Sen verran on kuitenkin etukäteen manattava, että kyllä tulee kaksin verroin ärsyttämään, jos Pulju pellaa täyden runkosarjan Liigassa ja hädintuskin yli 30 pistettä rikkoontuu.
Ois kyllä aika pettymys. Kahden ottelun jälkeen voisin väittää, että tietyt pahat tavat ovat edelleen jäljellä, mutta kyllä potentiaalia on minusta ihan minne asti tahansa. Nyt jos ottaisi tän kauden tosissaan ja hioisi noi junnuvuosilta jääneet huonot tavat pois, niin ois aika jees.
Puljun mun mielestä pahin puute - saatte olla eri mieltä - ei mun mielestä ole peliäly tai taito tai muukaan, vaan sellainen tilanteiden kesken jättäminen. Jesse on ihan hyvä painamaan päälle, mutta se tuntuu jäävän kesken, jos siinä ei ollutkaan maalipaikkaa. Kun korjaisi tuon ja ajaisi huononkin tilanteen jälkeen omalla luisteluvoimallaan päälle, niin tulosta tulisi aivan toiseen malliin. Nyt tahtoo nää tilanteet jäävän puolitiehen: eli siis ne tilanteet, joissa Jesse on itse rakentanut paikan, mutta on sitten jo luovuttanut siinä vaiheessa kun se paikka oikeasti tulee.
Terävyyttä lisää siihen, ettei jätetä hyökkäystä kesken, suoraviivaisuutta, enemmän luottamusta siihen omaan luisteluun ja kiekonriistoon, lisää luottamusta omaan maalintekovoimaan, niin eiköhän tästä kaudesta ihan hyvä tule.
EDIT: Kun tajuais sen, että ei jättäis tilanteita niin helposti kesken, niin kaikki ois ihan OK. Tän illan ottelussa mulle tulee mieleen useampikin paikka, jossa Jessen ois vaan pitänyt painostaa enemmän, kun kerran kaikki muut avut antaa myöten. Esimerkiksi vaikka siinä Kristofin tekemässä ekassa maalissa, parempi ois ollut, että ois tiputtanut karvaajan niskastaan ja mennyt takaisin maalille, vaikka nyt tosiaan se maali sieltä tuli. Mutta tuon kaltaista tiettyä periksiantamattomuutta ja luottamusta omiin kykyihin kaipaisin - sitä, että olisi siinä vaiheessa laukoessaan ihan vaan sirklailemalla jättänyt varjostajansa, ja mennyt uudelleen katsomaan, että mitä siellä maalilla tapahtuu. Nyt tuntuu, että jättää tekemänsä paikat vähän puolitiehen, ja jos siitä pääsis eroon, niin ois aika hyvä pelaaja.