En nyt heitä omaa versiotani näistä fantasiakentistä, mutta tässä kuitenkin muutamia asioita joita haluaisin nähdä ensi kauden joukkueessa. Ensinnäkin minua sapettaa todella jos meillä on ensi kaudella rosterissamme edes yksi näistä: Hauhtonen, Murray, Nielikäinen, Salmelainen. Minulle on täyttä myrkkyä jos joukkueessamme on jullitaustaisia, maalaisia ja muita fleguilijoita jne. Tässä on viime kausina tottunut näkemään niin paljon näitä turhia hankintoja, että itselläni on mennyt jo aika pitkälti maku. Esimerkkeinä Hirso, Vopat, Schnabel, Kantor, Salmelainen jne. Älkää käsittäkö väärin, etteikö joku esimerkiksi noista edellisistä olisi ollut hyödyllinen juuri sillä hetkellä. Tarkoitan sitä, että jos hommat olisi hoidettu viimeisen päälle hyvin, niin ei tarvitsisi hakea näitä antisankareita tänne.
Vaikka tämä jo lähes klisee on, niin itselleni se kaikista tärkein juttu on, että pelaajat painaa kukin omassa roolissaan sen jokerinutun eteen 120%. (Tämän kaltainen tilanne näkyy mm. tämän kauden bluesissa). Ja ideaalitilannehan olisi tietysti jos kokoonpano koostuisi suuremmaksi osaksi vahvasti jokeritaustaisista pelaajista.
Itse haluaisin ensi kauden rosterirakenteen muodostuvan seuraavasti: Ykköskenttä mahdollisimman kovaa kamaa. Kakkoskenttä liigatasolle hyvä kenttä, jolta löytyy luisteluvauhtia, taisteluilmettä ja maalinteko potentiaalia. Kolmoskenttä pitäisi olla puolustuva kenttä, joka pelaa alivoimat ja pimentää vastustajan ykkösen. Neloseen nopeita, taklausvoimaisia ja "pelimiespotentiaalisia" OMIA jannuja. Puolustuksessa pitäisi olla kolme puolustavaa puolustajaa, joiden rinnalle laitetaan hyökkäyspelipainotteisemmat pakit. Seitsemäntenä puolustajana järjestysmies ja kahdeksantena kyttää oma junnu. Maalivahdin ei tarvitse niinkään olla oma mies, vaikka ei siitä mitään haittaakaan olisi. Kunhan ykkösveskari on huippuluokkaa. Kakkosena potentiaalinen OMA jätkä, noin 5-10 pelin peliajalla.
Valmentajaksi pitäisi saada taktisesti kypsä ja kokenut "ns. kaiken nähnyt" koutsi, jolta löytyy kova auktoriteetti.
Virmanen töihin!
I´m out!