Totutun tyylikästä argumentointia teikäläiseltä. Nämä boldatutko ovat sitä parempaa substanssia?
Hupsua takertua tähän. Oli vielä aika miedosti ilmaistu tuo. Hassua ettet kommentoinut esimerkiksi nimimerkin
@Oskar luonnehdintaa "hassuttelusta". Tästä ollaan ennenkin väännetty mutta tämä on klassinen niin metsä vastaa kuin sille huudetaan-tilanne ja tiedät kyllä fiksuna kirjoittajana itsekin mistä on kyse. Lisäksi, jos vähänkään syvällisempää tai oikeasta substanssipitoisempaa keskustelua yrittää käynnistää, kuten esim. TPS:n erikoistilanne- ja pelitapaketjuissa, ei sinne oikeastaan kukaan kirjoita takaisin. On siis ikävä kyllä jäänyt vähän yksinpuheluksi. Enkä nyt usko että johtuu pelkästään siitä että minut koettaisi mulkuksi. Odottaisin suuresti kontribuutiota sinne vaikkapa esimerkiksi sinulta.
Kyse on paljolti siitä mitä odotettiin. Itse ainakin odotin enemmän lähes 600 AHL-ottelua pelanneelta 34-vuotiaalta ulkomaalaispelaajalta, etenkin kiekollisessa ja fyysisessä preesensissä. Ei, tämä ei tarkoita sitä että olisin odottanut miehestä 30 pinnan tehopakkia, se nyt olisi miehen tilastojen valossakin typerää. Sen sijaan odotin pakkia joka voittaa kaksinkamppailut, osaa antaa hyvän avaussyötön ja ehkä jopa taklaa joskus. Ennen kaikkea pelaajaa, joka pelaa omassa roolissaan luutana, eikä käy välillä hyökkäyksen kärkenä ajelemassa vastustajan maalivahtia.
Peilaan tähän vielä tuota nimimerkin
@Starbuck analyysiä tuossa yllä koskien Piskulan heikkoja suorituksia. Mistä lähtien pelkästään paskat yksittäissuoritteet nostetaan tikun nokkaan? Ainiin, TPS-osiossa näin on aina tehty. Tarvitseeko itse asiassa käydä edes keskustelua siitä mitä asioita Piskula tekee laadukkaasti? Ehkä teidän mielestänne ei tarvitse, mutta minun mielestäni se olisi äärimmäisen viisasta kokonaiskuvan muodostamisen kannalta. Tuossa on vähän väkisinkin sellaista piittaamattomuutta kaikkeen muuhun havaittavissa, sillä se ettei muuten ole erottanut miestä kentällä juurikaan ja että on tärkeää huomioida että jokin yksittäinen plussamerkintä on oikeastaan Piskulasta riippumaton saldokomponentti, kertoo mielestäni siitä ettei edes yritetä miehen arvoa pelitilanteiden edistämisen eteen nähdä. Niitä valmiuksia puolestaan esim.
@khufu avasi yllä ihan hyvin.
Tämä sinun "odotin enemmän"-fraasisi jälkeinen teksti on pääosin sellainen että luonnehtisin itse Piskulan vastanneen odotuksiisi. En nimittäin allekirjoita väitettä (ei sinun väite toki) että häviäisi mitenkään enemmän kaksinkamppailuita kuin voittaa. Ykkössyötön antaminen on hyvää perustasoa, kuten jalalla nostaminen ja kiekollinen tekemisensä muutenkin pl. yksittäisen virheet. Tämä veskarin ajaminen on hyvä esimerkki siitä miten keskustelua väritellään ja vyörytetään sitä väärään suuntaan tarkoituksellisesti - väitän ettei varmasti tule ajamaan enää kertaakaan vastustajan veskaria kylmäksi.
En toisaalta, ehkä sinulle yllätyksenä, itse näe Starbuckin viestin negatiivisia pääkohtia juuri toisin. Yksittäissuoritteina paskoja ratkaisuita erityisesti tuo kiekko katsomoon, ja osittain huonoa tuuriakin, esimerkiksi tuo tilanne jossa Pyörälä nappasi kiekon sen osuttua laitaan eri tavalla kuin oli suunniteltu ja lopulta taisi osua Pyörälän luistimeen sen seurauksena. Jos muistan tilanteen oikein siis. Huolellisemmin olisi silti pitänyt menetellä, selvä se.
En haikaile Fraserin perään, mutta vertailua näiden välillä voi suorittaa. Fraserin kiekollinen osaaminen ei riittänyt, totta, mutta sama pätee myös Piskulaan. Piskula sijoittuu kiistatta paremmin omassa päässä, vaikka välillä unohtaa paikkansa "stay-at-home" -pakkina. +4 On kuitenkin hyvä lukema, eikä miehestä ole tehty pujottelukeppiä omassa päässä. Fyysisyydestä taas ei vertailua varmaan tarvinne tehdäkään, vaikka se toki maksoi myös turhia jäähyjä. Kun oikein seuraa tuota miehen pelaamista esim. laidoissa, niin harvoin tulee voittajana kaksinkamppailuista, joissa on ihmeellisen pehmeä ja kiekollisetkin ratkaisut ovat surkeita siipaisuja jopa huomattavasti kokemattomampiin Isiguzoon ja Kaskiseen verrattuna. Mielestäni pettymys 600 AHL-ottelun pelaajalta.
En näe kahden erityylisen pelaajan vertailua kovinkaan hedelmälliseksi. Lisäksi tuot ilmi että "kun oikein seuraa" niin Piskula on lapanen laidoissa. Mielestäni näin ei ole. Hän pelaa fiksusti ja jäähyttömästi ja puolustaa esim. mailalla (kuten on tuotu jo ilmi) hyvin. Tätä kaksinkamppailuseurantaa lienee fiksua jatkaa tässä ketjussa vastedes, sillä minä en missään tapauksessa itse näe niin että tulisi harvoin voittajana niistä ulos. Oleellista on missä kiekko tuon tilanteen seurauksena on. Pidetään tätä puolta silmällä. En myöskään itse ole kokenut että teknisten virheiden ohella (niitä sattuu Erik Karlssonillekin kiekon kanssa) kiekolliset ratkaisunsa olisi yleisellä tasolla ja aina jotain "surkeita siipaisuja", kuten kuvaat. Vahvasti eri mieltä tästäkin.
Minulle on jäänyt mielikuva hyvin kiekolla pelaavasta ja kokoisekseen sulavaliikkeisestä pakista, sekä ennen kaikkea pakista joka rikkoo melko harvoin. Sen ohella tämä "shutdown-/stayathome-"-luonnehtiminen on vähän ontuvaa ja vanhanaikaista, sillä Piskula on äärimmäisen hienosti kopannut Kaskisen pelikirjasta pakkien tietynlaisen pelipaikattomuuden omaan peliinsä vaikka ei ehkä aiemmin urallaan ole vastaavassa kovin paljoa kunnostautunut. Yksi lieveilmiö tästä oli tuo ylipelaaminen ja veskarin jyrääminen, mutta toisaalta on monta kertaa nostanut jalalla hyökkäyksiä hyvin ja myös tarjonnut syöttöpaikkatukea ja ylivoimatilanteita vastustajan päässä puolustavaa pelaajaa vastaan.
Samalla huhutaan että TPS tarjosi enemmän kuin Ilves, jossa mies oli selvästi pidetty ja toivottu jatkaja, ja puhutaan jopa 180 kilon palkasta, olkoon totta tai ei niin Piskula on tänne hankittu isoon rooliin isolla(?) lapulla, tämän päivän kiekossa noin avuton kiekollinen osaaminen ja pehmeys ei vaan riitä kärkipakilta, vaikka tilastojen valossa Piskula on suoriutunut kunnialla.
Odotan enemmän ja nauran puheille TOP-3 -pakista näillä näytöillä. Toivotaan että vanha konkari on parhaimmillaan kevättä kohti ja täyttää määritelmän ulkomaalaisvahvistus.
Nyt sanot jo että mies on avuton kiekolliselta osaamiseltaan ja pehmeä. Lieneekö edes järkevää enää jatkaa keskustelua, sillä niin eri linjoilla tässä ollaan? Mitä mieltä muut ovat, onko Piskula kiekollisesti avuton ja pehmeä?
Lisään vielä, voisitko keskustelun hengessä avata vähän mitkä ovat mielestäsi ne Piskulan vahvuudet, jotka tekevät hänestä roolinsa ja palkkansa arvoisen lisän tuohon joukkueeseen. Vähän siis syvällisemmin kuin tuossa ylemmässä viestissä.
Yritin. Onnistuinko riittävän hyvin?