Jesse Pulkkinen – nyt sä alat olla asian ytimessä

• 79 189
  • 444

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä sais mennä tutkintaan, ihan sama millä laseilla sitä katsoo, niin kyllä siinä tarpeeton liike tulee.
Mun silmiin se näyttää ihan puhtaasti horjahtamiselta. Ainakin itse pystyn helposti kuvittelemaan omalle kohdalle vastaavan horjahtamisen ja se näyttää juuri tuolta. En näe mitään ylimääräistä liikettä, saati sitten potkua tms.

Ja näin taisivat tuomaritkin sen tulkita, kun videolta kelailivat pitkään, eikä siitä lopulta annettu mitään rangaistusta.

MiksaK

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mun silmiin se näyttää ihan puhtaasti horjahtamiselta. Ainakin itse pystyn helposti kuvittelemaan omalle kohdalle vastaavan horjahtamisen ja se näyttää juuri tuolta. En näe mitään ylimääräistä liikettä, saati sitten potkua tms.

Ja näin taisivat tuomaritkin sen tulkita, kun videolta kelailivat pitkään, eikä siitä lopulta annettu mitään rangaistusta.
Toisesta kuvakulmasta näkyi ettei siinä edes ollut mitään jalkakontaktia. Ainut mitä tutkittiin oli se poikittainen maila.

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pulkkinen kaipaisi opastusta sellaisen ihan perustekemisen kanssa, syöttö, luistelu. Mestis voisi olla ihan hyvä paikka kehittyä. Pulkkinen osaa kyllä kamppailla ja on sinänsä hyvät ominaisuudet, mutta nyt on jotenkin ylimielistäkin välillä, lähetään itse jalalla vaikka jalka ei riitä.

Atsidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Ovat nyt olleet KeuPassa. Vuontisvaara jo pidempään, Jokinen toki ollut pitkään U20, mutta eilen

Ovat nyt olleet KeuPassa. Vuontisvaara jo pidempään, Jokinen toki ollut pitkään U20, mutta eilen hänkin KeuPassa.
Se nyt ei ollut jutun pointti, missä ovat pelanneet. Toivottavasti olisivat pe-la liigajoukkueen mukana, jos tervehtymisiä ei tapahdu.

Rostislav

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pulkkinen kaipaisi opastusta sellaisen ihan perustekemisen kanssa, syöttö, luistelu. Mestis voisi olla ihan hyvä paikka kehittyä. Pulkkinen osaa kyllä kamppailla ja on sinänsä hyvät ominaisuudet, mutta nyt on jotenkin ylimielistäkin välillä, lähetään itse jalalla vaikka jalka ei riitä.
Eilinen Pulkkinen ainakin muistutti kaveria joka tulee peliin krapulassa ja alkaa ylimielisesti "pellailemaan" vanhoilla meriiteillä, ja sitten kuppi menee nurin kun homma ei luistakaan.

Voisi kuvitella myös Ertsiltä ja Pettiseltä tulleen jo ottelun aikana palautetta, sen verran heikkoa oli suorittaminen.

Aikamoisella vedenjakajalla on ura tällä hetkellä, kaikki NHL:stä alempiin sarjoihin valahtamisen välillä on mahdollista.

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eilinen Pulkkinen ainakin muistutti kaveria joka tulee peliin krapulassa ja alkaa ylimielisesti "pellailemaan" vanhoilla meriiteillä, ja sitten kuppi menee nurin kun homma ei luistakaan.
Menee vähän ohi, mutta pakko kysyä, että kertoisitko mitä eroa on "pelailulla" ja "pellailulla"?

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Etkö tosiaan tiedä? Se on sellaista Juhamatti kiekkoa

Se on sitä, että media vittuilee toisen murteelle. Stadilaiset saa haastatteluissa vääntää vaikka mitä mistä ei saa hullukaan tolkkua ja toimittajat vaan nyökyttelee päitään. Sitten Aaltonen kommentoi, että "pittää alakaa pellaamaan", siitä tehdään meemi. Kusipäistä touhua minun mielestä, eikä mitään tekemistä minkään pelityylin kanssa.

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Se on sitä, että media vittuilee toisen murteelle. Stadilaiset saa haastatteluissa vääntää vaikka mitä mistä ei saa hullukaan tolkkua ja toimittajat vaan nyökyttelee päitään. Sitten Aaltonen kommentoi, että "pittää alakaa pellaamaan", siitä tehdään meemi. Kusipäistä touhua minun mielestä, eikä mitään tekemistä minkään pelityylin kanssa.
Alunperin murre juttu kyllä, mutta nykyään kyllä pellailu tarkoittaa monelle juurikin sellaista näennäistä pelaamista, missä asenne ja sielu ei ole 100% mukana. Ei toki poista sitä, että asia edelleen murretta on ja käytössä omilla murrealueillaan ja hyvä niin, muussa Suomessa termillä oma merkitys.

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eipä tuota ehkä ihan niin tosissaan kannata ottaa. No, ei toki murteesta pidä ketään pilkata. Tuo on tietysti jäänyt elämään.

Rostislav

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jäitä hattuun, tarkoitus oli kuittailla Pulun peliasenteelle eikä Oulun murteelle. Olisihan voinut sanoa myös vaikka "sluibailemaan".

Nyt kun katsoin vielä koosteesta sen Pulkkisen käsien levittelyn tuomarille kun peli oli vielä käynnissä ja parin sekunnin päästä soi omissa, niin ihmeenä täytyy pitää jos on kokoonpanossa viikonloppuna.

Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jäitä hattuun, tarkoitus oli kuittailla Pulun peliasenteelle eikä Oulun murteelle. Olisihan voinut sanoa myös vaikka "sluibailemaan".
Pelailu ja pellailu tarkoittaa käytännössä samaa, mutta omaan korvaan pellailu kuulostaa jotenkin sopivammalta, niin itsekin sitä käytän, vaikka en kyseiseen murrealueeseen kuulukaan.

Käsittäkseni tuolla murrealueellakin pellailua käytetään ihan samaan tarkoitukseen, eikä tuon sanan käyttöä ole kielletty missään muuallakaan.

Tästä tuli vähän sellainen tunne, että loukkaannutaan toisten puolesta, vaikka ei edes tiedä loukkaantuuko tuosta oikeasti kukaan.

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä tämän nostin esiin, mutta en missän nimessä kritiikkinä @Rostislavin kommentille. Tuli vaan sopiva väli päästä purkamaan tätä asiaa mikä itseä on aina ärsyttänyt, eli murteille naureskelu TV-lähetyksissä. Toimittajat aina kikattaa kuin pikkutytöt Aaltosen haastattelun jälkeen ja se mitä haastattelussa on vastattu, ei ole niin olennaista. Ymmärrän sen, että valtaosan mielestä tämä murteille nauraminen on harmitonta, mutta itseä ärsyttää se, ettei joitakin ihmisiä oteta vakavasti sen vuoksi miten he puhuvat. Aaltosen haastatteluista ei olla koskaan saatu muuta irti kuin "hihihihihi... pellaa... on se hauska, hihihi..." Lopuksi pitää vielä todeta, että Pulkkinen pelasi paskan pelin, ihan ettei karata kokonaan ketjun aiheesta.

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä tämän nostin esiin, mutta en missän nimessä kritiikkinä @Rostislavin kommentille. Tuli vaan sopiva väli päästä purkamaan tätä asiaa mikä itseä on aina ärsyttänyt, eli murteille naureskelu TV-lähetyksissä. Toimittajat aina kikattaa kuin pikkutytöt Aaltosen haastattelun jälkeen ja se mitä haastattelussa on vastattu, ei ole niin olennaista. Ymmärrän sen, että valtaosan mielestä tämä murteille nauraminen on harmitonta, mutta itseä ärsyttää se, ettei joitakin ihmisiä oteta vakavasti sen vuoksi miten he puhuvat. Aaltosen haastatteluista ei olla koskaan saatu muuta irti kuin "hihihihihi... pellaa... on se hauska, hihihi..." Lopuksi pitää vielä todeta, että Pulkkinen pelasi paskan pelin, ihan ettei karata kokonaan ketjun aiheesta.
Minusta koko keskustelun kohokohta oli tuo sinun paheksunta murteiden kustannuksella pilailuista ja pitkään sillä viestillä oli yksi tykkäys. Savosta.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JMA nyt on itsekin niin leppoisa kaveri, että sillä on paljon tekemistä asian kanssa. En jaksa uskoa, että edes hän itse tuota paheksuu.

Mutta Pulu vois lopettaa tuon pellailun ja epäoleellisiin asioihin keskittymisen, niin ehkä tuosta hommasta vois tullakin jotain. Parin pelin lepotauko tekis hyvää, jos meillä vaan on riittävästi miehiä kokoonpanoon ilman Pulua.

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JMA nyt on itsekin niin leppoisa kaveri, että sillä on paljon tekemistä asian kanssa. En jaksa uskoa, että edes hän itse tuota paheksuu.

Mutta Pulu vois lopettaa tuon pellailun ja epäoleellisiin asioihin keskittymisen, niin ehkä tuosta hommasta vois tullakin jotain. Parin pelin lepotauko tekis hyvää, jos meillä vaan on riittävästi miehiä kokoonpanoon ilman Pulua.
Eiköhän Pulu sieltä tule. Ensi kesä kovaa treeniä alle ja jalat kuntoon, Pettinen opettaa hieman perusjuttuja ja sitten seuraavan kauden jälkeen NHL:ään.

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ilves-pelissä piha oli liukas ja Pulu kaatui. Harmittaa jälkikäteen, ettei hoksannut tuohon väliin laittaa Pulun kaatumisesta kommenttia tänne, mutta eipä siinä kukaan menettänyt mitään.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy