Standing ovation. I salute you Jokerit.
Ottelusarja on pelattu ja Jokerit voittaa sen 4-1. Tässä sarjassa ei ollut yhtä ainoaa hetkeä, etteikö kaikki nähneet kumpi oli parempi jääkiekkojoukkue. Hyvät naiset ja herrat, Suomessa ei ole koskaan nähty näin hyvää joukkuetta kuin Jokerit on. Vaikka lätkästä puhutaan marginaalilajina, niin kertokaapa minulle, että missä lajissa suomalainen seurajoukkue on yksi maailman parhaista? (Eikä mitään pesäpallojeesustelua tähän.) Maailmassa Top-40, niin että heilahtaa. Se on uskomattoman kova suoritus.
Jokereiden peruspelaaminen, neljän ketjun liike ja pelirytmi oli täyttä myrkkyä Minskille. Erkka Westerlund on uskomaton velho. Tuo jengi pelaa niin sulavasti yhteen kaikilta osin, että enpä ole Jokerifanina nähnyt tuota sitten kauden 96-97 ja tämä on vielä ihan eri tason sarja. Minä sanon sen tässä ja nyt, tuokaa se SKA tai CSKA tänne niin laitetaan poikki, pinoon ja tukkijunalla Siperiaan. Tuon jengin dynamiikka toimii niin hyvin. Erkka vielä teroitti, että nyt on tarkoitus vain saada jokaisesta pelaajasta kaikki se potentiaali irti ja on uskomatonta kuinka se toteutui tässä sarjassa. Pelitapa toimii, maalivahitpeli toimii, yv toimii (paitsi 5vs.3), av toimii ja me ollaan nyt se jengi, jota kukaan ei halua kohdata.
Linukselta turha temppu, nauroin toki helvetisti kun olihan se hauska, se on pakko myöntää, mutta ymmärrän täysin Haugenin ja Minskin poikien hermostumisen. Rantapallot lensi kentälle ja petyin siihen. Urheilussa kun taistelu on ohi, niin vastustajaa kunnioitetaan aina. Me fanit voidaan kettuilla toisillemme, mutta joukkeita pitää kunnioittaa. Minsk pelasi hienon kauden, koska joukkue ei ole KHL:ssä ollut kovin menestyksekäs aiempina kausina. Kunnia Minskille, mutta toki tässä kyydissä ei heillä ollut nyt jakoa.
Nyt huilia ja sitten ison saaliin kimppuun. Haluan esittää ennen seuraavaa sarjaa vastustajallemme kysymyksen, vaikka vastus ei ole vielä täysin ratkennut:
Ilya, Radu, Artyukhin, and mr. Bykov, why so serious?
Welcome to the Gotham City.
Minä, ME, J O K E R I T ! ! !