Johan Pennerborn JYPin päävalmentajana

• 133 999
  • 1 167

1000 Lakes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Minulta on löytynyt lapsen uskoa hommaan jo alusta alkaen.
Muistan kuinka Penne julisti Podcastissa että On 100% varma että Jypi pelaa keväällä Playoffeissa.
Mä olen uskonut siihen alusta alkaen ja samalla toivonut että seurajohto ei ala rimpuilee syksyn kriiseissä.

Hyvältä tuo homma nyt näyttää vaikka Pleijariviivaa on ohitettu vain hiuksen hienosti.
Ilvekseltä tukkaan ni keskiviikkona kaverit menee väkisin ohitse.

Aasiantuntija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ei mitään pois ketjun positiivisesta tunnelmasta, mutta sarjataulukossa Jyp on 11-12 sijalla eli kaukana kärjestä. Toki se on h n paljon parempi, kuin 15-16 sijat, mutta silti vielä itse hieman himmaan ylisanojani tästä tilanteesta, valmennuksesta jne. Kuitenkin pelaaminen itsellään näyttää kehittyneen viime aikoina, mikä luo hentoa uskoa kuntopuntarin kestoon. Vaikean alun -ja viime vuosien rämpimisen jälkeen -pelkästään karsintojen välttäminenkin tällä kaudella tuntuisi itsestä pieneltä voitolta. Niin se odotusten rima on laskenut....

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei mitään pois ketjun positiivisesta tunnelmasta, mutta sarjataulukossa Jyp on 11-12 sijalla eli kaukana kärjestä. Toki se on h n paljon parempi, kuin 15-16 sijat, mutta silti vielä itse hieman himmaan ylisanojani tästä tilanteesta, valmennuksesta jne. Kuitenkin pelaaminen itsellään näyttää kehittyneen viime aikoina, mikä luo hentoa uskoa kuntopuntarin kestoon. Vaikean alun -ja viime vuosien rämpimisen jälkeen -pelkästään karsintojen välttäminenkin tällä kaudella tuntuisi itsestä pieneltä voitolta. Niin se odotusten rima on laskenut....
Kyllä ja hyvinkin voidaan vielä pullahtaa pois palyoffista ja jos kausi päättyy tuttuun sijaan 13, niin eipä anna paljon hurrauksen aihetta. Nyt näyttää tosin siltä, että pahin on selätetty ja suunta ylös.

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei mitään pois ketjun positiivisesta tunnelmasta, mutta sarjataulukossa Jyp on 11-12 sijalla eli kaukana kärjestä.
Jos katselisi tilannetta vaikka sitä kautta, että JYP majaili suht pitkään sijalla 15 ja sieltä on lähdetty nousemaan. Nyt Pelsut on valahtanut kyseiselle sijalle ja JYPin ja Pelsujen ero on 8 pistettä, yhtä paljon pelejä pelattuna. Jos taas katsotaan tuo sama 8 pinnan ero ylöspäin, niin päädytäänkin sijalle 6 KalPan ja Tapparan kylkeen (Tapparalla yksi ottelu enemmän pelattuna). Siitäkin on vielä pitkä matka Lukkoon, mutta en usko että kukaan tässä runkosarjan voitosta unelmoi, vaan riemuitsee siitä, että tuolta sijalta 15 on päästy ylös. Tilannetta myös hämää se, että TPS ja HPK ovat 5 ottelun kuntopuntarissa JYPin edellä, eli hyvästä menestyksestä huolimatta, näihin joukkueisiin ei olla eroa pystytty kasvattamaan. Täällä monet puhuu vähän siihen sävyyn niin kuin runkosarjaa olisi enää 2 ottelua jäljellä. Siellä on vielä 48 pistettä JYPille tarjolla, erot ylös ja alas ovat pienet, joten parempi vaan keskittyä pelaamiseen eikä tuijottaa liikaa sarjataulukkoa. Vaikka mitä tulee vielä tapahtumaan.

edit. spekuloidaan vielä: JOS seuraavat 10 peliä menisi joukkueilta kuten edelliset 10 peliä, JYPin selän taakse jäisivät Kärpät, K-Espoo, Tappara ja KalPan kanssa oltaisiin tasapisteissä. Ja sittenkin olisi vielä 6 ottelua pelaamatta. Nelossijalla oleva Ässät olisi 7 pinnan päässä, yhden ottelun enemmän pelanneena. Sitäpaitsi itse en edes kaipaa sellaista runkosarjaa, missä 10 peliä ennen sarjan päättymistä ollaan tavalla tai toisella "kuivilla".

Viimeksi muokattu:

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
edit. spekuloidaan vielä: JOS seuraavat 10 peliä menisi joukkueilta kuten edelliset 10 peliä, JYPin selän taakse jäisivät Kärpät, K-Espoo, Tappara ja KalPan kanssa oltaisiin tasapisteissä. Ja sittenkin olisi vielä 6 ottelua pelaamatta. Nelossijalla oleva Ässät olisi 7 pinnan päässä, yhden ottelun enemmän pelanneena. Sitäpaitsi itse en edes kaipaa sellaista runkosarjaa, missä 10 peliä ennen sarjan päättymistä ollaan tavalla tai toisella "kuivilla".
Mikäs taulukkolaskenta sulla siellä on, mistä tällaisia ennusteita teet? Minä en tuollaisiin usko ollenkaan. Hymiö.

Vakavasti puhuen; joskus muutama voitto saattaa sokaista, mutta kyllä nyt on JYPillä jo pitempään ollut viime vuosiin verraten erittäin hyvä jakso käynnissä. Täyskäännös kesken kauden vetää vertoja lähes vuodentakaiselle. Onneksi tällä kertaa käännös oli parempaan.

Nyt on käynnissä vielä poikkeuksellisen tasainen sarja (tai vaihe vähintään), kun moni alkukaudella paljon pisteitä ottanut onkin hiipunut ja alhaalta tullaan ylös, että rytinä käy (JYP, KooKoo, HPK, TPS). Piste-erot ovat pieniä ja vielähän tässä voi tilanteet kääntyä miten vain, mutta onhan tuo joukkue nyt sellaisessa tilassa, että mahdollisuudet nostaa sarjasijoitusta ovat erittäin hyvät.

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikäs taulukkolaskenta sulla siellä on, mistä tällaisia ennusteita teet? Minä en tuollaisiin usko ollenkaan. Hymiö.
Tämä on laskettu ihan omin sormin, eli luotettava lähde. Jos yhteenlaskut olisi tehty Excelissä, se olisi sitten toinen juttu. Näihin numeroihin voi luottaa.

1000 Lakes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tämä on laskettu ihan omin sormin, eli luotettava lähde. Jos yhteenlaskut olisi tehty Excelissä, se olisi sitten toinen juttu. Näihin numeroihin voi luottaa.
Jypi ottaa tällä hetkellä yläpuolella olevia kiinni keskimäärin n. 1p / pelikierros.
Takana tulevat HPK ja TPS tulee JYPin kanssa aika tasatahtia.
Eli olen kanssasi erittäin samaa mieltä.

Kyllä nyt huoli pleijaripaikasta on isoimmillaan Vaasassa, Espoossa ja jopa Oulussa.

Pelicansin heräämistä olen odottanut jo kolme kuukautta mut se odottelu taitaa olla turhaa. Yksi tappio vielä ja ero pudotuspeliviivaan kasvaa kymmeneen pisteeseen.
Sieltä suosta ei enää nousta.

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Parastahan tässä on nyt se että mennään vasta ensimmäistä vuotta. Kulunut fraasi mutta pitää paikkansa "luota prosessiin". Luulen että enemmistö alkaa olla pikkuhiljaa kääntymässä sille kannalle että Penne on kuin onkin ihan hyvä valinta, joten tulevat kaudet on edelleen se päätavoite. Toki tällekin kaudelle play-offit on minimi, mutta tähtäin on kauempana. Nyt on palautettu uskottavuus. Tulosten suhteen on syytä olla kärsivällinen. Ensi kaudelle parit vahvistukset tämän kauden perusta säilyttäen, niin ollaan ihan eri vireessä heti alusta saakka. Kautta on vielä paljon jäljellä ja pelit menevät suloisesti ristiin vielä kaikilla, joten jännitettävää riittää kyllä hyvin tällekin kaudelle...

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Parastahan tässä on nyt se että mennään vasta ensimmäistä vuotta. Kulunut fraasi mutta pitää paikkansa "luota prosessiin". Luulen että enemmistö alkaa olla pikkuhiljaa kääntymässä sille kannalle että Penne on kuin onkin ihan hyvä valinta, joten tulevat kaudet on edelleen se päätavoite. Toki tällekin kaudelle play-offit on minimi, mutta tähtäin on kauempana. Nyt on palautettu uskottavuus. Tulosten suhteen on syytä olla kärsivällinen. Ensi kaudelle parit vahvistukset tämän kauden perusta säilyttäen, niin ollaan ihan eri vireessä heti alusta saakka. Kautta on vielä paljon jäljellä ja pelit menevät suloisesti ristiin vielä kaikilla, joten jännitettävää riittää kyllä hyvin tällekin kaudelle...
Kyllä itsekin ajattelen, että ensi vuonna on se näytön paikka. Ei mitään sekoilua nyt vaan luotetaan tähän valmennukseen.

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt on palautettu uskottavuus.
Tähän haluan tarttua, vaikkakin olen viestisi kanssa yleisesti samoilla linjoilla ja osittain tämä seuraava ehkä saivarteluksi menee.

Uskottavuuden palauttamisen kanssa ollaan hyvällä tiellä, mutten välttämättä vielä ihan täysin ole valmis linjaamaan isossa kuvassa, että uskottavuus on palautettu. Mikäli kausi sujuu suunnilleen tällä tämän vuoden puolella nähdyllä tavalla loppuun asti, on uskottavuus mielestäni ehdottomasti palautettu. Riippumatta siitä, hävitäänkö vai voitetaanko, ollaanko mitalipeleissä, kahdeksan parhaan joukossa tai pudotaanko heti pudotuspelien ensimmäisellä kierroksella kyydistä.

Nyt ollaan sillä oikealla ja kauan kaivatulla tiellä. Peli kehittyy, on tunnetta ja jokaisesta jätkästä näkee, että kaukaloon jätetään ihan kaikki. Kuin yö ja päivä, kun katsotaan viime vuoden puolelle. Silti, nyt on nähty vasta 10 ottelua, takana on niin paljon paskaa ja sekoilua koko organisaatiossa, että en ole vielä valmis itse paaluttamaan, että uskottavuus on jo täysin palautettu. Aiempaan peilaten toki jo tällainen 10 ottelua kestänyt selvästi parempi jakso luo uskoa hurjasti, kun aiemmin on nähty vain niitä yksittäisiä parempia pelejä.

Summasummarum, ehdottomasti ollaan hyvää vauhtia palauttamassa uskottavuutta ja voidaan ehkä jo sanoa, että osittain se on palautettukin, kun otetaan huomioon kuluva huomattavasti parempi jakso.

Lade36

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tosiaan melko Aasialainen kommentti.

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pelicansin heräämistä olen odottanut jo kolme kuukautta mut se odottelu taitaa olla turhaa. Yksi tappio vielä ja ero pudotuspeliviivaan kasvaa kymmeneen pisteeseen.
Sieltä suosta ei enää nousta.

Muistuu meidän omat laskelmat joka kausi kun oltu Pelicansin tilanteessa, vaikka kuinka mahdollisuuksia laski niin tuommoinen ero oli vaikea ottaa kiinni, tuli odotetut keskinäiset mutta ei se peli hetkessä heikosta parane ja muutkin saa pisteitä.

JYPin kohdalla jo muutoksia tuloksessa alkoi näkyä 10 matsin jälkeen, sen jälkeen pistetahti lähti nousemaan, alku vain oli heikko, loukkaantumiset ja useampi peli vielä vähemmän pelattuna, tietyissä kohti tilanne näytti pahemmalta kun oli.

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tähän haluan tarttua, vaikkakin olen viestisi kanssa yleisesti samoilla linjoilla ja osittain tämä seuraava ehkä saivarteluksi menee.

Uskottavuuden palauttamisen kanssa ollaan hyvällä tiellä, mutten välttämättä vielä ihan täysin ole valmis linjaamaan isossa kuvassa, että uskottavuus on palautettu. Mikäli kausi sujuu suunnilleen tällä tämän vuoden puolella nähdyllä tavalla loppuun asti, on uskottavuus mielestäni ehdottomasti palautettu. Riippumatta siitä, hävitäänkö vai voitetaanko, ollaanko mitalipeleissä, kahdeksan parhaan joukossa tai pudotaanko heti pudotuspelien ensimmäisellä kierroksella kyydistä.

Nyt ollaan sillä oikealla ja kauan kaivatulla tiellä. Peli kehittyy, on tunnetta ja jokaisesta jätkästä näkee, että kaukaloon jätetään ihan kaikki. Kuin yö ja päivä, kun katsotaan viime vuoden puolelle. Silti, nyt on nähty vasta 10 ottelua, takana on niin paljon paskaa ja sekoilua koko organisaatiossa, että en ole vielä valmis itse paaluttamaan, että uskottavuus on jo täysin palautettu. Aiempaan peilaten toki jo tällainen 10 ottelua kestänyt selvästi parempi jakso luo uskoa hurjasti, kun aiemmin on nähty vain niitä yksittäisiä parempia pelejä.

Summasummarum, ehdottomasti ollaan hyvää vauhtia palauttamassa uskottavuutta ja voidaan ehkä jo sanoa, että osittain se on palautettukin, kun otetaan huomioon kuluva huomattavasti parempi jakso.
No juu. Uskottavuus on palautumassa olisi ollut oikeampi sanamuoto. Työmaata riittää vielä mutta suunta oikea...

(1)
  • Tykkää
Reactions: KOLT

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No juu. Uskottavuus on palautumassa olisi ollut oikeampi sanamuoto. Työmaata riittää vielä mutta suunta oikea...

Itse ajattelen tässä jo ensi kautta. Joukkue toki pikkaisen muuttuu, mutta kun tuohon löydään Vatanen, niin aijai että on hyvä kaveri YV:lle ja toki muutenkin. Meillä on kuitenkin tehty hyvin sopimuksia ja kiinnitetty pelaajia ensi kaudeksi, runko on valmis ja nyt kokemuksia on saatu tältä kaudelta, niin on todella hyvä tilanne.

Peliin on saatu nyt jollakin tapaa rakenteet kasaan ja pelaajat tietävät miten toimia. Nyt muutama täsmävahvistus ensi kaudeksi ja voidaan oikeasti olla todella kova.

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse ajattelen tässä jo ensi kautta. Joukkue toki pikkaisen muuttuu, mutta kun tuohon löydään Vatanen, niin aijai että on hyvä kaveri YV:lle ja toki muutenkin. Meillä on kuitenkin tehty hyvin sopimuksia ja kiinnitetty pelaajia ensi kaudeksi, runko on valmis ja nyt kokemuksia on saatu tältä kaudelta, niin on todella hyvä tilanne.

Peliin on saatu nyt jollakin tapaa rakenteet kasaan ja pelaajat tietävät miten toimia. Nyt muutama täsmävahvistus ensi kaudeksi ja voidaan oikeasti olla todella kova.
Pettisen jatkosoppari olisi mielestäni ehdottoman tärkeä paperi saada allekirjoitettuna kansioon. Tällä hetkellä käsittääkseni loppukauden sopimus tehtynä. Toki pelaajat myös tärkeitä mutta nyt kun valmennukseen on saatu toimiva tasapaino, niin kovin mielelläni näkisin että myös Pettinen lukittaisiin vähintään Pennen sopparin ajaksi Hippokselle.

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pettisen jatkosoppari olisi mielestäni ehdottoman tärkeä paperi saada allekirjoitettuna kansioon. Tällä hetkellä käsittääkseni loppukauden sopimus tehtynä. Toki pelaajat myös tärkeitä mutta nyt kun valmennukseen on saatu toimiva tasapaino, niin kovin mielelläni näkisin että myös Pettinen lukittaisiin vähintään Pennen sopparin ajaksi Hippokselle.

Ihan pakko pitää ja uskon että jatkaa. Mr 1600+ tekee sopimuksen josta ei voi kieltäytyä.

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No joo ja kuten sanottua, vähän ehkä osaltani viilasin pilkkua vaan tuossa. Oikealla tiellä ollaan myös uskottavuuden palauttamisen suhteen, vaikka tottakai hommia on vielä paljon edessäkin.
Kyllä tässä hyvällä polulla ollaan jos vaikka miettii kausikortin kautta. Aika moni sanoi, että ei nyt viitsi kausikorttia ottaa enää. Nyt jos miettii ensi kautta (toki pelaamatta vielä paljon pelejä vielä), niin siellä on Vatasta tulossa ja peli jollakin tapaa kasassa, vaikka on tuossa toki hommaa vielä. Luulisi kausikortteja menevän ensi kaudeksi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy