Jokerit ja Tappara luopuivat - Jukurit Suomen ainoaksi edustajaksi Continental Cupiin

  • 5 368
  • 67

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Maple Leaf
Vahinko vain, että nykyinen "perinnetiedoton, tyylitajuton ja kömpelö johto" luo kaikilla puheillaan ja teoillaan seuran tulevaisuuden perintöä, ja kun sitä tapahtuu riittävän pitkään, muuttuu myös seuran kunniakas perintö "perinnetiedottomaksi, tyylitajuttomaksi ja kömpelöksi". Siinä sitä on lapsenlapsille selittämistä.
Minun mielestäni muitten joukkueiden fanit voisivat olla arvostelematta Jokereiden johtoa, koska Hjalliksen vihaaminenhan on kerrassaan muoti-ilmiö ja olkaa tyytyväisiä sitten että hän ei johda teidän joukkueita.
Arvostelua kyllä tulee tarpeeksi ihan omasta piiristä ja mielestäni HEILLÄ on siihen oikeus, mutta omasta mielestäni herran viat ovat sen verran pieniä verrattuna hyviin ominaisuuksiin, että ei haittaaja hänen rinnallaan kalpenee kyllä kaikki muuta seura johtajat.

Perinteistä puheen ollen kyllä ne teidän naapurin perinteet ovat aika ohuet ja perustuvat enemmänkin isoihin puheisiin ja pieniin tekoihin.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Turhaa porua

Eiköhän tästä Jokerien poisjäännistä ole nyt vähän turhaa porua puolin ja toisin. Jos itse olisin saanut päättää, Jokerit olisi turnaukseen osallistunut. Tämä siitä syystä, että itse arvostan (epävirallistakin) Euroopan mestaruutta todella paljon.

Tämän Euroopan mestaruuden arvon voisi ajatella myös niin, että kuinka helppo se on saavuttaa. Käytännössä on ensin voitettava oma kansallinen sarja ja sitten vielä turnausmuodossa muiden maiden mestarit. Jos tässä onnistuu, kyllä kait sellaista saavutusta voi arvostaa.

Ymmärrän täällä olleet kommentit siitä, että turnauksen arvoa alentaa se, että esim. viime kaudella kaikki parhaat (Ruotsin mestari ym.) eivät turnaukseen osallistuneet. Minusta tämä on kuitenkin huono perustelu. Kaikilla jotka olivat oman maansa mestaruuden voittaneet oli mahdollisuus osallistua. Jos he eivät mahdollisuuttaan käyttäneet (kuten Jokerit ja Tappara nyt) sille ei voi mitään.

Ja siitä viirin kattoon vetämisestä. Itse viiriä arvostan ja hienoa että se on katossa. Hieman ilkeänä kommenttina voisi jatkaa, että jos kyse on jostain mielestänne liian helposti saavutettavissa olevasta mestaruudesta, käykää ihmeessä hakemassa oma viirinne pois.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: Turhaa porua

Viestin lähetti bozik
Ja siitä viirin kattoon vetämisestä. Itse viiriä arvostan ja hienoa että se on katossa. Hieman ilkeänä kommenttina voisi jatkaa, että jos kyse on jostain mielestänne liian helposti saavutettavissa olevasta mestaruudesta, käykää ihmeessä hakemassa oma viirinne pois.
Itse asiassa Jokereilla on nyt kolme EM-viiriä katossa ja nyt on kovasti arvosteltu sitä viimeistä, vaikka kaikki on hankittu samalla kaavalla ja ovat yhtä virallisia ja epävirallisia.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viestin lähetti Maple Leaf
Kunnioitan Töölön Vesan/Jokereiden kunniakasta perintöä, kuten kunnioitan kaikkien niiden seurojen kunniakasta perintöä, joilla sellaista on. Vahinko vain, että nykyinen "perinnetiedoton, tyylitajuton ja kömpelö johto" luo kaikilla puheillaan ja teoillaan seuran tulevaisuuden perintöä, ja kun sitä tapahtuu riittävän pitkään, muuttuu myös seuran kunniakas perintö "perinnetiedottomaksi, tyylitajuttomaksi ja kömpelöksi". Siinä sitä on lapsenlapsille selittämistä.

