Itse lähtisin siitä, että pleijareihin on päästävä. Tällä kaudella kuitenkin vastaan asettuu useammin ns. ykköskorin jengejä, joten tuon pidemmälle on vaikea arvioida. Jos runkosarjassa ei tietä raivata ~5 parhaan joukkoon, niin pleijareissa tuskin ainakaan edelliskautta pidemmälle mentäisiin. Tuo vitossija ei sekään vaadi mitään älytöntä romahdusta tai paskaa peliä, sillä lähtökohtaisesti ZSKA, Moskovan Dynamo ja SKA ovat edellä ja Minskin johdolla on sitten parikin potentiaalista haastajaa.
Vielä tässä vaiheessa en uskalla arvioida onko lopullinen sija sitten jääminen pleijarien ekalle kierrokselle, semifinaaleihin jääminen vai finaalipelien pelaaminen. Periaatteessa nykytilanne näyttää mielestäni siltä, että tuosta löytää juuri ne elementit jotka haluaakin löytää menestystä ajatellen: joukkue on paperilla vähintäänkin hyvä, vähemmän yllätyksiä tulossa, LOKOMO puuttuu, SKA kokenut suuria menetyksiä ja saattaa kärsiä pienestä krapulasta, ZSKA tuskin ainakaan edelliskautta hyvällä muistelee, edelliskautta vaikeampi peliohjelma, jne.... Tuosta voi jokainen poimia omaa näkökulmaa tukevia asioita tai keksiä itse lisää.
Mitä noihin pleijarien pelipäiviin tulee, niin se voi olla uhka tai mahdollisuus. Itse väitän, että esimerkiksi viime kaudella Minsk olisi ollut huomattavasti pahempi vastustaja jos joukkueen ykköskorin äijille olisi löytynyt enemmän aikaa palautua. Toisaalta väitän myös sellaista, että moskovalaisia vastaan välierissä tiivis ottelutahti ei ollut meille ainakaan etu. Jokerien kannalta väljempi pelitahti on suuri etu silloin, kun kaverilla on selkeästi laajempi rosteri. Toisaalta yhden kentän jengejä vastaan saattaa edge mennä kaverille, sillä lähtökohtaisesti näen Jokerien tiukimman kärjen heikompana kuin monella muulla pleijarijengillä. Pelillisesti toki tuo hieman inhimillisempi tahti on parempi, pelintaso kun kärsii kummasti pelaajien bensan loppuessa.