Jokereiden päävalmentaja 2008-2009?

• 154 530
  • 492
Tila
Viestiketju on suljettu.

Brad

Jäsen
Mälkiä valmentaa ensi kaudella Tanskassa, tuskin oli Harryn listalla. Rautakorpi Kerhossa, oli varmasti Harryn listalla. Kukas tänne tulisi? Vaihtoehdot aika vähissä.

Liigassa on enään viisi valmentajaa ilman sopimusta ensi kaudesta. Shedden, Jalonen, Toivola, Baxter ja Alatalo. Shedden ja Baxter suurella todennäköisyydellä eivät Suomessa jatka. Toivola ei ole kokenut eikä menestynyt, joten ei kelpaa Harrylle. Toivola tuskin edes saa töitä SM-liigasta enään tämän kauden jälkeen, on ollut Lukossa täydellinen floppi. Alatalosta ei tarvitse edes keskustella. Jalonen on varmasti Harryn listalla, kokenut ja menestynyt. Jokerit tuskin kuitenkaan Jalosta kiinnostaa, jos ei Kärpissä jatka niin menee Hifkiin tai ulkomaille. Ei helvetti, kukas Jokereita sitten ensi kaudella valmentaa? Wade ja Lukkari, jos nyt onnistuis? Kulta-Curre? Surenkin?

Tervetuloa Jortsu ja Wade jatkaa kakkosena.

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
Niklas Wikegårdin eteen vain samanlainen palkkapussi kuin Sheddenille, niin eiköhän ala taas koutsaaminen kiinnostaa. Rahalla saa...

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Niklas Wikegårdin eteen vain samanlainen palkkapussi kuin Sheddenille, niin eiköhän ala taas koutsaaminen kiinnostaa. Rahalla saa...

Näin on... Jos Shedden ei jatka, niin ostetaan rahalla vielä parempi. Ei mitään Hannu Jortikkaa... Hän on jo hommansa Jokereissa tehnyt, eikä toivottavasti tarvitse katsoa häntä päävalmentajana.

Alkiolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue ja Jokerit
Jortikka kommentoi Turun Sanomien blogissaan http://blogit.ts.fi/jortsun-jorinat/?p=19 SM-liigan siirtoikkunan pikaista sulkeutumista. Mies povaa Jokereille vielä 1-2 vahvistusta, jotta paikka Euroopaan liigaan ja sitä kautta tuleviiin suuriin rahoihin varmistuisi. Sanokaa minun sanoneen, tässä on oma lehmä ojassa.

Ensi kauden valmentajakuviot ovat selvillä poikkeuksellisen monella joukkueella - ottaen huomioon, että nyt eletään vasta tammikuun loppua. Jokerit on yleensä julkaissut valmentajasopimukset kauden päätyttyä. Mielenkiintoista nähdä, noudatetaanko tätä perinnettä tälläkin kertaa.

Edit: linkki

Viimeksi muokattu:

Brad

Jäsen
Hän on jo hommansa Jokereissa tehnyt, eikä toivottavasti tarvitse katsoa häntä päävalmentajana.

Niin Sheddenistä moni jokerifani diggaa, koska Dogi sanoo matsin aikana tosi monta kertaa "fuck". Se on sitä kulttuuria.

Jortikan projekti jäi Jokereissa kesken, pitäähän duuni tehdä loppuun kun on kerran aloittanutkin. Uskon myös, että Jortikka on nuorien pelaajien kehittäjänä paljon parempi kuin Shedden. Tästä hyvänä näyttönä esim. Filppula ja Lepistö. Todennäköisesti myös huippulahjakas Lehterä pelaisi edelleen Jokereissa, jos koutzina ei olisi ollut Shedden.

Tuoppi

Jäsen
Uskon myös, että Jortikka on nuorien pelaajien kehittäjänä paljon parempi kuin Shedden. Tästä hyvänä näyttönä esim. Filppula ja Lepistö. Todennäköisesti myös huippulahjakas Lehterä pelaisi edelleen Jokereissa, jos koutzina ei olisi ollut Shedden.

Tuo on kyllä ihan roskaa. Nähtiinhän se jo TPS:ssä kun olis ollu mahdollisuus kehittää nuoria niin äijä vaan itki kun oli niin paska jengi! Jortikka on täysin "valmiiden pöytien" mies ja siksi on niin kova hinku jokereihin.

Junnujen kehitys tai lähinnä sen puute on ihan täysin organisaation johtohenkilöiden vika. Siihen ei joku Jortikka tuo yhtään mitään parannusta. Mies on sen verran sekasin että en yhtään ihmettelisi jos latelisi tappion hetkellä junnuista paljon kovempaa tekstiä kuin Shedden. Ehdoton ei Jortikalle siis edelleen!

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Jortikka olisi looginen valinta. Menestyi ihan ok viimeksi, on kehunut organisaatiota ja ikävöinyt takaisin. Tuli ilmeisen hyvin toimeen H&V:n kanssa.

Kiintymys lienee molemminpuolista.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Jortikka olisi looginen valinta. Menestyi ihan ok viimeksi, on kehunut organisaatiota ja ikävöinyt takaisin. Tuli ilmeisen hyvin toimeen H&V:n kanssa.

Kiintymys lienee molemminpuolista.

Mikähän mahtaa olla Jortikan suhde kuningas alkoholiin tällä hetkellä? Jossain cobolin aiemmassa viestissä vähän vihjailtiin, että tilanne ei olisi ainakaan parempaan päin mennyt.

Shedden on hengenluojana aivan ykkösluokkaa. Jortikka vain siinä tapauksessa, että peli muutenkin kulkee ja homma toimii. Heti kun alkaa mennä huonosti, Jortikka vittuilee ja häpäisee pelaajia julkisesti, mikä ei yleisesti ottaen ole hyvää hengenluontia.

Sheddenin aikana peli on välillä ollut totaalista kuraa, mutta siihen saadaan yleensä aika nopeasti korjaus. Juuri ennen Joulua pelattiin kuin pulloperseankat, mutta sen jälkeen on otettu 12:sta pelistä 10 kolmen pisteen voittoa. Peli on muutenkin menossa koko ajan parempaan suuntaan. Minulle Shedden on kyllä ykkösvaihtoehto vapaana olevista. Tietysti, jos ehdoista ei päästä yksimielisyyteen, niin ei sitten.

Mieluummin tosin Jortikkakin kuin Wade.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jortikka olisi looginen valinta. Menestyi ihan ok viimeksi

No miten sen nyt ottaa. Ensimmäinen kausi niukasti sääleihin kun systeemi petti totaalisesti loppukaudesta. Jortikka kertoi mm. minulle moneen kertaan, että hänellä on selvä systeemi jonka mukaan hän pystyy nostamaan joukkueen tasoa kirkkaasti aina loppukautta kohti. Toisella kaudella sitten kovalla materiaalilla finaaleihin, jossa heikoin lenkki oli Jortikka itse ja Jokereilta heikot finaalit. Kahden kauden aikana hyvää peliä nähtiin ne 15 ottelua (joita ollaan Oivan kanssa moneen kertaan käsitelty). Loppu oli sitten osin kohtuullista, osin surkeaa räpistelyä.

Suurin ongelma on kuitenkin mielestäni se, että Jortikkaa ei enää valmennus kiinnosta. Sen näki erittäin hyvin hänen sotkiessaan TPS:n kuvioita Jokereista käsin ja vielä paremmin Jortikan sotkiessa osaltaan (ei hän tietenkään ole yksin vastuullinen) koko TPS:n palattuaan Turkuun takaisin. Jortikka on kaiken lisäksi entistä alkoholiriippuvaisempi, joten ei mitään asiaa Jokereihin.

Iso askel taaksepäin, jos mielitään Eurooppaan. Yksikään muu seura jolla on samat päämäärät, ei edes harkitsisi Jortikkaa.

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Mikähän mahtaa olla Jortikan suhde kuningas alkoholiin tällä hetkellä? Jossain cobolin aiemmassa viestissä vähän vihjailtiin, että tilanne ei olisi ainakaan parempaan päin mennyt.
Ei Jortsulla ole ongelmia alkoholin kanssa. Mutta sen puute aiheuttaa pientä nykimistä poskilihaksistossa.
Ei tule olemaan Jokereiden valmentajana, vaikka Shedden lähtisikin muualle.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Todettakoon Jortikan osalta vielä yksi ongelma eli tuo mihin Vakiokin viittaa. Pelaajien julkinen haukkuminen ja vastuun julkinen siirtäminen omista tekemisistä milloin pelaajien, milloin mm. Virmasen niskaan. Kun tähän vielä yhdistetään Jortikan turkulaiseksikin paha kateusongelma, ollaan melkoisen mulkun kanssa tekemisissä. Olen ollut paikalla Jortikan ja Jokerien pelaajien kanssa, jossa Jortikka huutaa pelaaja pelaajalta läpi sen mitä pelaaja ansaitsee ja perään, että ei vittu, ei vittu ansaitsisi puoltakaan tuosta... Näitä juttuja riittäisi vaikka kuinka paljon, valitettavasti. Jortikan paluu tarkoittaa joukkopakoa Jokereista parhaasta päästä. Kysyin jo aiemmin eräältä pelaajalta Jortikasta ja vastaus oli, että "ei saatana, jos tulee, itse lähden oli sopimusta tai ei."

Mutta kuten aiemmin totesin, Jortikan paluuta puoltaa kaksi asiaa. Hän on helvetin halpa päteviin valmentajiin verrattuna. Ja Hjallis & Virmanen eivät tajua sitä, että Jortikan juna meni jo.

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Mieluummin tosin Jortikkakin kuin Wade.

Niin. Erilaisia vaihtoehtojahan tässä kaikki miettivät. En ainakaan itse keksi ketään jota suoranaisesti toivoisin valmentamaan Jokereihin.

Jortikan ekat pleijarit olivat tavallaan jopa tokia vakuuttavammat. Jantunen (+ co) oli klesana ja oululaiset hoitivat Metrolle pelikieltoa. Melko toivotonta, mutta taistelevaa, peliä tuulimyllyjä vastaan.

Tokat pleijarit ratkesivat lähinnä siihen että Jokereilta puuttui poliisi- ja sikailuosastot ja Bume ja kumppanit pääsivät tönimään ja koputtelemaan kärkimiehistä suurimmat pelihalut ja parhaan keskittymiskyvyn. Tämä tietenkin oli nimen omaan Jortikan valinta.

Epäilen Cobolin lausuntoa, ettei Jortikalla olisi mitään asiaa Jokereihin.

sofronieva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo ei kiitos enää Jortikkaa. Ei siinä, arvostan miestä valmentajana ja olisin edellisellä käynnillä antanut mielelläni jatkaa 3:n kauden. Siitäkin huolimatta että potki Helen pois joukkueesta. Jortikka olisi takuulla tehnyt erilaista jälkeä kuin Wade/Curre/Virmanen seuraavalla kaudella? Nyt on vaan niin että se vähäinenkin jatkuvuus menetään jos otetaan niin erityylinen valmentaja kuin Jortikka Sheddenin tilalle. Ja toiseksi, itse pidän Sheddenin tyylistä enemmän. Luvatkaahan joku ettei Jortikka palaa?

AmisJokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olishan se hieno tilanne tällä hetkellä valmentaa sellanen ihminen josta pelaajat tykkää ja arvostaa sitten sinne pamahtaa yks todellinen kusipää josta ei kukaan pidä. se onki hieno asia pelaajia hankkiessa

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Minä IFK:n kannattajana annan varauksettoman tukeni Jortikan paluulle Jokereihin. Näin Jokereilla olisi taas "itsensä näköinen valmentaja". Nykyinen herrasmies onkin virkaan ollut epäsopiva.

Jore takas!

scud9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AFC Wimbledon
...oululaiset hoitivat Metrolle pelikieltoa...

Olin D-katsomossa rivillä kuusi Oulun Raksilassa kyseistä ottelua katsomassa ja kyseessä yks törkeimpiä mailalla päähän lyöntejä, mitä oon ikinä jääkiekossa nähnyt. Isku oli tahallinen ja voimakas ( mailan ja Pesonen kallon luitten aiheuttama ääni kuului selkeästi paikoillemme), sellainen NHLstä tuttu Simon-temppu.

Mitä Jortikkaan tulee... Ottakaa vaan, onpahan maalla hauskempaa;-)

Raato

Mitenkäs on Raimo Summasen laita? St. Louis'n organisaatiossa jonkinnäköisissä scouttaushommissa ilmeisesti nykyään. Itse toivottaisin Raadon tervetulleeksi, mutta onko miehellä mitään halua Jokereiden päävalmentajan pestiin? Toki esteenä voi olla myös sopimus St. Louis'n kanssa.

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Itse toivottaisin Raadon tervetulleeksi, mutta onko miehellä mitään halua Jokereiden päävalmentajan pestiin?

Raadon nimi on vahvasti liitetty HIFK:hon, ja eiköhän mies siellä ensi kaudella valmenna.

Tuoppi

Jäsen
Mitenkäs on Raimo Summasen laita? St. Louis'n organisaatiossa jonkinnäköisissä scouttaushommissa ilmeisesti nykyään. Itse toivottaisin Raadon tervetulleeksi, mutta onko miehellä mitään halua Jokereiden päävalmentajan pestiin? Toki esteenä voi olla myös sopimus St. Louis'n kanssa.

Summanen olis ihan jees. Mutta eikö sosiaalisenkanssakäymisen mestari ole käytännössä polttanut sillat jokaiseen ex-työpaikkaansa. Myös Jokereihin. Näin olen ainakin ymmärtänyt...

Wilburg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jortikan tulo takaisi ainakin kokeneiden pelaajien joukkopaon Jokereista. Turun suunnalta kuului nimenomaan kokeneempien pelaajien suusta todella paljon kritiikkiä herran johtamistapoja vastaan. Ja ei, nyt ei ole kyse mistään diivailusta, vaan yksinkertaisesti puutteista Jortsun psykologisen puolen valmennuksessa. Mykkäkoulua oli yhden sun toisenkin kanssa ilmassa.

Tämän herran tulon laskisin suureksi katastrofiksi tärkeän kauden allan.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Olin D-katsomossa rivillä kuusi Oulun Raksilassa kyseistä ottelua katsomassa ja kyseessä yks törkeimpiä mailalla päähän lyöntejä, mitä oon ikinä jääkiekossa nähnyt. Isku oli tahallinen ja voimakas ( mailan ja Pesonen kallon luitten aiheuttama ääni kuului selkeästi paikoillemme), sellainen NHLstä tuttu Simon-temppu.
Eikö Pesosella ollut kypärää? Luulisi, että mailan kopsahduksen lisäksi siitä päästä kuuluisi kunnon loiskahduskin.

Ketjuun aiheeseen liittyen Jortsun tulo Hjaffalaan olisi kyllä liian kova rangaistus jopa Jokereille. Aika on ajanut totaalisesti ohi Turkkuun punanaamaisesta, motivaationsa kadottaneesta, pystyynnostetusta slaikasta.

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Nythän olisi Suomen kaikkien aikojen ensimmäisten arvokisamitalistijoukkueiden valmentaja vapaalla. Masa hereillä!

Tuoppi

Jäsen
Nythän olisi Suomen kaikkien aikojen ensimmäisten arvokisamitalistijoukkueiden valmentaja vapaalla. Masa hereillä!

Loistavaa! Työkiertokin onnistuisi näiltä jätkiltä. Pena välillä toimistolle faksailemaan ja vastavaasti Masa vetämään treenejä ja piirtelemään pelikirjaan kuvioita.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.