Jokereiden pakit 2003-2004

  • 6 490
  • 43

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti DefJam
... vielä Gagnonista:

Kyllä äijä jätti unohtumattoman vaikutuksen pelatessaan Jokereissa. Alkukaudesta vähän sähläystä (loi kyllä nopeasti itselleen "skitson" maineen muutamalla tempauksella) ja keväällä kiekko pysyi kyllä hyvin lavassakin. Tuntui usein, että äijän ymprillä oli sellainen kolmen metrin sädekehä, kun kukaan ei uskaltanut tulla ottamaan kyynärpäätä naamaan :=)

Uskallanpa sanoa, että yksi parhaista Jokereissa koskaan esiintyneistä pakeista. Kovuus ja taito samassa paketissa! Ei ne puheet vaan teot!

Tähän oli aivan pakko tarttua. Allekirjoitan täysin tuon ensimmäisen kappaleen DefJamin viestissä. Juuri näin gagsin kanssa kävi, ensin ukko oli ehkä hieman pihalla, mutta sitten alkoi pikkupsyko päästä esiin lukuisine tempauksineen ja kauden lopulla samasta miehestä löytyi vielä kohtuullisen taitava pelimieskin. Loistava pakkaus siis kaiken kaikkiaan.

Tuosta kolmen metrin sädekehästä. Sekin pitää täysin paikkansa ja siihen itse asiassa liittyy yksi hassuin ja oudoin kokemukseni lätkämatseista. Jokerit-Lukko matsissa, jossa gags teloi Lukon veskaria, tuo sädekehä todella näkyi. Heti matsin alusta alkaen gags oli haastamassa ja ärsyttämässä Lukon pelaajia. Gags omistautui tälle "tehtävälleen" kiitettävällä tavalla. Mies jopa istui Jokerien vaihtoaitiossa aina mahdollisimman lähellä Lukon vaihtoaitiota ja tuijotti vittuilevasti. Kentällä olleessaan gags muisti aina luistella vaihtoon aivan Lukon aition edestä ja yhdellä katkolla jopa istuskeli laidan päällä Lukon vaihtoaition edessä.

Itse pelin ollessa käynnissä, voi täysin rehellisesti sanoa, että kukaan Lukon pelaajista ei ollut kovin halukas olemaan edes gagsin lähellä. Jokerien maalinedustajalla ei ollut tuolloin jaossa sen paremmin istuma- kuin seisomapaikkojakaan, siellä päivysti ypöyksin gags. Ottelun loppupuolella gags sai sitten järjestettyä tappelun, jota koko matsia ajan haki. Tilanne meni niin, että Jokerien päästessä ottelun lopussa pelaamaan ylivoimaa, Jokeri-valmennus laittoi gagsin laitahyökkääjäksi ilmesenä tarkoituksenaan löytää kelvollinen maskimies. Kun näin että aloituksessa gags oli laitahyökkääjän paikalla sanoin välittömästi kaverilleni, että tästä ei hyvää seuraa. Homma jatkui sitten niin, että Jokerit saivat ylivoiman pyörimään ja gags heilui Lukon maalilla kuin heinämies. Kun kukaan Lukon pelaajista ei edes yrittänyt häätää gagsia pois maaliltaan, tältä "kotipsykolta" paloi täysin pinna. Viimeinen ajatus lienee ollut, "vittu jos mä heitän ton veskarin tonne verkkoon, pakkohan niiden on tulla mun kanssa painimaan". Niinhän siinä sitten tapahtuikin ja sen pituinen se.

Kuten tuosta ylle kirjoittamastani voi hyvin päätellä, en kuulu siihen kansanjoukkoon, joka pitää tappeluja pelin suolana. Olen enemmänkin taitokiekon ystävä ja tähän liittyen on hieman toppuuteltava DefJamia, ei se gags nyt niin hirvittävän taitava ollut. Jos ajatellaan Jokereissa pelanneita ulkomaalaisia niin Metro, Otto, N. Makarov jne ovat kyllä valovuoden edellä. Yksi parhaimmista gags kuitenkin oli ja toivottavasti hyvin pian jälleen on...
 

