Pari juttua parannettavaa ensi kaudelle:
1) Kotivisuille voisi tehdä kokonaan uuden englanninkielisen puolen, joka voisi olla kokonaan erillinen suomenkielisestä pääsivusta. Sinne voisi sitten ladata kaikki nämä hieman nolotusta aiheuttavat englanninkieliset sloganit. Niissä on monta perustavanlaatuista ongelmaa, joista lähimpänä mun sydäntä vihlomassa on tönkköys: ne ei kuulosta natiiveilta. Ja jos niitä ei voisi kuvitella natiivin suuhun, niin miksi ylipäätään käyttää koko kieltä. Toisaalta Jokereiden kannattajakunta on lähes täysin suomalaista. En missään tapauksessa halua vähätellä kansainvälisyyden merkitystä, mutta sen voisi toteuttaa toisinkin. Minä - Me - Jokerit oli yhdeksän pilkku neljä kertaa parempi slogan kuin dorka I AM WE ARE -lötinä, jota kukaan ei ottanut omakseen vaikka se painettiin kausareihinkin. We are playoffs/powerplay/300 000+ jne. eivät nekään tuoneet parannusta, päin vastoin. Hävetti vähän. I AM mildly embarrassed. Ja "Clap your hands"? "We are the noise"?? CAMOON, eli tuuppäälle!!
2) eli toinen juttu: Varamiespalvelu. Joo, Jokereiden sponssi, mutta pitäiskö tätä sijoittelua nyt vähän miettiä. Ovat siellä lämpösessä offisessa ottaneet käyttöön lyhennelmän vmp, jonka vaihtoehtoista - ja tunnetumpaa - merkitystä eivät tunne, tai sitten se on heidän mielestään tosi hauska. Niin tai näin, mutta en tiedä kuinka hyvää markkinointia se on yhdistettynä niiden sloganiin. "Vittu mitä paskaa - Niin arvokas on työ". Eisse ny oikeen natsaa... Tiedän, ettei tämä ole Jokereiden virhe, mutta kun moni Jokereiden kotisivuilla oleva video alkaa sillä mielleyhtymällä, että kakkaa on tulossa, niin hyväkin video lähtee käyntiin vähän epäuskoisissa tunnelmissa.
Noin muutoin haluan kiittää toimistoa ja markkinointiosastoa helvetin hyvin tehdystä duunista! Keurulainen vetää somessa kuin pieni jumala ja haastattelutkin on rautaa (erityisesti kiitos ruotsinkielisistä haastiksista, Suomessa on vähän noloa haastatella ruotsalaista englanniksi)!