Jokerit kaudella 05/06

  • 491 916
  • 2 612
Tila
Viestiketju on suljettu.

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Filosofem kirjoitti:
Itse olen Tuuskin kanssa samoilla linjoilla siitä, että vieraskannattajien sanahelinät ja pahoittelut esimerkiksi Valtteri Filppulan lähdöstä ovat enemmän tai vähemmän paskaa. Suurin osa vastustajista on muna pystyssä nauramassa, kun vastustaja ja tässä tapauksessa vielä kaikkien vihaama Jokerit heikkenee. Itsekään tuskin menisin pahoittelemaan SM-liigan laskevaa tasoa, mikäli Kärpät menettäisi Bäckströmin, Viuhkolan ja Jokisen. Tai voisin ehkä pahoitellakin, mutta tuskinpa sitä tosissani tarkottaisin.

Paskan marjat. Kyllä mua ainakin aidosti tympäisee sarjan tason lasku! Ja miksi se pitää tapahtua näin myöhäisessä vaiheessa???! Jokerit on joutunu kunnon kuppauksen kohteeksi ja ainakin minua se tympii.

Jos pari kovinta haastajaa (HIFK ja Jokerit) menettää pakkansa kauden alussa niin kyllä se tympäsee. EDIT: okei, HIFKi kussut hommansa itse ja aiemmin eli ei hyvä rinnastaa Jokereihin. IFK ja Jokeripelit oli parhaita pelejä sarjassa viime kaudella! Itse olen harmitellut sitäkin kun pari vuotta sitten TPS menetti myös kauden kynnyksellä nuoren ja lupaavan ykkösketjun, oliko Hagmanin, Pärssisen ja kuka se kolmas oli NHL:n (joku tarkemmin muistava voi korjata).

Kuka ei ollut viime kaudella tyytyväinen NHL-vahvistuksiin liigassa? Kovia pelaajia liigassa mutta myös vastustajan paidassa..harmittiko Jokerikannattajia kun Jokisen Olppa pelas IFKissä? Tai kun Lukko signasi Hall Gillin? Itse seuraan liigaa ja tietysti haluaisin että sarja tasainen ja mahdollisimman kova. Kovat pelaajat tekee kovan sarjan.

Eri asia olisi jos tilanne olisi sellainen että Jokerit olisi ennakkoon ylivoimaisen kova. Silloin olisin vahingoniloinen että sarja tasottuu,mutta nyt tämä viime hetken kuppaaminen ei sytytä minua millaan tavalla. Positiivisena puolena se että Jokereilla varmasti on muutama euro sukan varressa ja plan-b lienee olemassa. Kuka tietää ketä vielä lähtee ja ketä tulee? Sarjan alkuun mennessä tulee vielä tapahtumaan ja mites se menee..kovimmat pelit pelataan keväällä.

Ei nämä asiat ikinä ole niin yksioikoisia. Kaikilla änäriin lähteneillä lienee unelma siellä ja toivotan onnea. Nykytilanne ei vaan palvele mahdollisimman kovaa ja mielenkiintoista SM-liigaa.
 
Viimeksi muokattu:

Icepowerman

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Hifk , HPK; KuPs, Zulimanit ...
Jääkö Selänne sittenkin Suomeen. Onko Harkimo pakotettu hankkimaan kovan luokan pelimies Filppulan tilalle eli tässätapauksessa Selänne ?
 

Vegas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos pari kovinta haastajaa (HIFK ja Jokerit) menettää pakkansa kauden alussa niin kyllä se tympäsee. EDIT: okei, HIFKi kussut hommansa itse ja aiemmin eli ei hyvä rinnastaa Jokereihin.

Mitähän mahdat tarkottaa tällä?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Filosofem kirjoitti:
EDIT. Itse olen Tuuskin kanssa samoilla linjoilla siitä, että vieraskannattajien sanahelinät ja pahoittelut esimerkiksi Valtteri Filppulan lähdöstä ovat enemmän tai vähemmän paskaa. Suurin osa vastustajista on muna pystyssä nauramassa, kun vastustaja ja tässä tapauksessa vielä kaikkien vihaama Jokerit heikkenee.

No, jokaisella on oikeus mielipiteeseensä. Minä olisin kuitenkin halunnut nähdä Filppulan pelaavan vielä kauden Jokereissa, enkä minä ole 90-luvun jälkeen vihannut Jokereita. Jostain syystä sekä Tepsin että Jokereiden vihaajat ovat vähentyneet vuosi vuodelta ja Kärppien vihaajia löytyy tasaisesti ympäri Suomea. Jokin syy/yhteys näillä täytyy olla mutta en ole vielä keksinyt, mikä se mahtaisi olla...
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vegas kirjoitti:
Mitähän mahdat tarkottaa tällä?
Siis,aluksi rinnastin Jokerit ja HIFKin tässä rosterin menettämisessa. Mutta minusta Jokereille NHL:n kuppaaminen on tullut kuitenkin aika yllättävästi ja näin kauden kynnyksellä, IFK vastaavasti menetti jo kauden loppuessa tärkeitä palasia (Södeholm, Kuhta, Pärä?) Sveitsiin ja muualle. IFKlla on ollut aikaa etsiä miehiä mutta Jokereille tämä tilanne tulee paljon äkillisemmin.

Yhtä kaikki, IFK ja Jokerit oli Lukon ohella viime vuonna mielenkiintoisimmat vastustajat mutta ensi kauden rosterit näyttää aika onnettomilta juuri nyt.

EDIT: ja Ahonen sitten lähti. Anyway mun viestin pointti ei ollut heittää kuittia isommin IFKn hankintapolitiikan suuntaan vaan ainakin vielä pari tuntia sitten mun silmään näytti että nimenomaan Jokerit on se iso menettäjä tänä vuonna.
 
Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tant gredulin kirjoitti:
Ymmärrän kyllä katkeran vuodatuksesi, mutta emmekö me ole tässä loppujen lopuksi sivustakatsojina, ja pelaajat tekevät elämänuraansa?

Flintille anteeksipyyntö mielestäsi mahdollisesti vähättelevän viestini johdosta Jokeripuolelle: kuulin vasta myöhemmin millä tavalla Filppulan lähtö tapahtui. Ja sekin ilmeisesti miehekkäämmin kuin tämä Arskan veto.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Illuminatus kirjoitti:
Tommin hankkimisen jälkeen voisi rauhassa kuukauden ajan katsella joko puhdasta sniperiä tai sitten maalintekoon kykenevää voimalaituria. Sitten olisikin taas homma paketissa. Toisaalta ei tuota Tommin siirtoa usko ennen kuin se virallisesti vahvistetaan. Nyt on niin epävarma olo joukkueen suhteen, että kaikki positiiviset huhut (ja tiedot) tuntuvat toiveajattelulta. Viikon aikana selviää siis paljon. Nyt vaan odotellaan.

Kyllä Jokereiden toimistolla on otettu aivan tosissaan fanien hätä ja kaikkensa Hjallis & Virmanen varmasti tekevät sen puolesta, että saataisiin luistimia täytettyä mahdollisimman kiinnostavilla ja hyvillä pelaajilla. Eli tässä suhteessa tilanne on aivan toinen kuin jokunen päivä sitten, jolloin lähtijöitä oli vain Rita. Myös taloudelliset mahdollisuudet ovat nyt toista luokkaa kuin aiemmin. Sellainen pieni ongelma kuitenkin on matkassa, että sopivia (= joiden hinta on kohdallaan suhteessa laatuun) pelaajia ei ole juuri vielä saatavilla. Tämä asia muuttuu sitä mukaan kun NHL-kuviot selviää paremmin. Kannattaa muistaa sekin, että a) ennen NHL:n alkua joukkueiden vahvuudesta putoaa useampia hyviä pelaajia sekä b) NHL-seurat eivät tarjoa kaikille niille pelaajille sopimusta, joiden oikeudet he omistavat.

Joten itse näkisin asian niin, että muutamaan viikkoon ei tapahdu Jokereiden uusien vahvistusten suhteen yhtään mitään, koska kavereilla on paitsi Virmasen faxit edessään, myös useita muita vaihtoehtoja pohdittavanaan.

Sen voin kuitenkin ampua alas, että Selänne olisi tulossa Jokereihin. Ei ole tulossa eikä ole menossa Anaheiminkaan - aivan kuten tuli kirjoitettua jo viikko sitten.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
cobol kirjoitti:
Masa hoitaa käytännön työn ja jos olen oikein ymmärtänyt, Markus Lehto toimii oikeana kätenä. Kyllä tästä voi vielä jotain tullakin.

Ilmeisesti tämän oikean käden toimintaa ei ole hirveän tarkkaan seurattu, kun sama kaiffari neuvotteli teiltä pari kundia NHL:ään ja nyt avuliaasti tarjoaa sitten palveluksiaan uusien vahvistusten hankinnassa. Joku kusettaa nyt ja pahasti.

Jhagin ja cobolin kilpailu "toimiston tietotoimistona" senkun jatkuu.
 

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
Rebel kirjoitti:
Ilmeisesti tämän oikean käden toimintaa ei ole hirveän tarkkaan seurattu, kun sama kaiffari neuvotteli teiltä pari kundia NHL:ään ja nyt avuliaasti tarjoaa sitten palveluksiaan uusien vahvistusten hankinnassa.

Täydellistä toimintaa agentilta. Ensi neuvotellaan pari tyyppiä pois Jokereista ja siihen perään aletaan neuvottelemaan uusia pelaajia Jokereihin. Palkkapäivänä nähdään hyvän työn tulos. Useamman kuin muutaman joukkueen rosterit saattavat näyttää kyllä aika laihoilta parin viikon päästä jos liikehdintä Suomesta pois jatkuu tällä tavalla. MIelenkiinnollan odotan sitä, kun joukkueet alkavat ilmoitella ulkomaalaisvahvistuksia, jotka ovat napanneet täkyn tulla SM-liigaan kiekkoilemaan. Ketäköhän kaikkia staroja sieltä onkaan saapumassa pimeään pohjolaan?

Ja sehän tietää vain kauden lähestymistä, kun cobol ja JHag alkavat tiputtaa huhu-ankkoja alas. Ja tähän taas se hymiö.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Minkäs verran rahaa, hilloa - ynnä perunoita nyt Jokereiden kassaan, hillopurkkiin tahi perunalaariin ilmestyy kun nuo jampat Ämerikkaan siirtyy?

Vai tietääkö sitä vielä?

Vai saako sitä ikinä tietää?
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Elton kirjoitti:
Minkäs verran rahaa, hilloa - ynnä perunoita nyt Jokereiden kassaan, hillopurkkiin tahi perunalaariin ilmestyy kun nuo jampat Ämerikkaan siirtyy?

Tässä viestiketjussa, edellisellä sivulla niitä jotkut ovat laskeskelleet. Minulla ei ole havaintoa, ovatko luvut oikein vai väärin enkä tiedä, koska ne näkyvät Virmasen tiliotteessa.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
niin

kaikkea "hauskaa" on tapahtunut tässä viime aikoina.
Jokereillahan oli jo vanhoja siirtosaatavia NHL:stä Kari Lehtosesta ja Tuomo Ruudusta enkä tiedä onko niitäkään vielä maksettu.

Sen verran Filppulan siirrosta että hänen amerikan agentti Bill Zito oli suurin syypää siihen että Valtteri rapakon taakse siirtyi. Toki Lehdollakin on sormet pelissä mutta tuliko tämä siirto kuitenkaan yllätyksenä Virmaselle.

Uusia pelaajiakin on kaavoitettu kuten täällä on kirjoitettu ja yksi konkreettinen vahvistuskin on haarukassa(kuten täällä on kirjoitettu). Joten ei tämä nyt todellakaan niin huonolta näytä,sillä juniorit saavat arvokasta kokemusta hyvistä harjoitus peleistä kuten esim Ruotsin turnee.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
ennustaja kirjoitti:
Suomessa Santala voi hyvinkin saada 100 000+ euroa kun kahdensuunnan sopimuksella palkka olisi farmissa 75 000 dollaria.

Santala saa Suomessa pelatessaan nyt tarjouksia, joissa on sama määrä numeroita kuin sinulla, mutta ensimmäinen numero on kolmonen. Tarjoajat ovat helsinkiläisjoukkueita, mutta en viitsi paljastaa nimiä. Eikä siinä ole mitään ihmettelemistä, sillä Santalaa selvästi huonommatkin pelaajat kuittaavat SM-liigasta lähes 300 000 palkkaa kaudelta. Kuten aiemmin totesin, Jokereiden tilanne on muuttunut ja muutos tapahtui Filppulan ja Mäen tehtyä seuraa Ritalle. Jokerit on nyt täysin valmis palkkaamaan Santalan, jos ehdoista vaan päästään sopimukseen. Santala haluaa kuitenkin katsoa Atlantan kortin vielä kerran, joten sitä tässä nyt odotellaan. Mutta Santalan palkkaluokka on sama kuin Kariyan (se huonompi) eli yli 300 kiloa.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
cobol kirjoitti:
Tarjoajat ovat helsinkiläisjoukkueita, mutta en viitsi paljastaa nimiä. Eikä siinä ole mitään ihmettelemistä, sillä Santalaa selvästi huonommatkin pelaajat kuittaavat SM-liigasta lähes 300 000 palkkaa kaudelta.

Onko meidän mitään järkeä lähteä maksamaan noin suuria korvauksia kavereille, jotka eivät edes pystyneet vakiinnuttamaan paikka maajoukkueessa? Tämähän johtaa siihen, että meillä joku Vihko/Häppölä tai teillä Kantee/ Kuki saa kohta 150-200. Sitten pelataan c-tason kiekkoa ja maksetaan a-tason lipunhintoja, mikä johtaa väistämättä yleisömäärien laskuun vuosien kuluessa.

Toki toivon junioritoiminnan tuottavan jatkossa parempia hedelmiä, mutta usko siihen näin pleikkarikaudella on vähäinen.

Kerro edes toinen niistä joukkueista, en taatusti kerro eteenpäin.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
ultrar kirjoitti:
Kerro edes toinen niistä joukkueista, en taatusti kerro eteenpäin.

Niin jatkoajassahan ei koskaan mikään leviä eteenpäin :)
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
ultrar kirjoitti:
Kerro edes toinen niistä joukkueista, en taatusti kerro eteenpäin.

Kirkkonummen salamat 99% todennäköisyydellä.

Ei kyllä tarvia olla mikään meedio, että tietää mitkä joukkueet on kyseessä. Vihjeenä bluusi ei kuulu näihin seuroihin (siis minun mielestäni).
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
kakkonen kirjoitti:
...Itse olen harmitellut sitäkin kun pari vuotta sitten TPS menetti myös kauden kynnyksellä nuoren ja lupaavan ykkösketjun, oliko Hagmanin, Pärssisen ja kuka se kolmas oli NHL:n (joku tarkemmin muistava voi korjata).

Niko Kapanen. Se kenttä olisi ollut mukava nähdä.. Kapasen kohdalla tilanne oli vähän sama kuin teillä nyt, pelaaja ei ollut lähdössä minnekään - ennen kuin sitten lähti. Myös SM-liigan tason oletettu lasku oli silloin puheenaiheena (tosin se kääntyi nopeasti perus JA-vittuiluksi). Onneksi ensi kaudelle NHL-peikkojen siirtoraja tulee käsittääkseni edes hieman järkevämpään ajankohtaan.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tuolla ottelukeskustelufoorumilla ennustaja kertoo millaisella kokoonpanolla Jokerit pelasi eilen Ruotsissa Leksandia vastaan,

ennustaja kirjoitti:
Jokerit:

73 Tim Thomas
35 Joonas Hallikainen

9 Tony Virta - 20 Petri Pakaslahti - 16 Toni Dahlman
61 Tero Konttinen - 15 Arto Koivisto - 89 Roni Andersson
11 Tomek Valtonen - 23 Petri Varis - 94 Teemu Kuusisto
44 Timo-Pekka Römpötti - 30 Esa Kivistö - 39 Jesse Uronen

26 Jan Latvala - 21 Kevin Kantee
7 Mikko Kalteva - 12 Markus Kankaanperä
40 Sami Lepistö - 25 Kari Martikainen
4 Samuli Jalkanen

Siinäpä se selkeästi kotiedusta pelaavan joukkueen kokoonpano siis olisi.

Osaako joku muuten kertoa että missä pehmeäkätinen virtuoosi Arto Kuki on? Onko Kuki loukkaantunut vai onko NHL-pomot taas hakemassa meiltä käsiä joukkueisiinsa?
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
flintstone kirjoitti:
Onko Kuki loukkaantunut vai onko NHL-pomot taas hakemassa meiltä käsiä joukkueisiinsa?
Pahasti näyttää siltä että NHL pomot ovat iskeneet silmänsä nyt tuulennopeaan Arto Kukiimme. Mutta pahempi huolenaihe on se, kun kohta änärissä huomataan Peten piilevät sentterikyvyt, niin NHL kutsuu.

Vakavasti puhuen, Pena sanoo iltalehdessä joltakin joukkueelta lähtevän viisi (5!) pelaajaa. Nyt jalat, korvat ja nenä ristissä toivomaan, etteivät kyseessä ole jo menneet Rita,Filppula,Mäki+Lepistö ja Valtonen. Siinä sitä katastrofia olisikin.
 

demitra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
flintstone kirjoitti:
Tuolla ottelukeskustelufoorumilla ennustaja kertoo millaisella kokoonpanolla Jokerit pelasi eilen Ruotsissa Leksandia vastaan,



Siinäpä se selkeästi kotiedusta pelaavan joukkueen kokoonpano siis olisi.

Osaako joku muuten kertoa että missä pehmeäkätinen virtuoosi Arto Kuki on? Onko Kuki loukkaantunut vai onko NHL-pomot taas hakemassa meiltä käsiä joukkueisiinsa?

Älä nyt Flintti enää jaksa, kun itsekin tiedät hyvin, ettei joukkue tuollaiseksi jää. Tuo valituksesi alkaa vähitellen tympimään enemmän kuin joukkueen nykyinen kokoonpano.
 

jke85

Jäsen
Suosikkijoukkue
epälineaarinen köyhän talon porsas @ FutisForum
Tällä hetkellä ei voi muuta kuin odottaa. NHL pomoilla on alta viikko aikaa tehdä uusia sopimuksia ja kello käy. Jokainen päivä joka kuluu on plussaa meille. Jätetään selittelyt ja kiukuttelut heikoille. Ei voi muuta tehdä kun pitää sormet ristissä ja toivoa parasta...
 

luukkumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, maajoukkue , voima
salaliitto.....

Finisher kirjoitti:
Nyt jalat, korvat ja nenä ristissä toivomaan, etteivät kyseessä ole jo menneet Rita,Filppula,Mäki+Lepistö ja Valtonen. Siinä sitä katastrofia olisikin.

Tämä alkaa haiskahtaa siltä , että virmismasa ja viiksipena ovat keksineet koko keitoksen itse. Huomasivat , että nyt kannattaa myydä pelaajia NHL:ään kun kundeista saa mukavasti rahaa. Niin Valle kuin naapurin Ahonenkin ovat vakuutelleet että ensi kausi pelataan suomesssa. Mutta kuinkas kävikään , ilkeät seurajohtajat ovat itse olleet yhteydessä agenttien kautta isonveden taakse ja saaneet " kupattua " pelaajia sinne.

ns. Normaalitilannehan olisi se , että tuon tasoiset pelaajat eivät olisi sopimuksia , Filppulaa lukuun ottamatta NHL:ään saaneet.

En ylläty jos viikonloppuna faxit laulaa jälleen ja pelaajat pakkaa kamojaan lähtökuntoon. Nyt on " rivimiesten markkinat "
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Finisher kirjoitti:
Vakavasti puhuen, Pena sanoo iltalehdessä joltakin joukkueelta lähtevän viisi (5!) pelaajaa. Nyt jalat, korvat ja nenä ristissä toivomaan, etteivät kyseessä ole jo menneet Rita,Filppula,Mäki+Lepistö ja Valtonen. Siinä sitä katastrofia olisikin.

Tarkkaan ottaenhan Pena sanoi: - Me emme ole ainoa seura, jota tulee sattumaan. Kuulin, että yhdeltä SM-liigaseuralta on lähtemässä viisi pelaajaa. Jokerithan on jo menettänyt pelaajia.

Meikäläinen käsittää tämän niin, että Jokerithan on jo menettänyt pelaajia JA joltain muulta jengiltä (Kärpät?) on lähtemässä viisi pelaajaa. Kovaa peliä Bostonissa ja vielä saa joka jengi olla kusi sukassa jonkin aikaa.
 

#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
PeteX kirjoitti:
Tarkkaan ottaenhan Pena sanoi: - Me emme ole ainoa seura, jota tulee sattumaan. Kuulin, että yhdeltä SM-liigaseuralta on lähtemässä viisi pelaajaa. Jokerithan on jo menettänyt pelaajia.

Meikäläinen käsittää tämän niin, että Jokerithan on jo menettänyt pelaajia JA joltain muulta jengiltä (Kärpät?) on lähtemässä viisi pelaajaa. Kovaa peliä Bostonissa ja vielä saa joka jengi olla kusi sukassa jonkin aikaa.

Niin Rapakon takana ollaan ainaki kiinnostuneita suraavista Kärppä-pelaajista:
Jari Viuhkola, Jussi Jokinen, Janne Pesonen ja Niklas Bäckström.

Kyllä minulle ainakin kelpaisi että Kärpät tuon verran tasotusta muille antaisi!
 

Ambi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
PeteX kirjoitti:
Meikäläinen käsittää tämän niin, että Jokerithan on jo menettänyt pelaajia JA joltain muulta jengiltä (Kärpät?) on lähtemässä viisi pelaajaa.

Noin minäkin haluaisin ajatella mutta kellä muulla jengillä kuin Jokereilla on viisi sellaista pelaajaa jotka kiinnostaa NHL-seuroja [tai Euroopan seuroja?] niin paljon? Mutta Kärpäthän tässä on pidelly hiljaiseloa koko kesän, josko nyt sitte...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös