Jokerit 08-09 - tarvitaanko muutoksia?

  • 308 451
  • 861

Tuoppi

Jäsen
Ei mutta kovinkaan systemaattiselta tai rohkealta tämä uusi junnupolitiikka ei vaikuta.

Tää junnupolitiikka on aihe jossa jokerit ei voi voittaa "kriitikoita" puolelleen kuin ehkä pelaamalla täysin junnupitoisella joukkueella. Jos ei tuo bozikin & co. todistelut riitä niin sitten ei voi mitään.
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tää junnupolitiikka on aihe jossa jokerit ei voi voittaa "kriitikoita" puolelleen kuin ehkä pelaamalla täysin junnupitoisella joukkueella. Jos ei tuo bozikin & co. todistelut riitä niin sitten ei voi mitään.
Onhan se tavallaan hienoa että muiden joukkueiden kannattajat ovat ottaneet pakkomielteekseen Jokereiden junioritoiminnan. Eipä sitä nyt ole kovin monessa muussakaan paikassa helppoa ajaa junnuja joukkueeseen, mutta Jokereiden junioritoimintaa nyt on niin mukava kritisoida, aina ja iankaikkisesti. Ei sillä, itsekin toivon toiminnan kehittyvän, mutta ihmetyttää tämä valtaisa kiinnostus muiden joukkueiden faneilla.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Olihan se odotettavissa, että tämä jeesustelu alkaa taas tämänkin täydennyksen jälkeen.

Heinolta hyvä pointti; Eronen ei voi olla yhtä pihalla kuin Hulkkonen on alkukauden ollut!
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Ei kai siinä "kritisoinnissa" mistään muusta ole kyse kuin perinteisestä puheet vs. teot -asettelusta. Joku naiivimpi saattaa jopa uskoa noita kaudenalushöpinöitä.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Ei kai siinä "kritisoinnissa" mistään muusta ole kyse kuin perinteisestä puheet vs. teot -asettelusta. Joku naiivimpi saattaa jopa uskoa noita kaudenalushöpinöitä.
Niin, joku jopa on voinut kuvitella, että Jokerit tosissaan pelaisi mestaruudesta tällä kaudella. Se toinen tavoite, omavaraisuuden nostaminen pelaajistossa, on vähän pidemmän ajan juttu, eikä siihen vaikuta yksi Pikkarainen tai edes Eronen millään tavalla.

Itse olen kyllä sitä mieltä, että nämä hankinnat saisi jättää tekemättä. Maneliukselle ja Eroselle rohkeasti vaan vastuuta, miksei Erkamolle ja Ölanderille myös - heti kun on saatu se ensi kauden valmentajakuvio selväksi ja joku siedettävän pätevä tyyppi ajamaan uutta pelitapaa sisään. Pidemmänpäälle on varmaan parempi, ettei kukaan juuri nyt tule edustukseen oppimaan pahoille tavoille.

Hyvönen oli muuten A:n edellisessä pelissä kokoonpanossa jo seiskapakkina, eli eiköhän tuo jollain aikavälillä ole pelikunnossa.
 

Kipelov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiovan fasistijuntta
Meinasin laskea alleni kun luin otsikon. Kyllä nyt on Ruudulla, Skrikolla ja muilla scouteilla katsomossa ihmettelemistä, kun Ruissalon salama ampaisee kaukaloon. Nautitaan nyt näistä Erosen harvoista esiintymisistä kotimaan jäillä ennen kuin änäri vie.

Tepsin reservissä olisi ilman muuta muitakin kokeilemisen arvoisia kavereita. Altsi Alatalohan on ilmeisesti edelleen ilman seuraa - tästä varma ratkaisu maalinteko-ongelmiin! Masa hoi. Altsi ratkaisi kultaa keväällä kymmenen kautta sitten, eikä mikään estä tätä tapahtumasta uudelleen. Pikkari Virtasenkin saisi varmasti takaisin kaukaloon tuomaan kaivattua kiekollista varmuutta, Masan lompakolle suotuisaa korvausta vastaan.

Herätkää!
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Minä en ymmärrä miksi tätäkin hankintaa niin kovasti kritisoidaan. Onhan se nyt saatanan hieno homma, että nämä turkulaiset konkarit saavat harjoittaa isopalkkaista ammattiaan kotimaassa, eikä aina tarvitse lähteä jonnekin Sveitsiin. Verotkin varmaan maksetaan silloin kotimaahan.

