Jokerit - Ässät 28.9.

  • Viestiketjun aloittaja Flonaldo
  • Alkaa
  • 3 713
  • 38

vieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter, Gli Azzurri, Avs, Bears, Jokerit
Perrrkele...laitoin tulosvetoon 7/8-1 Jokereille...mikä minua tässä pelissä kiinnosti eniten oli oma tulosveto lappuni.
Peltonen kuin myös koko Jokerit olivat tosin hyvässä iskussa.
Hyvä voitto...toivottavasti tsemppiä jäi myös huomiseen Tappara matsiin.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Surkeaa, Ässät, surkeaa. Miksi vitussa minä maksan tällaisista paskanäytelmistä 150 markan hintoja?

Ensimmäisessä erässä Ässät olivat vielä ihan suhteellisen hyvin mukana pelissä ja pitivät kiekkoa jopa Jokereita enemmän. Jokerit sen maalin kuitenkin tekaisi. Loput kaksi erää olivatkin sitten täysin Jokereiden. Ei se tasakentällisin niin nöyryytystä ollut, mutta ylivoimalla paukkui koko ajan. Ja vielä pirun nätein kuvioin. Ässien alivoima oli säälittävää. Tosin huomioitakoon, että jäähythän nimenomaan tulivat lähinnä sen takia, että ässäpelaajat jäivät Jokereiden pelaajista jatkuvasti jälkeen, ja joutuivat sen takia rikkomaan. Toisen erän jäähysumassahan se repesi, kun ensin tuli 2-0 ja nopeasti perään 3-0. Ässien ylivoima sitä vastoin oli yksinkertaisesti huonoa.

Ensimmäisessäkin erässä, jossa Ässät siis olivat ihan hyvin mukana vielä, ongelma oli se, että Ässät ei yksinkertaisesti saa hyökkäysalueella mitään aikaan. Kiekkoa lyötiin ristikulmiin ja se toimikin sinänsä ihan hyvin, mutta kulmissa Jokeri-pakit onnistuivat pelin täysin pitämäänkin. Ja sieltähän niitä maaleja ei tehdä. Kaikki kunnia siitä jokeripakeille, mutta kyllä iso osa asiassa oli ässähyökkääjien surkeaa mielikuvituksettomuutta ja kykenemättömyttäkin.

Antilasta olen eri mieltä, mies oli Ässien ainoa edes jollain tapaa onnistunut pelaaja. Kahdessa ensimmäisessä erässä monta todella mainiota torjuntaa, varsinkin se Peltosen läpiajon torjuminen hienolla venytyksellä. Kolmannessa sitten ryöpsähti jo vähän helpompiakin maaleja sisään, mutta yksikään niistä ei ollut mikään selvä imurointi. Ei se siis Antilaan tänään kaatunut, ei todellakaan, pikemminkin Antila piti Ässiä pystyssä sen kun pystyi.

Ässien taklauspelistä ainakin Tappara-ottelussa puhuttiin paljon positiivista. Tänään oli kentällä, taas kerran, lammaslauma. Willman pisti pari kertaa niitin, mutta muuten joukkue ei taklannut sitten yhtään. Ei sen puoleen, ei taklannut Jokeritkaan. Olen edelleen yhtä pettynyt tähän Mogerin Sandyyn kuin olin HIFK-pelinkin nähtyäni. Ei ole hyvä kiekollisessa pelissä, ei pääse maalipaikkoihin, ei taklaile, ei yritä, ei mene maalille. Oli itse asiassa jopa huonompi kuin HIFK-pelissä, siinähän hän merkkautti jopa tehot 0+1 ja ampui yhden ylärimavedon. Ehkäpä se kertookin enemmän Ässien hyökkäyksen kuin Sandyn tasosta, että mies kantaa kultakypärää. No, Lipianskylla ja Palolla oli kyllä ihan suhteellisen hyvä yritys päällä, joten heihin en nyt niin tavattoman pettynyt ole.

Ei Jokereidenkaan tasosta oikein mitään voi tämän pelin perusteella sanoa, kun vastus oli mitä oli. Kaikki kunnia toki silti Jokereille, eikä aleta hokemaan liikaa tuota ikuista "me vaan pelattiin huonosti" -mantraa, kyllähän selvästi parempi joukkue tänään voitti. Jokerit oli taitavampi, liikkuvampi ja parempi kaksinkamppailuissa tänään. Kari Lehtonen torjui tarvittavat, eikä Ässät pahemmin häntä edes pystynyt ahdistelemaan. Konttilan maali tuli reboundista, eikä Lehtonen sille siis mitään voinut. Ville Peltonen oli vaarallinen koko ajan kiekon kanssa ja oli koko kentän paras tänään.

Olen pettynyt. Tätä ei korvaa mikään muu kuin Bluesin voittaminen sunnuntaisessa tv-pelissä, jossa saan nähdä myös taklauksia ja rajua yrittämistä Ässiltä, perkele.
 
Viimeksi muokattu:

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vth

Ymmärrän hyvin, että sinua harmittavat Ässien häviö ja huonot otteet. Tiedän tunteen.

Ihmettelen vain vähän, kun päivittelet, miten taas viitsitkään maksaa huonosta esityksestä. Miksi sitten vinoilet niin mielelläsi niille porilaisille, jotka mielestäsi kääntävät kovin helposti selkänsä joukkueelleen? Ehkä hekin ovat viime vuosina miettineet, mistä he oikeastaan maksavat. Luonteenlujuutta hallille raahautuminen on vaatinut itse kultakin, sillä ilon aiheet ovat olleet todella vähissä.

Sikäli kotona ollaan nyt hyvässä vauhdissa, että 170 mk:lla olen nähnyt kaksi hyvää peliä, yksi matsilippu menikin sitten puhtaasti pelkkään kannatuksen vuoksi- kategoriaan.

Taistelua ja yritystä vaan, Ässät - eiköhän niitä pisteitäkin sieltä vielä tule.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Vth

Viestin lähetti Patarouva
Ihmettelen vain vähän, kun päivittelet, miten taas viitsitkään maksaa huonosta esityksestä. Miksi sitten vinoilet niin mielelläsi niille porilaisille, jotka mielestäsi kääntävät kovin helposti selkänsä joukkueelleen? Ehkä hekin ovat viime vuosina miettineet, mistä he oikeastaan maksavat. Luonteenlujuutta hallille raahautuminen on vaatinut itse kultakin, sillä ilon aiheet ovat olleet todella vähissä.


En minä ole mielestäni koskaan vinoillut hallilta pois jääneille porilaisille. Usein olen kirjoituksissani kyllä tuonut ilmi sen, että porilaisilla on paha tapa hylätä joukkue tappioiden sattuessa kohdalle. Ei siinä mitään, kyllähän minä ymmärrän sen varsin hyvin. Taidanpa jättää itsekin mieluummin menemättä seuraavaan Ässien pk-seudun peliin kuin maksaa maltaita lammaslaumasta. Oikeastaan olen aina paremmin ymmärtänytkin niitä, jotka puhuvat esim. Ässien keskustelupalstalla syitä mikseivät halua hallille mennä kuin niitä, jotka haukkuvat pää punaisina takinkääntäjiksi ja raumalaishenkisiksi. Kyllä minäkin lähden siitä perusajatuksesta, että rahoilleen olisi syytä saada vastinetta, jotta kävisi hallilla.

Toki minua harmittaa tapa, jolla porilaiset aina tahtovat joukkueen hylätä. Helppohan se on toki täältä Porista kaukana puhua siitä, kun ei itse joudu vastaavia valintoja tekemään, mutta en ole koskaan teitä porilaisia tekemisistänne tai tekemättä jättämisistänne moittinut. Lähinnä harmitellut nimenomaan Ässien ja Ässien talouden kannalta. Kyllä minullakin oli tapana vielä muutama kausi sitten käydä kerran kaudessa katsomassa Ässien kotipeli täältä matkan takaa (joskin niistäkin peleistä tuli aina tappio), mutta enää ei ole ollut minkäänlaista intoa lähteä sinne päin tuon joukkueen takia. Joten en tässä itseäni mitenkään vähemmän selänkääntäjänä pidä. Kyllä minustakin löytyy porilaista luonnetta, vaikken siellä ole koskaan asunutkaan.
 

Mikke^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Antila

Mielestäni mies pelasi kelpo ottelun otti kahdessa ensimmäisessä erässä kaikki kiinni mitä oli otettavissa ja kolmaskin erä ei nyt ihan luokaton ollut. Antila oli ässien ainoa pelaaja joka yritti taistella.
Ässien toinen ja varsinkin kolmas erä oli joukkueelta surkeaa peliä. Ei taistelutahtoa ei taklauksia ei minkäänlaista yrittämistä (paitsi antila). Jotenkin tuli antilaa sääli kun mies torjuu minkä voi ja pakit vaan katsoo vierestä. :(
Jokerien pelaaminen oli tällä kertaa mukavaa katsottavaa.
Varsinkin mahtavat hyökkäys kuviot (3-0 maalissa Ari Vallin syötti todella upeasti pesoselle, vaikka ari ois itekki voinu ampuu), mutta silti kaipaan puollustukseen alankoa ja saarista.
Saisi M Ruutukin tulla maali karkeloihin mukaan, vaikka mies on hoitanut puollustaja tehtävät mallikaasti.
Aalon peli ailahtelee todella paljon tänään mies oli ihan kuin eri joukkueesta, todella vaisu.
Kokonaisuudessa hyvä peli tosin odotin ässiltä enemmän apinan ravio ja kovaa yrittämistä.
Luulisi lehtosen näyttön riittävän tappara peliin, mutta pahoin pelkään, että joudumme taas tekemään ainakin 5-6 maalia voittaaksemme pelin. :D
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eiköhän Ässien tilanne ole sellainen että kun omiin kolahtaa muutama niin niska taittuu, ainakin vieraissa, valitettavasti. En nähnyt illan ottelua mutta tilastojen perusteella näyttää että ensimmäinen erä taisteltiin, ei onnistuttu ja Jokerit rankaisi, loput pelailtiin.
Silti väitän että Ässillä pitäisi olla tässä vaiheessa 4 - 6 pistettä ( kotimatsit, Tappara varauksella ), sillä Hämeenlinna ja Helsinki eivät ole viime aikoina olleet mitään pisteautomaatteja. Eli tavoitteesta ollaan jäljessä 1 - 3 pistettä, joten älkää nyt. Jos tiistain kaltainen taistelu jatkuu kotona niin en ole huolestunut, mutta taas ollaan reunalla... mutta kuten sanoi toisessa viestissä niin kaikkeen tottuu.
 

spoonful

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Antila

Viestin lähetti Mikke^
Mielestäni mies pelasi kelpo ottelun otti kahdessa ensimmäisessä erässä kaikki kiinni mitä oli otettavissa ja kolmaskin erä ei nyt ihan luokaton ollut. Antila oli ässien ainoa pelaaja joka yritti taistella.

Totta, vaikka aiemmassa kirjoituksessani moitin miestä. Oma tulosveto meni nimittäin pieleen, Jokerit teki yhden maalin liikaa.

Jokerit ottaa varmemmin voittoja, kun Lehtonen on maalissa. Tuli jotenkin sellainen tunne Ässät-pelissä, että jos Ram olisi ollut maalissa, ottelusta olisi voinut tulla tiukempi. Ässät nimittäin sai muutamia pahoja hässäköitä maalille, joissa Ram on ollut aika heikko. Pari maalia olisi Ässille voinut alkupuolella tulla ja silloin olisi pelattu jo aivan eri peliä kuin mitä nähtiin.
 

Maila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Slavia Praha
Heh

Viestin lähetti vieri
...laitoin tulosvetoon 7/8-1 Jokereille...mikä minua tässä pelissä kiinnosti eniten oli oma tulosveto lappuni.

Sittenhän meitä oli kaksi jännittämässä viimeisten minuuttien Jokeri ylivoimaa.
Itselläni oli nimittäin 6-1 tulosveto...


-Maila
 

spoonful

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aika naurettavaa puhua tavasta: Hartwall Areenalla roikkuu kaksi paitaa, Waltteri Immosen, joka pelasi koko uransa Jokereissa sekä Tikkasen, joka pelasi Jokereissa uransa alussa ja lopussa.
Mutta ei tästä aiheesta enempää, loppuunkaluttu aihe!
 

JanJ

Jäsen
Onneksi en maksa peleihin sisään, muuten ois ottanu enemmän pattiin. Vaadin kolmannen erän alussa Jamie Ramia maaliin, jotta pelistä tulisi tasaisempi... ei vaan Summanen totellu. perhana.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Kiitokset jälleen porilaisille sekä pisteistä että kielioppiopetuksesta. Olen siis käynyt ikäni mökillä "väärässä" paikassa eli Lavialla. Täytyypä huomauttaa jengiä ensi viikonloppuna kun menen sinne naapurin äijän 50 v. synttäreille, että olen LaviaSSA ja sahdiSSA. Paha juttu, kun samaan aikaan pelaa Jokerit ja Suomi Saksaa vastaan, mutta onneksi on känny keksitty.
Tulosvetoni oli muuten 7-2, joten luotin kyllä repeämisvaihtoehtoon.
 

huihai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Pete 62:lle

Viestin lähetti ÄssÄ
Se vaan osui silmään kun sanoit "mökki on Lavialla" Jos mökki on todella Lavia-nimisessä peräkylässä, on se LaviaSSA. Jos taas Luvia- nimisessä kesämökkeilijän paratiisissa, on se LuviaLLA. Että semmosta.

Jotkut eivät näkäjään koskaan tiedä, ovatko kusella vai kusessa?:D :D :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös