Isoin kysymyshän tässä on otteluiden televisiointi. Ongelmaa ei ole, jos Jokerit käyttää jotain ulkolaista streamipalvelua mutta mikään suomalainen mediatalo ei noita vieraspelejä ota lähettääkseen niin kauan kuin Nordic Bet Jokereita niin näyttävästi sponsoroi. Tämä ei johdu itse mainoksista vaan johtajista/osakkeenomistajista mediatalojen johtoportaassa.
Jos pelipaidoissa on ulkomaisen peliyhtiön logo, niin sitten on. Televisioyhtiön kannalta tämä ei luo ongelmaa, koska ko. peliyhtiöt eivät maksa mainonnasta tuottoja televisioyhtiölle. Vastaavasti Jokerit voivat argumentoida, ettei mainonta ole suunnattu suomalaisille, koska kaikki mainonta- ja markkinointitoimenpiteet toteutetaan ainoastaan vierasotteluissa Suomen rajojen ulkopuolella. Se, että NordicBet saa kaivattua näkyvyyttä Suomessa vierasotteluiden televisionnin kautta, on tietysti plussaa, mutta takuulla tätä ei ole mitenkään kirjattu sopimukseen. Näkyvyys on siis vain välillistä ja vastikkeetonta.
Jos KHL-oikeudet ovat tosiaan edelleen Viasatin hallussa, niin saattaa hyvinkin olla mahdollista myös, että NordicBet voi mainostaa ko. kanavalla. Tämä riippuu lähettäjäyhtiötä koskevasta lainsäädännöstä, eikä Viasat välttämättä ole kotimaisen regulaation piirissä.
Kokonaisuutena erittäin mielenkiintoinen ja taitavasti rakennettu case, jolla vihdoinkin jokin ulkomainen vedonlyöntiyhtiö pääsee murtamaan suomalaista vedonlyöntimonopolia näkyvyyden saralla.
Olenkohan muuten ainoa, jonka mielestä ei välttämättä ollut myöskään sattumaa, että Nelosen Liiga-studiota miehittivät ulkomaisten peliyhtiöiden puhemiehinä kunnostautuneet Valavuori ja Tikkanen?