DefJam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hata hata HIFK!
------------------------------------------------------
Olen enemmänkin taitokiekon ystävä ja tähän liittyen on hieman toppuuteltava DefJamia, ei se gags nyt niin hirvittävän taitava ollut. Jos ajatellaan Jokereissa pelanneita ulkomaalaisia niin Metro, Otto, N. Makarov jne ovat kyllä valovuoden edellä. Yksi parhaimmista gags kuitenkin oli ja toivottavasti hyvin pian jälleen on...
------------------------------------------------------

Niin, kuten aikaisemmassa viestissä kirjoitin, tarkoitin tietysti Gagnonin olleen ehkä paras Jokereissa koskaan pelannut puolustaja. Kaveri kyllä äkkiä loi itselleen psykopaatin maineen. Samaa ei voi sanoa tällä kaudella esimerkiksi Heleniuksesta, joka olisi helposti voinut tehdä "Gagnonit" eli antaa heti ensimmäisistä peleistä lähtien mailaa ja nyrkkiä kaikille sitä haluaville. Nyt Helge on ollut aivan liian kiltti ja pahan pojan maine on äkkiä lorissut ties mihin. Joskus näyttää siltä, että kaveria pidetään vastustajienkin leireissä ihan pellenä ja mitään pelote vaikutetta ei ole näkynyt.

En ollut koskaan nähnyt - eikä sellaista kaveria varmaan liigassa enää koskaan pelaa, joka olisi ollut yhtä kovassa maineessa kuin Gagnon. Sille kaverille ei kukaan mussuttanut yhtään mitään ja jos mussutti, niin seuraavassa vaihdossa saatiin väriä kentälle, yleensä punaista :=)

Muistan yhdenkin paikallispelin, jossa joku HIFK:n pelaaja oli ajellut Gagnonia ihan puhtaalla, nätillä taklauksella mutta Sean otti vähän lämpöä ja jäi HIFK:n vaihtopenkin eteen jäälle jututtamaan HIFK:n kundeja ja katsomoon näytti siltä, että jokaisella pelaajalla HIFK:n penkillä näytti olevan luistimen nauhat juuri sillä hetkellä auki tms. asiaa just samaan aikaa huoltajille siinä takana :=) Edes katsekontaktia ei tuntunut löytyvän... :=) Ai että niitä aikoja!

Tule takas, Gagnon!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti DefJam
Tule takas, Gagnon!

Sopisi kyllä mullekin kuin nyrkki silmään. Mutta Gagnonista haaveiltaessa unohtuu yksi oleellinen asia. Kun Gagnon pelasi Jokereissa, penkin takana seisoi muuan herrasmies, jonka nimikirjaimet ovat EW ja toinen, jonka nimikirjaimet ovat RS. Erityisesti EW osasi antaa Gagnonille oikean roolin ja valtuudet ja vapaudet sen täyttämiseen. Ja kas, homma toimi kuin pläkki. Kaikki tykkäsivät. Paitsi Gagnon, joka olisi halunnut vielä isompaan rooliin -:)

No, nyt siellä penkin takana seisoo Turun midas. Jolle jokainen, vältettävissä oleva jäähy on kauhistus. Ja jolle Gagnonin Lukko-ottelussa esittämä poikittaisella mailalla veskarin ajelu on suorastaan lähes rikos. Joten unohtakaa koko juttu.
 

Kyyberi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Preds,Jordin Tootoo,M.O.P.A.K.
Hmm...

Monivuotinen pesti sillä Jortsulla olikaan...? Ja monivuotinen soppari Gagnonilla on Venäjällä...? Ja missä niitä faxeja myytiinkään...?

(ja tähän niitä hymiöitä jokaiselle tarpeen mukaan)
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Tänään avaukset lähtivät hiukan totuttua nopeammin, mutta edelleenkään puolustus ei pysty avaamaan peliä tarpeeksi nopeasti. Maalintekotilanteita saadaan aikaan vain hyökkääjien hyvän karvauksen (sekä fore- että backchecking, mitä nuo sitten suomeksi ovatkaan) ansiosta. Ylivoimahyökkäyksiä ei puolustajien avauksista synny, eikä oivaltavia ratkaisuja nähdä siniviivan tuntumassakaan.

Jotenkin tuntuu, että puolustajille on painotettu liikaa oman pään pitämisen tärkeyttä: ei uskalleta yrittää luovia ratkaisuja, ei uskalleta viedä kiekkoa itse, vaan annetaan aina se helpoin syöttö, tai sitten lyödään kiekko vastustajalle. Sami Lepistö on ainoa todella pelaamaan pyrkivä puolustajamme, mutta tänään Samin ratkaisut valitettavasti olivat aika luokattomia ja aiheuttivat pari vaarallista tilannetta vastustajalle. Näitä kiekonmenetyksiä ja muita virheitä ei kuitenkaan pitäisi pelätä ihan niin paljon. Vaikka vastustaja niistä joskus rankaisisikin, on täydellinen luovuuden puute paljon pahempi ongelma.
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sean Gagnonia kaipalleita varmastii kiinnostaa Pasin kommentti:

"Ei koskaan kysynyt itse "wanna go?", minä ja
Mäkiahon Toni kysyimme parikin kertaa.
Kyllä tämä aina mailalla uskalsi hakata."

Lähde luonnollisesti: www.nielikainen.net
sieltä profiili --> tappelut --> Sean Gagnon.
 

DefJam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hata hata HIFK!
-----------
"Ei koskaan kysynyt itse "wanna go?", minä ja
Mäkiahon Toni kysyimme parikin kertaa.
Kyllä tämä aina mailalla uskalsi hakata."
----------

Heh, ja Nielikäistä ainakin itse pidän luotettavana lähteenä. Lupasihan Nielikäinen haastaa Heleniuksen Helsingissä, mutta aika hiljaista oli.

Ostaisitko Tormentori Nielikäiseltä käytetyn auton?!?
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Heh, ja Nielikäistä ainakin itse pidän luotettavana lähteenä. Lupasihan Nielikäinen haastaa Heleniuksen Helsingissä, mutta aika hiljaista oli. "

Nielikäinen lupasi haastaa toki Samin mutta tarkkaa päivämäärää ei tietääkseni annettu(?)

"Ostaisitko Tormentori Nielikäiseltä käytetyn auton?!?"

En toki ostaisi koska en tee autolla mitään ilman korttia :)
 

DefJam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hata hata HIFK!
------------------
En toki ostaisi koska en tee autolla mitään ilman korttia :)
------------------

No, sitten kun täytät 18 niin palataan asiaan...
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"No, sitten kun täytät 18 niin palataan asiaan..."

Sori ylläpito mutta menee chatiksi. Njuu eli koska minulla ei ole korttia en voi olla täysi-ikäinen? Loistavaa logiikkaa tosiaan.
 

Kaknoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Hmm...

Viestin lähetti Kyyberi
Monivuotinen pesti sillä Jortsulla olikaan...? Ja monivuotinen soppari Gagnonilla on Venäjällä...? Ja missä niitä faxeja myytiinkään...?

(ja tähän niitä hymiöitä jokaiselle tarpeen mukaan)

Gagnon ei enää pelaa Venäjällä vaan palasi kotiin 2 pelin jälkeen joten eiköhän oteta rinkiin.... niin ja Westerlund samalla takaisin.

Onneksi sentään Kankaanperä pelaa meillä....
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ihme höpinää jostain Gagnonista. Mitä sillä tehtäisiin? Siis ihan oikeasti...

On muuten Jokereiden pakit nostaneet profiiliaan. Jokainen. Viime otteluissa pakisto on laukonut ainakin tarkemmin, sillä tulosta on tullut. Jokaisella rintamalla ja jokaisen puolustajan toimesta. Esimerkiksi Jan Latvala on siirtynyt koko SM-liigan tehopörssin ykköseksi (+14). Loistavaa! 20 eniten pisteitä tehneen joukkoon mahtuvat jo Tukio ja Järventie.

Ja kuten pitääkin, puolustajien jäähypörssin TOP-10 on kolme Jokeria: Helenius, Järventie ja Kankaanperä. Tästä Jortikka tykkää aivan erityisesti.

Lisäksi Sami Lepistö on pelannut kokemuspohjansa huomioiden erityisen hyvin. Ja tyytyväinen olen ollut myös Malmivaaran Ollin otteisiin. Eihän ne aina ole kauniita ja näyttäviä, mutta kun on luutinut +4 edestä, ei ole mitään valittamista. Kevin Kantee on myös ollut lupaava niissä otteluissa, joissa on pelaamaan päässyt.

Hyvältä näyttää. Varsinkin kun Sami Helenius on noussut tehoissa pakkaselta koko ajan. Nykyinen lukema on -2. Sehän on jo mainio verrattuna naapurin mainostamaan Euroopan parhaaseen puolustavaan puolustajaan Benysekiin, jolla on saldona -3. Sitä se Samin kokoinen sokea piste teettää naapurissa.
 

DefJam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hata hata HIFK!
Gagnon rules!

Kyllä mä vaan haluaisin nähdä Gagnonin vielä Jokereissa. Viihdettä se kaveri luultavasti toisi yhtä paljon yhdessä pelissä kuin Tukio-Malmivaara-Latvala yhdessä.

Kovuutta saataisiin roppakaupalla puolustukseen lisää ja kova viivamies. Kyllä sieltä se skode ainakin ennen lähti about 155 km/h tunnissa. Ja tuskin on voimat mihinkään kadonneet? Henkilökohtaisesti toi olis paras joululahja, minkä Jokerit vois kannattajilleen antaa. Mä tykkäisin!

ps. ja mitä Gagnoniin tulee, niin ei ne puheet vaan TEOT!!!
 

Tenkanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maaseudun Tulevaisuus
Viestin lähetti DefJam


Kyllä sieltä se skode ainakin ennen lähti about 155 km/h tunnissa. Ja tuskin on voimat mihinkään kadonneet? Henkilökohtaisesti toi olis paras joululahja, minkä Jokerit vois kannattajilleen antaa. Mä tykkäisin!

ps. ja mitä Gagnoniin tulee, niin ei ne puheet vaan TEOT!!!

Joo kyllä Gagnon olisi parasta viihdettä mitä rahalla voisi saada.

Tuohon laukaukseen vain sen verran, että muistaakseni se kyllä oli kova, mutta suunta ja ajoitus eivät aina sitten olleetkaan ihan oikeita...

3+5 ja 183 jäähyminuuttia kertovat paljon.
 

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
Sami Lepistö

Poika on pelannut alkukauden todella hyvin ja nyt väläytellyt ruoskaansa nuorten MM-kisoissa... kuinkakohan pian "NHL-peikko" vie tämän pelurin?
 

JokeriJoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Montreal Canadiens
Re: Sami Lepistö

Viestin lähetti grace
Poika on pelannut alkukauden todella hyvin ja nyt väläytellyt ruoskaansa nuorten MM-kisoissa... kuinkakohan pian "NHL-peikko" vie tämän pelurin?

Jossain lehdessä oli juttua, että NHL-scoutit ovat jo lepistön perässä. Hyvä pakki joka on tainnu neljä maalii tehä nuorten MM-kisoissa eikä Jokereissakaan huonosti ole pelannut.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Re: Sami Lepistö

Viestin lähetti grace
Poika on pelannut alkukauden todella hyvin ja nyt väläytellyt ruoskaansa nuorten MM-kisoissa... kuinkakohan pian "NHL-peikko" vie tämän pelurin?
Tuskin vielä kovin pian. Varsi on vielä heppoinen, puolustuspäässä liigassakin suurehkoja vaikeuksia, eikä fysiikka oikein vielä riitä liigavauhtiinkaan. Varaus tulee varmasti ensi kesänä, mutta eiköhän nuoremman Lepistön otteista saada vielä ainakin pari kautta nauttia.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Pronssimatsia katsellessa en yhtään ihmettele että Kantee on saanut SM-liigassa enemmän peliaikaa kuin Kalteva. Kaveri heittää sen verran hyviä syöttöjä ylivoimalla että vau!
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Yksi kappale Lepistöjä jatkaa kohtuullista kauttaan. Valittiin, jos oikein kuulin, turnauksen parhaaksi pakiksi ja tietty tähdistöönkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös