Vaikka Jere sainattiinkin vasta Kekun lähdön jälkeen, niin tässäkin tapauksessa mentiin pelillinen puoli edellä, valmentajia kuunnellen. Lämsä nimenomaan halusi Jeren Jokereihin.
Ja faktahan on se, ettei ammattilaisorganisaatiossa fanit voi päättää jengin kasaamisesta.
Itse koen asian niin, että seurajohdon rooli on kunnioittaa seuran arvoja ja perinteitä eikä Jeren kohdalla näin ole todellakaan tehty. Mestaruutta ei voida hakea hinnalla millä hyvänsä. Eli toisinsanoen, jos Lämsä ilmoittaa haluavansa Jeren, tulisi seurajohdolla olla sen verran pelisilmää, ettei ko. henkilöä sainaa. Korostan, ettei näitä "Ei helvetissä" pelaajia ole kovin montaa, joten yhden pelaajan laittaminen mustalle listalle ei kovin suurta lovea mahdollisiin vahvistuksiin tee.
Pelaajat saa kuusinumeroisia summia palkkaa ja hakevat mestaruuksia ja henkilökohtaisia onnistumisia, ei Jeren eikä Hjalliksen toiminta heitä niin kirpaise, Jerehän edesauttaa omia tavotteita. Osa kannattajista on tyytyväisiä, kun joukkue vahvistuu. Se on mulle ihan fine.
Mutta mulle kannattaminen on paljon enemmän. Ei kyse ole mistään harrastuksesta, vaan elämäntavasta. Ei Jokerit saa olla mikään purjehtijan tosielämän manageripeli vaan oma lapsi, josta tulisi pitää huolta kaikin mahdollisin voimin; vaalimalla sen historiaa, perinteitä ja arvoja. Ja muistaa, että kannattajat on ja pysyy, jopa sen jälkeen kun Hjallis myy osakkeensa ja seuran omistaa joku venäläinen miljardööri.