Snaipperi #16 kirjoitti:Helsingin yliopistolla tässä on jokunen vuosi jo oltu.
Täällä on nyt jäänyt jokin toisto päälle. Sinänsä ihan kunnioitettavaa, että vaikka kuinka vittuillaan kuopiöön kärppäspede maanrakoon, niin yhä ylös pleiareihin yrittää - propsit penamaisuudellesi!Snaipperi #16 kirjoitti:Koska Jokerithan olivat konkurssikypsä roskaläjä 1980-luvulla.
Kerrohan oi mortti miten esimerkiksi herrat Selänne, Säilynoja, Strömberg, Immonen, Ketterer ja Sulander "kasattiin" 90-luvun alussa? Ja voi että, ihanko helvetin kuudestatoista hifkijulleilla on pidempi historia?! Arvaa vaan perusteletko millään lailla miten ihmeessä se on menestyksekkäämpi ja arvaa oletko sen väitteen kanssa aivan hukassa. Mutta kukapa voisi inttää vastaan kuopiolaiselle iki-kärppä hifkivanille!Snaipperi #16 kirjoitti:IFK:lla on pidempi ja menestyksekkäämpi historia kuin Jokereilla joka on käytännössä kasattu 90-luvun alussa.
Sulla ei tunnu mitään muuta olevankaan kuin muuta, joten jatka nyt ihmeessä kun suoli ei vielä ole tyhjä.Snaipperi #16 kirjoitti:Joo mutta ei mulla muuta, jatkakaa. En jaksa enää tästä aiheesta,
Onko Kuopiijjoon yliopiston asuntolan kämpänlattia noin kova nukkua vai miten voi jonkin pikkupojan 90-luvun kannatuskuviot syödä noin? Onneksi hivkillä jokainen kannattaja on käynyt hallilla jo ennen syntymäänsä!Snaipperi #16 kirjoitti:mutta tuli vaan aamulla mieleen, kun kuulin eräs päivä jostain jokeri-"fanista" joka on kuulemma niinkin kova fani, kun Maitopojan aikana tuli hallille ensimmäisiä kertoja.
Eikös just ole viimeisen viiden sivun aikana todettu että paskat Jokereilla mitään "faneja" on, joten älä nyt ala tässä vaiheessa jännittämään ja käännä takkia.Snaipperi #16 kirjoitti:Edit: Arvostan todella paljon niitä Jokereiden oikeita faneja, jotka ovat nähneet myös kunnolla niitä huonoja vuosia ja heikompia aikoja. He ovat faneja.
Snaipperi #16 kirjoitti:Edit: Arvostan todella paljon niitä Jokereiden oikeita faneja, jotka ovat nähneet myös kunnolla niitä huonoja vuosia ja heikompia aikoja. He ovat faneja.
Snaipperi #16 kirjoitti:Mitenkäs pääosa Jokereiden "faneista" voi puhua meistä ja teistä, kun on ollut vain Jokereiden menestysajan eli 90-luvun gloryhunttaamassa Jokereita.
Snaipperi #16 kirjoitti:kuulin eräs päivä jostain jokeri-"fanista" joka on kuulemma niinkin kova fani, kun Maitopojan aikana tuli hallille ensimmäisiä kertoja.
enigma kirjoitti:Eli nuorempi sukupolvi ei yksinkertaisesti voi olla siitä syystä oikeita faneja, koska ovat syntyneet jokereiden kukoistuksen aikaan. En jaksa ymmärtää tätä logiikkaa.
Oletetaan, että Ilves olisi menestynyt koko sm-liiga uransa ajan jääkiekkoilussa. Täten heillä ei voisi olla yhtäkään oikeaa kannattajaa?
EDIT: Odotan edelleen vastausta sinulta tuohon brändi kysymykseen jonka esitin. Se voisi auttaa meitä ymmärtämään sinua mitä haet takaa näillä jutuillasi. Nyt kaikki huutosi täällä ovat pelkkää katkeraa itkua meidän korvissa.
No joo, nyt voin lopetella itsekin, mutta pitää nyt lopuksi täsmentää että Kuopioon viittaaminen oli vain asiayhteyden takia eikä siinä tai sieltä tulevissa ole mitään vikaa - hyviä äijiä tulee sieltäkin.Snaipperi #16 kirjoitti:Ja vaikka olen syntyjäni Kuopiosta niin vuosia on Helsingissä paljon takana ja olen eräänlainen paluumuuttaja. Olen nähnyt hirveästi IFK:n pelejä, joten kompetenssia on "nukkuvasta jättiläisestä".
Dennis kirjoitti:Vaikka olen pienestä pitäen ollut HIFKn kannattaja ja Jokerit on rakas vihollinen, niin silti AINA pidetään Helsingin puolia, jos oma joukkue putoaa. Tämä on seikka, jota yritän selittää esim. junantuomille vanhoille opiskelukavereille, kun nämä HIFKn pudottua jatkosta tuulettelevat jollekin v*tun Kärpille.
Dynamo#79 kirjoitti:Loppuun vielä mieltä askarruttava kysymys:
Olen syntynyt 1982. Olen käynyt katsomassa ensimmäisen Jokeri-matsin 1990. Kannattaminen alkoi jo oikeastaan ennen sitä, mutta lasketaan sen nyt virallisesti alkaneen silloin. Olen siis kannattanut Jokereita n. 17 vuotta. Milloin minusta tulee tosi-fani? T. Nim. tietämätön
Tässä tosissaan leijuu sellainen uhkakuva ilmassa, että jos Jokerit menestyy pitkään ilman useamman kauden notkahduksia niin usealla Jokeri-fanilla on vaarana pysyä gloryhunterina snaipperin mielestä. Ja pahintahan on juurikin joutua kuopiolaisen jullifanin hampaisiin. Ei tässä auta muutakuin toivoa laihoja vuosia niin meistäkin tulisi faneja...Ikijokeri kirjoitti:Jos viime kautta ei ilmeisesti lasketa huonoiksi ajoiksi Jokerifaneille, niin varmaankin sitten, kun tipahdetaan divariin seuraavan kerran. Ja siihen saattaa mennä hetki... Itse aloitin peleissä käymisen 92-93 kaudella ollessani 8-vuotias. Muistan elävästi sen tuskan, kun Korpisalo upotti Jokerit puolivälierissä, mutta en siltikään ole tosifani. Holy shit...
Totesinko ehkä sitten etteikö maailma olisi muuttunut. En. Mielestäni sanoin ainoastaan, että a) jokerit pelastettiin suomen valtion tuilla, b) huolimatta maailman ja bisneksen muuttuneista tuulista ei jokereista ideologialtaan ja tyyliltään ole millään tasolla muuta muistoa kuin nimi. Ja jos se on vain tärkeää, että minkänimistä joukkuetta kannatatte. Niin ei kai siinä mitään, jatkakaa toki valitsemallanne tiellä. Onnea mitalista kuitenkin, huikea saavutus. Ja vieläpä ihka aidolla jokerityylillä, sillä alkuperäisellä. Vähän kuin hartwallin jaffa tämä jokerit. : )kaksoismetro kirjoitti:Herätys, tommy36, jääkiekko liigatasolla on nykyään vähän eri asia kuin joskus 20-30 vuotta sitten.
Dynamo#79 kirjoitti:Juuri näin minäkin ajattelen. Ei voi paremmin sanoa. Jotenkin se ei vaan mene jakeluun, että ensin ollaan niin stadilaisia ja stadin ykkösiä sun muuta, ja sitten kun oma jengi putoaa niin aletaan kannatamaan jotain Kärppiä.
Juuri näin. En tiedä, mikä siinä on, mutta kun ikää kertyy, niin yhä vähemmän tätä narrit vs. jullit -vääntöä ja vittuilua jaksaa. Ei muuten tainnut tehdä HIFK:nkaan yleisömäärille kovin hyvää nuo Jokereiden divarivuodet.Isaksson kirjoitti:Kyllä Jokereiden voitto Kärpistä olisi maistunut paljon paremmalta, kuin nyt kävi. Näin se vaan menee ja varmaan aika monella muullakin, jotka ovat helsinkiläistä kiekkoa enemmän ja pidempään seuranneet.
Snaipperi #16 kirjoitti:Edit: Arvostan todella paljon niitä Jokereiden oikeita faneja, jotka ovat nähneet myös kunnolla niitä huonoja vuosia ja heikompia aikoja. He ovat faneja.
Lawless kirjoitti:Ei muuten tainnut tehdä HIFK:nkaan yleisömäärille kovin hyvää nuo Jokereiden divarivuodet.
Peacemaker kirjoitti:Ei taatusti tehnyt. Itse olin paikalla, kun Jokerit pelasi nousun jälkeen Nordiksella ensimmäisen paikallisottelun -89 syksyllä IFK:ta vastaan. Olihan sähköä Jäähallilla! Ottelun lopputulosta en muista kirveelläkään. Kaverilla oli matsiin lippu ja itse ostin triplahinnalla joltain trokarilta piletin.
Ei mene jakeluun ei. Eikä mene myöskään jakeluun se, että IFK:n pudotessa jatkossa alkaisin kannattaa jotain Narreja. Yhtä jengiä kannatetaan, jotkut muut voivat saada sympatiapisteitä ja se on silloin jokaisen oma asia, mikä jengi se on, oli kuinka HC-fani tai stadilainen tahansa.Dynamo#79 kirjoitti:Juuri näin minäkin ajattelen. Ei voi paremmin sanoa. Jotenkin se ei vaan mene jakeluun, että ensin ollaan niin stadilaisia ja stadin ykkösiä sun muuta, ja sitten kun oma jengi putoaa niin aletaan kannatamaan jotain Kärppiä.