Ärsyyntymiseen on toki oikeus, jos sen itselleen sallii. Jokerit tai sen pelaajat eivät lehtikirjoittelusta liiemmin kärsi. Fanit ehkä aavistuksen, mutta senkään suhteen ei kilpailevien organisaatioiden ottelutapahtumissa ole ryhdytty poikkeusjärjestelyihin yhtään muiden vierasfanien porukoita merkittävämmin. Käytännössä lehtien kirjoittelulla ei ole siis mitään väliä. Vai onko?
En ole oikea henkilö arvioimaan sitä, mihin puolueellinen kirjoittelu vaikuttaa. Se, mihin sen toivotaan Sanoman puolella vaikuttavan on klikkausten määrään ja yleiseen mielipiteeseen. Olen varmasti Jokereiden suhteen herkkänahkainen, mutta mua vituttaa kun Jokereita koskevalla paskanjauhamisella tehdään rahaa ja pyritään tekemään seurasta vielä isompi saatana, kuin se monen maalaisen mielestä jo valmiiksi on.
Ei yksikään Jokereista kirjoitettu juttu mun arkeeni kovin suuresti tule vaikuttamaan. Joskus koulussa tai töissä joutuu oikomaan tuttujen vittuiluja, joihin "faktat" on haettu ilta-sanomista, mutta siinäpä se. Tämä on kuitenkin jääkiekkoaiheinen keskustelupalsta ja mua jääkiekkoa seuraavana ihmisenä jonkin verran vituttaa ihan paska uutisointi, joten koen tämän oikeaksi paikaksi sitä ärsytystäni purkaa. Ei tässä varmaan sen kummemmasta tarvitse olla kyse.
Menestymättömyys, ylimielisyys organisaation sisällä (Hjalmari), identiteetin tasainen rapistuminen (pirullisesta taitokiekosta johonkin ihan muuhun), noista minä jokerifanina aloittaisin ärsyyntymään. Ainakin IFK-fani niistä samoista asioista omiensa suhteen ärsyyntyy, enkä tiedä josko mulla jäisi enää muulle ärsyyntymiselle energiaa. Kukin tavallaan, oman tiensä valiten, ja edelleen kaikella kunnioituksella.
Mihin se pirullinen taitokiekko on rapistunut? Vajaa vuosi sitten Jokerit pelasi kuutisenkymmentä ottelua ihan helvetin hyvää lätkää. Pudotuspeleissä tuli lähtö, mutta taitokiekkoon vannomalla yhtä kaikki. Nyt kun joukkueessa pelasi samalla kaudella Tyrväinen ja Karalahti, niin joukkueen identiteetti on ikuisiksi ajoiksi rapistunut? Sepäs kävi nopeasti. Meillä on ensi kaudella ihan uusi jengi ja odottelen mielummin sen julkaisua ennen kuin vedän johtopäätöksiä siitä, mihin suuntaan Jokereiden joukkueita tulevaisuudessa tahdotaan rakentaa.
Tämä on väärä ketju aiheelle, mutta nämä joukkueiden brändäämiset pelitavan mukaan ovat kyllä muutenkin ihan urpoja juttuja. IFK on jo pitkään kärsinyt fyysisestä "identiteetistään", joka ei tällä hetkellä perustu yhtään millekään. Jokereiden kohdalla en ole ihan varma onko pirulliseen narrikiekkoon tähtääminen varsinaisesti osunut omaan jalkaan, mutta mitään hyötyä siitä ei ainakaan ole. Joukkue pitäisi pyrkiä rakentamaan siten, että se voittaa. Ei siten, että saadaan täytettä mainostoimiston keksimälle sloganille. Hyvässä joukkueessa on sopiva sekoitus voimaa ja taitoa. Pelkästään fyysinen joukkue ei ikinä voita mitään, mutta toisaalta neljä ketjua täynnä mikkihiiriä on myös pulassa kun lähdetään pelaamaan voitosta. Ihan typerää rajoittaa omia mahdollisuuksiaan kasata tasapainoinen joukkue brändäämällä seura jommalle kummalle äärilaidalle.
Olis mulla sanottavaa noihin pointteihin menestyksestä ja Hjalliksestakin, mutta ne menee jo turhan kauas mistään mediaan liittyvästä.
Luin viestini läpi ja se näköjään vaikuttaa vähän kärkkäältä. Se on sitten kärkäs kirjoittamiani asioita, mutta ei lainaamaani kirjoittajaa kohtaan. Harri Ahola sanoisi, että tässä ei ollu hei sulle mitää.