Viestin lähetti DefJam
... vielä Gagnonista:
Kyllä äijä jätti unohtumattoman vaikutuksen pelatessaan Jokereissa. Alkukaudesta vähän sähläystä (loi kyllä nopeasti itselleen "skitson" maineen muutamalla tempauksella) ja keväällä kiekko pysyi kyllä hyvin lavassakin. Tuntui usein, että äijän ymprillä oli sellainen kolmen metrin sädekehä, kun kukaan ei uskaltanut tulla ottamaan kyynärpäätä naamaan :=)
Uskallanpa sanoa, että yksi parhaista Jokereissa koskaan esiintyneistä pakeista. Kovuus ja taito samassa paketissa! Ei ne puheet vaan teot!
Tähän oli aivan pakko tarttua. Allekirjoitan täysin tuon ensimmäisen kappaleen DefJamin viestissä. Juuri näin gagsin kanssa kävi, ensin ukko oli ehkä hieman pihalla, mutta sitten alkoi pikkupsyko päästä esiin lukuisine tempauksineen ja kauden lopulla samasta miehestä löytyi vielä kohtuullisen taitava pelimieskin. Loistava pakkaus siis kaiken kaikkiaan.
Tuosta kolmen metrin sädekehästä. Sekin pitää täysin paikkansa ja siihen itse asiassa liittyy yksi hassuin ja oudoin kokemukseni lätkämatseista. Jokerit-Lukko matsissa, jossa gags teloi Lukon veskaria, tuo sädekehä todella näkyi. Heti matsin alusta alkaen gags oli haastamassa ja ärsyttämässä Lukon pelaajia. Gags omistautui tälle "tehtävälleen" kiitettävällä tavalla. Mies jopa istui Jokerien vaihtoaitiossa aina mahdollisimman lähellä Lukon vaihtoaitiota ja tuijotti vittuilevasti. Kentällä olleessaan gags muisti aina luistella vaihtoon aivan Lukon aition edestä ja yhdellä katkolla jopa istuskeli laidan päällä Lukon vaihtoaition edessä.
Itse pelin ollessa käynnissä, voi täysin rehellisesti sanoa, että kukaan Lukon pelaajista ei ollut kovin halukas olemaan edes gagsin lähellä. Jokerien maalinedustajalla ei ollut tuolloin jaossa sen paremmin istuma- kuin seisomapaikkojakaan, siellä päivysti ypöyksin gags. Ottelun loppupuolella gags sai sitten järjestettyä tappelun, jota koko matsia ajan haki. Tilanne meni niin, että Jokerien päästessä ottelun lopussa pelaamaan ylivoimaa, Jokeri-valmennus laittoi gagsin laitahyökkääjäksi ilmesenä tarkoituksenaan löytää kelvollinen maskimies. Kun näin että aloituksessa gags oli laitahyökkääjän paikalla sanoin välittömästi kaverilleni, että tästä ei hyvää seuraa. Homma jatkui sitten niin, että Jokerit saivat ylivoiman pyörimään ja gags heilui Lukon maalilla kuin heinämies. Kun kukaan Lukon pelaajista ei edes yrittänyt häätää gagsia pois maaliltaan, tältä "kotipsykolta" paloi täysin pinna. Viimeinen ajatus lienee ollut, "vittu jos mä heitän ton veskarin tonne verkkoon, pakkohan niiden on tulla mun kanssa painimaan". Niinhän siinä sitten tapahtuikin ja sen pituinen se.
Kuten tuosta ylle kirjoittamastani voi hyvin päätellä, en kuulu siihen kansanjoukkoon, joka pitää tappeluja pelin suolana. Olen enemmänkin taitokiekon ystävä ja tähän liittyen on hieman toppuuteltava DefJamia, ei se gags nyt niin hirvittävän taitava ollut. Jos ajatellaan Jokereissa pelanneita ulkomaalaisia niin Metro, Otto, N. Makarov jne ovat kyllä valovuoden edellä. Yksi parhaimmista gags kuitenkin oli ja toivottavasti hyvin pian jälleen on...