Jokerit – uusi alku Mestiksessä

  • 1 325 308
  • 8 803

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Eikös Putinin Venäjä-Jokerien (KHL-Jokerit) vaihtuminen vaikka sitten Helsingin Jokereiksi joka pelaa Espoossa olisi ihan positiivinen vaihtoehto.

Toki positiivinen, mutta se ei tarkoita että ainakaan omasta mielestäni paras. Positiivista tuohon nähden olisi vaikka hakata Keravalla kolmosdivaria.

Itse pistäisin Ilmalan ykköseksi. Se on kuitenkin "meidän" halli ollut rakentamisestaan asti, tarjoaa parhaat olosuhteet ja on joukkoliikenne ajatellen lähes ylivertainen.

Jos Ilmala ei (ajoissa) onnistu, niin Nordiksen rankkaan yhtä kirkkaasti kakkoseksi kuin Ilmalan ykköseksi. Jo henkisesti sijainti Helsingissä ja ei missään kaupungin rajalla on mulle tärkeä juttu. Toisekseen, Jokereilla on sieltä historiaa ja mm. itse näin siellä ensimmäiset livepelit. Oli Jokerien kotipelejä. Samoin tuo on sijainniltaan helpommin lähestyttävissä jos ei asu aivan metron tai parin dösälinjan vieressä tai halua tehdä turhan montaa vaihtoa.

Espoo olisi loistava backup yksittäisiin matseihin, jotka pakon edessä on muualla pelattava. Esimerkiksi remonttien takia tai pitkin hampain jos Nordis on tuplabuukattu HIFK:lle. Ei mihinkään edes puolen kauden stintteihin jos jompi kumpi aiemmin mainittu on vaihtoehto. Tukion varaluistimien varaluistimet tulee tästä mieleen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Siis jos olen käymässä jossain maakunnissa ja olen tulossa takaisin himaan, niin Helsinkiläisenä sanon että "Olen tulossa Stadiin", jolla viittaan Helsinkiin kaupunkina. Jos taas juttelen Helsinkiläisen kaverin kanssa, että "Lähetääs käymään stobella Stadissa", niin silloin Stadi viittaa Helsingin keskustaan. Riippuen kontekstista, Stadi voi siis olla joko koko Helsinki kaupunkina, tai sitten tietyissä tilanteissa Stadi tarkoittaa ainakin omassa puhekielessä keskustan aluetta. Mutta eiköhän se riitä tästä slangi-asiasta.
Totta turiset, asiahan juuri noin, minä nyt viilasin pilkkua koska mahdollisuus suotiin.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
En ymmärrä mistä Kärnä keksi, että Jokereiden sarjatoimintaan osallistumiskielto pitäisi loppua juuri 2030. Sen sijaan Kurrin lisääminen pakotelistalle olisi kyllä perusteltua.
 

-Hnö-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Itse olen sitä sukupolvea joka ei Nordiksen aikaa muistaa (ns. jonnet ei muista), ja täten tuo on kyllä täysin mieltynyt itselleni HIFK:n pyhättönä. Siksi tuntuisin jotenkin tosi vaikealta ajatukselta, että Jokerit pelaisi siellä. Melkeen itse toivoisin ykkösvaihtoehdon (Ilmala) kustessa välirarkaisuksi Metro Arenaa.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse olen sitä sukupolvea joka ei Nordiksen aikaa muistaa (ns. jonnet ei muista), ja täten tuo on kyllä täysin mieltynyt itselleni HIFK:n pyhättönä. Siksi tuntuisin jotenkin tosi vaikealta ajatukselta, että Jokerit pelaisi siellä. Melkeen itse toivoisin ykkösvaihtoehdon (Ilmala) kustessa välirarkaisuksi Metro Arenaa.
Tämäkin on ymmärrettävää. Itse taas olen käytännössä sillä hallilla Jokereiden matseissa kasarilta kasvanut niin menee sarjaan business as usual. Jopa lämpimiä muistoja. Lyhyt memory trip: -94, oman pään aloitus, saadaan kiekko omille, kiekko Varikselle laitaan, ranne, Rokama pomputtaa, Otto lyö sisään, katto repeää. Toinen mieleen jäänyt peli Nordikselta on jo Areenan ajalta. Kevät -03. Vastassa pleijareissa jullit. Sommartiden hej hej kaikuu DDRssä, Alpo itkee ja jullit lähtee lauluun.

Käytännössä halliasiaa voi pitää ratkaistuna jos ja kun Jääkenttäsäätiö on vihreää valoa näyttänyt. Pelit jatkuu siellä tai Areenalla.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kuten monelle muulle niin myös minulle 1.vaihtoehto olisi luonnollisesti Ilmalan halli joka on ollut meidän koti monen vuoden ajan. Jos tuon omistajakuviota ei saada ensi syksyksi selväksi niin yhtä selvänä 2.vaihtoehtona olisi Nordis jossa myös täällä on nähty ensimmäiset Jokereiden kotipelit. Espoon Areena voidaan sitten pitää noiden kahden backupina, mutta se on vaihtoehtona kaukana noista kahdesta.

Hyvä että vihdoin on hieman avattu kuviota ja miten ollaan palaamassa ja että Jokereiden tarina on jatkumassa ja paluu liigaan otetaan hyvin mielellään vastaan.
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
No nyt ollaan jännän äärellä! :D

Toisaalta Jokereiden historialla yllättyikö kukaan? Missä VirmasMasa? :D
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Sen sijaan Kurrin lisääminen pakotelistalle olisi kyllä perusteltua.

Aloitatko vaikka kertomalla että minkä pakotteiden piiriin? OFAC? EU? YK? Joku muu, mikä? Sen jälkeen varmaan voit kertoa millä perusteilla, ainakaan itse en keksi yhtään sellaista jota helposti voisi soveltaa mediassa olleiden tietojen varassa.
 

Tonny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikös Putinin Venäjä-Jokerien (KHL-Jokerit) vaihtuminen vaikka sitten Helsingin Jokereiksi joka pelaa Espoossa olisi ihan positiivinen vaihtoehto.
Ei se siitä silti tee ainakaan itselleni mieluisaa vaihtoehtoa. Toki aina mieluummin Jokerit Espoossa pelaten liigaa kuin Jokerit KHL:ssä. Joten sen osalta ainakin jäätäisiin reippaasti posin puolelle.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Parasta olisi, jos Jokerit pääsisi tavalla tai toisella Ilmalaan, jos muutoin on kaikki ok. Toiseksi paras on Nordis ja mikä jottei rakenneta uusi halli Helsinkiin... nojoo.

Helsingin Jokerien tulisi pelata kotikaupungissaan, näinollen, Espoo tuntuu vähän kummaiselta ratkaisulta.
 

Vepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itse olen sitä mieltä, että Jokereiden pitäisi aloittaa Mestiksessä uuden tulemisensa. En epäile hetkeäkään, etteikö nousu Liigaan olisi mahdollinen jo yhden kauden jälkeen. Organisaatiolla olisi vuosi aikaa saada hommat luistamaan ja samalla Mestiksen kiinnostavuus nousisi uudelle tasolle. Tuntuisi jotenkin irvokkaalta että noin vaan ilmoitusluontoisella asialla tullaan pelaamaan Suomen korkeimmalle sarjatasolle salkku täynnä 500 euron seteleitä.
 

-Hnö-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Itse olen sitä mieltä, että Jokereiden pitäisi aloittaa Mestiksessä uuden tulemisensa. En epäile hetkeäkään, etteikö nousu Liigaan olisi mahdollinen jo yhden kauden jälkeen. Organisaatiolla olisi vuosi aikaa saada hommat luistamaan ja samalla Mestiksen kiinnostavuus nousisi uudelle tasolle. Tuntuisi jotenkin irvokkaalta että noin vaan ilmoitusluontoisella asialla tullaan pelaamaan Suomen korkeimmalle sarjatasolle salkku täynnä 500 euron seteleitä.
Ketä se palvelisi että Jokerit aloittaisi Mestiksessä? Ei ketään muuta kuin Mestistä ja sehän ei Liigaa osakeyhtiönä kiinnosta, eikä pitäiskään kiinnostaa.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Mennään yhdessä jullien kanssa Espooseen sitten kun DDR-hallin jäädytystekniikka prakaa lopullisesti. Veikkaan 2023 marraskuuta.
Pitäisikö tämä nyt lukea niin, että oikeasti Jokerit kannattajat haluavat olla IFK kannattajia, vähän samoin kuin entinen omistaja olisi halunnut omistaan IFKn, mutta joutui tyytymään Jokereihin. (Hjallis IFK-kannattaja) Vai miksi ihmeessä Jokerit kannattajat haluaa olla yhdessä IFKn kanssa?
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pitäisikö tämä nyt lukea niin, että oikeasti Jokerit kannattajat haluavat olla IFK kannattajia, vähän samoin kuin entinen omistaja olisi halunnut omistaan IFKn, mutta joutui tyytymään Jokereihin. (Hjallis IFK-kannattaja) Vai miksi ihmeessä Jokerit kannattajat haluaa olla yhdessä IFKn kanssa?
Tämä pitää lukea niin, että pelkään Nordiksen tekniikan hajoavan kuin Raksilan jää, jos sekä Jokerit että IFK pelaavat runkosarjaa 2023-24 siellä.

Voi IFK ihan minun puolestani vapaasti johonkin toiseenkin halliin evakoitua. Se halli on sitten vaan aika pieni tai aika kaukana.




Ed. vuosi 2022 korjattu 2023:kai.
 
Viimeksi muokattu:

Palvis Erola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Toki aina mieluummin Jokerit Espoossa pelaten liigaa kuin Jokerit KHL:ssä. Joten sen osalta ainakin jäätäisiin reippaasti posin puolelle.
Tästä on helppo olla samaa mieltä. Onnistuuhan vaikuttaminen Suomenkin sarjoissa.

Lisäksi jokainen Jokereiden kotipeli olisi tsäänssi järjestää fanimatka idästä länsimaiseen Espooseen.

Eteläpääty RY:n venänänkielisillä sivuilla asiasta ilmeisesti tarkempaa lisätietoa??

 

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
Itse olen sitä mieltä, että Jokereiden pitäisi aloittaa Mestiksessä uuden tulemisensa. En epäile hetkeäkään, etteikö nousu Liigaan olisi mahdollinen jo yhden kauden jälkeen. Organisaatiolla olisi vuosi aikaa saada hommat luistamaan ja samalla Mestiksen kiinnostavuus nousisi uudelle tasolle. Tuntuisi jotenkin irvokkaalta että noin vaan ilmoitusluontoisella asialla tullaan pelaamaan Suomen korkeimmalle sarjatasolle salkku täynnä 500 euron seteleitä.
Kiitos tästä merkityksellisestä mielipiteestäsi. Harmi että kespoo ei pelaa enää Liigassa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aika suoraan Selänne sanoi tossa livessä, että on mukana Jokereiden uudelleenrakentamisessa.

Ja Selänteellä on myös sanojensa mukaan ostajat Areenalle

Mahtava myös kuulla, että kaikki Jokereiden legendat on talkoissa mukana
 
Viimeksi muokattu:

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täälläkin vinksahtaneena persoonana tuli harjoitettua masokismia ja vilkaistua tuota Valavuoren showta. Kauhanen jätti tännekin hyvän vaikutelman itsestään. Rauhallinen ja hyvä ulosanniltaan. Katse vahvasti eteenpäin. Kertoi näkemyksestään, että omat junnut olisi vahvassa roolissa uudelleen rakentumisessa ja tavoite/toive olisi, että kasvaisivat ratkaisurooleihin tässä "2027 kannu"-heitossa. Sekä Kauhanen, että Kurri näkevät, että tavoite olisi jättää Liiga-hakemus syksyllä siten, että Areena on pelipaikka. En tiedä johtuiko Kurrin esiintymistaidoista, mutta rivien välistä pystyi lukemaan, että Nordis olisi se seuraava vaihtoehto, kun "Espoo on jossain määrin vaihtoehdoissa mukana" tms.

Selänne sen sijaan latoi aika suorat sanat Hjalliksesta ja ettei kokenut KHL-Jokereita omakseen. Samalla ilmoitti olevansa mukana uudessa tulemisessa, mutta että vielä ei ole löydetty sopivaa roolia. Näkee itse, että annettavaa olisi lähinnä urheilupuolelle.

Mielenkiintoisia juttuja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös