Jokerit-Jyp, 7.3. Hartwall Areena

• 26 714
  • 279

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Re: Re: Re: Paska peli

Viestin lähetti Tumba
Annat viestissä ymmärtää ("me teemme") ikäänkuin Sinä olisit kovinkin tärkeä mies Jokeriorganisaatiossa.

Kuten hyvin tiedät lukutaitoisena, mulla ei ole mitään tekemistä Jokereiden organisaation kanssa. Aika monta kertaa olen saman asian todennut. En ole myöskään missään kirjoittanut, että me teemme kun olen käsitellyt Jokeriorganisaatiota. Lapsellista valehtelua sinulta. Kirjoitin "me teemme" käsitellessäni kannattajien näkökulmaa Jokereiden nousuun.

Mulla on omat näkemykseni asioista, sulla omasi. Sinun mukaasi FC:n alasajolla oli merkittävä vaikutus Jokereiden yleisömäärään Jyp-ottelussa (listaamasi syyt). Tiedät itsekin kirjoittavasi paskaa. Todellisuudessa sillä ei ollut edes kolmen prosentin merkitystä katsojalukuun. Syyt vähäiseen yleisömäärään ovat aivan muualla: säälipleijarit eivät kiinnosta, Jokereilta ei niitä odotettu, liput ovat kalliita, otteluita on liikaa, ottelu tuli nopeasti, Jokereiden peli on ollut pitkään huonoa jne.

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Re: Re: Re: Re: Paska peli

Viestin lähetti cobol
Ne jotka asiasta eniten marmattavat täälläkin, eivät muutenkaan juuri käy omalla rahallaan Jokereiden otteluissa.

Totta. Tällä kaudella en ole käynyt kuin muutamassa matsissa. Tosin ihan omalla rahalla. Sitä ennen olen ollut kausikorttilainen edelliset 14-kautta - armeija. Edelleen omalla rahalla.
Väittäisin siis pistäneeni ihan tarpeeksi rahaa Jokereihin, jotta minulla on oikeus "marmattaa".

Viestin lähetti cobol
Me muut taas olemme lähinnä tyytyväisiä siitä, että Jokereiden jääkiekkotoiminnan resursseja syönyt ja täysin Jokereiden perinteiden ja normaalin toiminnan ulkopuolelta osaksi seuraa napattu jalkapallo kuopattiin vihdoin.

Siis te muut pääkaupunkilaistuneet janarit, jotka istutte siellä klubikatsomossa? Te tosifanit. Virmasen ja hjalliksen kaverit.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mike, älä viitsi naurattaa!

Viimeisten kolmen kauden aikana olet milloin mistäkin syystä ilmoittanut, että et käy Jokereiden otteluissa etkä kausaria hanki, koska a) peli on paskaa, c) janarit pelaa, d) summanen on pilannut Jokerit jne...

Sulla ja Tumballa on siitä hauska piirre, että aina kun jouduttu asioissa ahtaalle, suuntaatte arvostelun asioista eri mieltä olevan henkilöön. Esimerkiksi Tumba aiemin ja sinä Mike pelkästään tuossa yllä minusta: "Hjallisen kaveri", "Virmasen kaveri", "janari", "klubikatsomon tosifani."

Ihan sama mulle, vaikka Hjalliksen ja Virmasen kaveri en taatusti ole. Kuten hyvin tiedät. Tarkoituksesi on vain leimata ja joudut tekemään sen siksi, että asia-argumenttisi eivät riitä.

Koita nyt kestää jotenkin se, että FC:n lopettaminen oli helpotus 99 prosentille Jokereiden kannattajia - niille, jotka olivat mukana jo ennen kuin FC kiilattiin sivusta osaksi Jokereita. Tapa jolla FC:tä hoidettiin, oli täysin perseestä. Ja sen ole taatusti tehnyt selväksi Jokereiden johdon suuntaan.

Ässät #12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tiistain pelistä

Ei ollu ihmeellistä peliä sunnuntaina ja veikkaan samaa tiistaille.Tulos 3-5 ja Jypiläiset saa liittyä Porilaisten seuraan Yyteriin.

On se Metropolit kone!...maali oli muuten täysi kopio Porissa tehdystä maalista(21.02.04),silloinkin sai Valtonen pistää tyhjiin.

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti cobol
Mike, älä viitsi naurattaa!