Oho! Pena and The Alpomonkeys Show oli kyllä sellaista seurattavaa, että en ihan heti odottaisi kritiikkiä Jokereiden "kömpelöstä johdosta". Ifkiähän tunnetusti pitää pystyssä fanien lapsenomainen naivius ja usko vaikka joulupukkiin, jos se vaan olisi vaikka ranskalainen vahvistus. Johdon toiminta on ollut alle kaiken arvostelun ja josko nyt näkyisi valoa tunnelin päässä? Tuskin taaskaan.

Jokereiden johto on myös toiminut huonosti. Esimerkkinä siitä ainoastaan yksi mestaruus koko Areena aikana. Joo, tietenkään mestaruudet eivät merkitse kaikkea, mutta kyllä noilla resursseilla pitäisi pystyä huomattavasti parempaan. Harkimo on Suomen Berlusconi, jonka pitäisi lähteä vetämään rundi veneellä maapallon ympäri ja antaa ohjat jollekin muulle, ei kuitenkaan Virmaselle.
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Maple Leaf
Vahinko vain, että nykyinen "perinnetiedoton, tyylitajuton ja kömpelö johto" luo kaikilla puheillaan ja teoillaan seuran tulevaisuuden perintöä, ja kun sitä tapahtuu riittävän pitkään, muuttuu myös seuran kunniakas perintö "perinnetiedottomaksi, tyylitajuttomaksi ja kömpelöksi". Siinä sitä on lapsenlapsille selittämistä.
Kun lapsenlapset joskus jääkiekon historiaa lukevat, sieltä löytynee alaviitteenä maininta siitä arvostelusta jonka Harkimon johtamistyyli synnytti.

Mutta yksi tärkeä kappale on taatusti kertomus siitä, kuinka HH nosti haudan partaalla hoippuneet Jokerit jääkiekon huipulle Suomessa.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
hull16:
''Minun mielestäni muitten joukkueiden fanit voisivat olla arvostelematta Jokereiden johtoa,''

Täh? Oletko tosissasi? 'voisivat olla arvostelematta'. Minusta jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä, täällä Jatkoajassa varsinkin, kun noudattaa palstan sääntöjä. Vähän sama, kun pyytäisin, 'ettei Penaa saa kiusata...'

'' koska Hjalliksen vihaaminenhan on kerrassaan muoti-ilmiö ja olkaa tyytyväisiä sitten että hän ei johda teidän joukkueita.''

Olkaa tyytyväisiä, että puhutaan. Parempi hampaissa, kuin jaloissa, kuuluu sanonta. Moni asia perustuu julkisuuteen. Se tietää palstamillejä ja enemmän rahaa tukijoilta. Ketä kiinnostaa medianäkymättömyys? Nyt en pysy mukana, hull16, Sun ajatuksenjuoksussasi.

''Perinteistä puheen ollen kyllä ne teidän naapurin perinteet ovat aika ohuet ja perustuvat enemmänkin isoihin puheisiin ja pieniin tekoihin.''

Tähän on pakko vastata: höpöhöpö. HIFK, vuodesta 1897. Kuka meistä on heittämään: aika ohuet perinteet. Juupajuu. Äläkä vastaperustele millään parin viime vuoden 'kiekkomenestymättömyydellä'. Perinteistä puhuttaessa on hyvä muista aika ja kokonaisuus.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tätä ketjua kun lukee, niin onhan se todellakin niin väärin, että Jokerit ei sarjakauden aikaan matkusta Valko-Venäjälle.

Ja tokihan se on oikein, että Tapparakaan ei matkusta - vai mitä?
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Senior
Täh? Oletko tosissasi? 'voisivat olla arvostelematta'. Minusta jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä, täällä Jatkoajassa...
Tarkoitatko, että kaikilla muilla on oikeus mielipiteeseen, mutta minulla ei? Olihan tuo minun mielipiteeni ja minusta on aika huvittavaa, että minun mielipidettä arvostellaan en varjolla, että mielipiteitä pitää saada kirjoittaa.
Onko tämäkin nyt sitten Hjalliksen vika?
 

Davey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos continental cupissa tosiaan on viime vuosina ollut suomesta mukana sellanen mestis joukkue kun jukurit joka pärjää omalla sarja tasollaan ei minun mielestäni voida puhua euroopan mestaruudesta vaikka se olisikin miten epävirallinen.

Tällä hetkellä ei euroopan mestaruuden pelaamisesta voida puhua ollenkaan kun hallitsevista maista ei kunnon edustajia ole saatavilla.

En kehtaisi yhtään tuuletella vaikka oma suosikki joukkueeni voittaisi mestaruuden.

ymmärrän hyvin jos jokerit, tappara tai mikä tahansa sm-liiga joukkue jättäisi väliin continental cupin, pitäisi kuitenkin siirtää pari peliä liigasta tai jättää väliin parin viikon harjoitus jakso.
näkyvyys ko. turnauksessa on sen verran onnetonta että tuskin sponsoritkaan vastaan pistäisi.

Jokereille täytyy toistaseks nostaa hattuu et kerrankin ollaan nostamassa omia junioreita pelaaviin ketjuihin, ainoa ongelma on se että miten joukkueelle annetaan työrauha ylemmältä taholta ja kuinka fanit kestävät jos ei menekään niin hyvin kun on laskettu?
 

El Capita

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Senior kirjoitti täyttä asiaa! Kyllähän tässäkin tapauksessa arvostelemisen aihetta on. Uskomatonta kuinka voimakkaasti värittyneet lasit joillakin on, toisaalta esim. kotipelien tunnelmaa ajatellen hyvä niin!

Itsestäni olisi tuntunut jopa hieman oudolta, jos ei tätä Continental päätöstä olisi ihmetelty. Eipä tässä asiassa silti kellään näytä paljon uutta annettavaa olevan. Jottei jäisi epäselväksi arvostan Harkimoa erittäin paljon, joskus vain hänenkin kannattaisi miettiä ennenkuin arvostelee toisia vastaavassa asemassa olevia.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti cobol
Tätä ketjua kun lukee, niin onhan se todellakin niin väärin, että Jokerit ei sarjakauden aikaan matkusta Valko-Venäjälle.

Ja tokihan se on oikein, että Tapparakaan ei matkusta - vai mitä?

cobol hyvä lukee vain ketjun läpi ja pohtii uudestaan mistä on kyse, kun Jokereiden toimintaa kritisoitu. Kysehän ei suinkaan ole siitä että kritisoitaisiin sitä ettei Jokerit matkusta tänä vuonna. Kyse on siitä että viime vuonna Jokereiden voittaessa turnauksen turnaus oli "Paljon suurempi juttu kuin SM-liigan voittaminen, melkein samaa tasoa kuin voittaa NHL" ja tämä siis tuotiin esille Jokereiden toimesta. Tänä vuonna sitten turnaus onkin "ihan paska ja merkityksetön, parempi kun lähdetään 'pilipali'turnaukseen Sveitsiin". Jos on tuon tason tuuliviiri puheissa&käytöksessä, niin uskottavuus laskee aikamoista vauhtia. Jos Tapparan tahdot asiaan sotkea, voit miettiä montako lausuntoa joissa kyseinen turnaus on nostettu "SM-liigaa huomattavasti suurempi juttu ja vaikeampi voittaa" Tappara tai sen johtohenkilöt ovat antaneet.

Muutamille henkilöille tiedän että asian ymmärtäminen on mahdotonta, mutta kyllähän tuon nyt kerran voi aina rautalangasta vääntää. En minäkään väitä illalla paskaa pöntässä kullaksi, tuo sitä esille olohuoneen pöydälle ja vasta aamulla vie sitä pönttöön. Vaan myönnän heti että se on paskaa ja annan pysyä pöntössä.
 
Viimeksi muokattu:

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti hull16
Minun mielestäni muitten joukkueiden fanit voisivat olla arvostelematta Jokereiden johtoa, koska Hjalliksen vihaaminenhan on kerrassaan muoti-ilmiö ja olkaa tyytyväisiä sitten että hän ei johda teidän joukkueita.
Arvostelua kyllä tulee tarpeeksi ihan omasta piiristä ja mielestäni HEILLÄ on siihen oikeus, mutta omasta mielestäni herran viat ovat sen verran pieniä verrattuna hyviin ominaisuuksiin, että ei haittaaja hänen rinnallaan kalpenee kyllä kaikki muuta seura johtajat.