Ja kyllähän tuo pelillisestikin mahtuu Jokereihin heittämällä.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
Viimeksi muokattu:

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Onhan se nyt saatanan hieno homma, että nämä turkulaiset konkarit saavat harjoittaa isopalkkaista ammattiaan kotimaassa, eikä aina tarvitse lähteä jonnekin Sveitsiin. Verotkin varmaan maksetaan silloin kotimaahan.
Niin, ennenhän näitä on enimmäkseen nähty Hämeenlinnassa, jolloin veroja ei taatusti ole mihinkään maksettu!
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Minä en ymmärrä miksi tätäkin hankintaa niin kovasti kritisoidaan. Onhan se nyt saatanan hieno homma, että nämä turkulaiset konkarit saavat harjoittaa isopalkkaista ammattiaan kotimaassa, eikä aina tarvitse lähteä jonnekin Sveitsiin. Verotkin varmaan maksetaan silloin kotimaahan.

Ja kyllähän tuo pelillisestikin mahtuu Jokereihin heittämällä.

Totta, Masaa kiinnostaa varmasti myös muutkin ex-turkulaiset ja tepsiläiset. Luulenpa, että marraskuussa narrien avauskenttään kuulutellaan Lecklinin Kimmo maaliin, puolustajiksi Kari Harila/Virran Hantta penkin takaa ja hyökkäykseen Mal Davis/Keuruun Larionov Joni Lius/German Titov. Stouni Kiviharjua tuskin nähdään tällä kaudella Ilmalassa. Hän ilmoitti hyvissä ajoin ettei pelaa muualla kuin Turussa muistaakseni vuosituhannen vaihteessa.

Leikki sikseen, antaa Eken kyykyttää arvostelijoitaan ja hankkia valmennuksen luottamus. Eronen kuitenkin kaapinut kiitettävät 3 Suomenmestaruutta , jota ei ihan joka jätkällä narripakasta löydykkään.
 

Valtteri

Jäsen
Aika erikoinen hankinta, koska Hulkkonen pelaa huomenna, joten minkä takia tälläinen turkulainen jäähdyttelijä tänne hankitaan joka on pelannut viime kaudet jossain Italiassa? Ei voi käsittää. Mutta en syyttäisi vain Virmasta, koska kyllä se varmaan on valmennukselta kysynyt, että hankitaanko tälläinen mies tänne ja valmennus on näköjään nähnyt tarvetta.

Mutta Virmanen ei edelleenkään osaa rakentaa jääkiekkojoukkuetta. Ei jokaiseen loukkaantumiseen tarvitse reagoida heti hankkimalla joku uusi pelaaja tilalle. Ei tee hyvää joukkueelle, kun joka viikko koppiin tulee uusi mies.. eikä se uusi ymmärrä mitään pelisysteemeistä ja on ihan pihalla kaikesta. Tää on sekasortoa, joka jatkuu Jokereissa joka kausi.

Olisi kiva nähdä se päivä, kun Jokerien joukkuetta rakentaa ammattilainen ja joka tietää mitä tekee.
 

Jokerinho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
Kimmoja pukkaa ovesta..

Pikkarainen.. Eronen.. Seuraavan Kimmon olis parempi olla Timonen.

Ihme perseilyä taas tämä 'joukkueen vahvistaminen'. En halua ymmärtää..
 

Baarimikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL
Omituinen hankinta tähän väliin. Seuran oma a-junnu olisi ajanut saman asian varmasti vielä paremmin ja halvemmilla kustannuksilla. Miksi? Tässähän juuri kusetaan faneja ja sidosryhmiä, kun ei omille tulevaisuuden nimille annetaan mitään näyttöpaikkoja. Erosen viimeiset vuodet Italiassa on ollut pelkkää jäähdyttelyä, kun muualta ei ole pelipaikkaa siunaantunut. Italian amatööriliiga sopii hyvin Erosen kaltaisille puolieläkeläisille.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisi kiva nähdä se päivä, kun Jokerien joukkuetta rakentaa ammattilainen ja joka tietää mitä tekee.
Mistäs me sitten keskusteltaisiin ? Toki voitaisiinhan me silloinkin muistella Masan aikoja, jolloin kaikki oli niin paljon paremmin.

Minä olen kyllä aidosti perkeleen tyytyväinen siihen miten Masa näissä loukkaantumistilanteissa on toiminut. Minusta on erittäin järkevää ja pitkällä tähtäyksellä jopa välttämätöntä hankkia ukkoja varamiespalvelusta silloin, kun kolme-neljä pakkia on kolmesta ekasta parista poissa (Kuparinen, Kauppinen, Hulkkonen (?) ja "poissaoleva" Koivisto).

Mun on itse asiassa ihan helvetin vaikea käsittää millä muulla tavoin näissä tilanteissa tulisi toimia. Voisiko joku palstan kiekkoguru valaista mulle miten se huomenna loisi pakkiparit, jos käytössä on Koivisto, Jokela, Kulmala, Helenius ja Kalteva ja ehkä varauksin nokkansa murtanut Hulkkonen. Luokaa noista minulle kolme liigatasolla toimivaa pakkiparia ja pitäkää samalla huolta, että esim. Jokela ei pelaa 45 minuuttia ja sitä kautta tapa itseään aivan varmasti.

Olen aikaisemmin kertonut a-junnujen tilanteen, jossa minusta kokeilukelpoinen (siis kokeilu!!) olisi Hyvönen joka on loukkaantunut. Olisiko täällä joku ihan oikeasti valmis nostamaan liigaan 17 vee pojan, joka ei ole missään määrin fyysisesti valmis liigassa pelaamaan ja laittamaan tuon kolmeen pelaavaan pariin ? Jos minä mitään kiekosta ymmärrän niin muiden junnujen kuin Hyvösen osalta heidän kehitystään takuulla parhaiten tukee pelaaminen oman ikäistensä joukossa.

Pakko vielä lisätä, että voisihan sitä liigaa tosiaan pelata pakkiparilla Kolossi-Kulmala ja Nokkakipu-Hulkkonen. Ihan takuu kamaa ja silti esim. Helgelle ja peleissä loistaneelle Koivistolle jää paikka kahteen ekaan pariin. Materiaaliylivoimaa, sanoisin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kimmo Eronen...hah hah. Onneksi olkoon Jokerit. Hyvä huumorintaju pitää olla tämän hankinnan vastaavalle. Ei kai tuota nyt ihan tosissan ole voitu tehdä...? Maskotin hommiin tms...?
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Olen aikaisemmin kertonut a-junnujen tilanteen, jossa minusta kokeilukelpoinen (siis kokeilu!!) olisi Hyvönen joka on loukkaantunut. Olisiko täällä joku ihan oikeasti valmis nostamaan liigaan 17 vee pojan, joka ei ole missään määrin fyysisesti valmis liigassa pelaamaan ja laittamaan tuon kolmeen pelaavaan pariin ? Jos minä mitään kiekosta ymmärrän niin muiden junnujen kuin Hyvösen osalta heidän kehitystään takuulla parhaiten tukee pelaaminen oman ikäistensä joukossa.

Niin, puutun varmasti liikaa tähän keskusteluun, kun en ole jokerifani, mutta katsokaas vaan Tepsin nuorta puolustajaa V-M Vittasmäkeä. Kaveri on 18-vuotias, pelannut tässä meidän suhteellisen kovatasoisessa liigassamme todella varmasti ja ollut syksyn valopilkku harmaassa Turkulaisryhmässä. Tänään lyötiin diili vuoteen 2010 kouraan. Varmoja otteita ja poikahan on vielä raakilekkin 185/80kg, mutta kyllä tämä kaikki on tullut siitä, että on rohkeasti annettu vastuuta. Oma riskinsä niissä junnujen peluuttamisessa tietenkin on, mutta tämänkaltaisia onnistumisia niistä voi hyvinkin poika. Jokereissa sitä ei ole ikinä ymmärretty ihan loppuun asti.

Nyt teillä on kuitenkin kokemusta pakistossa ihan Italialaistakin sellaista, joten sekin voi olla omanlainen vahvuus sitten. Case Erosessa sitten ratkaisee miten jaksaa taklata, luistella, liikkua vai jaksaako ylipäätään mitään.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Mun on itse asiassa ihan helvetin vaikea käsittää millä muulla tavoin näissä tilanteissa tulisi toimia.
Sinällään olen samaa meltä kanssasi siitä, että kun loukkaantumisia ja akuutteja tilanteita tulee, silloin pitää toimia eikä istua sormi suussa toimistolla. Tästä Masalle ehdottomasti krediitit.

Tällaiset ns. runkopuolustajien, kuten Kauppinen ja Kuparinen, loukkaantumisiin pitää tietenkin reagoida katsastamalla siirtomarkkinat. Varsinkin Kuparisen kohdalla, kun puhutaan mahdollisesti koko kauden kestävästä vammasta, pitäisi hankintaan paneutua kunnolla. Ei Kuparista millään Pikkaraisella tai Erosella korvata, sen tietää Masakin. Tosin voihan olla, että tätä paikkoa vielä työstetään ja siksi tähän on otettu näitä ns. välimallin miehiä hetkeksi tuuraamaan. Mutta tässä tulee se suuri näkemysero. Minä todellakin olisin valmis nostamaan niitä poikia sieltä A-junnuista vetämään muutaman matsin ajaksi muutamat vaihdot eli näitä lyhytaikaisia loukkaantumisia paikkaisin ehdottomasti junnuilla ja noihin vakavampiin loukkaantumisiin satsaisin sitten hiukan kimmoerosia enemmän.

Mutta ei tässä mitään hätää ole, aina silloin kun Masan temppuja eniten on päivitelty, niin Masa on vetäissyt taskustaan Jokerin, jonka jälkeen nämä puupäät yleensä ovat poistuneet nopeasti täältä paskaa lässyttämästä.

Nortonia ja Lepistöä odotellessa!
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mutta tässä tulee se suuri näkemysero. Minä todellakin olisin valmis nostamaan niitä poikia sieltä A-junnuista vetämään muutaman matsin ajaksi muutamat vaihdot eli näitä lyhytaikaisia loukkaantumisia paikkaisin ehdottomasti junnuilla ja noihin vakavampiin loukkaantumisiin satsaisin sitten hiukan kimmoerosia enemmän.
Ei tässä kovin suurta näkemyseroa ole. Minäkin haluaisin ajaa junnuja sisään ottamalla ne muutamiin peleihin vetämään muutaman vaihdon. Nyt tarvitaan kuitenkin jo pelkästään lukumääräisesti sellaisia äijiä, jotka ovat valmiita vetämään normaalit minuutit. Ei tällaisessa tilanteessa pidä laittaa junnuja mahdottoman eteen vaan niille tulee antaa mahdollisuus tulla sisään ilman tolkutonta vastuuta. Jos meillä ei huomenna olisi näitä korvaavia pelaajia niiden tilalla vetäisivät junnut sitä vajaata 20 minsaa per peli. Se on meidän nykyisille junnuille kohtuutonta ja aivan liikaa.

Heti kun saadaan esim. Kauppinen mukaan voidaan minustakin heti ulkoistaa varamiespalvelun jätkät ja ottaa junnuja stunttaamaan Jokelaa, Kauppista ja muita runkopakkeja. Tällöin pakisto on riittävän vahva kantamaan päävastuun ja junnuja voidaan ajaa sisään tarkoituksenmukaisella tavalla.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Nyt tarvitaan kuitenkin jo pelkästään lukumääräisesti sellaisia äijiä, jotka ovat valmiita vetämään normaalit minuutit. Ei tällaisessa tilanteessa pidä laittaa junnuja mahdottoman eteen vaan niille tulee antaa mahdollisuus tulla sisään ilman tolkutonta vastuuta.
Kyllähän tuolla nyt kuitenkin melkein kolmeen pariin äijiä löytyy; Jokela, Kalteva, Koivisto, Helenius, Pikkarainen ja jos Hulkkonenkin on pelikykyinen koko maskilla, niin ei sinne nyt junnuja hirveesti tarvi isoille minuuteille nostaa...

Kyllä Eronen oli tarpeeton hankinta, ellei sitten Pikkaraista laiteta pihalle, jolloin Pikkarainen osoittautui tarpeettomaksi.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän tuolla nyt kuitenkin melkein kolmeen pariin äijiä löytyy...
Niinpä, äijiä löytyy melkein kolmeen pariin, JOS yksi pelaa nokkamurtuneena ja tuossakin on jo yksi varamiespalvelun äijä ;) Kyllä mä tän perusteella pidän näitä keikkatyöläisiä ihan perustelluilta sillä ilman heitä vaikkapa näin;

Jokela-Koivisto
Kalteva-Kulmala
Helenius-Manelius
Ölander-Hulkkonen (?)
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Kyllä tämä oli kaikkien aikojen huonoin hankinta, en voi käsittää mielummin, joku C-junnu tonne pelaamaan, kuin joku tuntematon Kimmo Eronen. Jatkoaikakin muisti vittuilla aiheen kustannuksella.

Kuka sitten tämän hankinnan takana on? En usko, että Ika & Hanlon ovat juuri scouttaneet tämän super pelaajan riveihimme. Taitaa olla taas Virmasen miehiä.

Jotenkin pelottava tunne, vaikka Virmanen lopettaisi toiminnan Jokereiden johtoportaassa hänen haamunsa jäisi hallin lehtereille ja tuosi sinne meidän kaikeksi iloksi näitä Erosia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös