Heittäisin mutulla, että Zemgale kortti on katsottu ja latvialaiset palaavat takaisin omaan sarjaansa. Toinen vaihtoehto on se, että liittohallitus tietää jo tässä vaiheessa, että jokin seura ei hae lisenssiä ensi kaudelle mm. taloussyistä.
Esiteltyjen vaihtoehtojen lisäksi voisi olla vielä foliohattuskenaariona se, että Jokerit ostaisi tavalla tai toisella jonkun Mestis-seuran sarjapaikan liiton siunauksella.
Foliohattuskenaario olisi se, että Espoo pelaisi Liigaa ensi kaudella. Ne on 3 kauden ajan tasoonsa jo todistellut. Saatais parillinen määrä joukkueita Liigaan ja Mestiksessä olis se 14.
Niin, me fanit tosiaan voimme osaltamme helpottaa Jokereiden nousua Liigaan. Jos tuvat ovat täynnä joka ottelussa, välittää se vahvan viestin.Tapahtuuko jo ensimmäisen Mestis-kauden jälkeen? Liigassa varmasti iso houkutus nostaa villillä kortilla nopeasti tämä vierashallit täyttävä ja julkisuutta tuova brändi.
Mä oon ainakin täysillä mukana heti ottelusta numero 1 lähtien... Ollut niin monta vuotta kausari, että taas meinaan hankkia, jos vaan mahdollista. Minä, me , Jokerit.Fanien innostus myös auttaa urheilullisten ja taloudellisten tavoitteiden sasaavuttamisessa.
Omat havaintoni ovat suurelta osin Vantaalta, ja siellä ne vierasfaniporukat ovat olleet erittäin, erittäin pieniä. Pari kourallista vierasfaneja yleensä paikalla, aina ei sitäkään. Espoon tapauksessa tietysti vähän enemmän. Espoolla on (@Juhaht voi varmasti tarkentaa) myös kotimatseissaan ihan mukavasti jengin väreihin pukeutunutta porukkaa. Eli mitään suurta ryntäystä ei varmasti tule. Toisaalta voihan se olla että Jokerit innostaa jonkun porukan tekemään oikein kunnon vieraspelimatkan. Ja Mestiksen seuraajat ovat myös sitten kunnon lätkäfaneja.Osaako joku tietäväisempi sanoa, kuinka isoja faniporukoita Mestis-jengeillä on? Kiekko-Espoolla on käsittääkseni ihan kannattajaporukka, mutta mites muilla. Saadaanko vierasfaneja(jos mahtuu) myös kotipeleihin? Tätä olen itse kaivannut pitkään.
Tervetuloa muuten takaisin aiemmin kadonneet fanit! Aluksi ajattelin että lämpenenkö mahdollisille Mestis-peleille, mutta olin kyllä väärässä. Ihan innoissaan tässä ollaan. Alkais jo!
Aluksi ajattelin että lämpenenkö mahdollisille Mestis-peleille, mutta olin kyllä väärässä. Ihan innoissaan tässä ollaan. Alkais jo!
Tässä kohtaa on hyvä muistaa että pleijareista ulos jäävät joukkueet eivät saa mitään kun taas kahdeksan parasta joukkuetta jakavat keskenään kaikki pleijareissa kertyneet tulot, esimerkiksi jos Tampereella pelataan seitsemän ottelun finaalisarja, niin siitä riittää kyllä euroja jokaiselle top8 joukkueelle.Tämän seurauksena liiga ilmoittaa, että haluavat vetää rauhassa happea ja ottaa tilaa päätökselleen (käytännössä samoin sanoin kuin puoli vuotta sitten). Kuulemma pohtivat kauden päätyttyä tilannetta, sillä ei sovi sekoittaa saipasporttien eloonjäämismyynt...eikun taistelua epäolennaisella.
Espoolla on (@Juhaht voi varmasti tarkentaa) myös kotimatseissaan ihan mukavasti jengin väreihin pukeutunutta porukkaa. Eli mitään suurta ryntäystä ei varmasti tule.
Hyvässä lykyssähän tämä Espoo vs Jokerit-vastakkaisasettelu avaa niitä vanhojen muistojen arkistoja monilla entisillä seuraajilla ja pienentää kynnystä jopa innostua uudelleen seuraamaan joukkuetta. Pätee ihan molempien joukkueiden kannattajiin, vaikkakin ehkä vähän erinäisistä syistä.Varmaan mua paremmin asiasta tietäviä löytyy rutkasti, mutta on Espoossa ihan hyvää pöhinää, vierasmatkojakin ovat tehneet lisääntyvissä määrin. Bluesin kaatumisen ja kaiken sähläämisen myötä se silloinen faniporukkahan käytännössä hajosi ja nyt tuo uusi on vasta alkanut rakentumaan (toki siellä on muutamia vanhojakin naamoja mukana). Tätä uuden rakentumista ei todellakaan helpottanut myöskään nuo parin vuoden vaihtelevat korona-rajoitukset; meillä ollaan tavallaan siinä pisteessä missä olisi pitänyt olla juuri Mestis-nousun alussa tältä osin. Ns. peruskatsojia Mestis ei vaan tunnu nappaavan samalla lailla kuin liiga, johon tietysti vaikuttaa koko sarjan näkyvyys ja ansaitsemattoman huono maine.
On kyllä hyvin mielenkiintoista nähdä Jokereiden kohdalla just tää aspekti, miten uusi sarja otetaan vastaan. Oletan alkuinnostuksen olevan suurta, mutta kuinka paljon "pelkkä Mestis" kiinnostaa pidemmän päälle jos ei ole selkeää miten ja milloin se nousu liigaan voisi tapahtua.
Kyllä Keravalle tulee olemaan ihan helvetillinen matka faneille, keillä ei ole autoa. Olisi ollut tietysti Jokereille parasta, että kotihalli olisi ollut Nordis, Metro Areena, Pirkkola tai joku Myrtsi/Tikkurila. Mutta 4-10 matsiakin Narreja Nordiksella on liikaa näin HIFK-fanin silmin. Ei toi ole Helsingin Jokerit, ei edes hyvällä tahdolla. Hienoa toki saada Kerava takaisin Mestiskartalle.Ihan hyvä ettei Metro-areenasta tullut kotihallia, vaikka Itä-Helsingistä sinne olisi ollut helpompi (joskaan ei välttämättä nopeampi) matkustaa julkisilla kuin Nordikselle tai Pasilaan (tai Keravalle) (ja hintakin on sama, pl Kerava).
Kuten todettua niin Bluesin konkurssin, koronan ja potentiaalisesti pienemmän kannattajamäärän takia Espoo ei ole paras mahdollinen vertailukohta, mutta kannattaa varautua että se Mestis ei välttämättä ole mitenkään kovin seksikäs liiga. Tärkeimpänä syynä on tietysti että mielenkiintoisimmat seurat on jo aikaa sitten nostettu Liigaan.
Uskon kuitenkin että helvetillisellä duunilla hyvä siitä tulee.
Kyllä Keravalle tulee olemaan ihan helvetillinen matka faneille, keillä ei ole autoa. Olisi ollut tietysti Jokereille parasta, että kotihalli olisi ollut Nordis, Metro Areena, Pirkkola tai joku Myrtsi/Tikkurila. Mutta 4-10 matsiakin Narreja Nordiksella on liikaa näin HIFK-fanin silmin. Ei toi ole Helsingin Jokerit, ei edes hyvällä tahdolla. Hienoa toki saada Kerava takaisin Mestiskartalle.