Kauden eka matsi tuli sitten katsottua. Mikä jäi eniten ihmetyttämään on, mistä noita Toivolan tasoisia pellejä löytyy? Välillä saa koukkia minkä jaksaa ja sitten taas välillä hipaisukin oli liikaa. Pelaa tuossa sitten kiekkoa, kun et tiedä mikä sallitaan ja mikä ei. Loistava esimerkki oli Ässien eka maali, Metro koukattiin todella upeasti kiekosta irti, mutta kun mies ei kaatunut, niin ei vihellystä. Vastahyökkäyksestä sitten maali, tosin Pakaslahden jättö suoraan vastustajalle auttoi. Kankaaperän jäähyt olivat minulle täysin käsittämättömiä, samoin kun Ässien pari ekaa rangaistusta. Sitten kaiken huipuksi Järventien 2+2 oli jotain uskomatonta. Olen nähnyt muutaman sata matsia livenä, mutten koskaan tilannetta, jossa jäähy vihelletään pitkän aikaa tilanteen tapahtumisen jälkeen, ilman että tuomarit edes näkivät tilannetta. Onko Korpisalo sitten niin dominoiva, että kun Korppi näyttää, että verta tulee, niin onhan siitä jäähy annettava. Toivola olisi voinut edes katsoa Jumbotronilta, missä näkyy täysin selvästi tilanne. Mara kaatuu Korpisalon ja toisen Ässä-pelaajan jalkoihin ja kaatuessaan maila osuu Korppiin. Tuosta olisi voinut yhtälailla tuomita jäähyn jalkakampista Ässille. Olisin ymmärtänyt jäähyn, jos Maran maila olisi esim. taklaustilanteessa tai koukatessa osunut Korpisaloon. En tajua miten Maran olisi pitänyt tuo hoitaa, tiputtamalla maila heti kädestä, kun jalat alkoivat mennä alta?
No, pääasia oli pinnojen haku, ja varsin hyvällä pelillä. Tasaviisikoin Jokerit dominoivat peliä selvästi. Metro ja Filppula olivat kuumia ja olisin itse antanut Filppulalle kaksi tähteä. Koko joukkueella luistin kulki, yv-maaleja saatiin ja peliä hallittiin hienosti. Tästä on taas parempi jatkaa ja kunhan saadaan vielä eri dumari seuraavaan matsiin, niin voidaan ratkaista peli ihan pelaamalla. Campbellin luistelua on hieno katsoa, kiekko pysyy vauhdissa hyvin mukana.
Ai niin, onko Nielikäisen pojalla koskemattomuuskielto rangaistuksen uhalla, vai mistä tuli tuo Tomekin kymppi? Minulle ei tuo auennut, josko joku voisi selostaa tarkemmin?