Muutaman sivun ajan tässä jo miettinyt ketjun hämmentämistä omalla lusikallani, tässä se nyt tulee.
Otetaan faktat ensin pöytään.
- Uusi paikaton vetää tuplasti enemmän väkeä kun vanha.
- Muutoksesta johtuen paikattomasta kausikortit pysyi paikattomana sijainti vaan vaihtui, mutta vanhat 103 ja 104 keskiosan kausarit joko pysyivät paikallaan, jolloin niistä tuli paikattoman katsojia tai ne saivat itse vaihtaa jonnekkin missä saa sen oman penkin.
Sitten oma kokemus kahdelta edellisestä kaudelta 104 keskisektorista ja tämän kaudella paikattomasta.
- Vanhassa paikattomassa oli koostaan huolimatta "vapaamatkustajia", nyt niitä mahtuu tuplasti enemmän.
- Vanhassa 104 keskellä pääsääntöisesti kaikki seisoi muutamaa alariviä lukuunottamatta ja vuoropuheluihin vastattiin hyvin vaihtelevasti, joskus tosi hyvin, joskus ei ollenkaan.
Nyt mielestäni suurin ongelma on megafonin puuttuminen. Nyt olen seissyt rivillä 4 ja capon ohjeistus huudot ei oikeasti kuulu sinne yhtään ja sama varmasti koskee myös ylöspäin. Tästä iso lampaanperse KHL:lle. Tässä keskustelussa on huomaavinaan fanien asettamista eriarvoiseen asemaan ja osa tuntuu pitävän itseään parempana fanina kun toisia. Itse nostan virtuaalista hattuani uusille capoille, tuon massa kasaan ja huutamaan saaminen on tällä hetkellä erittäin vaativaa hommaa. Itse lopettaisin tuon parempi- huonompi-fani heiton samantien. Ihmisillä on eritapoja osoittaa kannatustaan ja jos ruvetaan vääntämään kuka on paras fani niin chattaajat eivät varmasti lisäänny.
Tuossa määrässä ihmisiä on varmasti osa, jotka vielä hakee paikkaansa ja viime peleissä huomasi selvästi osan porukasta olevan "ekaa kertaa" liikkeellä ja eivät selvästi tienneet mihin olivat tulleet, näille ekakertalaisille on mielestäni turha ruveta uhoamaan, että miksi ette huuda ja taputa. Halpojen pakettilippujen perässä tulleet haistelemaan KHL-kiekkoa, varmasti ostavat ensi kerralla lippunsa muualta.
Annetaan uudelle paikattomalle vielä aikaa, kyllä siitä vielä saadaan ääntä niin maan perkeleesti. Kiitos ja anteeksi. Tähän muka hauska hymiö.