Viestin lähetti mokkeri
...bluesfanit????
illan matsissa kyseiset fanit ois mahtunut tilataksiin...rumpuineen.
Niin kauan kun nämä 'fanit' ei jaksa raahautua edes parhaana bailupäivänä klo 17 stadiin (n.10km) kannustamaan joukkuettaan,voidaan unohtaa sana fanius.
Samanlaista faniutta löytyy Hämeenlinnasta(100km),josta löytyi viime keväänä JOPA pikubussillinen kannattajia pleijareissa,kaikki kunnia heille että olivat molemmissa otteluissa yhtä runsaslukuisina mukana... jos tämä on fanikulttuuria niin....
Toista on seurata Kärppien seuruetta jotka tulevat junilla ja koneilla katsomaan joukkueensa pelejä varsinkin pleijareissa sankoin massoin ja runkosarjassakin about 100 henkeä aina(paljon km)...siinä on niinsanotusti munaa.
Itse muistan kun vuonna kypärä ja miekka juostiin peleissä pitkin viikkoa ja pidettiin hauskaa-kuningas alkoholin kanssa jopa silloin-vau...oispa ollut silloin tälläisiä foorumeita jossa ois voinnut avautua ja kertoa omista fiiliksistä......
Niin, aika monella on tällainen käsitys Bluesin faneista... jostain syystä sitä normaalia faniporukkaa, joka käy meidän ihan oikeilla fanimatkoilla (eli siis bussimatkoilla minne vaan paitsi ei Stadiin jonne ei ymmärrettävistä syistä lähdetä tilausajolla) on vaikea motivoida lähtemään porukalla Jaffalle tai Nordikselle. Varmaan Hartwallilla oli aika paljon Blues-mielisiä, mutta ehkä 4-0 lukematkin jo kertoo, miksi ne oli aika hiljaa.
Mutta siis sen verran vaan pitää korjata, kun hyökkäsit itse Bluesin faneja kohtaan, niin kyllä meitä lähtee tasaisesti se 1-2 bussillista faneja niille oikeille fanimatkoille. Pleijereissä useimmiten se 2.
Niin ja montako kertaa olette Bluesia vastaan pelanneet pleijereissä? Mulle tulee mieleen vaan yksi (väsynyt) pronssiottelu.
Vielä itse kysymykseen: miksi Bluesfaneja sitten näkyy Jaffalla ja Nordiksella niin vähän, vaikka fanimatkoilla niitä on kuitenkin aina se 40-50 vähintään? En tiedä.