Jesse Puljujärvi – supertähti

  • 837 559
  • 2 679

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jesselle alkaa noita pisteitäkin kertymään pikkuhiljaa, mutta vakaasti. Vaikka tuntuu siltä, että nekin pisteet ovat monen mielestä jonkun muun ansioita, niin tohdin olla eri mieltä. Kyllä se McDavidkin tarvii rinnalleen muita pelaajia ja kun puhutaan siitä, miten paljon joku tekisi lisää tehoja, jos ketjukaverit olisivat parempia, niin mietin, onko ne todella vakavissaan. Kukaan ei ole täydellinen, eikä kukaan ole virheetön. Voi mennä niinkin, että esim. Puljukin olisi voinut lisätä omia pisteitään, jos olisi annettu. Se kyllä muistetaan aina, missä hän on menettänyt oalla tekemisellään pisteitä. Suorastaan suurennuslasilla etsitään virheitä tämän 18 vuotiaan pelistä. Jonkun toisen 18 v kohdalla ymmärretään, että se vielä kehittyy ja kasvaa, kun on niin nuorikin vielä! Eipä ole reilua, ei.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Jesselle alkaa noita pisteitäkin kertymään pikkuhiljaa, mutta vakaasti. Vaikka tuntuu siltä, että nekin pisteet ovat monen mielestä jonkun muun ansioita, niin tohdin olla eri mieltä. Kyllä se McDavidkin tarvii rinnalleen muita pelaajia ja kun puhutaan siitä, miten paljon joku tekisi lisää tehoja, jos ketjukaverit olisivat parempia, niin mietin, onko ne todella vakavissaan. Kukaan ei ole täydellinen, eikä kukaan ole virheetön. Voi mennä niinkin, että esim. Puljukin olisi voinut lisätä omia pisteitään, jos olisi annettu. Se kyllä muistetaan aina, missä hän on menettänyt oalla tekemisellään pisteitä. Suorastaan suurennuslasilla etsitään virheitä tämän 18 vuotiaan pelistä. Jonkun toisen 18 v kohdalla ymmärretään, että se vielä kehittyy ja kasvaa, kun on niin nuorikin vielä! Eipä ole reilua, ei.
Kyllä NHL on sen verta rehellinen sarja, että siellä ei ole juurikaan sattumalle tilaa. Kyllä siellä paikka nimenomaan ansaitaan omilla näytöillä. Jos et pärjää sillä paikalla mikä annetaan niin kyllä sieltä äkkiä siirto pois tulee. Koskee ihan jokaista pelaajaa eikä pelkästään Jesseä.

Pulju on hyvin pelannut McDavidin laidalla ja jos homma toimii niin tuskin pois tulee siirtoa. Edmontton on muutenkin hyvässä kiidossa.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä NHL on sen verta rehellinen sarja, että siellä ei ole juurikaan sattumalle tilaa. Kyllä siellä paikka nimenomaan ansaitaan omilla näytöillä. Jos et pärjää sillä paikalla mikä annetaan niin kyllä sieltä äkkiä siirto pois tulee. Koskee ihan jokaista pelaajaa eikä pelkästään Jesseä.

Pulju on hyvin pelannut McDavidin laidalla ja jos homma toimii niin tuskin pois tulee siirtoa. Edmontton on muutenkin hyvässä kiidossa.

Tottakai pitää reagoida, jos huonosti menee ja koittaa toista jakoa, mutta pointti olikin siinä, että onko joku pelaaja niin suuri muihin verrattuna, ettei sen toisen pisteellä ole arvoa, kun se tavallaan on vain ja ainoastaan sen mahtavan pelaajan ansiota. Noinhan tuolla änärin puolella tunnutaan joistain pelaajista ajateltavan. Nytkin meni kirjoitus täysin hukkaan, kun sitä peruspointtia ei huomioitu, vaan mentiin epäasiallisuuksiin kuplasta ja hirrestä. On tää joskus tosi vaikeeta, pitäs kai kirjoittaa selkokieltä.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Nytkin meni kirjoitus täysin hukkaan, kun sitä peruspointtia ei huomioitu, vaan mentiin epäasiallisuuksiin kuplasta ja hirrestä. On tää joskus tosi vaikeeta, pitäs kai kirjoittaa selkokieltä.
Me ei varmaan ymmärretä toisiamme. Mä olen sun kanssa siis hyvin pitkälti samaa mieltä. Mielestäni Jesse siis ansaitsee tällä hetkellä paikan McDavidin rinnalla. Ihan omilla näytöillä Jesse siellä pelaa eikä vain ole haamuna McDavidin rinnalla. Sitä tarkoitinkin, että jos Puljulla ei homma toimisi niin kyllä hänet olisi johonkin muuhun kenttään laitettu tai AHL:llään.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Me ei varmaan ymmärretä toisiamme. Mä olen sun kanssa siis hyvin pitkälti samaa mieltä. Mielestäni Jesse siis ansaitsee tällä hetkellä paikan McDavidin rinnalla. Ihan omilla näytöillä Jesse siellä pelaa eikä vain ole haamuna McDavidin rinnalla. Sitä tarkoitinkin, että jos Puljulla ei homma toimisi niin kyllä hänet olisi johonkin muuhun kenttään laitettu tai AHL:llään.

Okei. Vika on sitä täs pääs, joten pahoitteluni. Sitä vain on tottunut etenkin muualla kuin Kärppäpalstalla siihen, että mut ymmärretään joko tahallaan,tai muutoin väärin. Enää en kuitenkaan provosoidu viime kevään koettelemusketjuun Puljusta, vaikka niitäkin signaaleita on yritetty taas antaa:)
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
@Noitarumpu tätä en sano pahalla mutta pakko sanoa kuitenkin.. Tuntuu että valitatte joka ketjussa tuosta että Puljua/sen pisteitä vähätellään jne, mutta kun tarkemmin katsoo niin te itse aloitatte nuo keskustelut. Nytki aloititte viestinne vain valittamalla. Haluan vain sanoa että "riitaan" tarvitaan aina kaksi ja te olette aika hanakkaasti koko ajan hakemassa niitä.

Jesse on kyllä ollut vakuuttava päästyään McJeesuksen vierelle. Tässä on oikeesti mahikset semmoseen 40p avauskauteen ja ens vuonna vaa tahti kovenee. Ainekset uudeksi "Kurriksi" on kyllä erinomaiset..
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@Noitarumpu tätä en sano pahalla mutta pakko sanoa kuitenkin.. Tuntuu että valitatte joka ketjussa tuosta että Puljua/sen pisteitä vähätellään jne, mutta kun tarkemmin katsoo niin te itse aloitatte nuo keskustelut. Nytki aloititte viestinne vain valittamalla. Haluan vain sanoa että "riitaan" tarvitaan aina kaksi ja te olette aika hanakkaasti koko ajan hakemassa niitä.

Puutun asioihin aina, kun katson sen tarpeelliseksi. En voi sietää epäreiluutta.En tiedä kuinka paljon seuraat eri paikoissa keskusteluja kiekosta. Olen huomannut, että Jessen kohdalla ollaan paljon armottomampia kuin muiden ja kun sen kirjoitan niin kuin se on, niin saan paskaa niskaani. Kyseessä kuitenkin poikanen, joka on paljon anteeksisaavaa Lainettakin nuorempi. Miksei Jesseä ymmärretä yhtä hyvin?

Ehkä on parempi todellakin, että annan karavaanin kulkea ja rakkikoirien räksyttää. Ei ne siitä jalommiksi muutu. Sinulla on tuo mielipide minusta, enkä pahoita siitä mieltäni. Ihmettelen vain ihmisten sokeutta osan kirjoituksiin, että eikö ne todellakaan huomaa mitään. Itse olen oppinut lukemaan ajatuksella, vaikka tokihan virheitä tulee välillä täälläkin päässä.

Minua voi sitten sinutella, kun olen aiemminkin jossain yhteydessä todennut, että minua on vain yksi, niin te ei sovi:)
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Just tätä odotin=)

Menepäs lukemaan änärin puolen Laine-osiota ja ihmettele, kuinka tärkeää tuntuu ikä olevan, vaikka ero ei paljoa olisikaan. Aivan järjettömästi painotetaan Laineen ikää ja jos olet vain vähänkään vanhempi, tai jotain 19 v, niin se on jo vanha siihen verrattuna. Siksi tämä koukku, johon tartuit;)
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onhan se valitettavaa, että kolme viikkoa vanhempi Laine saa kaiken anteeksi.

Just tätä odotin=)
Menepäs lukemaan änärin puolen Laine-osiota ja ihmettele, kuinka tärkeää tuntuu ikä olevan, vaikka ero ei paljoa olisikaan. Aivan järjettömästi painotetaan Laineen ikää ja jos olet vain vähänkään vanhempi, tai jotain 19 v, niin se on jo vanha siihen verrattuna. Siksi tämä koukku, johon tartuit;)
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei voi kuin ihmetellä Oilersin valkun järjenjuoksua. Onko Jesse joutunut koirankoppiin, kun pärstä ei miellytä? Eihän tuota voi kukaan käsittää, että taitaa olla peräti neljäs katsomokomento. Mitä tällä voitetaan? Tuo äijänkuvatus tuhoaa nuoren lahjakkuuden tyystin joidenkin omien päähänpistojensa seurauksena. Ei hetkenkään rauhaa saada pelata, vaan heitetään kuin marjapussia paikasta toiseen vähällä peliajalla ja melkein välittömästi rangaistaan näin. Enää en ihmettele niitä kirjoituksia, joissa on sanottu Olersin olevan heikko nuorten pelaajiensa kehittämisessä. Taitaa olla oikea lupauksien hautuumaa! Jokohan ovat saaneet virnistyksen pyyhittyä luonnonlapselta pois ja siinä samalla peli-ilon ja itseluottamuksen tyystin. Pistää suorastaan vihaksi moinen!
 

Kalabalik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki, Luleå, Kärpät, Donskoi
Joo onko kyllä ihmeellistä poukkoilua. Ilmeisesti odottavat että 18 vuotias pelaa vaihdosta ja pelistä toiseen virheettömästi ja muutenkin korkealla tasolla. Alkaa pikkuhiljaan tuntumaan että AHL olisi tällä hetkellä Puljulle parempi paikka. Pääsisi ainakin pelaamaan paljon, eikä tarvitsisi pelätä virheitä ja sitä kautta joutumista poppareille.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Valmentaja tähtää pelien voittamiseen. Kuten hän sanoikin, kokoonpanoon valitaan ne pelaajat, joiden uskotaan tuovan eniten lisäarvoa. Ikää ei katsota, vaan sitä suoritusta.

Täytyyhän jokaisen se ymmärtää, ettei Jessen katsomokomennot auta hänen kehitystään! Eikö niin? Jos valmentaja katsoo, että Jesse on syyllinen häviöihin ja pitää hänet poissa kokoonpanosta, niin ihmettelen, että miksi siinä tapauksessa poika ei saa pelata missään?! Siis esim. AHL:ssa? Mitä tällä siis voitetaan? Siis iällä ei ole mitään merkitystä, paitsi joidenkin muiden kohdalla. Justiin. Kai se nyt pitäisi käsittää, että junnupelaaja tarvitsee aikaa ja kärsivällisyyttä silloinkin, kun ei lado pisteitä. Joissain muissa joukkueissa tämä tajutaan, Oilersissa näemmä ei. Suomella ei ole varaa menettää Puljujärven kaltaista talenttia, vai oletko tästäkin eri mieltä?
 

Teroin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaukokiikarin lopputili
Valmentaja tähtää pelien voittamiseen. Kuten hän sanoikin, kokoonpanoon valitaan ne pelaajat, joiden uskotaan tuovan eniten lisäarvoa. Ikää ei katsota, vaan sitä suoritusta.

Halleluja, olen Väsyneiden Käsien kanssa samaa mieltä. Jos ei vielä riitä, niin ei riitä. AHL-komennus tekisi varmasti pojalle hyvää.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ettekste @Väsyneet Kädet ja @Teroin nyt oikeesti tajua vai mitä tämä on?! EIHÄN JESSEÄ OLE LAITETTU EDES AHL:AAN VAAN POPPAREILLE JATKUVASTI. Sellainen ei tietääkseni auta ketään kehittymään. Miten te voitte ymmärtää valmentajan tällaista ratkaisua. Käsittämättömiä tyyppejä olette!
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Lainalaisuudet NHL-joukkueissa menee niin että se ei ole enää paikka jossa kehitetään pelaajia, vaan paikka jossa parhaat pelaa. Raaka, mutta reilu maailma. Omituiseksi rupeaa käymään jos ei pikkuhiljaa Jesseä siirretä farmin puolelle.
 

Teroin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaukokiikarin lopputili
Ettekste @Väsyneet Kädet ja @Teroin nyt oikeesti tajua vai mitä tämä on?! EIHÄN JESSEÄ OLE LAITETTU EDES AHL:AAN VAAN POPPAREILLE JATKUVASTI. Sellainen ei tietääkseni auta ketään kehittymään. Miten te voitte ymmärtää valmentajan tällaista ratkaisua. Käsittämättömiä tyyppejä olette!

Mitä tämä on? Salaliitto samaan tapaan kuin medialla?

Joo, epäilemättä McLellan haluaa tuhota ykkösvarauksensa uran alkumetreilleen. Oletkohan sä ajatellut esimerkiksi sitä, että Pulju voi vaikkapa tarvita treeniä rikkinäisen kesän jälkeen ja siksi olla välillä poissa kokoonpanosta? Tai sitten se pelaa taas seuraavassa pelissä, eikä siksi käy mitään pikakeikkoja alhaalla? Ehkä se väsyy änärin pelitahdissa ja tarvii huilia? Eihän me sitä tiedetä. Mulla ei ainakaan ole vaikeuksia uskoa, että McLellan tietää mitä se Puljun ja joukkueen kanssa tekee, ainakin paremmin kuin sinä tai minä. Eihän tällä "äijänkuvatuksella" ihan huonosti ole mennyt, kun pitkäaikainen alisuorittaja napottaa divarinsa kakkosena.
 

Itäpuu

Jäsen
Tässä on myös sellainen pointti, että Jesse ehtii reenata ja kehittää puutteitaan kun on "katsomossa". Eräs nimimerkki voisi ventiloida välillä, sillä Jesse tosiaan pelaa hyvin, mutta ei ole tehnyt pisteitä. Epäilemättä tappiopelin jälkeen taas nousee kokoonpanoon. Onko isokin maailmanloppu jos pelaa "vain" 60-70 peliä runkosarjassa?
edit: @Teroin ehtikin suomentaa
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sanoisin että maltti on nyt valttia Jessen kanssa. Eihän siitä ole montaakaan kierrosta aikaa kun Jesse oli joukkueensa parhaita hyökkääjiä useammassa pelissä ja oli myös suuri syy sille, että McDavid löysi taas maalijyvänsä. Voihan se toki olla sattumaa, mutta nythän McDavid ei olekaan tehnyt yhtään maalia parissa viimeisessä pelissä, vaikka Edmonton voittikin nuo pelit. Toiseksi viimeisessä pelaamassaan pelissä Pulju loi usean huippupaikan ketjukavereilleen. Ne jotka väittävät AHL:n olevan oikea paikka eivät uskoakseni ole katsoneet juurikaan Jessen pelejä.

Edmontonin hyökkääjärosteri on todella täysi ja kokoonpanon ulkopuolelle jää väkisinkin hyviä pelaajia. Jessen tilanne on toki siitä epäkiitollinen, että useampikin kallispalkkainen kaveri pysyy kokoonpanossa heikommilla suorituksilla, kun taas Jesse saatetaan siirtää vähintään toiseen ketjuun parin tuloksettoman vaihdon jälkeen. Tolpat on paukkuneet moneen kertaan ja pari pistettä on jäänyt merkkaamatta tilastointivirheenkin vuoksi, mutta ehtii sitä vielä pisteitäkin takoa kun nuori kaveri on kyseessä. Itse ainakin katson Jessen (ja muidenkin suomalaisten huippujunnujen) kehittymistä rauhallisin mielin.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Valmentaja tähtää pelien voittamiseen. Kuten hän sanoikin, kokoonpanoon valitaan ne pelaajat, joiden uskotaan tuovan eniten lisäarvoa. Ikää ei katsota, vaan sitä suoritusta.

Tässäkin kannattaa välttää hätäisiä johtopäätöksiä. Vielä pari peliä sitten Jesse pelasi ykköskentässä (ja aika monta peliä putkeen) eli yhtä lailla kommenttisi pohjalta voidaan ajatella niin, että aika pitkään Puljujärvi oli McLellanin mielestä joukkueen parhaita pelaajia. Olihan Laineellakin aika järkyttävän huono jakso välillä eikä häntä pidetty kuitenkaan AHL-tason kaverina. Näyttää siltä, että maltti oli valttia hänenkin kohdallaan.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Eiköhän tällä Puljun lepuuttamisella haeta vain sitä että mies saa välillä treenatakin laadukkaasti, NHL:n pelitahti on sen verran raaka että pelien ulkopuolinen aika menee herkästi vain palautteluun. Jos ja kun Pulju on keväällä kehittänyt puutteitaan, tulee olemaan illasta toiseen kokoonpanossa. Edmontonilla ei lisäksi ole edes mitään pakkoa peluuttaa Jesseä koko ajan, sen verran hyviä hyökkääjiä on.

@Erätauko otti tuon Laineen esimerkiksi, niin Lainekin pelaa sen takia illasta toiseen kun on joukkueen ykkösmaalintekijä. Ei Winnipegillä ole varaa pitää Lainetta treenaamassa kun joukkue tarvii joka pelistä kipeästi pisteitä. Edmontonilla on vastaavanlaista varaa kun Pulju ei ainakaan vielä yhtä tärkeä pelaaja ole Oilersille kuin Laine Jetsille.

EDIT: @Noitarumpu lle vielä siitä että Oilers on nimen omaan pilannut useita lupauksia idioottimaisella peluutuksella (liian paljon liian nopeasti liian helposti), jolloin moni on taantunut. Nyt Oilers nimenomaan tekee kaikkensa, jotta Puljun koko potentiaali saadaan ulos. Tuntuu että jos joku ei ajattele Puljujärvestä ja hänen tilanteestaan/pelistään/elämästään samallalailla kuin sinä niin teillä alkaa hirveä syyttely ja salaliittoteoriat. Rauhoitu nyt, aikunen ihminen.
 
Viimeksi muokattu:

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eiköhän tällä Puljun lepuuttamisella haeta vain sitä että mies saa välillä treenatakin laadukkaasti, NHL:n pelitahti on sen verran raaka että pelien ulkopuolinen aika menee herkästi vain palautteluun. Jos ja kun Pulju on keväällä kehittänyt puutteitaan, tulee olemaan illasta toiseen kokoonpanossa. Edmontonilla ei lisäksi ole edes mitään pakkoa peluuttaa Jesseä koko ajan, sen verran hyviä hyökkääjiä on.

@Erätauko otti tuon Laineen esimerkiksi, niin Lainekin pelaa sen takia illasta toiseen kun on joukkueen ykkösmaalintekijä. Ei Winnipegillä ole varaa pitää Lainetta treenaamassa kun joukkue tarvii joka pelistä kipeästi pisteitä. Edmontonilla on vastaavanlaista varaa kun Pulju ei ainakaan vielä yhtä tärkeä pelaaja ole Oilersille kuin Laine Jetsille.

Näin kai se menee. Näissä kuvioissa moni vaan tekee hätiköityjä johtopäätöksiä ja ajattelee, että kun Pulju ei ole kokoonpanossa on hän AHL-tason mies. Samalla logiikalla hän oli muutama kierros sitten Edmontonin ja jopa koko liigan kuumimpia pistemiehiä. Välillä oli pitkä putki otteluita, joissa Edmontonin kannattajat hehkuttivat Puljujärveä ottelusta toiseen, joten kyllä hänen potentiaalinsa on havaittu sielläkin. Nyt menee jokunen peli sivussa, mutta olen yllättynyt, ellei Pulju ole keväällä Edmontonin parhaita hyökkääjiä.

Laineen onni oli se, että hän ehti tehdä kauden alkuun niin monta maalia, mutten AHL olisi saattanut kutsua tuon pitemmän heikon jakson aikana. Itsekin kyllä ihmettelin, että hän oli välillä niin hukassa, mutta mahtavasti on taas maalijyvät auenneet, mikä on olennaisinta Laineen kohdalla, sillä maalintekijähän hän on ennen kaikkea.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitä tulee henkilökohtaisuuksiin menemiseen, niin niihin en vastaa. Meistä jokainen on persoonansa, toiset flegmaattisempia reagoimaan ja toiset, kuten minä, välillä turhaankin hötkyillen, myönnän. Minä en olisi minä ilman luonnettani, joten kestäkää ja keskittykää vain Puljuun. Se on ketjun aihe, en minä.

Saas nähdä onko Jesse seuraavassa kokoonpanossa. Veikkaan, että on, muuten sitä alkaa ihmettelemään moni muukin kuin minä ja vieläpä paremmin asioista perilläolevat.

Toivon sydämestäni, että Jesse pääsisi Nuorten MM-kisoihin. Se, että Jessen puheiden mukaan hänessä ei ole mitään vikaa, mutta ei pääse silti pelaamaan on huono juttu. Vaikka kuinka ajattelisi, että muut on vielä parempia, niin on se vaikea varmastikin hänen ymmärtää. Ei tee väärin, mut ei saa silti mitään roolia. Ota siitä sit kiinni. Tunnollinen ja kova harjoittelija hän on ollut aina, mutta eihän se ole sama asia kuin oikeat pelit. Senkin takia olisi hyvä, jos Jesse saisi isompaa roolia pikkuLeijonissa.Tekisi pojalla todella hyvää tuon riepottelun jälkeen.

Olen muuten ihmetellyt paljon tuota änärin ylistystä. Money talks ja siksi sitä pidetään niin jumalaisena. Vaikka ollaankin alkukaudessa, niin ei pitäisi ns."maailman paras liiga" iskeä koko ajan hattutemppuja ja voittaa suurinumeroisesti vastustajia. Jos liiga on laadukkaan tasainen, niin erot pitäisi olla pienemmät. Osa ei saa edes maalinmaalia aikaan! Siellä on aivan liikaa jengiä ja epätasaisuus johtunee siitä. Lisää vaan tupataan lisää. Ei se NHL mikään ihmeliiga ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös