jamppa1919
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- ♠Ässät♠
Ja pelinumerosta sen verran, että enpä usko Marttisenkaan luopuvan #58 numerosta.
Niinpä tietenkin..
Eli näköjään Jesse saakin numerokseen 11..
E: Hidas
Ja pelinumerosta sen verran, että enpä usko Marttisenkaan luopuvan #58 numerosta.
Jouneri pataan loppukauden mittaisella sopimuksella, "NHL-optiolla".
Mites hommat sitten menee sellaisessa skenariossa että NHL alkaa joskus joulukuun puolivälissä ja Jesse palaa Islandersiin, mutta EI pysty lunastamaan paikaa NHL-joukkueen vakiokokoonpanosta. Itse on ilmoittanut että AHL on nähty ja alkuperäisen sopimuksen mukaan piti palata HV:n riveihin jos paikkaa ylhäältä ei olisi saanut. Muuttaako tämä nyt tehty sopimus tämän siten, että mahd. paluu olisikin Ässiin? Ja miten tammikuun lopussa napsahtava siirtoraja vaikuttaisi kuvioon? Olisiko Jessellä mahdollista palata Ässiin vielä siirtorajan jälkeenkin kun on pelannnut nyt syksyllä joukkueessa???
No tossa tilanteessa Joensuu lähetettäisiin farmiin waivereiden kautta josta joku muu jengi voisi halutessaan hänet poimia. Jos ei poimi, pelaa farmissa. Kuten NHL:ssä aina, pelaajalla itsellään ei ole siihen mitään sanottavaa - ellei sopimuksessa ole tästä jotain erikseen sovittu. En tiedä mitä Joensuu on sopinut, yleensä näitä pykäliä annetaan vain kokeneemmille pelaajille.
Joensuulla on sopimuksessa kuitenkin tuo Euro-lauseke eli jos paikka ei ylhäällä aukea -> eurooppaan vapaa lähtemään. Joensuu on omin sanoin kertonut, ettei ala AHL:ssä pelaamaan.
Elitserieniin ei ole asiaa jos ei pelaa koko kautta. Ja olen ymmärtänyt, että vaikka Joensuun sopimuksessa Islanderiin pitääkin sisällään purkulauseen jolloin voi palata Eurooppaan, tämä Lock-out sähläys + Elitserienin päätös pitäisi huolen siitä, ettei Ruotsiin ole menemistä. Ja Joensuun kommentit + harjoittelukin Ässien kanssa, eikä HV:n kanssa, tukisi tätä.
Tuossa Joensuu keississä on sellainen työoikeudellinen nyanssi että sopimuksesta huolimatta HV-71 ei tarjonnut työpaikkaa Joensuulle. Vaikka tämä johtuikin Elitserienin päätöksestä niin puhtaasti työoikeuden näkökulmasta voi olla että Joensuun ja HV-71:n sopimuksen voidaan katsoa olevan purkaantunut. IIHF:n näkökanta käsittääkseni on vain että pelaajien pitää palata voimassaolevan sopimuksen seuraan. Jos seura ei pidä sopimuksesta kiinni niin pelaaja on vapaa.
... Suikkanenhan ei halua NHL-vierailijoita joukkueensa peliä sotkemaan joten mahtaisikohan napata....
Tää menee jo hiukan OT:n puoelle, mutta liippaa aihetta kuitenkin läheltä... Leksallahan oli saman tapainen Euro-klausuuli sopparissan eli jos paikka ylhäältä ei irtoa, niin Moskova kutsuu. Mahtaakohan se toteutua nyt vai onko Moskovassa jo niin paljon NHL-starboja ettei Leksalle löydy enää spottia sieltäkään. Ja olisikohan tuo siinä tapauksessa halukas tulemaan SM-liigaan vai kutsuuko sittenkin AHL? Suikkanenhan ei halua NHL-vierailijoita joukkueensa peliä sotkemaan joten mahtaisikohan napata....
Kyllä ainakin mä olen lähes valmis lyömään vetoa siitä, että Ässien "NHL-avut" ovat nyt tässä, eli Jesse riittää.
Miinuksena kuitenkin mainittakoon lievä koheltaminen keikollisissa ratkaisuissa, malttia saisi olla välillä enemmänkin.