Omien fanien dissaaminen ei ole ok mutta kyllä tässä kohtaa jokaisen tulisi ruveta kyseenalaistamaan Eteläpäädyn ja Roopen toimintaa. Kyseinen instituutio ja henkilö on tällä hetkellä ainut linkki fanien ja jokereiden välillä ja aivan täyttä liirumlaarumia tulee niin tänne palstalle kuin välillä yksityisviestilläkin.
Vähän jopa hävettää kun katsoo miten huonosti ”virallista” faniyhdistystä kiinnostaa joukkueen tulevaisuus. Hienoa että jaksetaan käydä junnujen peleissä. Itsekin jaksoin vuosia maksaa EP:n jäsenyyden ja vähän väliä ostaa fanikrääsää mutta nyt se loppui kun tämän meiningin näki. Miettikää jos kyseessä olisi IFK, Tappara tai vaikka Lukko? Siellä faniyhdistys tyyliin linnottautuisi hallin ulkopuolelle tai etsisi omistajat käsiin ja alkaisivat hakemaan vastauksia. Mutta ei Jokereissa. Täällä niellään kaikki mitä Jolle ja borgström sanoo. -”Kohta kuullaan uutisia”
-”Jolle vaan jeesaa hyvää hyvyyttään”
-”Mulle sanottiin että Jolle vaan jeesaa”
Itkettäis jos ei naurattais.
Koko fanitoiminnan pitäisi ryhdistäytyä sekä yhdistyä enemmän ja ruveta puhaltamaan yhteen hiileen. Ja tämä koskee myös minua mutta hiton vaikeeta se on jos edes johtoa ei kiinnosta.
Päivää ja kiitos palautteestasi. Onpas aikamoinen viima käynyt taas sitten edellisen kerran.
Harmillista jos koet ulosantini liirumlaarumina. Olemme välittäneet tänne tietoa siltä osin kuin pystymme. Se ei tarkoita, etteikö keskusteluja olisi silti käyty. Eteläpääty ry:stä on oltu Jokerien KHL-vetäytymisen jälkeen (ja itseasiassa osin jo ennen sitä!) kontaktissa niin jääkiekkoliittoon, poliittisiin vaikuttajiin, Jokerit Hockey Club oy:hyn, Jokerit ry:hyn kuin Nauravan Narrin vetäjiin. Olemme konsultoineet juristia ja mm. entisiä toimitusjohtajia ja muita. Nauravan Narrin kanssaan meillä oli varsin merkittävät ja suurisuuntaiset suunnitelmat, jotka lopulta kariutuivat viime metreillä kilpailevan tahon tultua mukaan keskusteluun ry:n kanssa.
Olemme siinä mielessä hankalassa välikädessä tiedottamisen suhteen, ettei meillä ole valtaa tai oikeutta kertoa asioista, joita on erikseen pyydetty salassapidettäväksi. Nauravan Narrin tietoja emme vuotaneet, vaikka paljon tiesimmekin, emmekä nyt voi kertoa Team Jokerit oy:n asioista enempää, vaikka todellakin haluaisimme! Itse koen, että meidän jäsenistöllä ja isossa kuvassa laajemminkin Jokerifaneilla, on silti oikeus tietää jotain täydellisen radiohiljaisuuden sijaan. Jos mietin itseäni, niin mielummin kuulen, että edes jotain tapahtuu, kuin arvuuttelen että onkohan koko Jokereita enää edes olemassa edustusjoukkuetasolla.
Kuten täällä ja meidän jäsenille lähettämässä sähköpostissa mainittiin, olemme tavanneet vastikään Team Jokerit oy:n päävastuullisten kanssa. He esittivät meille Jokerien uuden tulemisen vision, strategian ja muuta vastaavaa. (Meidän jälkeen paikalle oli muuten tulossa seuraava delegaatio, jossa mm. ex-pelaajia.) Projektissa on paljon yhtäläisyyksiä Nauravan Narrin suunnitelmien kanssa, mutta määrätyt asiat on viety vielä astetta pidemmälle. Kunhan homma tästä etenee, on kokonaisuudessa paljon juttuja joista varmasti jokainen täällä voi olla todella innoissaan!
Varmaan kaikki ymmärtävät, että projektissa on yksi iso "mutta". Eli pelipaikka, koti, josta nyt kaikki tuntuu olevan enää kiinni. Olen useiden eri keskustelujen perusteella siinä käsityksessä, että kauppojen toteutuminen on enää viranomaistyöstä kiinni ja viivästykset johtuvat puhtaasti monikansallisesta byrokratiasta ja vastaavan ennakkotapauksen puuttumisesta. Mun on todella vaikea nähdä, että suunnitelmaa olisi viety näin pitkälle rekrytointeineen kaikkineen, jos hallikaupat eivät ihan oikeasti olisi lähellä. Enkä jaksa uskoa, että meille puhuttasiin lämpimikseen paskaa, kun kaikki tässä oikeasti haluvat Jokerien parasta.
Ja mitä tulee nykyisen projektin tiedotuslinjaan: olemme kritisoineet sitä useasti, niin julkisesti, kuin kahdenvälisissä keskusteluissa ja välittäneet fanien palautteen Jokerit ry:lle ja Team Jokerit oy:lle. Perustelivat tiedotuslinjaansa ja tiedottavat, kun asiat ovat edenneet riittävän pitkälle.
Yllä kerrotun lisäksi ei auta nyt muu kuin odottaa kärsivällisesti. Tilanne on turhauttava, jopa ahdistava, mutta valoa tunnelin päässä näkyy jo. Mä haluaisin todella paljon kertoa ja avata näitä asioita teille, mutta en voi. Jos joku pitää sitä ikävänä toimintana, niin se on harmi. "Hallin ulkopuolelle linnoittautuminen" on siinä mielessä turhaa, kun sisäänkin päästään ja keskusteluyhteys on olemassa.
U20 osalta hommat jatkuvat viikonloppuna Pirkkolassa ja vierasmatkalla Kouvolaan. Nähdään hallilla ja reissuissa!
-Roope, Eteläpääty ry