Hjalliksen oikea käsi, ja Jolle just sattuu vaan tän mysteerin taustalle. Jep jep. Kai Paananen seuraavaks.Luulin että tyhmempikin ymmärtäisi, että Weissenbergin yhteys Hjallikseen on tässä kontekstissa hataraakin hatarampi, vaikka paskalehti onkin nostanut oikeen otsikkotasolle asti.
Tämä von Weissenberg on ollut tosiaan Areenalla CFO:na vuodesta 2003 asti. Onko hän potentiaalisen Ostajan näkökulmasta
A) Putinin ja oligarkkien lakeija
vai
B) Kriittinen avainhenkilö?
Luulin, että tyhmempikin ymmärtää, että näin ei ole henkilön osalta, joka on vuosia työskennellyt Hjalliksen kanssa. Erityisesti kun liität tähän yhteyteen toisen Harkimon. Ei tarvetta vääntää enempää.
Tätä en epäile yhtään. Kertoivathan sisäpiirilähteet tällä palstalla jo pari kuukautta sitten millaisen typeryyden Liiga teki sulkiessaan oven Jokereilta kaiken ollessa taustalla julkistamista vaille valmista ja asioiden etenevän.Tai sitten asiat ovat, kuten olen täällä kertonut, paljon pidemmällä, kuin viimeisimmissä "uutisissa" on annettu ymmärtää.
Tai sitten asiat ovat, kuten olen täällä kertonut, paljon pidemmällä, kuin viimeisimmissä "uutisissa" on annettu ymmärtää.
Hjalliksen oikea käsi, ja Jolle just sattuu vaan tän mysteerin taustalle. Jep jep. Kai Paananen seuraavaks.
Von Weissenberg on nyt myyjän ja ostajan palveluksessa. Eikö ole yhtään erikoista.Tai sitten asiat ovat, kuten olen täällä kertonut, paljon pidemmällä, kuin viimeisimmissä "uutisissa" on annettu ymmärtää.
Kuka on sanonut, että kaikki Hjalliksen kanssa bisnestä tehneet? Toki asioita on kiva väännellä. Sinäkin lienee sen tiedät, että kyse on kaikkien siteiden katkaisemisesta venäläisiin. Säilynoja ei tietääkseni ole ollut Hjalliksella töissä KHL-aikana?Itse olen ymmärtänyt, että Hjallis Harkimo ja Jari Kurri ovat olleet ne kaksi henkilöä, joita Liiga ei kelpuuta Jokerien johtoon. Se olisi ainakin itselleni uusi tieto, jos myös kaikki Hjalliksen kanssa bisnestä tehneet olisivat mustalla listalla. Jos näin olisi, niin myös Nauravan Narrin keulahahmo Keijo Säilynoja kaiken järjen mukaan olisi ollut epäkelpo, koska hän on ollut Hjalliksen alaisuudessa niin Jokereissa kuin Diilissä kuin halliyhtiössä.
Tämähän tässä on leijaillut ilmassa jo jonkin aikaa. Itselläni ei Jollea vastaan ole mitään, mutta lapsellista olisi väittää, että Hjallis ei siellä taustalla hääräisi. Onko tämä Jokereiden etu? Niinpä. Mielenkiinnolla odotan RY:n seuraavaa ulostuloa Jokereiden tulevaisuudesta.Jos asiaa katsotaan vain Jokerien kannalta, entistä enemmän tulee mieleen, että Harkimot rahastavat Jokerit. Myydään eniten tarjoavalle rakkaudesta seuraan yms valheet päälle.
Ei kai noissa uutisissa, tai "uutisissa" miten vain olla niinkään puhuttu siitä, että mitä missäkin ajassa on tapahtunut, tai olisi pitänyt tapahtua, vaan poimittu näitä tiedonmurusia mysteerijengin kokoonpanosta, viimeisimpänä tuo "pressiupseerin" nimitys, hallin ostajaehdokkaista, sekä siihen liittyvistä prosessista ja haluttiin, tai ei, myös siteistä KHL:ään. Toki kun muutakaan ei täydellisestä radiohiljaisuudesta johtuen ole antaa. Varmasti asiat voivat olla vaikka kuinka pitkällä ja kynääkin uitettu jo mustepullossa allekirjoituksia varten, mutta luuletko tosiaan, että media odottaa siihen asti, kunnes toimituksiin tulee lehdistötiedote massiivisesta? Täälläkin kun on sanottu useasti, että Jokerit kiinnostaa. Jos ei halua, että tyhjiö täyttyy paskapuheista ja spekulaatioista, niin varmaan joku välitiedote olisi paikallaan. "Rauhoitetaan markkina" huonoa vertausta käyttääkseni.Tai sitten asiat ovat, kuten olen täällä kertonut, paljon pidemmällä, kuin viimeisimmissä "uutisissa" on annettu ymmärtää.
Tässä on ihan vissi perä, mutta tilanne on, osin itse aiheutettuna, aika hankala.Täälläkin kun on sanottu useasti, että Jokerit kiinnostaa. Jos ei halua, että tyhjiö täyttyy paskapuheista ja spekulaatioista, niin varmaan joku välitiedote olisi paikallaan. "Rauhoitetaan markkina" huonoa vertausta käyttääkseni.
Tottakai on, kenen ajattelit hallia myyvän?Ymmärtääkseni Paananen on jo kiinteästi mukana. Itse asiassa eräs hallia tavoitellut kertoi Paanasen olevan kontaktihenkilö kaikessa oligarkkien suuntaan. Hallin osalta tarjous kulki Paanasen kautta.
Luulin että tyhmempikin ymmärtäisi, että Weissenbergin yhteys Hjallikseen on tässä kontekstissa hataraakin hatarampi, vaikka paskalehti onkin nostanut oikeen otsikkotasolle asti.
Tämä von Weissenberg on ollut tosiaan Areenalla CFO:na vuodesta 2003 asti. Onko hän potentiaalisen Ostajan näkökulmasta
A) Putinin ja oligarkkien lakeija
vai
B) Kriittinen avainhenkilö?
Faktahan on se, että Keijo Säilynoja oli Helsinki Halli Oy:n toimitusjohtaja silloin, kun Jokerit tiedotti KHL:ään siirtymisestä ja hallin myymisestä. Tässä mielessä voisi ajatella, että halliyhtiön operatiivisena johtajana Säilynojalla on ollut isokin rooli tässä operaatiossa, kun Jokerit ja areena valmistelivat loikkaa.Kuka on sanonut, että kaikki Hjalliksen kanssa bisnestä tehneet? Toki asioita on kiva väännellä. Sinäkin lienee sen tiedät, että kyse on kaikkien siteiden katkaisemisesta venäläisiin. Säilynoja ei tietääkseni ole ollut Hjalliksella töissä KHL-aikana?
Tämä täydellinen mediahiljaisuus on ymmärrettävää, jos Team Jokerit Oy on kiinteistö- ja tapahtumayhtiö ja liiketoiminta on täysin kiinni areenakaupasta.Tässä on ihan vissi perä, mutta tilanne on, osin itse aiheutettuna, aika hankala.
Se on aivan selvää ollut jo pidempään, että kenelläkään asioista tietävällä ei ole lupa niistä julkisuuteen puhua. Kyseessä voi olla ihan virallinen NDA tai sitten vahva toive siitä, että ostava taho ilmoittaa asiasta itse sitten kun homma on valmis. Ei tällä Saralla ole sen enempää oikeutta asioista kertoa kuin kellään muullakaan, joten toimittajalle joutuu myymään eioota.
Joku väliaikatiedote olisi varmasti kiva, mutta mitäs tiedotat jos yksityiskohtia ei saa avata ja aikataulua ei ole mahdollista ennustaa? Ry on jo kertonut olevansa mukana kv. rahoittajien projektissa josta kerrotaan sitten kun voidaan. Median ja fanien rauhoittelemiseksi on myös kerrottu etteivät Kurri ja H.Harkimo ole messissä ja tämän ovat molemmat itsekin vahvistaneet. Näiden asioiden ulkopuolelta on aika vähän mahdollisuuksia tiedottaa yhtään mistään ja sen saman vanhan "asiat etenee, kerrotaan kun voidaan"-fraasin toistelu ei tilannetta juuri auta. Ei auta myöskään se, että prosessi on monimutkaisuutensa vuoksi venynyt jo todella pitkäksi, eikä todennäköisesti ole Team Jokerit Oy:n käsissä sitä tällä hetkellä edistää. Ollaan odotteluvaiheessa jossa kukaan ei voi kertoa mitään. Kyllä siihen tyhjiö silloin jää.
Onhan se turhauttavaa että paskalehdistö tekee kaikkensa yhdistääkseen kaikki Jokereihin liittyvät henkilöt mahdollisimman tiiviisti Hjallikseen ja/tai oligarkkeihin saadakseen tilanteen näyttämään mahdollisimman kaoottiselta. Sellaisia uutisia klikkaillaan paljon enemmän. Hesarin versio oli huomattavasti vähemmän skandaalinkäryinen, vaikka käyttivät IS:ää lähteenä. Tällä hetkellä en kuitenkaan oikein näe muuta mahdollisuutta kuin syödä tämäkin paska ja toivoa, että tämä kesän ja syksyn ei toivottu näkyvyys on sellainen asia, joka ajaa uuden organisaation automaattisesti avoimuuden tielle ihan jo oman etunsa nimissä.
Helsinki Halli on kutsunut yhtiökokouksen marraskuun 18. päivälle. Luulisi että sieltä kantautuu vähintään epävirallisesti jotain tiedonjyviä, ellei homma parin viikon sisällä jo ole maalissa.
Ja muistaakseni hyppäsi kelkasta pois kun tämä siirto varsinaisesti tapahtui? Jos muistan väärin niin paremmin tietävät korjatkoon.Faktahan on se, että Keijo Säilynoja oli Helsinki Halli Oy:n toimitusjohtaja silloin, kun Jokerit tiedotti KHL:ään siirtymisestä ja hallin myymisestä. Tässä mielessä voisi ajatella, että halliyhtiön operatiivisena johtajana Säilynojalla on ollut isokin rooli tässä operaatiossa, kun Jokerit ja areena valmistelivat loikkaa.