Itselläni on ns. Ballpark lukema Piitulaisen palkasta SaiPassa ja vaikka tarkkaa lukemaa minulle ei ole kukaan sanonut miehen nykyisestä palkasta, on se tietojeni (painotus sanalle tietojeni) mukaan lähes ellei jopa yli kaksinkertainen SaiPa-aikaiseen verrattuna. Jos tiedot pitävät edes lähellekään paikkaansa, niin voisin lyödä vaikka vetoa, että Lukko on jättänyt sopimustarjouksen Piitulaisen viimekauden suonenvedon aikana.
Tuollaisella korotuksella minäkin muuttaisin Raumalle.
Kuten Bacon kertoili, niin samaa ihmettelin itsekin, miksi Piitulainen Raumalle lähti. Raha olisi yksinkertaisin selitys.
Jos pelaaja tosiaan lähtee pelkän rahan takia toiseen joukkueeseen niin voin sanoa ammattilaisuran jäävän lyhyeen. Uskotteko muka oikeasti, että Piitulainen olisi tullut pelkän rahan takia Raumalle vai haluatteko vain uskoa sen takia, että kukaan ei muuten lähtisi teidän SaiPastanne?
Tuleehan sitä tämänkin veijarin menoa katsoessa vähän sellainen mieleen, että olisiko pitänyt panostaa määrän sijasta laatuun ja hommata esim. Piitulaiseen, Vauhkoseen ja H. Koivistoon upotetulla reilu 200k:lla se kunnon kakkossentteri? Mutta näillä mennään sano Matikaisen Pena.
Itse olen ollut ihan tyytyväinen Vauhkoseen ainakin, eikä H. Koivistokaan ole mitenkään erityisen huonosti pelannut. Suuri ero H. Koivistolla on edukseen AUK:n verrattuna esimerkiksi. Vaikka AUK ei olekaan mikään hyvä vertailun kohde niin on se silti viime kauden pronssijoukkueen kakkos/kolmossentterin vertailukohde ja H. Koivisto on siinä iässä, että kehitystä tulee varmasti kauden aikana.
Piitulainen sen sijaan on ollut suuri pettymys. Harjoitusottelut antoivat sellaista kuvaa, että kovalla työllä murtautuu vielä Lukon ykkösketjuun mutta näin ei ole kuitenkaan tapahtunut. Eilen Piitulainen sai ainakin ilmeisesti hyvin vastuuta KeuPassa. Toivottavasti tulee siellä onnistumisia niin saadaan itsevarmempi mies takaisin Raumalle.