Jokerien mediaketju

  • 2 137 608
  • 8 710

Iiro#21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, (HCK, K-Vantaa)
Hartwallin seinässä on iso mainos missä on nämä kaikki kuvat yhdistettynä. Kyllä tästä ainakin Väänänen löytyy, kun hänen poissaoloaan niin paljon ihmetelty.

Itse tykkään tästä tämän hetkisestä mainoskamppaniasta. Hienosti pysytään vielä samoilla linjoilla mille viime kaudelle lähdettiin. Nyt vaan niitä pieniä asioita on parannettu viime vuodesta.

Iso logo joka sporapysäkille stadissa ei kuulostaisi yhtään huonolta vaikka playoffien aikaan. Se olisi aivan käsittämättömän hienoa. Kuitenkin jos tälläinen olisi se pelkkä mainoskamppania niin en jotenkin näkisi, että ihmiset jää sen enempää mainosta ihmettelemään. Nyt oikeasti ihmiset käyttävät muutaman sekunnin enemmän tutkiessaan mainosta, kun yrittävät tunnistaa ketä siitä löytyy tai tutkivat jotain pientä yksityiskohtaa. Pelkkä logon katsominen on ohi sekunnissa.
En jaksa sen syvällisemmin lähteä tätä miettimään. Sen takia meillä on palkattu ihmiset miettimään näitä asioita ja ei ne huonosti ole hommiaan hoitanut.
 

Kennel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse tykkään tästä tämän hetkisestä mainoskamppaniasta. Hienosti pysytään vielä samoilla linjoilla mille viime kaudelle lähdettiin. Nyt vaan niitä pieniä asioita on parannettu viime vuodesta.

Nykykampanjassa on erityisen hyvää nimenomaan jatkuvuuden luonti, joka toivon mukaan toteutuu myös tulevina kausina. Menneiltä vuosiltahan löytyy monta sinällään hyvää mainosta, mutta ovat olleet kovin irrallisia.

Nyt käynnissä olevaa "Jokeriperhe"-brändäystä ei voi omaperäisyydestä syyttää, mutta sen tarjoama mielikuva ja arvomaailma ovat vahvoja ja organisaatio voi nojautua siihen riippumatta joukkueen rakenteesta tai pelitavasta (toisin kuin naapurissa, jossa erinomainen brändi toisaalta kahlitsee tekemisiä). Korniksi yhteisöllisyydellä mainostaminen pääsee karkaamaan lähinnä, jos Areenan alkuaikojen yritysvierasmeininki pääsee ottamaan vallan, mutta luulenpa, että seurajohto ei kaipaa hiljaisia aikoja sen enempää kuin fanitkaan.
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Jokereilla on aina ollut suuri tarve tuoda esiin julkkikset jotka kannattavat Jokereita. Loiri, Kivinen, Aake, Taneli Mäkelä ja nyt joku ihmeen Njassa
Njassa nyt vaan sattuu olemaan helvetin kova jokerikannattaja. Ei se, että sattuu olemaan jonkin tason julkisuuden henkilö, tee hänestä huonoa kannattajaa. Voihan toki ajatella, että jonkun maukan kuva olisi parempi, tiedä häntä?
Aina näistä mainoksista täällä meuhkataan, vaikka niistä huolimatta/niiden ansiosta kausarimyynti menee koko ajan paremmaksi. Mä ainakin olen tyytyväinen, että ei lähdetä apinoimaan naapurin sinänsä tyylikästä kampanjointia. Se tuntuu kuitenkin olevan suunnattu enemmän jo olemassa oleville kannattajille, vai tuntuuko muista samalta? Ja esimerkiksi se keväinen Raskin paljastusspektaakkeli oli kaikkien lätkätuttavuuksieni mielestä loistava idea. Vaikka se naama ei kaikkia miellyttänytkään.
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Tämä on vähän ihmetyttänyt itseänikin. On teilläkin niitä ihan oikeitakin perinteitä. Sitten mainoksissa Vesku Loiri edustaa jo toista kautta putkeen Jokereita. Lisää ihan oikeasti sitä muovisuutta seuran ympärillä.
Mitä muovista on mielestäsi Vesa-Matti Loirissa? Aito, hieno stadilainen kundi, joka edustaa juuri niitä perinteitä, joista Helsingin Jokerit-niminen jääkiekon erikoisseura aikoinaan syntyi.
Ja muutenkin tämä, etenkin IFK-leirin(=kannattajien) suosima muoviseura-jargoni Jokereista puhuttaessa lähinnä hymyilyttää.
 