Viimeisten kolmen kauden aikana olet milloin mistäkin syystä ilmoittanut, että et käy Jokereiden otteluissa etkä kausaria hanki, koska a) peli on paskaa, c) janarit pelaa, d) summanen on pilannut Jokerit jne...

Haista nyt kuule juntti jo pitkä vittu noiden paskapuheidesi kanssa.
Peli on ollut paskaa jne.jne. mutta ensimmäinen hankkimatta jäänyt kausari oli viime kevään pleijarikortti, koska tiesin, että tällä kaudella en runkosarjakorttia osta ja käyttämättömillä matseilla olisi näin ollen voinut pyyhkiä persettä. En ihan vitun varmasti ole sanonut että en käy Jokereiden matseissa. Viime kaudella niitä jäi kausarista huolimatta jokunen väliin, sitä ennen en edes muista viimeksi.

En tiedä mistä vedit nuo prosenttisikaan, mutta ei niilläkään ole mitään väliä. Ne ihmiset, jotka FC:tä kannattivat ajattelevat ihan helvetisti erilailla. Ja nekin on kaikki jokerikannattajia, jopa ihan matseissa käyviä sellaisia, jotka eivät ole ensi kertaa tutustuneet joukkueeseen Savon Sanomien urheilusivuilla.

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Paska peli

Viestin lähetti cobol
Kuten hyvin tiedät lukutaitoisena, mulla ei ole mitään tekemistä Jokereiden organisaation kanssa. Aika monta kertaa olen saman asian todennut. En ole myöskään missään kirjoittanut, että me teemme kun olen käsitellyt Jokeriorganisaatiota. Lapsellista valehtelua sinulta. Kirjoitin "me teemme" käsitellessäni kannattajien näkökulmaa Jokereiden nousuun.

Mulla on omat näkemykseni asioista, sulla omasi. Sinun mukaasi FC:n alasajolla oli merkittävä vaikutus Jokereiden yleisömäärään Jyp-ottelussa (listaamasi syyt). Tiedät itsekin kirjoittavasi paskaa. Todellisuudessa sillä ei ollut edes kolmen prosentin merkitystä katsojalukuun. Syyt vähäiseen yleisömäärään ovat aivan muualla: säälipleijarit eivät kiinnosta, Jokereilta ei niitä odotettu, liput ovat kalliita, otteluita on liikaa, ottelu tuli nopeasti, Jokereiden peli on ollut pitkään huonoa jne.
Mistä sinä, tai kukaan muukaan voi tietää tarkkaa määrää yhden asian vaikutuksesta yleisömäärään. Missä olen väittänyt sen olleen merkittävä vaikutus yleisömääriin? Minä esitin vain omia arveluitani pieneen yleisömäärään. Luetteloin vain syitä, en asioiden painoarvoa. Uskotko muuten Cobol Jokeripurren nousuun nykyisellä johdolla/toimintamallilla?

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Paska peli

Viestin lähetti Tumba
Missä olen väittänyt sen olleen merkittävä vaikutus yleisömääriin? Minä esitin vain omia arveluitani pieneen yleisömäärään. Luetteloin vain syitä, en asioiden painoarvoa. Uskotko muuten Cobol Jokeripurren nousuun nykyisellä johdolla/toimintamallilla?

No, sulla oli peräti kolmantena pitkässä listassasi tuo futisjengin lopettamisen vaikutus Jyp-ottelun katsojamäärään... Ja minä siis siitä, että sen vaikutus on erittäin pieni.

Itse seurasin FC Jokereiden otteluita sekä Helsingissä että mm. Hämeenlinnassa viime kaudella. Näin siellä 116 boysien soihdut ja kannustuksen ja niistä sen verran, että jokainen joukkue olisi ylpeä tällaisesta kannustuksesta.

Jokereiden uusi nousu SM-liigan eliittiin on mahdollista. Sitä helpottaa paljon se, jos joukkueessa on a) hyviä ja kiinnostavia ja potentiaalisia pelaajia, b) hyvä valmentaja ja c) pelaajien scouttaus paranee huomattavasti siitä, mitä on Hartwall-Areenan aikana nähty sekä d) omistajatahot satsaavat joukkueeseen ja ovat kiinnostuneet sen kehittämisestä.

Nämä ovat aivan normaalit ehdot minkä tahansa joukkueen nostamiselle huipulle. Kyllä ne pätevät myös Jokereihin.

Edit: viimeisen kappaleen lisäys.

Viimeksi muokattu:

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Paska peli

Viestin lähetti cobol
No, sulla oli peräti kolmantena pitkässä listassasi tuo futisjengin lopettamisen vaikutus Jyp-ottelun katsojamäärään... Ja minä siis siitä, että sen vaikutus on erittäin pieni.
Ei olisi pitänyt numeroida syitä. Järjestys oli satunnainen, ja pelkkä arvelu. Siitä ollaan kaiketi samaa mieltä, että kaikki merkit pieneen yleisömäärään oli ilmassa.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Mike
En tiedä mistä vedit nuo prosenttisikaan, mutta ei niilläkään ole mitään väliä. Ne ihmiset, jotka FC:tä kannattivat ajattelevat ihan helvetisti erilailla. Ja nekin on kaikki jokerikannattajia, jopa ihan matseissa käyviä sellaisia, jotka eivät ole ensi kertaa tutustuneet joukkueeseen Savon Sanomien urheilusivuilla.

Toki FC:n kannattajat ovat katkeria FC:n lopettamisesta - se on sairaan selvä asia!

Mutta ei FC:llä ole silti mitään historiallista tekemistä Jokereiden toiminnan kanssa. Hjallis muutatti PK-35 Pukinmäestä suututtaen PK-35 fanit - joista osa oli ollut seuran toiminnassa mukana todella pitkään. Et muuten satu tuntemaan noita asioita, Mike? Minä seurasin PK-35 pelejä II divarista asti ja olin helvetin katkera Hjalliksen tempuista. Asuin silloin kentän vieressä ja kävin katsomassa kaikki PK-35 pelit, joihin suinkin ehdin. Hjallis hylkäsi PK-35 nimen ja päätti, että nyt tehdään FC Jokerit ja vei sen Töölön kentälle muutama vuosi sitten. Tarkoitus oli rakentaa imperiumi, joka tuottaa rahaa kesät talvet.

Homma meni aivan mäkeen ja vei kymmeniä mummon miljoonia rahaa ja samalla henkilö- ja muita resursseja jääkiekolta. Tämän(kin) vuoksi Jokerit on ollut urheilullisesti aika kehno koko Hartwall-Areenan ajan. Tavoitteita on ollut paljon, mutta tuloksena on vain yksi kulta ja yksi hopea. Pronssit ei kiinnosta ketään eikä niitä pitäisi jakaakaan. Eikä niitäkään tosin ole juuri saatu.

Joten lähestymme asiaa aivan eri kanteilta. Sinä olet intohimoinen FC Jokereiden kannattaja, joka löysi seuran Hjalliksen jäljiltä. Minä taas seurasin PK-35 otteluita jo paljon ennen Hjallista ja koin PK-35 nousun, huuman ja osittaisen tuhon Hjalliksen siirtäessä kentän Töölöön ja vaihtaessa nimen Jokereihin. (PK-35 pelaa muuten nyt divarissa).

Minulle FC Jokerit merkitsi aina jotain sellaista, jota ei olisi pitänyt olla. Olisi edes Hjallis jättänyt nimeksi PK-35 ja pitänyt sitä kautta alkuperäiset fanit. Sinulle kaikki FC:ssä alkoi siitä kun Hjallis loi FC Jokerit.

Kun lähtökohdat ovat näin erilaiset, turha sinun on kuvitella, että keinotekoisesti luodun FC Jokereiden lakkauttaminen saisi meikeläiseltä jotain tuskan huutoja. PK-35 oli aikanaan se, joka oli jotain. Jääkiekossa se on ollut Jokerit. Vuodesta 1978.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Paska peli

Viestin lähetti Tumba
Siitä ollaan kaiketi samaa mieltä, että kaikki merkit pieneen yleisömäärään oli ilmassa.

Kyllä. Samoin ollaan varmasti samaa mieltä siitä, että Jokereissa tarvitaan muutoksia, jotta seura saadaan uuteen nousuun ja kiinnostamaan väkeä. Samoin siitä, että omat junnut pitää olla etusijalla ja heitä vahvistamaan sitten SM-liigan tasolla jumalattoman kova ykköskenttä. Jokerit on antanut muille liigaseuroille tolkuttomasti tasoitusta puuhatessaan futiksessa ja hoitaessaan kiekkopuolen scouttaamista vasemmalla kädellä. Futispuoli on nyt loppu. Toivottavasti Jokereihin saadaan urheilutoimenjohtaja mahdollisimman pian, jonka toimialueena on pelaajat, niiden scouttaus ja rosterin suunnittelu viikkoa pidemmällekin. Hänelle yksi apupoika ja sen on siinä. Urheilutoimenjohtajaksi sopisi joku entinen pelaaja, jolla on riittävät suhteet.

Näillä eväillä näkisin, että Jokerit voidaan palauttaa menestyväksi ja kiinnostavaksi seuraksi.

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti cobol
PK-35 oli aikanaan se, joka oli jotain.

BTW, Olisikohan se PK-35 yhtään mitään enää, jos Hjallis ei olisi sitä ostanut?

Asiahan ei minulle mitenkään kuulu, mutta onhan se ihan helvetin syvältä kaupata joukkue paikalliskilpailijalle ja pyytää faneja siirtymään siihen leiriin. Ihan sama asia kuin se, että myytäis Jokerit Hifkille ja pyydettäis meitä siirtymään Hifk-faneiksi. EI tuollaista voi hyväksyä - eikä pidäkään.

Ihan toinen juttu on se, että olisiko pitänyt tuohon jalkapallosotkuun lähteä alunperinkään. Nyt kuitenkin lähdettiin, niin olisi se silloin pitänyt hoitaa hamaan loppuun astikin - kyllä jonkinlaista sitoutumista olisi pitänyt olla. Olkoot vaikka lätkäpuolelta pois, mutta jotenkin tuo homma olisi pitänyt hoitaa niin, että se olisi saanut jatkumoa. Nyt on kusetettu aikaa suurta porukkaa helvetin paskamaisesti. Pirun itsekästä ajattelua, että ei sillä fudispuolella ole mitään väliä mulle, niin menkööt silloin jaloista kuljeksimasta.

Koko Harkimon tuoma bisnes-kulttuuri on niin kaukana siitä, mitä urheilu sille urheilun kuluttajalle todellisuudessa merkitsee.

Taloudellisista resursseista Jokereiden menestyminen ei ole ollut kiinni kymmeneen vuoteen. Siinä mielessä fudis ein ole vienyt meiltä yhtään mitalia, vaan ihan muut syyt. Jatkossa tilanne olisi ollut toinen, mutta niiden mitalienkin menetyksen uhalla Jokerit olisivat olleet velkaa fudispuolelle sen, että sen toimintaa ei olisi ajettu kokonaan alas.

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Viestin lähetti Oiva
BTW, Olisikohan se PK-35 yhtään mitään enää, jos Hjallis ei olisi sitä ostanut?
Tämä keskusteluhan menee mielenkiintoisille poluille. Kertokaapa sitten mitä PK-35 nyt sitten on, kun Hjallis sen osti?

Myös tuo Oivan jutun toinen spekulaatio alkoi tuntua niin kiinnostavalta, että niinköhän tuossa lopulta käy siinäkin jutussa. Kuiville selvitäkseen myy Koffille koko roskan. Hieno skenaario kerta kaikkiaan.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Oiva
onhan se ihan helvetin syvältä kaupata joukkue paikalliskilpailijalle ja pyytää faneja siirtymään siihen leiriin. Ihan sama asia kuin se, että myytäis Jokerit Hifkille ja pyydettäis meitä siirtymään Hifk-faneiksi. EI tuollaista voi hyväksyä - eikä pidäkään.

Eikä tällaista kukaan hyväksykään. En ainakaan minä. Mutta ihan samoin Hjallis teki PK-35 kanssa: hän pyysi, että fanit siirtyisivät PK-35 joukoista FC Jokereihin. Ja sai täydellisen tuomion faneilta. Silloinkin. Sillä kertaa PK-35 faneilta.

Tässä tietoa PK-35 toiminnasta tänään: PK-35

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Kurppa
Hauska huomata narrien kannatuspohjan laajuus heti kun pelit ei meekään ihan putkeen, eikä Virmasen Masalta enää järjestykään niitä kivoja vapareita.

Ehhehe. Nokkelia nämä meidän naapurihallin ystävämme. Uutta sanottavaa tässäkin viestissä on suunnattomasti ja useammassakin ketjussa aiheesta käyty viestinvaihto on jätetty lukematta kokonaan.

Et sitten huomannut että Tapparaa vaivasi eilisessä pelissä täsmälleen sama ongelma. Ei vissiin Masa jakanut Hakametsäänkään lippuja, niinkö? Et jaksanut lukea että useampikin on jo esittänyt hyviäkin kommentteja siitä miksi tällä kierroksella näin kävi?

Ei sinänsä, tämähän on loistava mahdollisuus purkaa mieltään käyttämällä hyväksi Hjalliksen toilailuja, Masan hankintoja, hallissa kahvilla käyviä pukupellejä sekä sitä, että oikeasti Jokereilla ei ole kannattajia, kulttuuria, alkuperäisiä pelaajia tai itse juuriakaan. Kaikki on leasing-pohjaisesti velkarahalla hankittu ja hiuskarvan varassa roikkuvaa. Hallikin on oikeasti Hartwallin panimo, jota väliaikaisesti kiekkotapahtumiin käytetään (paitsi että Jokerit ei pelaa oikeaa kiekkoa, vaan vieraspaikkakunnilta ostettua epäkiekkoa).

Tiettyyn pisteeseen nämä viestit ovat ihan hauskoja, mutta herätkää nyt jo aikuisten oikeasti. Syökää vaikka kanaa tai jotain.

edit: lisätty sana

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Täällä on esitetty kovaa kritiikkiä FC jokereiden alas ajoa kohtaan.
Voisitteko kertoa miten te olisitte hoitaneet asian, koska minä en keksi mitään vaihtoehtoa nyt tapahtuneelle.
Ymmärrän toki, että tämä on kova paikka FC:n faneille, mutta miten homma olisi sitten pitänyt hoitaa?

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Viestin lähetti hull16
Täällä on esitetty kovaa kritiikkiä FC jokereiden alas ajoa kohtaan.
Voisitteko kertoa miten te olisitte hoitaneet asian, koska minä en keksi mitään vaihtoehtoa nyt tapahtuneelle.
Ymmärrän toki, että tämä on kova paikka FC:n faneille, mutta miten homma olisi sitten pitänyt hoitaa?

No herran jestas sentään... Hoitaa niinkuin hoidetaan urheiluseuraa. Eletään varojen mukaan ja rakennetaan joukkuetta pikkuhiljaa. Jos tämä onnistuu esimerkiksi Valkeakoskella niin onnistuu se nyt taatusti myös Helsingissä kilpailevista seuroista huolimatta...

.. Paitsi tietysti jos tavoittelee kovia voittoja ja rahaa ja ketut välittää itse futiksesta...

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Tarinankertoja
No herran jestas sentään...
Ei tavitse viisastella, haluan vain kuulla miten homma olisi pitänyt tässä tilanteessa hoitaa.
Jos jossitellaan, niin eihän olisi koskaan pitänyt homman edes ryhtyä.

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Viestin lähetti hull16
Ei tavitse viisastella, haluan vain kuulla miten homma olisi pitänyt tässä tilanteessa hoitaa.
Jos jossitellaan, niin eihän olisi koskaan pitänyt homman edes ryhtyä.

OK. Jokereiden roosterissa oli 15 pelaajaa. Nämäkin suurimmaksi osaksi junnuja. Luultavasti näiden palkat eivät olisi olleet sellaisia, että kautta ei olisi voitu nolla tuloksella pelata läpi. tosin tippujan pakka olisi ollut lähellä. Mutta toisaalta Rautiainen olisi voinut muutamalla lisä hankinnalla pitää joukkueen kuivillakin, mene ja tiedä. Jos Harkimo katsoi, että takiin tulee, niin vapaaehtoinen pudottautuminen sarjaa alemmas, ja uuden joukkueen rakennusta siellä. Kohti nousua ja junnu ja fanipohjaa hankkimaan. Siis pitää Jokerit hengissä Jalkapalloilun vuoksi, eikä heittää pyyhettä kehään "kun ei tää ollukkaa hyvä pisnes". Vain Harkimo on voinut kuvitella futiksen olevan hyvä pisnes Suomessa. Olisi vaikka tänne Tampereelle pirauttanut ja kysässy "miks te tollasen junaitidin perustitte". Harkimo ostanee futiseuran sitten uudelleen, kun Suomi ekan kerran pääsee arvokisoihin ja tulee yleisöboomi. Vai olisko kannattanu pitää Jokerit siihen asti vaikka kolmosdivarissa?

