Sarja-avaukseen Miskiä dunkkuun seuraavalla kokoonpanolla:
Omark - Kapanen - Aaltonen
Selkeä ykkösnyrkin tunnusmerkistöt täyttävä vitja, jossa on maalintekopotentiaalia, juonikkuutta ja lopulta myös tasapainoa, sillä Kapanen on todellinen tietokone. Ei mielestäni tarvitse stereotyyppirouhijaa, sillä kukaan noista nyt ei varsinaisesti ole jatkuvasti häviämässä kaksinkamppailuja hintelyydensä takia. Pikemminkin voittavan niitä neuvokkudella ja liukkaudella.
Hagman - Koukal - Moses
Tämä ketju osoitti muutamassa pelissä olevansa toimiva. Mä suorastaan janoan nähdä nykykuntoisen Mosesin Jaffalan isolla jäällä. Jututin tyyppiä tänään hallin käytävällä, sanoi olevansa all pumped up for the opening.
Huhtala - McLean - Sallinen
McLeanista ei tällä hetkellä ole johtamaan hyökkäävää tointa, mutta pystyy ajoittain hyviin ratkaisuihin myös hyökkäyspäässä. Jokerien paras aloittaja. Sallinen on hyvässä vireessä, joten ansaitsee ehdottomasti paikan kolmoskentässä. Jos Huhtala on vielä klesana, Harju tilalle, mutta muuten Huhtala on ainakin pari metriä edellä.
Mäki - Hahl - Pöysti/Rita
Selkeä nelonen. Pöysti on pelillisesti Ritaa edellä, mutta mun puolesta saisivat vuorotella ainakin ekat pelit, jotta molemmat saavat minuutteja alle. En heitä kirvestä kaivoon Pollen osalta, se nousee sieltä aivan varmasti tasaiseen laatuunsa ja tulee pelaamaan joka tapauksessa yli 20 peliä. Todennäköisemmin yli 30.
Pakistossa lähden siitä, että Väänänen on poissa Minski-pelistä-
Karalahti - Ohtamaa
Jeren peli vielä harjoitusvireessa olevan Gundersonin kanssa ei ole ollut tasapainoista (eli tuo pakkipari ei ole ollut tasapainoinen). Sama tilanne oli Ohtamaalla Lajusen kanssa. Laittaisin tämän MM-parin yhteen, koska homma on tuntunut toimivan.
Jaakola - Gunderson
Muuten laittaisin Jaakolan TODDin pariksi, mutta mielestäni Väänäsen puuttuminen vaikeuttaa tätä. Jaakola osoitti olevansa helvetin varmaotteinen, kun taas Gunderson vielä hakee tasoaa ainakin tietyissä tilanteissa. Topin vierellä olisi helpompaa kerätä tasoaan.
TODD - Lajunen
Tässä voisi harkita myös stay-at-home-Korpikaria, mutta mennään tällaisella omissa soi ja niin myös vieraissa -ratkaisulla. Parhaimmillaan tilanne on se, että hyökkäyspäädyn otteet saavat yleisön valumaan mahlaa ja huonoimmillaan taas se, että omassa päässä valuu jotain muuta. Lajunen ei tosin kuitenkaan ole niin käsi puolustusalueella kuin moni (myönnän: myös minä) ensi käteen ajattelee.
Jompi kumpi veskari
Ovat mun kirjoissa aika samalla viivalla, vaikka henkilökohtaisesti tykkään Heleniuksen tyylistä enemmän. (Karlsson pelasi tänään hyvin, ei voinut SKA:n maaleille mitään).