Kylmä fakta kuitenkin on, ettei nykyisellä Jokereilla ole mitään tekemistä kohelon kanssa eikä sen pidä sitä aikakautta ottaa mitenkään huomioon omassa tekemisessään.
Minä olen eri mieltä. KHL on osa seuran historiaa halusimme tai emme, eikä sitä faktaa poista se, että nykyinen omistajaporras on eri kuin seuran Venäjälle vienyt taho.
On tietysti tärkeää erottaa historia KHL:ssä siitä, mitkä ovat nykyisen seurajohdon sidokset kyseiseen sarjaan ja miten seura tämänhetkisen johtonsa komennossa toimii.
Silti, sikäli kun "nyky-Jokerit" (mulle ei todellisuudessa ole tällaisia termejä, on vain Jokerit - heh) on jatkumoa sille 1967 perustetulle seuralle, ja ihailemme katon rajassa roikkuvia viirejä merkkeinä menneistä saavutuksista ja suuruuksista, en kerta kaikkiaan näe mahdolliseksi sulkea KHL-aikakautta pois seuran historiasta. Sitä ei ole syytä mitenkään määräänsä enempää muistella, mutta tiedostettava se on.
Siksi kuittailut Jokereiden suuntaan KHL-sekoiluista on yleisesti fair game. Tietysti eri asia on tulla julistamaan naapurista jotain tyhjänpäiväistä tänne jokeriosioon, mutta se usein kertoo enemmän kirjoittajan pienuudesta.
Mitä tulee logoon jäässä, aikalailla yksi hailee kokonaiskuvassa, jossa saatiin seura takaisin suomalaiseen sarjaan, pelipaikka löytyy Stadista, yhteisö on tallella ja omat sekä vastustajat syttyvät. Voitaneen hyväksyä se, että ihan kaikki ei ole 50-50 Nordiksella ifk:n kanssa, kun ovat hallissa pyörineet sen 25+ vuotta, jonka me olimme pois.
Logo jäässä -keskustelua kiinnostavampi ja relevantimpi asia on kaljamyynnin tuotot, joiden osalta emme myöskään koe mitään vääryyttä, mutta bisneksen kannalta tilanne on kehno ja toivon, että Saarnin ponnistelut tämän kanssa tuo tilanteen jonkinlaisen parannuksen. Myyttisen hodaribuffan ohella.