Mainos

Jokereiden maalivahdit

• 51 141
  • 203

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Jos nyt en vallan väärin muista, niin loukkaantumiseen kaatui lopulta ura. Iskostunut omaan muistiini, että se ratkaiseva tapahtui tilanteessa, kun kävi hakemassa maalin takaa kiekkoa ja siinä sitten vastustaja hyökkääjä pyyhkäisi ohi ja kolautti päähän.
En mene vannomaan, että muistan oikein vai onko kyseessä "valemuisto". Täytyis varmaan pyytää tuttuani vähän haastelemaan, kun kollegana työskentelee nykyään herran kera.

Ettet sekoita Markus Helaseen? On nimittäin ihan yks yhteen tuo sun muisto Helasen uran päättäneen loukkaantumisen kanssa.

Jodella oli tosiaan isoja ongelmia kropan kanssa, lonkka leikattiin muistaakseni joskus 2007 tai vastaavaa. Muistaakseni ei tuon loukkaantumisen jälkeen päässyt ikinä enää samalle tasolle eikä ura tainnut niinkään loukkaantumiseen loppua, vaan ura vaan päättyi. Lahjakas maalivahtihan Jode oli ja itsellä oli ilo pelata miehen kanssa samassa joukkueessa.

Pazix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Oma näkemys on saada nyt karsintoihin tuo "kokemus", mutta paras pelaa. Oletan kokeneen olevan lähtökohtaisesti parempi kuin nykyinen kaksikko, mutta ei mua haittaa vaikka junnut pesisi kokeneemman. Tosin toivottavasti se ei johtuisi kokeneen floppaamisesta.

Kilpaurheilu on raaka peli ja siinä ei auta toivoa liikaa. Toki kun pelaajat eivät koneita ole, niin jokainen hankinta perustuu toiveisiin ja oletuksiin. Aina voi kuitenkin valita varmemmin eli veskariin, joka on torjunut ennenkin hyvin.
Minä en oleta, että kokenut olisi lähtökohtaisesti parempi kuin nykyinen kaksikko. Jotkut kyseenalaistaa, että kestääkö RisuSisun kuuppa. Minä luotan tähän kaksikkoon. En tiedä RisuSisun paineensietokyvystä mitään. Voi olla, että jätkät on niin viileitä ettei tutise missään tilanteessa. Ne jotka RisuSisun kanssa on päivittäin tekemisissä varmasti tuntee kavereiden henkisen puolen minua paremmin. Jos Jokerit lähtee jostain syystä maalivahti kaupoille, eikä luota RisuSisuun niin toivottavasti hankitaan maalivahti joka on tällä kaudella pelannut ja torjunut hyvällä (huippu) tasolla. Silloin ei voida tyytyä johonkin kokeneeseen arpaan. Esim Veini Vehviläinen. Jos me ei jostain löydetä jotain kuumaa maalivahtia niin mennään RisuSisulla.

Kiekoton Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Alasarjat sekä suomalaiset maailmalla
Minä en oleta, että kokenut olisi lähtökohtaisesti parempi kuin nykyinen kaksikko. Jotkut kyseenalaistaa, että kestääkö RisuSisun kuuppa. Minä luotan tähän kaksikkoon. En tiedä RisuSisun paineensietokyvystä mitään. Voi olla, että jätkät on niin viileitä ettei tutise missään tilanteessa. Ne jotka RisuSisun kanssa on päivittäin tekemisissä varmasti tuntee kavereiden henkisen puolen minua paremmin. Jos Jokerit lähtee jostain syystä maalivahti kaupoille, eikä luota RisuSisuun niin toivottavasti hankitaan maalivahti joka on tällä kaudella pelannut ja torjunut hyvällä (huippu) tasolla. Silloin ei voida tyytyä johonkin kokeneeseen arpaan. Esim Veini Vehviläinen. Jos me ei jostain löydetä jotain kuumaa maalivahtia niin mennään RisuSisulla.
Ensimmäinen lause on ehkä hieman outo tai sitten minä vain ymmärrän tämän jotenkin väärin. Tietenkin asia riippuu siitä kuka tämä kokenut olisi? Tarkennan omaa kirjoitustani näin: Oletan, että jos Jokerit hommaa kokeeneen maalivahdin, niin lähtökohtaisesti ei palkata maalivahtia, joka ei tuo mitään lisäarvoa joukkueeseen. Oletan siis mahdollisesti palkattavan maalivahdin olevan ennakolta kovempi, kuin nykyinen kaksikko. Muutoin ei ole syytä hommata ketään.

Palstalla ei niinkään kyseenalaisteta RisuSisun kuupan kestävyyttä. Palstalla pohditaan yleisesti kuupan kestävyyttä karsintasarjassa ja kuinka nuori katsomaton kortti siinä pärjää. Yleisesti siis pohditaan nuoria maalivahteja ja heidän paineensietokykyä. Harvoin maalivahti on uransa huipulla 20v kohdalla, vaan enemmänkin 25-30 välillä tai jopa vanhempana. Karsintaottelun painetila on kovempi kuin mestaruusottelu ja tähän on syytä varautua. Fiksu seurajohto käy läpi kaikki vaihtoehdot pilata nousu ja pohtii sitä mihin näistä skenaarioista voi vaikuttaa. Skenaario nuoret maalivahdit, nousee varmasti esille ja kuten Papin hankinta-aikeet todistaa, niin siihen on ajateltu varautua. Se, että kausi on mennyt veskareilla hyvin ei välttämättä muuta aiempaa suunnitelmaa. Edelleen emme tarvitse Mestikseen uutta maalivahtia, mutta karsintaan tässä varaudutaan.

Nuoren maalivahdin seuraksi hommattava kokenut maalivahti ei tarkoita automaattisesti epäluottamusta maalivahteihin. Asian voi ilmaista monilla tavoin ja lopulta nuoren maalivahdin oma kokemus on tärkeintä. Nuorelle maalivahdille voi tämän markkinoida välittämisenä. Haluamme sinulle tarjota kokeneen mentorin, jotta sinun ei tarvitse yksin kantaa paineita karsinnoissa. Loppu on sitten nuoren käsissä miten tämän ottaa.

Veini Vehviläinen on lähtökohtaisesti parempi maalivahti kuin RisuSisu. Se onko asia näin seuraavassa pelissä on epäselvää. Treeniryhmässä varmasti maalivahtivalmentaja osaa nähdä kenellä koppi tarttuu parhaiten.

ejs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikka mullakin on RisuSisuun itseänikin yllättävän kova luotto, niin kyllä se silti niin taitaa olla, että me tarvitsisimme ns. projektimaalivahdin. Tästä on täällä jo aiemminkin ansiokkaasti kirjoitettu. Jos Jompi kumpi nykyisistä on loukin takia pois pelistä keväällä, käy tilanne toiselle (ja joukkueelle) liian hankalaksi. Tämä on riski, jonka voisi monessa muussa tilanteessa ottaa, mutta ei Jokerit eikä tulevana keväänä.

Joku luotettava ja kokenut loppukauden sopimuksella. Se sitten tarkoittaa, että tämä luotettava ja kokenut pelaa myös noin joka toisen pelin tästä eteenpäin. On vähän ongelma, miten jäljelle jäävä vastuu hoidetaan. Mutta keväällä tarvitaan kolme veskaria.

Liigan olisin ihan valmis aloittamaan RisuSisulla. Mä oletan, että karsinta ei meitä keväällä -26 kuitenkaan kutsu. Ja onhan aina mahdollista täydentää veskariosastoa, jos tarvis. Liigajoukkueeseen saa helpommin kelvollisen tuuraajan.

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
KooKoo vs TPS
  • 2.26
  • 4.15
  • 2.72
SaiPa vs Tappara
  • 2.52
  • 4.15
  • 2.40
K-Espoo vs Kärpät
  • 2.32
  • 4.30
  • 2.80
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy