Mainos

Johan Venninen ja muut teräsvaarit&mummot

• 13 429
  • 37

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eikä tämä tarkoita että olisin työnarkomaani ja elämässäni olisi vain työtä, vaan lähinnä sitä että homma nyt vaan sattuu istumaan ihan luontaisen mielenkiinnonkin kanssa sopusoinnussa.
Ihan hyvä noin, mutta jos rahasta ei olisi puutetta, voisi aikansa käyttää kiinnostuksen kohteiden mukaan aivan samalla tavoin tai mielummin vielä vapaammin. Minä istuisin hyvin mielelläni avoimen kursseilla eri aineissa ja kiertäisin kaikki lajitreenit, mitä kaupungista löytyy, jos jotain rutiineja kaipaisin.

Notta niin.

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Huomaa, että puhuin vennisistä, en nyt erityisesti juuri dokumentin Johanista. Enkä edes halua väheksyä tai pilkata vanhempaa polvea, minua itseäni vain vieroksuttaa työn saama asema joidenkin ihmisten elämässä.

Huomasin kyllä, mihin viitaten muistelenkin aiemman viestini teräksi tarkoitetun sen, että ryhmän henkilöitymäksi kannattaisi valita sellainen, joka edustaa ryhmää hyvin.

Monia Tarja Halosen kaltaiset rekkalesbot suututtavat huolimatta siitä, että presidentillä on Pentti puolisona.

Tai sitten tämä nimenomainen Venninen on vain varustettu sopivilla geeneillä.

"Mikä onkaan pitkän ikäsi salaisuus, Johan?"
"No Valion jog... eiku v---u mä rakensin kasvimaan kalliolle."

Tilastollisesti silti luulen tutkimustenkin väittävän, että Vennisen elämäntavoilla vältytään sydän- ja verisuonisairauksilta, joten melko tylyä on nimetä stressaantuneen verenpainetautisen suomalaisen miehen kuva venniseksi. Jogurtti on kyllä sekin keskimäärin erittäin terveellistä.

Mikäli aiot vielä vastata, huomaa se, että minä olen niuhottaja enkä itsekään oikein voi ihannoida pohjatonta ahkeruutta. Jos ihannoisin sitä, minun olisi kovin vaikea nukkua öitäni.

Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Huomasin kyllä, mihin viitaten muistelenkin aiemman viestini teräksi tarkoitetun sen, että ryhmän henkilöitymäksi kannattaisi valita sellainen, joka edustaa ryhmää hyvin.

Monia Tarja Halosen kaltaiset rekkalesbot suututtavat huolimatta siitä, että presidentillä on Pentti puolisona.
Ok. Myönnän, että vennis-termi ei ole omiaan käyttämääni yhteyteen. Alkuperäisen pointtini voit tarkastaa ensimmäisestä viestistäni.
edit: Siis perus-papankaan ei tarvitse olla stressaantunut juoppa ja kaikinpuolin valoisan vennisen vastakohta, jotta mahtuu tuohon ihmettelemääni ihmisryhmään.

Mikäli aiot vielä vastata, huomaa se, että minä olen niuhottaja enkä itsekään oikein voi ihannoida pohjatonta ahkeruutta. Jos ihannoisin sitä, minun olisi kovin vaikea nukkua öitäni.
Minäkään en ihannoi sitä, vaan olen tullut jokunen hetki sitten töistä.

Viimeksi muokattu:

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Huomenna tiistaina Yle TV1 näyttää kolme Johan Venninen-dokumenttia.
Klo 11.56, 12.25 ja 20.00 lähetysajat, täällä on boxi valmiudessa. En ole ennen nähnyt mutta vaikuttaa huikealta äijältä.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Huomenna tiistaina Yle TV1 näyttää kolme Johan Venninen-dokumenttia.
Klo 11.56, 12.25 ja 20.00 lähetysajat, täällä on boxi valmiudessa. En ole ennen nähnyt mutta vaikuttaa huikealta äijältä.
Kiitos vihjeestä. Olen näitä ohjelmia aikaisemmin katsonut ja tuo kasin ohjelman ehdin katsomaan. Muihin on vähän paha enää ajastella mitään bokseja, etenkin täältä duunista käsin. Huikea pappa tämä Venninen!

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tähän asti jäänyt katsomatta nuo Vennisestä kertovat dokumentit mutta isä on niistä paljon kertoillut. Nyt tuli sitten katsottua tämä viimeisin ja ei voi muuta kuin nostaa hattua ja korkealle! Tuollaisia ihmisiä jos olisi tässä maailmassa lisää niin maailma olisi parempi paikka!

NK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Täysin käsittämätön kaveri kyllä. Kannattaa ohjelmat katsoa, jos ei ole niitä nähnyt.

Kyllä! Jos meni nämä ohjelmat sivu suun niin YLE:n elävästä arkistosta löytyy joitakin klippejä. Ja YLE-areenalta löytyy viimeisin, Vennisen testamentti. Kannattaa ehdottomasti tsekata nämä kaikki - Vennisen testamentti tietysti viimeisenä!

Kerta kaikkiaan huikea tyyppi! Venninen eli kovan, mutta myös hyvän ja hienon elämän. Puutteistaan huolimatta Venninen teki mitä halusi, eli niinkuin halusi, ja kuoli "saappaat jalassa", onnellisena.

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Olen katsonut kaikki jaksot ja jo ensimmäisellä esityskerralla. Mykistävää katsottavaa ja ei voi kuin ihailla miehen sisukkuutta, jos itse pystyisi edes pieneen osaan tuosta tarmosta mitä Vennisellä oli, niin olisin tyytyväinen. Miettikääpä itseänne tuohon tilanteeseen, ehkä näkevänä voisi jotain vastaavaa tehdäkin, mutta että sokeana?

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nuo alkuperäiset Vennis-dokumentit muuten löytyy YLEn Elävästä arkistosta, tuli viikonloppuna katsottua lopulta nekin. On (oli) kyllä sellainen äijä kyseessä että ei voi muuta kuin ihailla ja kunnioittaa. Joku täälläkin kirjoitti että ihmisen pitäisi osata hellittää vanhoilla päivillään, mutta minä olen sitä mieltä että jokaisen pitää osata/pystyä/uskaltaa tehdä niin kuin itsestään parhaalta tuntuu. Enemmän kuin tuota Vennisen jatkuvaa puuhastelua ja saavutuksia minä arvostan sitä kuinka harmoniassa hän oli itsensä ja elämänsä kanssa. Tuollainen on minusta tavoittelemisen arvoista elämässä, ja toivoisin että itsekin pystyisi samaan; että riippumatta siitä minkälaisia kapuloita elämä heittää rattaisiin, pystyisi olemaan onnellinen ja tyytyväinen ja etsimään elämästä silti niitä positiivisia asioita. Venninen ei surkutellut sokeuttaan vaan totesi vaan että se saattoi pelastaa hänet kuolemalta sodassa. Venninen ei kehuskellut tekemisillään vaan näytti enemmänkin vähättelevän esim. kaikkia rakennelmiaan, totesi monesti että "Ei nämä mitään hienon näköisiä ole ja joku saattaa nauraakin näille mutta nämä ovat sopivia minun käyttööni".

Helvetin hieno asenne elämään, tuollaista asennetta toivoisi nykypäivänä näkevänsä enemmänkin. Ei minusta siinäkään ole mitään pahaa jos ihminen esim. pitkän työuran jälkeen haluaa vaan olla ja levätä tekemättä mitään jos siitä vaan pystyy nauttimaan täysillä ja olemaan onnellinen.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Olen katsonut kaikki jaksot ja jo ensimmäisellä esityskerralla. Mykistävää katsottavaa ja ei voi kuin ihailla miehen sisukkuutta, jos itse pystyisi edes pieneen osaan tuosta tarmosta mitä Vennisellä oli, niin olisin tyytyväinen. Miettikääpä itseänne tuohon tilanteeseen, ehkä näkevänä voisi jotain vastaavaa tehdäkin, mutta että sokeana?

Helppo miettiä. Mikäli sokeutuisin niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä vetäisin itseni kaulakiikkuun - sokeutuminen kun on minusta likimain pahinta mitä minulle voi käydä. Pahempaa on neliraajahalvautuminen - sen tekee osin kammottavammaksi se ettei siinä voi oikeastaan enää millään muotoa vaikuttaa omaan kohtaloonsa. Sokeana siihen on edes pieni mahdollisuus...

vlad.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy