Voi nyt saatana! Se on käytäntönä sarjassa, missä Jokerit pelaa, että soitetaan molempien maiden kansallislaulut. Oli se toinen joukkue sitten venäläinen, valko-venäläinen tai saatana kotoisin Burkina Fasolta! Venäjän kansallislaulu soitettaisiin vaikka Putin olisi pamauttanut Ukrainan hevonvittuun kartalta.
Mä en ole sun kanssa eri mieltä. Puhutaan eri asioista: Minä ennakoin sitä, mitä massat saattavat ajatella ja miten käyttäytyä yllättyessään Venäjä-viittauksista, sinä puhut siitä, miten asiat ovat. Ja totta, tuo on khl-läinen käytäntö, mutta minä otin kantaa siihen, kuinka järkevää se on.
Meinaat että jos Suomen maajoukkue kohtaa Venäjän tai Jokerit venäläisen KHL-seuran niin Suomen kansallislaulun voi kyllä soittaa, mutta Venäjän ei? Ja ilmeisesti Kroatian kansallislaulu käy kun on sen aika? Koita tulla sieltä kaapista rohkeasti ulos, Jokerit pelaa pääosin venäläistä KHL-liigaa :)
Kansainvälinen ottelutapahtuma vai suomalainen ottelutapahtuma. Mun mielestä kansallislauluja ei muutenkaan tarvitsisi soittaa seuraotteluissa, kuuluvat pikemminkin juuri kansainvälisiin turnauksiin. Mutta jos kuvittelit, että mulla on joku tähtäin, että vain Venäjän kansallislaulu tulisi jättää pois Jaffalan ohjelmistosta, olet väärässä. Tiedän Jokereiden pelaavan venäläisvetoista liigaa ja toisinaan se harmittaa edelleen, sillä yksikään vastustaja ei kiinnosta minua pätkääkään, vaan vain ja ainoastaan Jokerit. Sen enempää kaapista tulemista ei varmaankaan tarvitse suorittaa.
On joka tapauksessa fakta, arvon Cobol, että Suomessa jatkuvasti huonossa valossa esiintyvä (ilmatilaloukkaukset, Ukraina, talouspakotteet) Venäjä ei tuo venäläisyydellään lisää katsojia Jokereille. Vihkiytyneelle Jokereiden fanille, kuten vaikkapa sinulle, eivät tällaiset asiat tule yllätyksenä, tietenkään, mutta kun puhutaan satunnaiskatsojasta, puhutaan myös satunnaissuomalaisesta. Siis kenestä tahansa kaduntallaajasta, jota yritetään saada ostamaan lippu silloin tällöin. Tilastollisesti tämä henkilö ei suhtaudu suopeasti Venäjään ja venäläisyyteen. Tämä on ainoa pointtini koskien tätä asiaa.