En tiedä, olenko mä ymmärtänyt jonkun asian ihan väärin, mutta mun käsityksen mukaan Kurri -ehkä hieman yllättäenkin- itseasiassa hoiti GM:n tehtäävänsä Jokereissa varsin mukiinmenevästi. Tätä pitäisi tietysti kysyä niiltä, joita hän johti: pelaajilta, huoltajilta, valmentajilta, bussikuskeilta, lentäjiltä. Kurrille ehti kertyä kohtuullisen pitkä kokemus varmaankin jonkin verran haastellisissa oloissa tapahtuvasta GM:n toimesta.
Ihmisillä voi aina olla omat syynsä siihen, mitä sanovat. Mutta eikö täällä kukaan näe mahdollisena sitä, että Borgström koki toiminnan Kurrin ryhmän kanssa sujuvan hyvin ja näki, että kannattaa yrittää jatkaa tuttua ja toimivaa ratkaisua, jota pitää tietysti vähän fiksailla jatkossa. Vaihtoehtona hän näki sekalaisen seurakunnan lätkäväkeä, jotka todennäköisesti riitantuisivat keskenään ennen pitkää ja joilla ei ole oikeastaan minkäänlaista kokemusta siitä hommasta, mihin olivat ryhtymässä. Intoa varmasti oli ja sehän on ihan mukava juttu.
Mä en osaa sanoa, miten se Kurri nyt niin erityisesti ryvettyi verrattuna esimerkiksi pelaajiin, valmentajiin tai muuhun tyhmään. Oliko oikeasti useita tapauksia, joissa Kurri selvästi esiintyi KHL:n ja Putinin äänitorvena? Jokatapausessa Jokerit eivät syksyllä lähteneet Minskiin ja vetäytyivät pudotuspeleistä heti, kun hyökkäys tapahtui.
Kyllä mä sen ymmärrän, että ei voi olla keskitysleirillä kuulustelijana ja kiduttajana sillä perusteella, että joku toinen tämän kuitenkin tekisi. Ehkä sä voit kuitenkin olla kiekkojoukkueen GM:nä. Monet suomalaiset toimivat tulloin Venäjällä. Mä uskon, että Kurrilla oli hyvin suuri palo lähteä Jokereiden GM:ksi aikanaan, lähteä samalle uralle kuin useat tuntemansa pelajaakaverit. Tilannehan ei silloin ollut yhtä kärjistynyt, mutta kaikki merkit olivat toki nähtävissä. Jääminen pois siitä hommasta myöhemmin olisi kyllä ollut melkoinen veto. Joukkueessa oli esimerkiksi pelaajia, joilla oli pitkäaikaiset sopimukset ja joiden luottamuksen hän olisi silloin pettänyt.
Tässä olen vähän oikonut mutkia, mutta en ole ainoa täällä. Kurrin suunnattomista ruplakasoista en osaa sanoa, onko tiedossa jotain muuta kuin GM:n palkka.