo normaali kuolevainen sekin, niin tästä en nyt vetäisi ihan liian suuria johtopäätöksiä myöskään. Toki Jokerit-Lukko sarjassa se oli sarjan kannalta aika ratkaiseva ero, kuten oli myös Vehanen-Kilpeläinen, jonka mä näkisin edelleen selkeesti sarjan ratkaisuksi.