Tuo Nielikäisen muka tarvitseminen on ihan turhaa löpinää. Heleniuksen mahdollinen poissaolo pelikiellon, loukkaantumisen, ulosajon, tms. takia ei voi olla niin kauheaa, että toista halonhakkaajaa tarvittaisiin. Ei noita "pelotteita" ollut juurikaan esim. viime kaudella Bluesissa, Kärpissä, jne. ja kummasti tuntuivat menestyvän. Ok, Kärppien rosterista löytyi Haakana, mutta tappeliko hän? Bluesilla oli tämä konsonanttihirviö, joka ei kai loppuotteluissa edes mahtunut kentälle? Sitten kummallakaan näistä jengeistä ei ollut sitä mahdollista varamiestä Haakanan tms. poissaollessa. Kaatuiko Pelsut Jokereille sen takia, että meillä oli Helenius, vai siksi että meillä oli Leino/Santala/Stapleton....? Esimerkkejä voi jatkaa vaikka kuinka. En sitä kiellä, etteikö jonkin sortin "noutaja" ole ihan tarpeellinen, mutta ei sen puutteeseen homma kaadu, vaan pelimiesten ja yhtä enempää ei ole tarvetta edes hankkia.
HIFKn Brennanin hankinnassa on puhtaasti kyse siitä, että halutaan olla se jengi, jolla on ainakin yhtä hyvä tappelija kuin Helenius, eli tytinää ja tötinää. Pelitaitojen osalta ko. kundista ei ole iloa, muuta ei voi kukaan edes hymyilemättä väittää. Itse en todellakaan ymmärrä, että ulkomaalaispaikka käytetään puhtaan nyrkinheiluttajan rooliin, hankinnasta olen vain tyytyväinen, koska naapuria ollaan taas pelillisesti viemässä. Jengi, josta löytyy yksi ainoa yli 20 byyriä kaudessa tehnyt, hankkii vahvistukseksi max. 10 pinnaan pystyvän "ameriikanihmeen". No, kai ne 150+ jäähyminuuttia, pelikiellot ja muutaman hassun tappelun voittaminen korvaavat kaiken? Itse katselen mielummin esim. Bishaita, tai sitten vaikka kundia tyyliin Jarkko Ruutu, joka sentään osaa pelata.