Janos...siis ihan ystävällisesti haluan muistuttaa, että tämä on ainakin olevinaan asiantuntevien kiekkoihmisten keskustelupalsta. Eli ohi sen jokaisessa Stadin peruskoulussa käytävän "HIFK on paska" , "Narrit on perseestä" -keskustelun. Monet tänne kirjoittavat ovat itse pelanneet tai muuten mukana eläneet jääkiekkoa vaahtosaamuttimen kokoisesta alkaen. Siis Saken mittaisesta...(kevennys). Näin myös minä.
On erittäin OK, että ihan henkilökohtaisesti tykkää jostain pelaajasta/joukkueesta. Niinhän me kaikki. Mutta jos jatkuvasti vaan ilmoittaa, että joku on hyvä eikä perustele asiaa mitenkään, tulee muille kiekkoa edes jotenkin tunteville aika käsittämätön olo. Täällähän yleensä kaikki (jopa Tommy, terveisiä;) ) edes jotenkin ottavat laajempaa perspektiiviä ja yrittävät perustella näkemyksiään. Niitä on mukava lukea ja väittää vastaan. Mutta jos keskustelu menee "mä tykkään" ja "mä en tykkää" -tasoiseksi hommaksi, niin jotain olennaista tältä saitilta katoaa.
Öh, toivottavasti ei mennyt liian vakavaksi tms, mutta näin ajattelen aina kun "Sakke maaliin" -kirjoituksesi ilmestyy matsiketjuun.
Minäkin tykkään esimerkiksi Toni Mäkiahosta, mutta mikään ei saa minua kehumaan hänen otteitaan esimerkiksi kahdessa edellisessä matsissa. Luokatonta surffailua. Eikös näitä omia suosikkeja kohtaan pitäisikin olla erityisen kriittinen?
Sama tietenkin päinvastoin. En voi sietää Kai Nurmista, mutta uskallan kehua ääneen, jos hän tekee upean maalin (onneksi aika harvoin nykyään).
Sakke on mainio kaiffari ja HIFK-ikoni, mutta kukaan jääkiekkoa seuraava/tunteva ei aseta häntä liigan parhaiden maalivahtien joukkoon. Eikä edes HIFKin ykköseksi.
Mutta nautitaan kiekosta, 27.12. HIFKillä on 3% voittomahdollisuus ja 1897 ehkä nähdään siellä, minutkin viedään väkisin sinne leuattoman hallille. Ja ne Kivisen/Vilppaan/Kallialan jutut ovat luvattoman paskoja, mutta jos uusissa animoinneissa on Penaa mukana, niin loistohomma. Vaikka kyllä Pena naurattaa ihan livenäkin, ei siinä mitään animaatioita tarvita.