Jokatapauksessa ei arvostusta tuollaiselle toiminnalle. Ku ei tu rahaa, niin fuck about futis

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Jokatapauksessa ei arvostusta tuollaiselle toiminnalle. Ku ei tu rahaa, niin fuck about futis

Toisaalta itse ymmärrän täysin Hjalliksen teon - päätöksen luopua siitä FC:stä, mutta olisihan tuo pitänyt jo tosiasiassa tietää hommaan ryhtyessä, että suomalaisen jalkapalloilun nosto edes eurooppalaiselle keskitasolle on lyhyellä aikavälillä käytännössä mahdoton homma.

Uskoisin Hjalliksen aikoinaan miettineen, että kun maajoukkuematseissa käy kuitenkin mukavasti porukkaa niin miksei sitten seuratoiminnassa päästäisi kunnon mittakaavoihin ja sitä kautta kunnon tuloihin. Taisi vielä siihen aikaan olla aika yleistä, että tulopuoli monissa seuroissa arvioitiin aikalailla yläkanttiin (onhan Euroopassakin monia huippujoukkeita, jotka ovat konkurssikypsiä).

Hjallis sitten varmasti katsoi, että oletettavat kassatulot FC:stä pitkällä aikavälillä ovat niin mitättömät, että tämä haara kannattaa karsia. Eli ihan ymmärrettävä bisnespäätös, mutta omituista tässä kaikessa on se, miten Hjallis edes erehtyi lähtemään jalkapalloon mukaan.

Toisaalta olen ihmetellyt, että miten Hjallikselta pääsee aika-ajoin hirveitä sammakoita suusta - viimeisimpänä tietysti tämä, FC:n kannattajien toivotaan siirtyvän Klubin kannattajiksi. Hohhoijaa, luulisi hänen, jos hän kerta niin taitava yrittäjä on, ymmärtävän potentiaalisten asiakkaidensa ajatusmaailmaa. Ei suurin osa kannattajista vaihda joukkueitaan tuolla tavalla. Kuinka moni HC Jokereiden kannattaja siirtyisi vastaavassa tilanteessa IFK:n kannattajiksi tai päinvastoin? Epäilen, että aika marginaalinen osa.

Itseäni ei ensi kaudella nähdä Klubin peleissä. Suuntaan ennemin tilaisuuden tullen divarimatseihin...

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Timi
Toisaalta olen ihmetellyt, että miten Hjallikselta pääsee aika-ajoin hirveitä sammakoita suusta - viimeisimpänä tietysti tämä, FC:n kannattajien toivotaan siirtyvän Klubin kannattajiksi. Hohhoijaa, luulisi hänen, jos hän kerta niin taitava yrittäjä on, ymmärtävän potentiaalisten asiakkaidensa ajatusmaailmaa. Ei suurin osa kannattajista vaihda joukkueitaan tuolla tavalla. Kuinka moni HC Jokereiden kannattaja siirtyisi vastaavassa tilanteessa IFK:n kannattajiksi tai päinvastoin? Epäilen, että aika marginaalinen osa.

Oikea pointti, josta olen täysin samaa mieltä.

Valitettavasti kaupallisessa maailmassa liiketoiminnalliset sopimukset ajavat usein "nomaalin maalaisjärjellisen" toiminnan edelle. Jos pitäisi veikata, niin tästä kommentista on sovittu jo sopimusneuvotteluissa ja HJK on toivonut tai jopa edellyttänyt että tällainen lausunto julkisuudessa annetaan kaupan tekemisen jälkeen. Näilläkin asioilla kun voi olla lasketusti arvoa (niin hölmöltä kun se tuntuukin), jopa siihen pisteeseen saakka että joku nokkela on kertonut että seuran "mukana" tulee näin ja näin monta potentiaalista kannattajaa = asiakasta. Liiketaloudessa tänä päivänä (jopa liiankin kanssa) kaikki tehokkuus, tuottavuus, tulonlähteet ja potentiaali mitataan sekä hinnoitellaan. Se aika on ohi, jossa fiilispohjalta tai maalaisjärjellä tehtiin ratkaisuja. Näin siis yleisluontoisesti, poikkeuksiakin on.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Siis pitää Jokerit hengissä Jalkapalloilun vuoksi, eikä heittää pyyhettä kehään "kun ei tää ollukkaa hyvä pisnes". Vain Harkimo on voinut kuvitella futiksen olevan hyvä pisnes Suomessa.
Tuossahan tuo on hyvin kiteytettynä, varsinkin tuo ensimmäinen lause "jalkapalloilun vuoksi". Voisi tietysti kysyä, onko Hjallis jotain velkaa fudikselle? Vastaan itse: ei todellakaan.
Ainoa yksityinen taho, joka pyörittänyt Liiga-joukkuetta suomessa ja minusta jos hän on sitä mieltä, että nyt riittä rahan tuhlaus niin hänellä on siihen täysi oikeus.

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Viestin lähetti hull16
Tuossahan tuo on hyvin kiteytettynä, varsinkin tuo ensimmäinen lause "jalkapalloilun vuoksi". Voisi tietysti kysyä, onko Hjallis jotain velkaa fudikselle?

Ei kai mitään velkaa, mutta velkaa PK:n kannattajille ja FC:lle tulleille kannattajille. heilleä hänellä olisi ollut velkaa maksettavana. jos ostaa joukkueen puoliväkisin päästäkseen "ison rahan jalkapallomaailmaan" ja kun huomaa ettei se toimikkaan, niin ei myy joukkuetta kilapiljalle, vaan antaa sen tippua vaikka suomisarjaan.

Jääkiekko Jokerit kääntyy pahasti tappiolliseksi ja Hjallis myy sen IFK:n farmiksi?? (No ei tietenkään oikeesti, kas onhan Harkimo kiakkomiäs, mutta mieti olisiko tässä tapauksessa velkaa faneille jotain?)

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Ei kai mitään velkaa, mutta velkaa PK:n kannattajille ja FC:lle tulleille kannattajille. heilleä hänellä olisi ollut velkaa maksettavana. jos ostaa joukkueen puoliväkisin päästäkseen "ison rahan jalkapallomaailmaan" ja kun huomaa ettei se toimikkaan, niin ei myy joukkuetta kilapiljalle, vaan antaa sen tippua vaikka suomisarjaan.

Jääkiekko Jokerit kääntyy pahasti tappiolliseksi ja Hjallis myy sen IFK:n farmiksi?? (No ei tietenkään oikeesti, kas onhan Harkimo kiakkomiäs, mutta mieti olisiko tässä tapauksessa velkaa faneille jotain?)
PK:n kannattajille velkaa? PK:n taruhan olisi joka tapauksessa loppunut päätasolla ja väkisinkö Hjallis sen osti, aseela uhaten?
En myöskään ymmärrä tätä käsitettä, että FC olisi myyty kubille. Siinähän myytiin osuus Finskistä, muutama pelaaja ja liigalisenssi, ei muuta. Sitä paitsi minkäs sille voi, että Klubi oli ainoa jota tämä oikeasti kiinnosti. Jos homma oli vain lopettettu olisi Finskin sopimukset tulleet todella kalliiksi.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Korjataan yleinen väärinkäsitys vaikkei tämä ko. matsiin enää liitykkään. Vaikka Harkimo julkisuudessa (sovitusti?) esitetään Jokereiden omistajana, edustaa hän hyvin pientä osaa omistajakunnasta. Ja tuohon "pieneen osaan" lasketaan mukaan myös hänen kohta ex. vaimon omistusosuus. Minusta on asioiden yliyksinkertaistamista väittää että "Hjallis möi jokerit", kun ei se koskaan niitä omistanutkaan, vaikka tämä välillä istuisikin joidenkin kannattajien maailmankatsomukseen.

Miksi muuten "yksityisenä tahona" toimiminen lisäisi uskottavuutta tai vapauksia fudistoiminnan pyörittäjänä? Ja missä sitten luuraavat nämä julkiset tahot, jotka ilmeisesti ovat kaikkien muiden joukkueiden takana?

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikka kysymys ei minulle ollutkaan osoitettu, kirjaan tähän oman näkemykseni. Jos näin kävisi, liittyisin uudelleen kirkkoon ja ryhtyisin pyhään sotaan Harkimon muodossa maan päälle laskeutunutta Saatanaa vastaan.

Mutta ei Hjallis mulle toki mitään velkaa olisi, en minäkään ole Hjallikselle mitään velkaa, jos myyn fillarini. Minä teen omistamallani pyörällä mitä tahdon ja Hjallis Jokerien omistusosuudellaan mitä tahtoo.

Ainoa positiivinen asia futissekoilussa oli se että yritettiin. Tässä vaiheessa toinen positiivinen juttu oli se, että siitä luovuttiin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy