Jokerifanit mitä seuraa kaipaatte vähiten 2014–2015?

  • 15 928
  • 36

Jokerifani mitä seuraa kaipaat vähiten 2014-2015?


  • Äänestäjiä
    58
  • Poll closed .

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Uskallan myös väittää, että ne espoolaiset jotka Jokereita kannustavat ovat pääsäntöisesti Helsingistä (ja sen lähialueilta) vasta myöhemmin Espooseen muuttaneita.

Älä nyt suutu, mutta eihän tämä pidä paikkaansa (?). Itse olen syntyperäinen espoolainen, 80-luvulla syntynyt. Todella iso osa jo ala-asteikäisitä kavereistani oli Jokerit- tai Hifk-faneja, käytännössä kukaan ei ollut K-Espoon kannattaja.

En tosin tiedä, onko tämä muuttunut nyt itseäni nuorempien ihmisten keskuudessa. Voin sinällään ihan hyvin kuvitella, että nyt vuonna 2013 espoolaisessa peruskoulussa Bluesista on jo tullut vähän kovempi juttu. Vaikea sanoa, kun en vuosiin ole käynyt espoolaisessa koulussa :)

Kaiken kaikkiaan olen kuitenkin sitä mieltä, että suuri osa espoolaisista kannattaa Jokereita, Hifkiä tai sitten sen kaupungin joukkuetta, josta aikanaan ovat tänne pk-seudulle muuttaneet.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Mä kun että luulin, että nimimerkki jonka mielestä Blues on Espoossa kolmanneksi suosituin joukkue, tarkoitti suositummilla HIFKiä ja Kärppiä.

Itse en tunne yhtään espoolaista jokerifania. Melkein kaikkien muiden joukkueiden "espoolaisia" kannattajia kyllä. Havaintoja tosin on. Asun juna-aseman vieressä ja olen toisinaan nähnyt Pasilaan päin menevään junaan nousevan pari jokerikaulaliinaista tyyppiä.

Noin yleisesti voisi sanoa että jos joku sanoo olevansa espoolainen, kannattaa hän todennäköisesti Bluesia (tai HIFKiä). Jos sanoo "asuvansa Espoossa, mutta olevansa kotoisin paikasta X" kannattaa hän luultavasti jotakin muista joukkueista. Suurin osa Espoossa asuvista aikuisisistahan on muualta muuttaneita, joten eihän siinä mitään ihmeellistä ole täällä riittää kannatusta eri joukkueille. Niin minäkin olen enkä todellakaan alkanut kannattamaan Kiekko-Espoota heti tänne muutettuani (90-luvun alussa). Kymmenisen vuotta se otti.
 
Viimeksi muokattu:

Grafite

Jäsen
HS:n tutkimuksessa kävi jo aiemmin ilmi se (itsestäänselvä) asia, että Hifkillä on Espoossa enemmän kannattajia kuin Jokereilla. Kyse on enää luvuista, eli minkälaisista kannattajalukumääristä sitten oikein puhutaan.

Nimimerkki MustatKortkitkin myöntää siis sen, että Jokereita kannattavat lähinnä sellaiset espoolaiset, jotka ovat vasta myöhemmin Espooseen muuttaneet. Hienoa. Sellaisista tyypeistä ei nimittäin väliä, who cares about them.

Mutta kyseisen nimimerkin mielipiteeseen, että Jokereilla olisi Bluesia enemmän kannattajia Espoossa, ei löytynyt siis mitään muita perusteita kuin 80-luvun lopun tai 90-luvun alun koulussakäynti Espoossa. Ei oikein vakuuta :)

Ellei joku pysty selkeästi todistamaan muuta, tulen jatkossa aina uskomaan ja väittämään muille, että Blues on Espoossa selvästi Jokereita suositumpi. Case closed. Nimimerkki Steegiliä taitaa jo kaduttaa koko viesti.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Nimimerkki MustatKortkitkin myöntää siis sen, että Jokereita kannattavat lähinnä sellaiset espoolaiset, jotka ovat vasta myöhemmin Espooseen muuttaneet. Hienoa. Sellaisista tyypeistä ei nimittäin väliä, who cares about them.

Mutta kyseisen nimimerkin mielipiteeseen, että Jokereilla olisi Bluesia enemmän kannattajia Espoossa, ei löytynyt siis mitään muita perusteita kuin 80-luvun lopun tai 90-luvun alun koulussakäynti Espoossa. Ei oikein vakuuta :)
...

Niin, kuten jo mainitsinkin, niin en oikein tiedä, onko tilanne Espoossa muuttumaan päin ja ovatko tämän hetken nuoret espoolaiset jo "juurtuneet" kiinni Bluesiin..näinhän ei vielä oikein ollut tuolloin 90-luvulla.*

Se on selvää, että Espoossa on todella paljon sikin sokin jos minkä joukkueen kannattajia. Juuri näitä pääkaupunkiseudulle muuttaneita perheitä, näin tekivät omatkin vanhempani ja siksi jo kouluikäisenä itselläni Ässien lippis ja kova uho päällä ;)

Muistan myös hyvin finaalit 2011, jolloin olin paikalla kaikissa peleissä ja kyllä se edelleen hieman hämmästyttää, miten Barona oli kauttaaltaan punainen..kiinnostiko espoolaisia Blues-faneja finaalit vähemmän, kuin Hifk-faneja vai mistä johtuu, että todella suuri osa lipuista oli päätynyt Hifk-fanien käsiin?

* edit. olen tietysti todella iloinen, jos espoolaiset ovat vihdoin adoptoimassa Bluesin aidosti omaksi joukkueekseen, mikäs sen parempaa, kuin kiekkokulttuurin leviäminen!
 

Grafite

Jäsen
Muistan myös hyvin finaalit 2011, jolloin olin paikalla kaikissa peleissä ja kyllä se edelleen hieman hämmästyttää, miten Barona oli kauttaaltaan punainen..kiinnostiko espoolaisia Blues-faneja finaalit vähemmän, kuin Hifk-faneja vai mistä johtuu, että todella suuri osa lipuista oli päätynyt Hifk-fanien käsiin?

Itse olin silloin paikalla ensimmäisessä Barona Areenan kahdesta finaaliottelusta, ja siinä näytti menevän aika 50-50 joukkueiden kannattaminen, ja jälkimmäisessä Barona Areenan ottelussa näytti tosiaan kuvien perusteella siltä, että IFK-faneja oli enemmistö katsomossa. Mutta jos ihmettelet että miten niin pääsi käymään niin ei se nyt kovin suuri ihme ollut kun muistetaan että Barona Areena sijaitsee ensinnäkin niin lähellä Helsinkiä, että moni helsinkiläinen asuu lähempänä sitä kuin moni espoolainen, ja kun muistetaan että HIFK on tosiaan kotoisin Suomen suurimmasta kaupungista ja heillä on siten ymmärrettävästi yleisesti enemmän kannattajia kuin Bluesilla (heitetään nyt jotain lukuja, ehkä jotain 200 000 HIFK-fania yhteensä ja 50 000 Blues-fania) niin kun nämä 200 000 HIFK-fania ja 50 000 Blues-fania ryntäävät ostamaan lippuja Barona Areenan finaaliotteluihin, niin kummankohan joukkueen kannattajille jää enemmän lippuja käteen?

Eiköhän se asia ole sillä puitu. Lisäksi edelleen muistutan, että kun kevään 2008 pudotuspeleissä tilanne oli päinvastainen, eli Blues oli ennakkosuosikki IFK:ta vastaan ja veikin IFK:ta selvästi ottelusarjassa, niin silloin katsomossa selkeä enemmistö näytti olevan Blues-faneja. Että sillä lailla.

Btw, en ole ikinä todistanut että Jokerifaneilla olisi ollut enemmistö Barona Areenalla, eikä varmasti tule ikinä olemaankaan. Jokereiden venäläistymisen myötä joukkueen kannattajamäärä tulee laskemaan tasaisesti. Ja se ilahduttaa allekirjoittanutta kovasti.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Eiköhän se asia ole sillä puitu. Lisäksi edelleen muistutan, että kun kevään 2008 pudotuspeleissä tilanne oli päinvastainen, eli Blues oli ennakkosuosikki IFK:ta vastaan ja veikin IFK:ta selvästi ottelusarjassa, niin silloin katsomossa selkeä enemmistö näytti olevan Blues-faneja. Että sillä lailla.

Btw, en ole ikinä todistanut että Jokerifaneilla olisi ollut enemmistö Barona Areenalla, eikä varmasti tule ikinä olemaankaan. Jokereiden venäläistymisen myötä joukkueen kannattajamäärä tulee laskemaan tasaisesti. Ja se ilahduttaa allekirjoittanutta kovasti.

Okei, okei, uskotaan.

Siitä olen samaa mieltä, että Jokerien siirtyminen ruplaliigaan tarjoaa Bluesillekin hyvää iskunpaikkaa.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Jokerikannattajia on yllättävän paljon ns. pitkän linjan espoolaisten joukossa eli heidän, jotka ovat syntyneet ja viettäneet lapsuutensa Espoossa 60-70-luvulla. Tähän joukkoon tulee sitten mukaan myös iso osa jälkikasvusta, koska kannattaminen usein periytyy. Bluesin ja K-Espoon juuret ovat lyhyet ja kannattajapohjan luominen vie aikaa.

Espoolaisten kannattamisesta olisi kyllä mielenkiintoista lukea tarkempaakin tutkimusta. Kuinka paljon on esim. niitä ihmisiä, jotka ovat aiemmin kannattaneet Jokereita tai HIFK:ta, mutta sitten vaihtaneet Bluesiin?
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Itse olin silloin paikalla ensimmäisessä Barona Areenan kahdesta finaaliottelusta, ja siinä näytti menevän aika 50-50 joukkueiden kannattaminen, ja jälkimmäisessä Barona Areenan ottelussa näytti tosiaan kuvien perusteella siltä, että IFK-faneja oli enemmistö katsomossa. Mutta jos ihmettelet että miten niin pääsi käymään niin ei se nyt kovin suuri ihme ollut kun muistetaan että Barona Areena sijaitsee ensinnäkin niin lähellä Helsinkiä, että moni helsinkiläinen asuu lähempänä sitä kuin moni espoolainen, ja kun muistetaan että HIFK on tosiaan kotoisin Suomen suurimmasta kaupungista ja heillä on siten ymmärrettävästi yleisesti enemmän kannattajia kuin Bluesilla (heitetään nyt jotain lukuja, ehkä jotain 200 000 HIFK-fania yhteensä ja 50 000 Blues-fania) niin kun nämä 200 000 HIFK-fania ja 50 000 Blues-fania ryntäävät ostamaan lippuja Barona Areenan finaaliotteluihin, niin kummankohan joukkueen kannattajille jää enemmän lippuja käteen?

Eiköhän se asia ole sillä puitu. Lisäksi edelleen muistutan, että kun kevään 2008 pudotuspeleissä tilanne oli päinvastainen, eli Blues oli ennakkosuosikki IFK:ta vastaan ja veikin IFK:ta selvästi ottelusarjassa, niin silloin katsomossa selkeä enemmistö näytti olevan Blues-faneja. Että sillä lailla.

Btw, en ole ikinä todistanut että Jokerifaneilla olisi ollut enemmistö Barona Areenalla, eikä varmasti tule ikinä olemaankaan. Jokereiden venäläistymisen myötä joukkueen kannattajamäärä tulee laskemaan tasaisesti. Ja se ilahduttaa allekirjoittanutta kovasti.

Venäläistyminen on aika jännä käsite. Jos tulevaisuuden omistajat ovat venäläisiä, niiin tekeekö se myös seurasta sellaisen? Tämäkin ketju on eksynyt aika kauas alkuperäisestä aiheesta, kun kyselyä ei ole tarkoitettu muiden jengien kannattajille.

Kannattajamäärän lasku voi pahimassa tapauksessa olla mahdollista mutta kyllä se tulee aina olemaan isompi kuin sillä Espoon joukkueella.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
En osaa vastata tyhjentävästi otsikon kysymykseen, mutta Ässien Jatkoaikafaneja ei yleisesti tule ikävä.


Kyyriset kirjaimet haltuun. Vaikeampi sitä on ymmärtää kuin tiäksää Pori murret.

Hieman yllättäin Ässillä kolmanneksi eniten ääniä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Tähän Espoon sisäinen kannattamisjakauma-keskusteluun pieni anekdootti: Pari vuotta sitten päätin testata teoriaani "Helsingin Bluesista" ja marssin himastani hieman kauemmalle dösärille. Ajatuksena oli napata dösä talviklassikkoon ensimmäiseltä Helsingin puoleiselta pysäkiltä, kun se on aloittanut matkansa Espoon puolelta. Koko perkeleen bussi oli aivan punainen. Siis täysin punainen. Jokaisella kanssamatkustajalla täyteen ammutussa kulkuvälineessä oli HIFK:n paita, huivi tai molemmat. Huikkasin kovaan ääneen ainoana sinipaitaisena "Terve, espoolaiset!" enkä saanut turpaan.

Vastaus ei siis voi olla HIFK, vaan joku bönde. Ehkä blegi.
 

jeani

Jäsen
Erittäin kiinnostavat:

HIFK, Kärpät

Hyvin kiinnostavat:

Ässät, Tappara

Jonkin verran kiinnostavat:

TPS

Niukasti kiinnostavat:

JYP, KalPa, Lukko, Blues, Ilves, Pelicans, SaiPa, HPK



Toisaalta on myönnettävä, että KHL:ssä vastustajat tulevat lähes kaikki menemään tuohon viimeiseen kategoriaan, ylimpään ei mikään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös