Olen syvästi pahoillani, jos Jesse on sulle noin henkilökohtainen asia ja kritiikillä loukkasin. Toi on kyllä ihan skeidapuhetta, että mä olisin levittänyt puheita terassikestävyydestä. Olen toki saattanut kyseenalaistaa kesätreeniä ja kyseenalaistanut mitä kestävyyttä kesällä on treenattu, mutta ihan turha alkaa osoittelemaan sormella mistään huhujen levittämisestä, kun asiasta ei ole itselläni ollut mitään faktaa. Sen mukaan kirjoitan mitä näen peleissä. Se kun nyt sattuu olemaan itselleni se tärkein kriteeri.
Kun tosin olen Joensuun peleistä Jokereissa tullut nähtyä jotain 80-90% väliltä mukaanlukien harjoituspelit ja sarjapelit, niin ehkä mulle on saattanut jonkunlainen käsitys muodostua pelaajasta muutenkin kuin vain harjoituskaudelta. Jos Jessen jaloille 15 minuutin tai vähempi peliaika on se optimaalisiin, eikö tuo juuri tarkoita samaa kuin itse olen kirjoittanut, että sopivin paikka olisi 3-4 ketju? Siihenhän Joensuu olisi todella laadukas pelaaja. 1-ketjuun ei vaan riitä. Ei jalkojen eikä kestävyyden puolesta. Liikaa peliaikaa ja nopeus ei riitä. Ei tässä nyt sen kummemmasta asiasta ole kyse. Viime kaudella Joensuu ei ollut juurikaan sen kummempi kuin edelliselläkään, vaan aika samalla tasolla meni noin omilla silmilläni katsottuna.
Hieman hassulta tuntuu ylipäätään asia, kun tykkään kyllä Joensuusta pelaajana kohtuullisen paljonkin, mutta pelaa tai joutuu pelaamaan Jokereissa vain liian suurta ruutua. Tosin isompana kritiikkinä ja varjopuolena Joensuulla on tendenssi ottaa usein aivan helvetin typeriä jäähyjä. Niitä lukuunottamatta loistava pelaaja Jokereihin.