Eli enkö oikein tajua tähän aikaan yöstä asioita kunnolla vai mitä en käsitä sun jutusta? Sun neurologi ystäväsi siis sanoo, että jos kärsii kerran aivotärähdyksen niin on parempi lopettaa samantien jääkiekko?
Itse käsitin tuon jutun suurinpiirtein näin: Nokelaisen saamasta aivotärähdyksestä on kulunut niin kauan aikaa ja oireet ovat palanneet, että kyseessä ei ole mikään "viaton" tai "normaali" aivotärähdys. Jos kyseessä olisi tavanomaisempi aivotärähdys, olisi mies jo kehissä. Tällä aikataululla kuitenkin tilanne viittaa joko reilusti vakavampaan vammaan tai piilossa pidettävään loukkaantumiseen.
Olisikohan nyt ollut lukion terveystieto puolen vuosikymmenen takaata, intin EA-koulutus vai mikä tilaisuus, mutta itselleni on jotenkin iskostunut päähän nyrkkisääntö viikko/aivotärähdys; pidempi aika viittaisi yleensä vakavampaan aivovaurioon. Nokelainen on nyt ollut sivussa sellaisen pari viikkoa.
Aihetta sivuten. Nokelainenhan pelasi tuon aivotärähdyksen jälkeen matsissa tai parissa. Tuolloin Jortikka puheli jotain, että pelipäivä mies itse tunti olonsa hyväksi ja pyysi päästä pelaamaan.
Nyt jälkiviisaana tuntuu aikamoiselta perseilyltä seuran taholta. Siis aivotärähdyksen saanut pelaaja määrittelee itse paluunsa? Taisi myös aikanaan Markkanen pelata hetken aikaa klesana, Riksmanista puhumattakaan. Eikö vakavampien loukkaantumisten yhteydessä voisi ottaa seuran taholta linjauksen konsultoida lekuria ennen paluuta? Mielummin otetaan sitten vaikka riski hävitä 1-2 runkosarjamatsia ja vältetään jonipuurulat pleijareissa maalissa tai nokelaiset koko kauden katsomossa.