Niitä joita Jokerien markkinoinnin valittu kieli suomi/amerikan englanti haittaa ei ole Jokereille mitään merkitystä. He ovat areenalla tai pysyvät sieltä poissa koska ovat niin periaatteellisen vahvasti jokerifaneja tai suhtautuvat niin tuomitsevan fanaattisesti Jokereiden Khl-aikakauteen, että kaikki on väärin vaikka mitä tehtäisiin.
Omasta mielestäni KHL-aikakauden markkinointi on ollut ihan hyvää luokkaa, Jokerit näkyy katukuvassa etenkin kauden aikana. Aivan eri luokkaa kuin muutamien vuosien takaiset Loirin vattu-videospotit. Minä-me-jokerit oli kova kehitetty hokema suomalaiseen markkinointimaailmaan peilattuna, eikä samanlaista kai heti saada aikaan. Hatunnosto silloiselle markkinointitiimille ja heidän aikaansaannokselle.
En ole sitä mieltä, että kaikkea pitäisi matkia pohjois-amerikan ammattilaissarjoista vain kopioimisen vuoksi. Mutta nhl-joukkueilla tuntuu useimmilla olevan joka mobiilialustaan oleva appsi jostalöytyy kaikki joukkueeseen liittyvä taustatieto, fanisälät, lippujen hankinnat, uusimmat uutiset, videohaastattelut, ottelukoosteet, live-seurannat ottelujen aikana, jne jne. Ja kaikesta uudesta sisällöstä tulee omien valintojen myötä mieltymysten mukaiset ilmoitukset puhelimeen. Esim. press releaset uusista sopimuksista julkistetaan samaan aikaan faneille kuin medialle. Jokereiden whatsapp on jotain tämän suuntaista, mutta varsin kaukana siitä. Fanina käyn toki silloin tällöin jokereiden sivuilla, mutta mielummin ottaisin kaiken fanisälään liittyvän luokseni tuotuna kuin tekisin itse asian eteen jotain, olenhan bisnes-mielessä maksukykyinen asiakas.