Perinteistä puheen ollen kyllä ne teidän naapurin perinteet ovat aika ohuet ja perustuvat enemmänkin isoihin puheisiin ja pieniin tekoihin.

hull16,
Sinulta taisi mennä ohi se, että kirjoitin arvostavani Töölön Vesan/Jokereiden perinteitä. Kirjoittaessani Jokereiden johdon olevan "perinnetiedotonta, tyylitajutonta ja kömpelöä" pistin noiden sanojen ympärille lainausmerkit, koska siteerasin Ole Fartin viestin adjektiiveja - en siis keksinyt niitä itse. Tosiasia kai nyt kuitenkin on se, että jos jollakulla seuralla on vuosien ajan "perinnetiedoton, tyylitajuton ja kömpelö johto", alkaa se vaikuttaa myös seuran tulevaisuudessa tapahtuvaan historiankirjoitukseen (oli seura sitten Jokerit tai mikä hyvänsä)?

Minun mielestäni muiden joukkueiden fanit saavat arvostella muiden joukkueiden johtoa niin paljon kuin huvittaa, aivan kuten kaikki Jatkoaikaan kirjoittavat saavat arvostella toisten kirjoituksia niin paljon kuin huvittaa. Vaikka se johtaisi välillä katseen juuttumiseen pintakuohuihin, paljastuvat lopulta ne syvimmätkin virtaukset. Minulle ei ole tullut aiemmin mieleenkään vaatia esimerkiksi Sinua, hull16, pidättäytymään HIFK:n johdon arvostelemisesta, enkä osaa sitä vieläkään vaatia.

Väitteesi "HIFK:n perinteiden ohuudesta" on mielenkiintoinen. Voisitko hieman perustella näkemystäsi?
 

Gagarin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Valko-Venäjän lisäksihän tässä on toinen ihan selvä asia, eli mikä helkkarin mestaruusturnaus se tänä vuonna olisi jos eivät Ruotsin tai Tshekinkään hemmot sinne saavu? Se ei siitä EM-titteliä tee jos sitten Suomesta porukalla lähdettäisiinkin. Tosin tämä Continental Cup nyt on aina ollut jonkinlainen B-turnaus, nyt siitä on vain välillä yritetty vääntää A-turnausta, kun EHL:t ja Euroopan Cupit on jätetty pelaamatta.

Niin että hull16: ollos hyvä ja käännä taas kelkkasi täysin ja kerro miten Jokerit oikeastaan päättivät olla menemättä ei sen takia, että turnaus olisi ollut liian rankka, vaan siksi että se olisi ollut liian löysä ja heikkotasoinen. Että "ei nähty tarpeelliseksi puolustaa kun tämän vuoden cupia ei voi pitää EM-turnauksena samalla tavalla kuin viime vuoden, joten moraalisesti se mestaruus on meillä ja pysyy".
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti eagle
cobol hyvä lukee vain ketjun läpi ja pohtii uudestaan mistä on kyse. ( ) Jos on tuon tason tuuliviiri puheissa&käytöksessä, niin uskottavuus laskee aikamoista vauhtia.( ) Muutamille henkilöille tiedän että asian ymmärtäminen on mahdotonta, mutta kyllähän tuon nyt kerran voi aina rautalangasta vääntää.

Hienoa! Kun niin huolella ketjun luit, ei sattumoisin silmiisi osunut mun kirjoitus asiasta? Ai ei vai - et siis lukenut ensimmäistä sivua lainkaan... Ymmärrän. Sattuuhan sitä. Katsopas kirjoitukseni tästä vaikka uudestaan:

Viestin lähetti cobol
"Asenteen muutos johtuu siitä, että nyt on tarkoitus tehdä elokuun Ärrä-cupista kauden pääturnaus - jos se voitetaan. Liiga-avauksessa vedetään sitten se Hjalliksen kraka kattoon, joka hänellä oli päällään ensimmäisen Ärrä-cupin aikaan. Ja jos näin ei käy, asennetta on taas muutettu ja takkia käännetty tässäkin asiassa. Tuo pitkäjänteinen ja suunnitelmallinen toiminta kun ei ole koskaan kuulunut Hjalliksen - eikä muuten Mäkisen Aimonkaan - parhaisiin puoliin."
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Niin itsehän sen jo sanoit, miksi siis kysyit Tappan osalta ollenkaan asiaa uudestaan? Luin toki tekstisi, mutta oletin että olit kääntänyt takkisi yhtä nopeasti kuin eräs nimeltä mainitsematon kirjoittaja yleensä tekee. Puhumattakaan sitten Jokereiden johdosta.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Maple Leaf
Minulle ei ole tullut aiemmin mieleenkään vaatia esimerkiksi Sinua, hull16, pidättäytymään HIFK:n johdon arvostelemisesta, enkä osaa sitä vieläkään vaatia.
Olenko minäkään vaatinut vastaavaa?
En ole muuten koskaan arvostellut teidän joukkueen johtoa eikä asia kiinnosta niin paljoa, että viitsisin sitä tehdä. Korkeintain kehuisin Penaa huonosti suoritetusta duunista, mutta en arvostelisi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti eagle
Niin itsehän sen jo sanoit, miksi siis kysyit Tappan osalta ollenkaan asiaa uudestaan? Luin toki tekstisi, mutta oletin että olit kääntänyt takkisi yhtä nopeasti kuin eräs nimeltä mainitsematon kirjoittaja yleensä tekee. Puhumattakaan sitten Jokereiden johdosta.

Jokereiden johto eli Hjallis toimii useammassakin asiassa kuin tuuliviiri. Tässä ei ole mitään uutta, niin hän on toiminut alusta saakka. Kyllä mä olen tuosta aina oman arvioni heittänyt kun on syytä ollut. Kuten tässäkin ketjussa, sivulla yksi. Ja kiittääkin olen osannut kun on ollut syytä. Eli asian mukaan olen koittanut mennä. Välillä risuja, joskus ruusuja.

Ja olen pahoillani. Jatkossa lupaan, että en enää koskaan edes sivulauseessa viittaa siihen, että kun Tapparaa ei huvita matkustaa Valko-Venäjän ihmisoikeuksia polkevaan diktatuuriin, niin miksi sinänsä Jokereidenkaan pitäisi. Sillä eihän mitään saa kyseenalaistaa, jos siihen liittyy Tappara.

Minun kantani on se, että Jokereiden olisi ollut hyvä puolustaa Continentalin voittoa. Mutta ei taatusti tarvitse tehdä sitä Valko-Venäjällä. Ainakaan kesken sarjakauden. Useampikin valtio pitää hiljaa itsekseen Valko-Venäjää yhtenä pahimmista ihmisoikeuksien rikkojista, sillä Valko-Venäjän presidentin toimia vähänkään arvostelevat katoavat noin vain... Joten en ainakaan minä suosittaisi yhdenkään seuran matkustamista koko maahan.

Toivottavasti ny aukeni. Eaglellekin.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
pro Eurohockey

Continental cup on tosiaan aina ollut hieman kakkosturnauksen asemassa. Olisin kuitenkin toivonut, että sekä Jokerit että Tappara olisivat tänä vuonna turnaukseen osallistuneet. Tämä jo siitä syystä, että jos jonkilainen Euroopan mestaruusturnaus/sarja koetetaan luoda, olisi toivottavaa että ainakin Suomesta näihin hankkeisiin osallistuttaisiin. Jos Ruotsi tai jokin muu maa ei näihin osallistu, sille ei tietenkään voi mitään.

Siispä, joko tälle Continental cupille tai sitten jollekin vastaavalle turnaukselle tai sarjalle pitäisi saada vahvempi ja "virallisempi" asema. Ainakin minua kiinnostaa suuresti ottelut muiden maiden huippujoukkueita vastaan.

Tässähän voidaan tehdä vertaus jalkapalloon. Jos en aivan väärässä ole, siinä lajissa seurajoukkueiden Euroopan mestaruutta arvostetaan suhteellisen korkealle....
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti hull16
Tarkoitatko, että kaikilla muilla on oikeus mielipiteeseen, mutta minulla ei? Olihan tuo minun mielipiteeni ja minusta on aika huvittavaa, että minun mielipidettä arvostellaan en varjolla, että mielipiteitä pitää saada kirjoittaa.
Onko tämäkin nyt sitten Hjalliksen vika?

Meillä se tuntuu keskustelu joskus vaikealta (tosin ihan nastaahan tämä on). Otetaas nyt lyhyt kertaus:

Sinä kirjoitit:
''Minun mielestäni muitten joukkueiden fanit voisivat olla arvostelematta Jokereiden johtoa,....''

Johon minä vastasin: ''Minusta jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä, täällä Jatkoajassa varsinkin, kun noudattaa palstan sääntöjä. ''

ja Sinä vastaat kysymällä: Tarkoitatko, että kaikilla muilla on oikeus mielipiteeseen, mutta minulla ei?

Missä minä niin kirjoitin? En tarkoita, etteikö Sinullakin olisi yhtälainen oikeus. Sinäkin kuulut ryhmään 'jokaisella'. Sinähän pyysit, etteivät _muiden seurojen kannattajat_ arvostelisi Hjallista. Jos et muista kirjoituksistani, kertaan vielä. Pidän Hjallista kovana liikemiehenä ja nostan hänelle monesta asiasta hattua.
 

Gagarin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti hull16
Viestin lähetti Maple Leaf
Minulle ei ole tullut aiemmin mieleenkään vaatia esimerkiksi Sinua, hull16, pidättäytymään HIFK:n johdon arvostelemisesta, enkä osaa sitä vieläkään vaatia.
Olenko minäkään vaatinut vastaavaa?

Onko sinulla ihan oikeasti joku lyhytmuistin ongelma tms? Jos on, niin voit toki itse lukea omia viestejäsi tuosta ylempää.

Viestin lähetti hull16
Minun mielestäni muitten joukkueiden fanit voisivat olla arvostelematta Jokereiden johtoa

Mitä muuten asiaan tulee, niin minun mielestäni sen paremmin Jokereiden kuin Tapparankaan ei pidä matkustaa minnekään Valko-Venäjälle pelaamaan, vaikka kyseessä olisi mikä turnaus.

Jos Jokerit olisi päättänyt sinne matkustaa, niin varmasti olisin sitä mieltä että niin ne vaan ihmisoikeudet yms. ei merkkaa mitään kun on Hjalliksella vauhti päällä. (Ja sitten leimattaisiin että olen katkera kun Tappara ei matkustanut sinne.)

Olen muuten kyllä sitä mieltä, että jokin euroturnaus lajissa ei todellakaan olisi pahitteeksi. Muutama peli toisten maiden huippuja vastaan olisi hienoa. Epäilen kuitenkin, että Continental Cupin pohjalle moista ei saada järkevästi kasatuksi, vaan kannattaa ennemmin pitää se B-turnauksena ja kasata jokin uusi eurosysteemi. Sen suhteen olisi sitten hyvä, että a) sarjaohjelmista raivataan sille tilaa, b) järjestetään turnaukset edes jollain rimalla mitattuna sivistysvaltioissa ja c) luodaan systeemi hyvässä yhteisymmärryksessä siten että mikään huippumaa ei jää pois. Tämä viimeinen kohta tarkoittaa sitä, että mielestäni ei ole järkeä lanseerata mitään puolivalmista juttua, vaan lähteä liikkeelle vasta sitten kun ehdoista on päästy yhteisymmärrykseen kaikkien kanssa, ja tv-sopimuksilla yms. hoidetaan seurojen kulut + järkevän kokoinen palkintopotti.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Hauskaa tilanteessa on ainoastaan se, että jos Jukurit voittavat Continental cupin, niin he ovat euroopanmestareita, ja vasta todistaakin SM-liigan tason, että euroopanmestarikaan ei pääse pelaamaan liigaan!
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Eurooppa-Cup joulukuussa Baltica-Cupin pelipaikalla olisi mielestäni paras ratkaisu.

Eurooppa-Cupiin osallistuvien joukkueiden ei tarvitsisi lähettää pelaajia Baltica-cupiin maajoukkueiden käyttöön.

Suomi, Ruotsi, Sveitsi, Saksa, Venäjä, Tsekki ja Slovakia saisivat kiintiöpaikan lopputurnaukseen ja kahdeksannesta lopputurnauspaikasta karsittaisiin aiemmin syksyllä pienten kiekkomaiden kesken pikkuturnauksissa. Jokaista maata edustaisi hallitseva mestari.

Lopputurnaus kahdessa lohkossa joiden voittajat mittelisivät Euroopan mestaruudesta ja kakkoset EM-pronssista. (erillinen pronssiottelu erityisesti siksi, että muuten lohkovaiheen viimeisissä peleissä ei panosta monilla joukkueilla olisi, kun lohkovoitto on karannut käsistä)

Kunnon markkinointi ja palkintorahat. Lopputurnauksen pelipaikkaa kierrätettäisiin näiden seitsemän maan kesken.


Tällainen järjestelmä pitäisi luoda IIHF:n kokouksessa.


Jalkapallon Mestareiden liigan tapaiselle eivät markkinat ja joukkueetkaan riitä, kuten on koitettu.


Tällainen systeemi toisi takaisin ne ajat, jolloin Euroopan mestaruuskin oli jotain. Nykyinen Continental Cuphan on melkoista pelleilyä ja Euroopan mestari-viirin nostaminen sen voiton kunniaksi vieläkin suurempaa.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti hull16
En ole muuten koskaan arvostellut teidän joukkueen johtoa eikä asia kiinnosta niin paljoa, että viitsisin sitä tehdä. Korkeintain kehuisin Penaa huonosti suoritetusta duunista, mutta en arvostelisi.

Toisin sanoen olet edelleen sitä mieltä, ettei toisten joukkueiden kannattajilla ole oikeutta arvostella toisten joukkueiden johtoa? Ajatuksesi on mielenkiintoinen. Jos etenet loogisesti, olet myös sitä mieltä, ettei esimerkiksi kokoomuslaisilla ole oikeutta arvostella keskustan johtoa, koska tähän on oikeus vain keskustalaisilla? Tai ettei suomalaisilla ole oikeutta arvostella Englannin pääministeriä, koska tähän on oikeus vain englantilaisilla?

Vastauksestasi jäi muuten vielä puuttumaan perustelut näkemyksellesi, jonka mukaan HIFK:lla ei ole kummoistakaan historiaa. Odotan näkemyksesi tarkennusta malttamattomana.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Maple Leaf
Toisin sanoen olet edelleen sitä mieltä, ettei toisten joukkueiden kannattajilla ole oikeutta arvostella toisten joukkueiden johtoa?
Minusta on typerää, että lähes joka Jokeriketjussa haukutaan Hjallista siitä ja tästä. Eiköhän se jo riitä tai lisätkää allekirjoituksiin Hjallista mollaavia juttuja niin säästätte aikaanne.

Vastauksestasi jäi muuten vielä puuttumaan perustelut näkemyksellesi, jonka mukaan HIFK:lla ei ole kummoistakaan historiaa. Odotan näkemyksesi tarkennusta malttamattomana.
Historiasta en tiedä, onhan siellä 6 mestaruutta, mutta perinteet ovat olleet enemmän puheiden kuin tekojen ansiota.
Sama kuin vättäisi, että teidän joukkue on kyllä parempi, mutta meillä on kivemman näköiset luistimet. Ehkä niitä perinteitä sitten tulee kun alkaa olla organisaatioilla 100v mittarissa. Se ei riitä että joku on vetänyt kimppakivaa HIFK:n nimissä vähän yli 100 vuotta sitten.
Voiko se olla perinteikkästä jos tämä sukupolvi on elänyt koko organisaation historian? On siinä perintöä jätetty...
 
Viimeksi muokattu:

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti dana77
Hauskaa tilanteessa on ainoastaan se, että jos Jukurit voittavat Continental cupin, niin he ovat euroopanmestareita, ja vasta todistaakin SM-liigan tason, että euroopanmestarikaan ei pääse pelaamaan liigaan!
Tarjoan sinulle muutaman oluen jos Jukurit voittaa ja yhden jos he pääsevät finaaliin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös