Jos Jokerien peliesitykset jatkuisivat näin epätasaisina pidemmän aikaa tällä kokoonpanolla, olisi mielenkiintoinen tilanne fanien suhteen. Useita kausia on vaadittu omille junnuille peliaikaa ulkomaalaisten sijaan. Entäs jos huomataankin nyt, että junnut eivät yksinkertaisesti ole riittävän tasokkaita? Riittääkö silloin se, että päästään kenties play offeihin, mutta kovasta taistelusta huolimatta pudotaan puolivälierissä esim. HIFK:lle? Vai pitäisikö sittenkin olla ostopelaajista koottu joukkue?
Nämä on vaikeita kysymyksiä. No, itsekin uskon, että tämä joukkue nousee vielä ilman ulkomaalaisia. Kauden alku on ollut epätasainen, kaksi peliä olen itse nähnyt (HIFK ja KalPa) ja näidenkin voittopelien sisällä mainitut ongelmat ovat olleet nähtävissä. Osin tämä oli odotettavissa, mutta uskon, että kärsivällisyys ja kova työ palkitaan. Se täytyy myös jo nyt sanoa, että näiden kahden näkemäni tasoltaan kohtalaisen pelin perusteella huoletta havaita, että se ahdistava Hanlon-kiekko loistaa poissaolollaan. Siitä jo ISO +
Sentteriä, ja nimenomaan hyökkäyssuuntaunutta, tuo ryhmä tietysti kipeästi kaipaisi Esa Pirneksen lisäksi, siitä olen samaa mieltä kaikkien kirjoittajien kanssa. Ongelma on tässä se, että jos ja kun ulkomaalaista ei hankita, niin kotimaisia vaihtoehtoja ei hirveästi ole. Itselleni ei ainakaan nopealla mietinnällä tule mieleen ketään, joka sopisi tuohon rooliin ja olisi myös ilman sopimusta tällä hetkellä. Hyökkääjiä ilman sopimusta on paljon vapaana viime kauden liigapelaajista, mutta nämä ovat etupäässä tasapaksuisia taapertajia, jotka eivät tuo mitään luovaa Jokerien hyökkäyspeliin. Kimmoeronen-tyyppiset hankinnat on syytä unohtaa nyt ja aina.
Ja todetaan vielä loppuun, että itse ainakin toivon ettei Jokerit hanki tällä kaudella ulkomaalaisia, vaikka tilanne menisi kuinka huonoksi. Pidetään kerrankin yhdestä periaatteesta kunnolla kiinni, johan tässä on tarpeeksi kuultu muiden seurojen fanien ja Iltalehden Pekka Jalosen lievästi sanottuna piruilua aiempina kausina.