Mutta se, että jotain 9-vuotiasta aletaan potkimaan omasta joukkueesta omien kavereiden seurasta pois kun on liian huono, ei ole mitään muuta kuin ihan vitun noloa aikuisten pätemistä.
Kuten @Ykkössentteri totesi, ei Jokereissa ole varsinkaan alle 9-vuotiaita potkittu pois. U12 ikäiseksi asti toiminta on hyvin lapsilähtöistä ja tarkoitus on, että kaikki viihtyvät, mutta samalla myös kehittyvät. U13 eteenpäin aletaan tähtäämään jo enemmän kilpaurheiluun ja siinä vaiheessa varsinkin tulee mukaan yhteistyöseurat, jotta jokaiselle voidaan löytää oman tasoinen porukka, joka sopii juuri siihen kehitysvaiheeseen. Kuten tiedetään, pojat kehittyvät hyvinkin eri tahtia tuossa iässä.
Tämä seuraava ei ole todellakaan totuus tai se mitä on tapahtunut, vaan ennemminkin ehkä mutu siitä, mistä tässä ehkä on kyse.
Se ei ole mielestäni pois potkimista, jos jollekin pelaajalle tai tämän vanhemmille annetaan mahdollisuus siirtyä jonkun yhteistyöseuran treeneihin esimerkiksi siksi, että näyttää siltä, että Jokereissa jää treeneissä täysin jälkeen. Se on mun silmissä sitä, että halutaan, että pelaajalle pysyy harrastaminen mielekkäänä. Ei sekään ole alakouluikäiselle mukavaa, jos on aivan jäljessä joka asiassa, koska taidot eivät ole kehittyneet siihen mennessä samaa tahtia muiden kanssa. Ei lapsi pääse siinäkään kehittymään jos pelaa omalle tasolleen aivan ylikylän jätkiä vastaan. Yhteistyöseuroista toimii liikenne tietenkin myös ns. ylöspäin. Seuroissa, jossa on useampia joukkueita samassa ikäluokassa, on toki helpompaa siirtää pelaajia oman tasoisten joukkoon, kun jengi ei vaihdu, mutta Jokereissa on päätetty mennä yhdelle joukkueella per ikäluokka.
Se on taas eri asia, jos vanhempien egon päälle ottaa se, jos omalle lapselle tarjotaan mahdollisuutta päästä pelaamaan saman tasoisten kanssa ja tämä koetaan pois potkimisena.
En ole itse toiminnassa mukana, mutta suhteellisen läheltä kuitenkin sattuneista syistä olen seurannut Jokereiden junioritoimintaa.