Filosofem

Jäsen
Kyllä näiden mainosten (kadunvarret ja tv, ei ole halpaa lystiä!) tarkoitus on nimenomaan yrittää haalia uusia kävijöitä ja passiivisia kannattajia Areenalle. Turha tuhlata näin näkyviä mainospaikkoja nostattamaan tiedostavien kannattajien maanantaifiilistä.

Esimerkiksi IFK:oon mainokset ovat tehty enemmän tervehdykseksi jo olemassaolevalle kannattajakunnalle. Kuten naapuriosiosta pystyi huomaamaan, niin IFK:oon uusimman mainoksen viesti jää useammalle epäselväksi, koska ruotsinkieli, ja mainoksen tarkoitus on lähinnä muistuttaa aktiivikannattajia, että kohta alkaa taas, ihan kuin eivät muuten muistaisi. Jokereiden tilanne on erilainen, sillä Areenalla on vielä paljon tilaa uusille kannattajille.

Mä olen erittäin tyytyväinen Jokereiden markkinointiosastoon selkeästä, jatkuvasta teemasta. Mainoksissa on tänäkin vuonna paljon katseltavaa ja tuotteen markkinoiminen julkkisten, pelaajien ja tavisten sekoituksella on hyvä veto. Minä, Me, Jokerit on erittäin onnistunut kamppanja, jonka uskon kantavan vielä ensi vuonnakin jälleen pienellä uudistumisella.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täällä on kovasti huudeltu pelkän ison logon käyttämisen puolesta. Tokihan se olisi itsellenikin mahtavaa jos kaupunki olisi vuorattu rakkailla Jokerit-logoilla, mutta minulla onkin jo tunneside tuohon merkkiin. Ei-fanille merkki ei merkitse mitään.

Esimerkki 1: Stadin Palloveikot alkaa pelata pesäpalloa kaisaniemessä. He vuoraavat keskustan mainoksilla, jossa on heidän logonsa ja teksti "Tapaa StaPa". Markkinoinnillisesti tämä on ainoa viesti mitä noista tulee esiin.

Esimerkki 2: Stadin Palloveikot tekevät kampanjan, jossa tunnetut ihmiset tunnustautuvat pesäpallofaneiksi ja kertovat miten hiton siisti peli se onkaan ja kuinka hauskaa matseissa on. Samaa infoa paukutetaan monessa eri tiedotusvälineessä ja altistujalle tulee sellainen olo että siellä on tarjolla tissejä, kaljaa, räjähdyksiä, vauhtia ja monsteriautoja. Lisäksi tapahtuma sopii mainiosti lapsiperheille, sekä sinkuille.

Tämä on nyt hirmuinen kärjistys, mutta kumpaan tapahtumaan kenties ostaisitte liput edes kerran?

Ei mainontaa kannata tehdä jo olevassaolevalle hc-fanikunnalle vain fiilistelyn takia. Vaikka aina harmittaakin nähdä HIFKin logo jossain kadunvarrella niin kaukalossa ne matsit voitetaan. Meillä on enemmän jengiä lehtereillä ja parempi meno. Jotain on siis tehty oikein.
 

Mabo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun katsoo tämän hetkistä meininkiä, voi nykyistä kampanjaa pitää melko täysosumana. Kausikortit käyvät kaupaksi, nuorta ja innokasta porukkaa pyörii mukana ja sosiaalisen median myötä koko perhe on yhtenäisempi ja nuoremmilla ja ulkopuolisilla on ennennäkemätön mahdollisuus vuorovaikutukseen (ottamatta kantaa siihen, kuinka laadukasta tämä on) joukkueen kanssa. Uskaltaisin väittää, että yksi suurimmista tekijöistä mainoskampanjan onnistumiselle on aktiivinen Eteläpääty ja se, että pääty otti mainos sloganin omakseen heti viime kauden alusta lähtien. Ennen päädystä lähti niin voimakas ääni vain (Villen johtamana) "Vain yksi jengi Stadista" -huudoista. Tähän kun lisätään halvat kausikortit + älyttömän halvat seniori/opiskelija/junnukausikortit sekä kausikortittomien sitouttaminen Jokerijäsen-kortilla ja edellä mainitsemani sosiaalisen median esimerkillinen hyödyntäminen on tulokset jo nähtävillä.

Klisee eli ei, perheellistäminen sitouttaa hyvin ja luo potentiaalisia pitempiaikaisia seuran aktiivikannattajia.

Laitetaan bonarina vielä tänään julkistettu käyttöohje siihen, miten ihmiset pääsevät paremmin joukkueen meininkiin sisään sosiaalisen median kautta Jokerit.com - Uutiset juuri tällaista sen pitääkin olla. Mahdollisimman kädestä pitäen opastetaan ihmiset lähemmäksi seuraa, eikä oleteta että nykyään jokainen hallitsee sosiaaliset mediat.

Hyvänä esimerkkinä yhteisöllisyydestä toiminee se, että nykyään ottelun loppupuolella vedettävä "Nouse seisomaan, jos oot Jokeri" nostaa aina vaan enemmän ja enemmän ihmisiä sivu- ja yläkatsomossa. Laulamaan heitä ei saa, mutta tuntuu se pirun hyvältä kun taputuksella edes ovat mukana.
 

scholl

Jäsen
En ymmärrä mainosta, mutta toisaalta en kuulu kohderyhmäänkään. Ulkopuolisena silti pari posiitivista huomiota:
- siellä ei huudeta vittua
- minä, me, Jokerit on ilmeisesti jonkunlainen tunnuslause, joka halutaan tuoda esille. Jos ja kun sitä toistetaan riittävästi niin se jää ihmisten mieleen. Toimisi tosin ehkä paremmin bussipysäkeillä
 

Rakettipulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ymmärrä mainosta, mutta toisaalta en kuulu kohderyhmäänkään. Ulkopuolisena silti pari posiitivista huomiota:
- siellä ei huudeta vittua
- minä, me, Jokerit on ilmeisesti jonkunlainen tunnuslause, joka halutaan tuoda esille. Jos ja kun sitä toistetaan riittävästi niin se jää ihmisten mieleen. Toimisi tosin ehkä paremmin bussipysäkeillä

Minä, Me, Jokerit on slogan. Ei sitä mun mielestä mitenkään hirveästi vuosi sitten ennen kauden alkua jankutettu, mutta siltikin eteläpääty sen omaksui. Hieno slogan ja tuo aina kylmät väreet areenalla. Slogania on esiintynyt kumpanakin vuotena myös dösäreillä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ja esimerkiksi se keväinen Raskin paljastusspektaakkeli oli kaikkien lätkätuttavuuksieni mielestä loistava idea. Vaikka se naama ei kaikkia miellyttänytkään.

Kai se onnistui, kun nyt syksyllä on saanut lukea Raskista hieman erikoisia luonnehdintoja kaudenalusjutuissa. Esimerkiksi silmiin on osunut "huippukaappaus", "taitosentteri" ja "huippuvahvistus". Ja voi toki olla vielä vaikka noita kaikkia, mutta pelaajatyyppiin ja ennakko- odotuksiin verrattuna melko oudolta kuulostaa. Tulee eittämättä mieleen, että kirjoitettaisiinko näin ilman tuota valotaulu- julkistusta;)
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
Kai se onnistui, kun nyt syksyllä on saanut lukea Raskista hieman erikoisia luonnehdintoja kaudenalusjutuissa. Esimerkiksi silmiin on osunut "huippukaappaus", "taitosentteri" ja "huippuvahvistus". Ja voi toki olla vielä vaikka noita kaikkia, mutta pelaajatyyppiin ja ennakko- odotuksiin verrattuna melko oudolta kuulostaa. Tulee eittämättä mieleen, että kirjoitettaisiinko näin ilman tuota valotaulu- julkistusta;)

Et noita ainakaan Jokereiden ketjuista ole tainut poimia? Vähän täälä mennyt toisinpäin, eli kun odotettiin jotain superia ja saatiin Rask, niin pettymys oli melkoinen (monella).

Itse en hirveästi helsingissä ole normaalisti liikkunut pl. areena, mutta nyt viikonloppuna tuli tehtyä pieni päivän kestänyt kävelyreissu opiskeluiden alkamisen johdosta. Mihin ihmeeseen ne Jokereiden mainokset on piilotettu? Tähänmennessä ainoa mainos, jonka olen nähnyt on Hartwallin kyljessä, sen sijaan HIFK:n mainoksia näkyi katukuvassa vitutukseen saakka.

Itse slogan on mielestäni loistava ja tuloskin, johtui se nyt sitten mainonnasta tai mistä vaan on ollut myös mahtavaa katsottavaa. TV-mainoksen alku meni vähän ohi, mutta lopun minä, me, Jokerit! toimi loistavasti, ja ne lisätyt taputuksetkin sopi ihan hyvin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Et noita ainakaan Jokereiden ketjuista ole tainut poimia? Vähän täälä mennyt toisinpäin, eli kun odotettiin jotain superia ja saatiin Rask, niin pettymys oli melkoinen (monella).

En, vaan siis lehdistöä tarkoitin. Poimimani esimerkit ovat hesarista, ja olikohan ilta-sanomista ja metro-lehdestä. Eli ei ollut vittuilua jokerifaneille;)
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kalliiksi tuli nämä rytinät, Jokerit menetti Hesarin.

Linkki uutiseen on tässä.

"- Näiden väkivaltaisten tapahtumien seurauksena olemme päättäneet olla tekemättä yhteistyösopimusta Jokerien kanssa täksi kaudeksi, kommentoi Helsingin Sanomien vastaava päätoimittaja Mikael Pentikäinen."
 

Kaknoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onhan se tiedetty pitkään että Pravda on täysin HIFK- ja demarimyönteinen aviisi, joten ilmoitus on täysin odotettu.

Joo, Pentikäinen voi keskittyä nyt YT-neuvotteluihin omassa aviisissaan. Harvoin näkee noin tekopyhää tyyppiä muutenkaan. En ole vuosiin lukenut ja levikki laskee kuin lehmän häntä. Luulevat olevansa kaiken yläpuolella mutta ajat muuttuu. Summaa en tiedä minkä Jokerit menettää mutta yleisesti luullaan ehkä suuremmaksi mitä se oikeasti on.
 

Jeffrey

Jäsen
Kalliiksi tuli nämä rytinät, Jokerit menetti Hesarin.

Hauskaa kuinka Hesari puhuu arvoistaan, samalla kun lehti julkaisee suorastaan valheellisia juttuja vähänväliä. Okei ei lehti vaan ne freelancerit...

Toinen juttu on se, että eiköhän tämän kauden yhteistyökuviot ole sovittu jo pikkasen aikaisemmin kuin kaksi päivää ennen kauden alkua. Nythän HS ilmoitti, että kaudelle 2012-2013 yhteistyötä ei uusita.

Eiköhän konsernin muut yritykset jatka Jokereiden kanssa, säälittävää kukkahattuäänien kalastelua Hesarilta.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Toinen juttu on se, että eiköhän tämän kauden yhteistyökuviot ole sovittu jo pikkasen aikaisemmin kuin kaksi päivää ennen kauden alkua.

Niin, mutta toisaalta tämä:

"- Näiden väkivaltaisten tapahtumien seurauksena olemme päättäneet olla tekemättä yhteistyösopimusta Jokerien kanssa täksi kaudeksi, kommentoi Helsingin Sanomien vastaava päätoimittaja Mikael Pentikäinen"

Kertoisi siitä, että odotettiin SM-liigan päätöksiä ja sitten iskettiin viimeinen naula arkkuun.
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Kalliiksi tuli nämä rytinät, Jokerit menetti Hesarin.

Linkki uutiseen on tässä.

Mainitsin tällaisesta riskistä jo aikaisemmin, mutta sain mm. tällaisen vastauksen:

...minä taasen väitän molempien pääkaupungin seurojen vetävän halleihinsa ennätysyleisöt. Tässähän sitä on ollut jo viikkotolkulla ilmaista palstatilaa valtakunnan päälehdissä ihan televisiota myöten.

Tokihan siellä "osaava" toimittaja löytää jonkun kivakivakiekon ystävän antamaan näitä "firman" kommentteja, mutta totuus on se, että kiinnostus lätkämatseihin pääkaupungissa on ennätyskorkealla.

...

Viime aikojen medianäkyvyys on tuonut yhteistyökumppaneilla runsaasti lisää näkyvyyttä. Ei yksi tällainen episodi vielä ketään karkoita.

Nyt riski on toteutunut. Big time. Ennen kaikkea hyvä paikka muiden lajien iskiä sponsorisuhdetoimintaan. Kuten aikaisemmin sanoin, tämä on Harkimon ja muiden lätkäpomojen painajainen numero yksi.
 

Kynäilijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voisiko joku selventää, että miten tämä HS:n ja Jokerien yhteistyön loppuminen vaikuttaa Jokerien talouteen? Jos joku tietää vähän enemmän.

Jutusta sai käsityksen, että sopimusta ei tällä hetkellä ollut muutenkaan, joten tuskin mikään dramaattinen vaikutus. Hesari ei ainakaan viime kaudella ollut edes millään tavalla näkyvä ottelutapahtumissa, joten ei sopimus varmasti mikään huipputärkeä ollut. Siitä kielii myös tosiaan se, että 2 päivää ennen kauden alkua uutta sopimusta ei oltu tehty.
 

Kaknoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin, mutta toisaalta tämä:

"- Näiden väkivaltaisten tapahtumien seurauksena olemme päättäneet olla tekemättä yhteistyösopimusta Jokerien kanssa täksi kaudeksi, kommentoi Helsingin Sanomien vastaava päätoimittaja Mikael Pentikäinen"

Kertoisi siitä, että odotettiin SM-liigan päätöksiä ja sitten iskettiin viimeinen naula arkkuun.

No voi nyyh. Kuten toiseen ketjuun kirjoitin niin Pentikäinen on varsinainen tekopyhyyden ilmentymä. Mikä viimeinen naula ja mihin arkkuun? Mene lukemaan Satakunnan Kansasta Porin työttömyysluvut ja sure niitä.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Eikös HS ollut se taho, joka julkisti Lepistön sopparin varmana ennen tuota FB-kampanjan loppua? Kohtuullinen paskamainen teko riippumatta siitä, kuka loppujen lopuksi tuli ja kuinka HS sai itsensä näyttämään amatööriaviisilta. Jos HS kunnioittaisi yhteistyökumppaneita, ei muutaman klikkihuorauksen takia edes yritettäisi vesittää tärkeitä ja suuria kampanjoita.

Uskon vakaasti, että HS:n jättämä taloudellinen aukko saadaan paikattua. Samalla voidaan vähän katsella, että samanlaisia paskalööppejä julkaisevia tekeleitä ei oteta omaan veneeseen.

Pienenä toiveena oli HS:n puhelinmyyjän yhteydenotto. Ja tilaukseen ei aviisi lähtisi, kunhan vain olisi mukava turista.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan pikkaisen on sellaista käryä ilmassa, että herra Pentikäinen pääsi nyt tyylikkäästi julkisuuteen ja kiillottamaan kilpeä. Olikohan siellä muutoinkaan ihan vakavasti harkittu mukana oloa/yhteistyötä ?

Jos minulla yhteistyökumppani mokaa, pyytää sen jälkeen anteeksi ja lupaa ettei vastaava toistu niin en ihan heti itse pakene ja lisää yhteistyökumppanin tuskaa. Aika mato tuo Pentikäinen, verratonta selkärangattomuutta. Totta kai Hesari tekee juuri niin kuin parhaaksi näkee, näin tekevät Hesarin asiakkaatkin. Kiitokset ja näkemiin Hesarin suuntaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös