Lopun alkua.Joko jotain tapahtuu kun Jokereiden nettisivut eivät toimi?
Minulla toimii. Tavoitteena näköjään paluu Liigaan kaudelle 2023-2024 viimeisimmän uutisen mukaan! (Uutinen päiväyksellä 20.4.2022)Joko jotain tapahtuu kun Jokereiden nettisivut eivät toimi?
Varmaan keväästä lähtien joka toinen kerta on noi sivut olleet alhaalla kun olen itse yrittänyt sieltä uutisia kärkkyä. Ei siis ole merkki mistään jos sivut ei tunnu toimivan. Parin tunnin päästä kun koitat uudestaan niin sieltä iskee silmille jälleen heinäkuun uutinen siitä että Matikka, Kulonummi ja Sulku on varattu NHL:ään.Joko jotain tapahtuu kun Jokereiden nettisivut eivät toimi?
Jep, tuskin Jolle noita itse lähtee koodamaan tai edes sisältöä muokkaamaan ja lisäämään.Kuka luulee, että noita sivuja päivitettäisiin, jos ei ole koko Jokereiden edustusta, organisaatiota tai yhtään työntekijää?
Jep, tuskin Jolle noita itse lähtee koodamaan tai edes sisältöä muokkaamaan ja lisäämään.
Sipoossa ei varmaan ihan hirveästi kiinnosta Jokereiden touhu. Tai mistäs minä tiedän paljonko siellä Jokerifaneja onJokereiden Liiga-paluu on lopulta Liigan päätös ja se kannattaisi pitää mielessä myös Sipoossa.
Tietääkseni projektin veturi ja 100% omistaja nykyään siellä, ei toki mitään yhteyttä naapuriinsa.Sipoossa ei varmaan ihan hirveästi kiinnosta Jokereiden touhu. Tai mistäs minä tiedän paljonko siellä Jokerifaneja on
Tässä yksi puolueeton tutkimus aiheesta: Näin kova raharuisku Jokerit olisi SM-liigalle: ”Yksi suurimmista”Toisiko Jokerit lisää tv-rahaa tai mainostuloja seuroille, niin vaikea sanoa. Johtajien puheiden perusteella ei.
Sipoossa ei varmaan ihan hirveästi kiinnosta Jokereiden touhu. Tai mistäs minä tiedän paljonko siellä Jokerifaneja on
Tässä on yksi argumentti esimerkiksi Tamperelaisjoukkueiden kohdalla. Toinen on sitten se, että mikä joukkue sieltä Liigaan olisi edes tulosssa: 1) yksi uusi huippujoukkueeksi janoava, joka haluaa pärjätä nimenomaan Liigassa, 2) H. Harkimon Jokerit v2, joka yrittää kyllä pärjätä, mutta jolla on koko ajan tunne kuin jalat paria numeroa liian pienissä ja halvoissa kengissä - pitäisi päästä vähän suurempiin ja omalle arvolle paremmin sopiviin piireihin täältä "marraskuisen tiistain Saipa-pelien" Liigasta (Edit: näin jo kauan ennen KHL-taivalta), vai 3) J. Harkimon Jokerit, joka pelaa minimipanoksilla suljetussa Liigassa odottamassa uutta ostajaa.Toisaalta vaikka tamperelaisten kannalta Liigan laajeneminen kuuteentoista joukkueeseen on huono juttu, jos runkosarjan pelimäärä pysyy samassa. Pelit tätä kuudettatoista joukkuetta vastaan korvaisivat kummaltakin mm. kaksi todennäköisesti loppuunmyytyä paikallispeliä. Vetäisikö tämä uusi kuudestoista joukkue tuvan täyteen? Jos näissä kahdessa pelissä uutta joukkuetta vastaan on vaikka yhteensä 10000 katsojaa vähemmän kuin paikallispeelissä olisii niin tappio lienee satojatuhansia.
Kun toisaalta joukkueiden tuloista yli puolet on spnsoreilta ja lipputulot ovat esim. Ilvekesellä ja Tapparalla olleet n. 30% (tosin aika vanha lähde), niin satojen tuhansien tappio kahdessa pelissä lipputuloissa tuntuu aika suurelta verrattuna tiedossa olevaan kokonaisbudjettiin.Toisaalta vaikka tamperelaisten kannalta Liigan laajeneminen kuuteentoista joukkueeseen on huono juttu, jos runkosarjan pelimäärä pysyy samassa. Pelit tätä kuudettatoista joukkuetta vastaan korvaisivat kummaltakin mm. kaksi todennäköisesti loppuunmyytyä paikallispeliä. Vetäisikö tämä uusi kuudestoista joukkue tuvan täyteen? Jos näissä kahdessa pelissä uutta joukkuetta vastaan on vaikka yhteensä 10000 katsojaa vähemmän kuin paikallispeelissä olisii niin tappio lienee satojatuhansia.
Juuri tällä hetkellä on vaikea nähdä mitään muuta vaihtoehtoa. Ikävä todeta, mutta seuran täytyy ihan ensimmäisenä oppia elämään omillaan ilman patruunaa kuittaamassa laskut ja ainakin toistaiseksi ilman mitään lisäpanostusta Ilmalan tai muunkaan "oman" hallin muodossa. Tämä ei ole Liigassa helppoa kenellekään. Vasta kun tuo on opittu läpi organisaation, ja organisaatio itsessään on löytänyt sellaiset tekijät, joilta tuo sujuu, voi alkaa miettimään panostuksia urheilulliseen menestykseen. Ilmaista tai helppoa rahaa ei ole missään, toisin kuin menneisyydessä, ja oikoteitä ei ole. Talousalue on toki iso, mutta on se myös kuluiltaan kallis.Käsi pystyyn, joka olettaa, että Jokerit tulisi liigaan hmv-joukkueella, jolla ei tavoiteltaisi menestystä?
Ajattelin sen verran laajemmin, että laskin sen mitä asiakas kuluttaa kokonaisuudessaan areenalla pääsylipun lisäksi. Mutta jo 10000 kpl myymättömiä 15 € lippuja tekee 150000 €.Kun toisaalta joukkueiden tuloista yli puolet on spnsoreilta ja lipputulot ovat esim. Ilvekesellä ja Tapparalla olleet n. 30% (tosin aika vanha lähde), niin satojen tuhansien tappio kahdessa pelissä lipputuloissa tuntuu aika suurelta verrattuna tiedossa olevaan kokonaisbudjettiin.
Toinen noista tilalle tulleista peleistä olisi luonnollisesti Jokereita vastaan ja ne pelit ovat kyllä aina vetäneet ihan mukavasti katsojia. Tampere on Jokerikannattajan kannalta erittäin houkutteleva vieraspelikohde.
Käsi pystyyn, joka olettaa, että Jokerit tulisi liigaan hmv-joukkueella, jolla ei tavoiteltaisi menestystä?
Sipoossa ei varmaan ihan hirveästi kiinnosta Jokereiden touhu. Tai mistäs minä tiedän paljonko siellä Jokerifaneja on
Joel Harkimohan asuu Helsingissä. Onhan sillä uusi hieno kakkosasunto Sipoossa, mutta helsinkiläinen se on virallisesti koska muuten joutuisi eroamaan kaupunginvaltuustosta.Sipoossa on 100% omistus Jokereista, joten toivoisi asian hieman Sipoonkin suunnalla kiinnostavan. Tiedottamisen perusteella voidaan tosin epäillä kiinnostuksen tasoa.
Joel Harkimohan asuu Helsingissä. Onhan sillä uusi hieno kakkosasunto Sipoossa, mutta helsinkiläinen se on virallisesti koska muuten joutuisi eroamaan kaupunginvaltuustosta.