Jokerit – uusi alku Mestiksessä

  • 1 325 622
  • 8 803

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Muistanko väärin, vai olitko itsekin osa tätä häväistystä?
Oletko sitä mieltä, ettei ihminen saa sivistää itseään ja poiketa aiemmista kannoistaan tai lausunnoistaan? Oletko todella ehdottomuuksien kannalla, mielipiteen voi lukita vain kerran?

Ihminen on oppiva eläin ja usein oppiminen tapahtuu virheistä.
 

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
Oletko sitä mieltä, ettei ihminen saa sivistää itseään ja poiketa aiemmista kannoistaan tai lausunnoistaan? Oletko todella ehdottomuuksien kannalla, mielipiteen voi lukita vain kerran?

Ihminen on oppiva eläin ja usein oppiminen tapahtuu virheistä.
En, mutta lainaamani viestin nimimerkki on todella ehdoton tänäkin päivänä, vaikka oma menneisyytensäkin on mitä on. Mä en ole ollut mihinkään suuntaan Jokereiden suhteen ehdoton, enkä ole nytkään. Olen sen verran oppinut pelkästään jo Jokereidenkin kelkassa.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Olen lukenut täällä useammankin "fanin" kirjoittamana sanan ANTEEKSIPYYNTÖ. Ymmärränkö oikein että sekään ei auta että Jokerit jatkaa täysin ilman Venäjä-kytköksiä ? Vaatimuksena on uusien omistajien anteeksipyyntö ? Mielenkiintoinen näkemys !!!
Mä luulen, että tässä on huolena se, että jollain olisi edelleen mielihaluja pelata venäläisten kanssa. Sen verran mitä tiedän nykyisestä porukasta, niin näin ei ole.

Täällä keskustelu pyörii harkimoiden ympärillä. Hjalliksesta en osaa sanoa kun hänellä tai hänen rahoillaan ei ole minun tietääkseni mitään tekemistä koko projektin kanssa. Jolle taas kertoi jo vuosia sitten, ettei KHL kiinnosta. Eikä Jollella toisaalta tuon tason päätösvaltaa tulekkaan olemaan.

Toimarin tai muun porukan osalta KHL-ajan glorifiointia ei kannata myöskään odottaa.

Jokerit ry:ltä mä taas mielelläni kuulisin (joskus) rehellisen tilinpäätöksen kuluneesta aikakaudesta. En siis mitään: "kaikki oli paskaa ja me pyydetään mitä nöyrimmin anteeksi." Tuo ei olisi rehellistä. Ennemminkin johtopäätöksen tyyliin: junnutyöhön saatiin poikkeukselliset resurssit mutta vastapainona pitää nähdä KHL-päätöksen vaikutukset edustusjoukkueeseen, kannattajiin ja sitä kautta koko seuraan.

Ry on ja tulee olemaan jatkossakin portinvartija tämmöisissä asioissa.
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
aina vähintään varauksella Venäjään suhtautuneena.
Yli 99% suomalaisista suhtautunee varauksella Venäjään. On henkisesti heikolla pohjalla väite, että tuo 1% kokoontui aina ex Hartwallilla. Tällaisen kuvan saa monista teksteistä. Luulen ja uskon että siellä kokoontui hyvinkin kriittinen porukka, mitä tuli suhtautumisesta Venäjään.
Khl -reissu oli typerintä mitä Hjallis sai aikaan. Uskoi kenties, että ryssät saisivat aikaan Eurooppalaisen sarjan. Aloittivat mulkut sodan.
Historiaa ei saa unohtaa, oli se minkälaista tahansa. Mutta siitä täytyy ottaa opiksi. Jokereilla on aina ollut tietty maine. Sitä joko rakastetaan tai inhotaan. Se näkyy jo nyt muutamien ex Kiekko-Espoo -kannattajien kirjoituksista, vaikka meillä ei ole edes joukkuetta. Jo huhu että isoveli saapuu hiekkalaatikolle aiheuttaa panikoitumista.
Oikea asenne, olemme tulossa.

teksti varustettu lievällä huumorilla, erittäin lievällä
 

Artisokka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Olen lukenut täällä useammankin "fanin" kirjoittamana sanan ANTEEKSIPYYNTÖ. Ymmärränkö oikein että sekään ei auta että Jokerit jatkaa täysin ilman Venäjä-kytköksiä ? Vaatimuksena on uusien omistajien anteeksipyyntö ? Mielenkiintoinen näkemys !!!

Itse olen sitä mieltä, että uuden mysteerijoukon tulee olla KHL-ajoista vapaita, ja aloittaa määrätietoinen ja mahdollisimman avoin työ terveen pohjan rakentamiseksi Liiga-kelpoisuuden osoittamiseksi. Olen ainakin itse täysin valmis unohtamaan koko KHL-ajan, kunhan myös uusi organisaatio antaa siihen mahdollisuuden.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Olen ainakin itse täysin valmis unohtamaan koko KHL-ajan
"Saavutuksia" sun muita ei tarvitse muistella, mutta Brian O'Neill on aina tervetullut takaisin Jokereihini. Siinä on mies, joka pelasi Helsingissä puhtaasti rakkaudesta logoon. Te jotka muuta väitätte, teille vaan hymyilen.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen ainakin itse täysin valmis unohtamaan koko KHL-ajan, kunhan myös uusi organisaatio antaa siihen mahdollisuuden.
Minulle tämä tulee olemaan vaikeaa. Jokereiden KHL-taival kun liittyy kiinteästi häpeälliseen "uussuomettuneisuuden" aikakauteen, mikä päättyi vasta 24.2.2022 ja Suomi lopetti teeskentelyn. Mikäli Jokerit nousevat uusien länsimielisten ihmisten johdolla, arvet saattavat alkaa haalistumaan ja kenties itsekin alan taas käymään matseissa, mutta minun (ja varmaan monen muun) Jokereita Liiga-aikana kannattaneiden lompakkoa ei osteta pelkällä "sori siitä"-mentaliteetilla.

Muutama vuosi sitten pidin kylmällä säällä vanhaa jokerikaulahuivia ja pipoa, kunnes alkoi hävettämään, taas kerran tajuttuani aiemmin rakkaan seuran logoineen valjastetun Kremlin ulkopoliittisten tavoitteiden ajajaksi. Myös tänä talvena fanikama on jäänyt vaatekaappiin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Yli 99% suomalaisista suhtautunee varauksella Venäjään. On henkisesti heikolla pohjalla väite, että tuo 1% kokoontui aina ex Hartwallilla. Tällaisen kuvan saa monista teksteistä. Luulen ja uskon että siellä kokoontui hyvinkin kriittinen porukka, mitä tuli suhtautumisesta Venäjään.

No, Venäjän suhteen kovin kriittinen porukka siellä ei kyllä istunut. Tai sitten Jatkoajassa Jokerien KHL-pelaamista puolustavat eivät hallilla käyneet.

Pointti ei kuitenkaan ole siinä, miten hallilla käyneet suhtautuivat Venäjään. Vaan mikä oli Venäjän tarkoitus Jokerien pelaamisessa KHL:ssä. Valkopestä Venäjän toimia ja saada Venäjä esille Suomessa myönteisessä valossa tasaisten KHL-otteluiden myötä, joissa Venäjän parhaat joukkueet kuitenkin löivät Jokerit. Saada myönteistä Venäjän voimaa esittelevää materiaalia suomalaiseen mediaan sairaiden Syyrian pommitusten tai Itä-Ukrainan hyökkäyssodan rinnalle.

Venäjä koki itsensä kannalta tämän onnistuneeksi taktiikaksi ja halusi laajentaa itäliigaa länteen. Onneksi muualla oltiin fiksumpia eikä Putinin poliittista KHL-viritelmää päästetty sisään. Me kannamme nyt seurauksia teoistamme, joita Harkimo ja Kummola tekivät rahaa vastaan. Ties milloin Jokerit nähdään Liigassa.
 

Trymuch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Politiikan ja urheilun sekoittaminen on sellainen ampiaispesä, johon en halua enempää lähteä itse tökkimään. Mutta kieltämättä aika rankkoja lausuntoja väittää että narrilogon käyttäminen hävettää koska sillä kokee levittävänsä Kreml-propagandaa. En oikein osaa muuta todeta kuin jaksamisia ja että kannattaa ehkä etsiä uusi logo muualta. KHL-historia on ja pysyy, sitä ei anteeksipyynnöillä pois pyyhitä. Se on omasta asenteesta kiinni miten asian kanssa pärjää jatkossa.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pointti ei kuitenkaan ole siinä, miten hallilla käyneet suhtautuivat Venäjään. Vaan mikä oli Venäjän tarkoitus Jokerien pelaamisessa KHL:ssä. Valkopestä Venäjän toimia ja saada Venäjä esille Suomessa myönteisessä valossa tasaisten KHL-otteluiden myötä, joissa Venäjän parhaat joukkueet kuitenkin löivät Jokerit. Saada myönteistä Venäjän voimaa esittelevää materiaalia suomalaiseen mediaan sairaiden Syyrian pommitusten tai Itä-Ukrainan hyökkäyssodan rinnalle.
Juurikin näin. Jokereiden KHL-tuotteeseen rahojaan sijoittaneita voisi Kremlin näkökulmasta kutsuakin ikävästi "hyödyllisiksi idiooteiksi", ketkä tiedostamattaankin edistivät Venäjän poliittisia tavoitteita lännessä. Joku hallillakävijä saattoi varmaan nähdä Jokereiden ja jonkin siperialaisjoukkueen kohtaamisen jopa eräänlaisena "Suomi vs. Venäjä"-mittelönä, vaikka Venäjän tavoitteita jokainen ottelutapahtuma ajoi.

Varmasti joku vastaa tähän klassisella argumentilla, kuinka politiikkaa ja urheilua ei pitäisi sekoittaa, sivuuttaen realiteetin, missä KHL:n länsilaajentumisessa kyse oli nimenomaan politiikasta.
 
Viimeksi muokattu:

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Pyhäinhäväistys. Vähän sama kuin New York Rangers ilmoittaisi, että nyt riittää NHL, me pelataan jatkossa Meksikon jääkiekkoliigaa, kartelli osti puolet jengistä ja Madison Square Gardenin kokonaan omakseen. Jatkossa NYR pelaa kartellin pyörittämiä Tabascoa, Cancunia, Mexicoa ja esim. Acapulcoa vastaan.
Ville. Me oltiin kumpikin hallissa KHL-matseissa. Vastustin sinne siirtoa, mutta osti kausarin, koska peli oli hyvää. Se, että vittuillaan muille asiasta, jossa on itse ollut mukana, on vain noloa.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Ville. Me oltiin kumpikin hallissa KHL-matseissa. Vastustin sinne siirtoa, mutta osti kausarin, koska peli oli hyvää. Se, että vittuillaan muille asiasta, jossa on itse ollut mukana, on vain noloa.

En kyllä viestissäni vittuillut sinulle tai kenellekään peleissä käyneille sanallakaan. Totesin KHL-siirroksen olleen pyhäinhäväistys. That's it.

Se että kävin itsekin peleissä sen kaksi kautta, olen avannut tällä palstalla syyt toimintaani enkä niitä lähde uudestaan avaamaan. Sen vain totean, että missään asiassa elämässäni en enää tuon jälkeen itselleni valehtele.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
En kyllä viestissäni vittuillut sinulle tai kenellekään peleissä käyneille sanallakaan. Totesin KHL-siirroksen olleen pyhäinhäväistys. That's it.

Se että kävin itsekin peleissä sen kaksi kautta, olen avannut tällä palstalla syyt toimintaani enkä niitä lähde uudestaan avaamaan. Sen vain totean, että missään asiassa elämässäni en enää tuon jälkeen itselleni valehtele.
Ei aletaan chattailemaan, mutta suurin osa ultraseista jätti hallissa käymisen. Jälkikäteen ajatellen he olivat oikeassa. Nyt väännetään kuitenkin Jokereiden tulevaisuudesta. Itse asun Tapulissa, jossa on about 5% jokerifaneja ja loput julleja tai savolaisia. Oikeita uutisia odotellessa.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Politiikan ja urheilun sekoittaminen on sellainen ampiaispesä, johon en halua enempää lähteä itse tökkimään. Mutta kieltämättä aika rankkoja lausuntoja väittää että narrilogon käyttäminen hävettää koska sillä kokee levittävänsä Kreml-propagandaa. En oikein osaa muuta todeta kuin jaksamisia ja että kannattaa ehkä etsiä uusi logo muualta. KHL-historia on ja pysyy, sitä ei anteeksipyynnöillä pois pyyhitä. Se on omasta asenteesta kiinni miten asian kanssa pärjää jatkossa.
Niin kauheaa kuin se onkin, Jokereiden klassinen narrinpää, mikä urheilulogona on yksi maailman tyylikkäimmistä toden totta valjastettiin liki vuosikymmeneksi ajamaan Venäjän etuja ja mikäli käytin kyseisellä logolla varustettua pipoa, toimin tahtomattakin "kävelevänä mainoksena". Nyt vaikka KHL-taival onkin ohi, en ole edelleenkään kehdannut pukea mitään fanikamaa päälle, koska muut voisivat kuvitella kannattaneeni myös Jokereiden KHL-joukkuetta.

KHL-historia toden totta on ja pysyy. Rehellisesti sanottuna vaikea sanoa, kykenenkö kyseistä häpeällistä harha-askelta siirtää sivuun mielestä ja ryhtyä taas jokerifaniksi, mikäli seura vielä nousee uusin johtohenkilöin.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Ei aletaan chattailemaan, mutta suurin osa ultraseista jätti hallissa käymisen. Jälkikäteen ajatellen he olivat oikeassa.

Kyllä, jokainen joka jätti peleissä käymiset olivat oikeassa ja tekivät ainoan oikean teon.

Jälkeenpäin on helppo olla viisas, mutta kyllä tuossa rytäkässä olisi pitänyt päästää fanipiireissä täysi helvetti irti ja näyttää, että päätös on väärä ja sitä ei tueta. Oltiin kuitenkin täysiä lampaita ja uskottiin Harkimoiden ja muiden toimistoväen valheita. Noh, totuus kuitenkin osoitti aika nopeasti, että mistä asiat olivat tehty, kun tuli pukukoppien maalauksia, fanituotteita kyrillisin kirjaimin venäjän lipun väreissä, maalilauluna raikasi Gonna Fly Nown tilalla venäjän armeijan urheiluseuran ripaska jne. Listaa voisi jatkaa ja jatkaa, mutta itselläni juuri nuo olivat ne kipupisteet joissa viimeistään tajusi/oli valmis myöntämään miten väärin koko KHL-siirtyminen oli.

----

Jokerien nimi ja logo eivät ole syyllisiä KHL-siirrokseen. Jos joku venäjästä/khl:stä/harkimokurrista vapaa taho tulee ja palauttaa Jokerit takaisin Suomalaisiin kiekkokaukaloihin puhtaalta pöydältä, eivät he ole keneltäkään anteeksipyyntöä velkaa. Jos NN olisi tässä tempussaan onnistunut, niin ei sieltäkään olisi mitään anteeksipyydelty harkimokurrien pyhäinhäväistyksiä.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
KHL-historia toden totta on ja pysyy. Rehellisesti sanottuna vaikea sanoa, kykenenkö kyseistä häpeällistä harha-askelta siirtää sivuun mielestä ja ryhtyä taas jokerifaniksi, mikäli seura vielä nousee uusin johtohenkilöin.
Ryhtyä taas? Aika uskomatonta skeidaa. Olet tai et. Mihinkään ei ryhdytä taas.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ryhtyä taas? Aika uskomatonta skeidaa. Olet tai et. Mihinkään ei ryhdytä taas.
Tiedä sitten. Itse toden totta olin Jokereiden kannattaja jostain viisivuotiaasta Euromaidaniin saakka, kun itänaapurin tarkoitusperät lopullisesti avautuivat ja koko KHL-hankkeesta meni maku. En yksinkertaisesti kyennyt enää aktiivisesti "fanittamaan" seuraa, minkä pääasiallinen tavoite on edistää niitä tavoitteita, mitä vastaan ukrainalaiset taistelevat. Olenko sitten idealistinen? Kenties.
 
Viimeksi muokattu:

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ryhtyä taas? Aika uskomatonta skeidaa. Olet tai et. Mihinkään ei ryhdytä taas.
Itse ainakin henkisesti luovuin jokerifaniudesta (since ~1998) KHL-vuosien aikana, kun toiminta meni täysin omien arvojen vastaiseksi ja ennen kaikkea en tuntenut enää yhtään mitään yhteyttä tai kiinnostusta seuraa kohtaan. Miksi fanittaa jotain, mitä kohtaan ei ole muuta muuta kuin negatiiviisia fiiliksiä? KHL-siirron piti vielä olla pysyvä, joten aika velho sai olla jäädäkseen faniksi vain odottamaan Liiga-paluuta tms. Sen faniuden sytyttäminen uudelleen useamman vuoden jälkeen ei välttämättä käy ihan noin vain, varsinkin kun paluu on toistaiseksi hoidettu miten on.

Viestisi menee samaan kastiin kuin viime vuosien aikana kuullut kommentit, joiden mukaan "oikeat jokerifanit" kyllä fanittaa seuraansa pelasi se sitten Liigassa tai KHL:ssä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tuohan on oikeastaan jatkumoa venäläiselle mentaliteetille, jossa tiedetään jollain tasolla, että sota Ukrainassa on väärin, mutta koska "omat", "me" tai "meidän johtaja" on päättänyt niin tehdä niin parempi olla sitten niiden puolella. Tavoitteena on siis konsensusajattelu, jossa eriäviä mielipiteitä ei sallita. Sitä samaa on se, että joku joko kannattaa seuraa x tai sitten ei - riippumatta siitä mitä paskaa kyseinen seura tekee/edustaa.

Venäjällä tämä on normi, mutta tällä puolella rajaa sitä kutsutaan lampaiden toiminnaksi.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse ainakin henkisesti luovuin jokerifaniudesta (since ~1998) KHL-vuosien aikana, kun toiminta meni täysin omien arvojen vastaiseksi ja ennen kaikkea en tuntenut enää yhtään mitään yhteyttä tai kiinnostusta seuraa kohtaan. Miksi fanittaa jotain, mitä kohtaan ei ole muuta muuta kuin negatiiviisia fiiliksiä? KHL-siirron piti vielä olla pysyvä, joten aika velho sai olla jäädäkseen faniksi vain odottamaan Liiga-paluuta tms. Sen faniuden sytyttäminen uudelleen useamman vuoden jälkeen ei välttämättä käy ihan noin vain, varsinkin kun paluu on toistaiseksi hoidettu miten on.

Viestisi menee samaan kastiin kuin viime vuosien aikana kuullut kommentit, joiden mukaan "oikeat jokerifanit" kyllä fanittaa seuraansa pelasi se sitten Liigassa tai KHL:ssä.
Tässä kiteytettynä myös omat fiilikset. Tein monta vuotta hiljaista surutyötä, mikä muuttui lopulta välinpitämättömyydeksi ja häpeäksi. Jääkiekkoon käytetty aika supistui NHL:n ja Leijonien seuraamiseksi.

Olen myös samaa mieltä, että oli uusien Jokereiden taustalla ketkä hyvänsä, vaatii uusi realiteetti sulattelua, mutta tällä hetkellä näyttää valitettavasti siltä, että hyvin pitkälti entinen meno tulee jatkumaan, mikäli Harkimoiden "mysteeri" realisoituu. Hjallis Harkimo oli vastuussa Jokereiden valjastamisesta Kremlin propagandakoneeksi, sama porukka ei saa olla uuden liigatulemisen taustalla, erityisesti huomioiden, miten he tylysti syrjäyttivät Nauravan Narrin.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuohan on oikeastaan jatkumoa venäläiselle mentaliteetille, jossa tiedetään jollain tasolla, että sota Ukrainassa on väärin, mutta koska "omat", "me" tai "meidän johtaja" on päättänyt niin tehdä niin parempi olla sitten niiden puolella. Tavoitteena on siis konsensusajattelu, jossa eriäviä mielipiteitä ei sallita. Sitä samaa on se, että joku joko kannattaa seuraa x tai sitten ei - riippumatta siitä mitä paskaa kyseinen seura tekee/edustaa.

Venäjällä tämä on normi, mutta tällä puolella rajaa sitä kutsutaan lampaiden toiminnaksi.
Juurikin näin. Tuskin moni KHL-Jokereiden matseissa käynyt mikään aktiivinen "russofiili" oli ja varmasti tiesi Venäjän lukuisat ongelmat ja aggressiivisen ulkopolitiikan, mutta sivuutti nämä kun teki valintansa kuluttajana. Itse en kyennyt KHL-tuotteeseen sijoittamaan euroakaan, huomioiden että jo nimestään lähtien kyseessä on nimenomaisesti ja ensisijaisesti poliittinen vipuvarsi.
 

ilu

Jäsen
Tuohan on oikeastaan jatkumoa venäläiselle mentaliteetille, jossa tiedetään jollain tasolla, että sota Ukrainassa on väärin, mutta koska "omat", "me" tai "meidän johtaja" on päättänyt niin tehdä niin parempi olla sitten niiden puolella. Tavoitteena on siis konsensusajattelu, jossa eriäviä mielipiteitä ei sallita. Sitä samaa on se, että joku joko kannattaa seuraa x tai sitten ei - riippumatta siitä mitä paskaa kyseinen seura tekee/edustaa.

Venäjällä tämä on normi, mutta tällä puolella rajaa sitä kutsutaan lampaiden toiminnaksi.
Pitkälti tältä se on ainakin ulospäin näyttänyt. Kuvioon on kuulunut myös valtavaa uhriutumista, milloin Liigaa ja milloin mediaa tai vaikkapa muiden joukkueiden kannattajia kohtaan.

Naurava Narri olisi tarjonnut (esimerkiksi Selänteen Rotenberg-kytköksistä huolimatta) melko puhtaan startin paluuprosessille. Nykyinen hämäräjengi kulisseissa häärivine Hjalliksineen ja Kummoloineen ei kyllä paljon luottamusta sisäpiiriläisten lupauksista huolimatta ulkopuolisissa herätä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös